Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Janina »

Mäkin karsastan syvästi tota että kaikki kasvattajaluokkaan osallistuvat pitää olla ERI:llä palkittu, vaikka saisivatkin olla samasta yhdistelmästä. Kuten Juinttu jo totesikin, virtuaalipentueiden koko pyörii useimmiten juuri siinä 3-4 pennun tietämillä. Saisivatko kasvattajaluokkaan osallistuvat koirat kuitenkin olla myös eri yhdistelmistä?

Ja tohon mattyn viestiin liittyen, mä mieltäisin SA:n enemmänkin omistajalle tietona siitä, että koira on tämän tuomarin mielestä sertin arvoinen, kuin pelkkänä pääsylippuna PU/PN-kehään.

// Nii ja lisäsertien suhteen, miksi osallistujia täytyy olla 20 jotta ne voidaan halutessa jakaa? Oon pyörinyt aikoinani sellaisissa roduissa (puli, welsh corgi pembroke), joissa näyttelyissä käy ainoastaan kaksi tasokasta yksilöä, jotka ovat samaa sukupuolta. Toinen kuitenkin sen verran parempi, että on lähes poikkeuksetta ROP, vaikka se PU2:ksi jäänyt olisi myös sertin arvoinen. Tämä koira valioitui vasta, kun mun koira lakkasi käymästä näyttelyissä. Tällä tarkoitan, että mun mielestä tuomari voisi harkintansa mukaan jakaa lisäsertit juuri tällaisissa tapauksissa osallistujamäärästä huolimatta.

Junnucacibit tervetulloo mun puolesta!
Vinta
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1106
Liittynyt: To Loka 09, 2008 12:45 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Vinta »

Olen ehdottomasti näiden uusien sääntömuutosten kannalla !
Entinen Varga

Chirana & Illusian
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Me ei nyt kuitenkaan ruveta muuttamaan näitä sääntöjä radikaalisti IRL-säännöistä vain jotta ne olisivat meille mukavampia. IRL ei nykyään jaeta lisäsertejä edes erikoisnäyttelyissä, joten mun toimesta ei ainakaan ruveta muuttamaan tota 20 koiran rajaa lisäsertin jakamiseksi. Mun mielestä ei ole yhtään realistista et kaikki koirat ovat oikeutettuja SERTiin, jos rodun osanottajia on esim. kaks urosta ja kaks narttua, joilla kaikilla SA. Se kilpailu olis ihan kiva säilyttää, ei tehtäis kaikkea aina niin helpoksi.
Jos tota lisäsertiä ruvetaan johonkin suuntaan muuttamaan ni sit se otetaan kokonaan pois.

Junnujen CACIBistakaan en nyt oikeen osaa sanoo juuta enkä jaata. Voishan tehdä kompromissin ett junnut ois oikeutettuja CACIBiin valioluokassa. Mutta en tiedä meneekö se sitten turhaksi vääntämiseksi. Jos nyt keräis vielä mielipiteitä tästä niin vois sit katsoa enemmistön ja päättää sen mukaan.

Nomad, tietty kavattajaryhmässä sais olla muidenkin yhdistelmien koiria. Uus juttu on se, että kaikki saa olla myös samasta.
Avatar
matty
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2241
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:10 pm

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja matty »

Oon kyllä ton kannalla, että valioluokassa kilpailevat junnut ovat oikeutettuja CACIBiin. Harva tuomari (itseni mukaan lukien...) tarkastaa koiran ikää, olen tainnut ehkä kerran siirtää koiran junnuista nuoriin kun oli ylittänyt junnuiän. Kuitenkin, tällöin ei tapahtuisi todennäköisesti yhtä paljon virheitä CACIBien osalta (esim. junnu ei "vie" CACIBia siihen oikeuteltulta kun tuomari ei ole huomioinut ikää eikä omistaja ole maininnut jnejne.) ja niille koko elämänsä junioireina pysyville virtuaalikoirillekin olisi mahdollista saada kansainvälisen muotovalion arvo.

Lisäsertiin en myöskään lähtisi koskemaan muutoin kuin ottamaan pois jos sitäkään, niin harvoin kuitenkin jaetaan kun ei ole muistaakseni kuin reilu kourallinen niitä yli 20 koiran rotuja eivätkä kaikki tuomarit niitä jaa. Itsekin olen ehkä kerran koko tuomariaikani (2006-2008, 2010-) jakanut.
olin kerran herranterttu
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1081
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 5:31 pm
Viesti:

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

^^ Mun mielestä olisi kiva ottaa junnuille mahdolliseksi tuon cacibin jakamisen valioluokassa, mutta tuli tässä mieleen, että mihinköhän niitä tuloksia tarvitaan junnulla, kun sillä ei kuitenkaan voi teettää pentuetta? Huvin vuoksi varmaankin sitten.
Kuva
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

^voi virtuaalisella junnukoiralla teettää pennut.

