vMKL - virtuaalimaailman kennelliitto

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Re: vMKL - virtuaalimaailman kennelliitto

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Voi harmi jos tiedot ovat tosiaan suurilta osin poistuneet.. Mutta kiitos Timberwolf kun selvitit ja korjaat asiaa! Ilman sua oltais ihan hukassa eikä tietoja enää löydettäisi. Nyt on siis suurin osa tallessa, excellent!

Mä voin ilmoittautua varaylläpitäjäksi jos kukaan ei vMKL:sta kiinnostu. Mut mielellään jonkun kanssa pitäisin yhdessä, koska mäkin taukoilen välillä pidempiä aikoja (viimeksi 2kk). Oikeen hyvä olisi jos löytäisi jonkun tosi aktiivisen ylläpitäjän, mut jos kukaan ei innostu eikä sitä muuten saada pystyyn niin minä voin.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Itse asiassa oon ollut Niken kanssa yhteydessä, kun hän ilmoitti eilen kiinnostuksestaan VMKL:n ylläpitämistä kohtaan. Mun puolesta voitte ylläpitää sitä yhdessä, kunhan saan kasattua sivut käyttökuntoon (menee varmaan touko-kesäkuulle). Eli ihan miten Nikke haluaa; turvallisempihan se olisi, jos pitäjiä olisi kaksi. :)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Ok, ihan miten Nikke haluaa. Mua ei haittaa yhtään jos hän haluaa pitää sitä yksin, heh totta kai vähemmän työtä minulle! Mutta jos haluaa apua niin minulta sitä sitten saa :)
Nikke
Kanada

Viesti Kirjoittaja Nikke »

Lyydia minulle sopii jos haluat ylläpitäjäksi minun kanssa :) Saat itse päättää!
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Pitäiskö tämä tehdä ihan puhtaalta pöydältä? Heittää kaikki vanhat listat menemään ja alkaa kerätä nyt hengissä olevia kenneleitä. Vanhoille ja lopettaneille uranuurtaja-kenneleille (joiden kasvatteja on vieläkin sukutauluissa / kennelit on ihmisten sydämissä) voisi tehdä yhdessä jonkun kunnialistan, eikä säilyttää listoilla kaiken maailman yhden pentueen kenneleitä mitä kukaan ei muista koskaan olleenkaan.

Mielipiteitä?
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

^ Kannatetaan! Peukkua myös uranuurtajakenneleiden kunnialistalle. Samalla voisi myös vähän pohdiskella sitä, miten nämä uudet listat olisi fiksuinta toteuttaa (päivittelyn vaivattomuus, käyttäjäystävällisyys jne.).
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Ewa
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewa »

Jep! Olen aikoja sitten lähettänyt Shelttiliiton hakemuksen jo aikoja sitten mutta mitään ei ole tehty.
Ja jos vFCI lle tarvitaan näitä yhdistys vastaajia yms, olisin vapaahehtoinen.
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Ehdottomasti kannatan molempien ideoita! Tosi mahtavaa jos saadaan uudistuneena pystyyn.

Pitäisikö kennellistalle pääsyssä olla jotakin kriteerejä? Ettei nimenomaan sinne ilmoitella tyhjänpäiväisiä kenneleitä jotka kuoppaantuvat kuukauden sisällä.

Kriteeri voisi olla olemassa olo irl kuukausissa, mutta tstäkin on helppo valehdella. Kriteerinä voisi myös olla kasvattanut vähintään kolme pentuetta ennestään, mutta ettei tämä lisäisi pentutehtailua? Ja sitten tietysti tavalliset kriteerit ainakin että sivut pitää olla valmiit jne.