Mä olen uusien sääntöjen kannalla. Toi kasvattajaryhmä olis toki helpompi niin, että myös erittäin hyvän saaneet koirat pääsee kasvattajaryhmään. Tässä näytti olevan puhetta siitä, että pentuemäärä on vaan 3-4pentua niin neljähän on just sopiva määrä kasvattajaryhmään. Tokihan se edellyttää sen, että kaikkien pentujen pitäis saada kuvillaan eri, mutta toisaalta ei siinä tarttis sitten kun kaks pentuetta, että siä olis jo se kaheksan koiraa jotka mahollisesti pääsis ryhmään mukaan.
Mulle tää on ihan sama, koska kumpikin käy. Onhan se pieni lukuisten rotujen parissa kuitenkin helpompaa, että ryhmässä olevat sais olla myös erittäin hyvällä palkittuja.

Ja valioluokassa junnukoirille sais jakaa cacibin. Multa ei oo ainakaan yhdeltäkään junnulta jäänyt tähänkään päivään asti cacibia saamatta valioluokassa.
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Ei mua ainakaan kauheasti kiinnosta minkä ikäisellä koiralla mä teetän pennut. Tai siis, en aio olla käyttämättä koiraa jalostukseen koska sillä on JUN ikäsen koiran kuvat.
Se ei varmaan näin virtuaalisesti kauheesti haittaa, kun ei vaikuta koiran terveyteen.
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1081
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 5:31 pm
Viesti:

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Kiitos twiggy ja susityttö tietoiskusta! :)
Kuva
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Janina »

Mun mielestä toi kompromissi cacibien suhteen kuulostaa hyvältä!
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mä haluaisin kyllä kasvattajaryhmissä huomioitavan sekä ERI:llä että EH:lla palkitut koirat. Meripelastajaan on esimerkiksi syntynyt jo 13 landseerkasvattia, mutta kasvattajaryhmien muodostuminen on silti hankalaa: Yhteen näyttelyyn ilmoitetaan keskimäärin 4-5 kasvattiani eivätkä kaikki kuitenkaan saa sitä erinomaista. Jos EH:n saaneet koirat rajattaisiin pois, en saisi käytännössä koskaan kasvattajaryhmää kasaan. Samanlainen tilanne lienee useimmilla muillakin roduilla. Lansu ei kuitenkaan ole virtuaalisesti enää edes sieltä kaikkein harvinaisimmasta päästä. Kasvattajaryhmiä ei tänäkään päivänä ole kovinkaan paljon, joten musta on huono idea vaikeuttaa niiden syntymistä entisestään.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Henji »

Twiggy kirjoitti:Voishan tehdä kompromissin ett junnut ois oikeutettuja CACIBiin valioluokassa.

Komppaan vähän itteäni edelliseltä sivulta, eli kyse jo tällä hetkellä olevista säännöistä:
Henji kirjoitti:Noissa virtuaalisäännöissähän ei lue mitään muita rajoituksia CACIBille. Siellähän ei ole mainintaa ikärajasta, vain luokasta. Huomhuom se. Ei siis ole mainitaa siitä, ettei nuori koira voisi/saisi sitä saada (kunhan kilpailee muussa kuin junnuluokassa).
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mut... Eikös se olisi aika tyhmää jos junnut voisi saada kyllä CACIBin käyttö- ja valioluokassa, mutta ei sitten junnuluokassa? :----------DDD
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mut voihan IRLissäkin vaikka 16kk junnuissa jäädä ilman CACIBbia, mutta käyttöluokassa ollessaan se sais sen. Ja ainakin jossain välissä on ollut, ettei IRL vetsku voi saada CACIBbia (kai tämä on edelleen?) mutta URLissapa voi.
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

LOL.

IRL näyttelyiden säännöissä ei ole mitään puhetta ikärajasta.
"Tuomari voi niin harkitessaan esittää CACIBia parhaaksi katsomalleen siihen oikeutetulle
koiralle ja varaCACIBia toiseksi parhaaksi katsomalleen siihen oikeutetulle koiralle, jotka
ovat kilpailleet nuortenluokassa, avoimessa luokassa, käyttöluokassa tai valioluokassa."

Eli mikäli tuomari ovat tähän mennessä jakanut junnuikäiselle koiralle CACIBin valioluokassa, se ei ole ollut virhe.

Täähän on ihan loogista, koska IRL koira ei voi valioitua ennen 2v. Tässä asiassa ei siis pitäisi olla nyt mitään ongelmaa, jun ikäinen ei voi saada junnuluokasta CACIBia mutta käyttö- ja valioluokasta voi.
Quattro
Kanada
Viestit: 1612
Liittynyt: La Touko 02, 2009 2:09 pm
Paikkakunta: Rauma

Re: Virtuaalimaailman näyttelysääntöjen muutokset

Viesti Kirjoittaja Quattro »

Mä vastustan kanssa tota kasvattajluokan muuttumista, mielummin sillai et EH-ERI saanneet voi osallistus kasvattajaluokkaan, muuten kannatan uusia sääntöjä.
Saako sertin nyt myös VSP vaikka on alle 5 koiraa rodussa?
If you can dream it you can do it
Vastaa Viestiin