Mutta tosi hyvä jos kaikki listat alotetaan alusta, kun siellä saattoi olla kennelnimiä vuodelta keppi ja kivi jotka on ollu jollain kennelillä käytössä kuukauden ja nyt turhaan varattuna ja täten pois uusien harrastajien käytöstä. Jos täällä vielä pyörii henkilöitä, jotka ovat lopettaneet mutta jättäneet jonkun kennelnimen alle hyvää tulosta, pentueita yms niin ne nimet voisi ns. tehdä koskemattomiksi ja lisätä sinne kunnialistalle.
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Lyydia kirjoitti:Mutta tosi hyvä jos kaikki listat alotetaan alusta, kun siellä saattoi olla kennelnimiä vuodelta keppi ja kivi jotka on ollu jollain kennelillä käytössä kuukauden ja nyt turhaan varattuna ja täten pois uusien harrastajien käytöstä. Jos täällä vielä pyörii henkilöitä, jotka ovat lopettaneet mutta jättäneet jonkun kennelnimen alle hyvää tulosta, pentueita yms niin ne nimet voisi ns. tehdä koskemattomiksi ja lisätä sinne kunnialistalle.
Ei pelkästään täällä pyörivien vanhoja projekteja, vaan ylipäätään pitkän ja/tai maininnanarvoisen kasvatustyön tehneitä kenneleitä. Mä pystyn ainakin reilun kymmenvuotisen virtuaalikoirahistoriani myötä luettelemaan kasan kennelnimiä, joihin ei parane koskea tai... :mrgreen: Esimerkkeinä vaikka Blue's, Davinheim, Dwelin's, Fimera's, Furenza, Gendarme's, Graz, Helluva, Hukkaharjan, Lasimeren, Merikapteenin, Nauruloitsun, Sawquen, Snip Snap, Terranois, Vulpecula, Wolftame's ja Zenit. Tässäkin vain ne, jotka nyt ensimmäisenä välähti mieleen. Ei taida yhdenkään näistä kasvattaja liikkua enää täällä (tai korkeintaan joku käy satunnaisesti kääntymässä).
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mä koodaan liitolle uuden tietokannan, kunhan täällä päätetään, mitä siihen halutaan. :mrgreen: Päivittäminen siis helpottuu, samaten varmaan myös täyttäminen.

Kantaa varten olisi kiva tietää, montako kasvatusrotua voi merkitä per kennel? Rajattomasti niitä ei saa, koska en jaksa näpertää niin paljon, mutta olisiko esim. 5 sopiva maksimi? ja toki vaihtoehto "ei kasvatusrotua".

Samaten voisi luopua siitä, että merkitään erikseen kennelin nimi ja kasvatusnimi. Ne voisi yhdistää pelkäksi kasvatusnimeksi?

//: Joo voi sinne laittaa vaihtoehdoksi vielä "vapaavalintainen"-kohdan, mihin voi änkäistä sen FCI1 tai vinttikoirat kasvatettaviksi
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Kannatan minäkin tätä uutta ideaa.

Vaihtoehdot max. 5 rotua/ei kasvatusrotua kuulostaa ihan järkevältä.
Olisiko vielä että kasvatus rajautuu tiettyyn roturyhmään (esim. vinttikoirakennel)? Ainakin itselläni on sellainen wnb-kenneli mikä kasvattaa juurikin näitä vinttikoiria, eikä ole niinkään mihinkään yhteen rotuun kohdistunut. Toisaalta niitäkin löytyy kympin lisäksi sitten vitos-, kutos- ja efr-ryhmistä. Vaikeaa. :I
Vai pitääkö olla että väh. 1-3 pentuetta tiettyä rotua kohden kasvatettuna, jotta se voidaan listataan tietyn rodun kasvattajaksi.

Noi kriteerit on muutenkin vähän vaikeita. Ei saisi olla liian tiukkapipoista kun se syö intoa, mutta jos kuka tahansa pääsee mukaan, niin no.. sitten siellä listalla tosiaan on kuka tahansa.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

^^^ Juu ja ite kans tunnistan noista monia. Koira Snip Snap Nahkasiipi on juurtunut mun alitajuntaan jotenkin. :D Nauruloitsusta tuli mieleen myös Sanjaras. Merikapteenin taisi olla sinun lansu kennel? Joskus kävin sivuilla ja häkellyin kyllä.

Sitte yks olis Värisuoran sheltit, joskus jossain topicissa keskustelua vanhojen koirien kaappaamisesta ja muistaakseni oli whokilledbambi jonka kennel tuo on/oli ja hän sitä nimeä yhä pitää.

Tuli mieleen Toljottajan, oli yksi ensimmäisiä kenneleitä johon koskaan törmäsin ja muistaakseni kanssa tosi pitkään pyörinyt. Edellisestä tuli mieleen Nuuskuttajan, jota olen nähnyt nimenä sukutauluissa ja joillakin koirilla muutenkin. Haltiapolun siperianhuskyt pitää ehdottomasti kans mainita. Myhkän samojedinkoirat. Ratapihan kennelissä oli kans malamuutteja. Borderskyn bordercolliet täytyy mainita.

Kirsillä oli Rainvalley ja sekin aika pitkään oli ja useampi pentue (ellen väärin muista). Sitten jostain tuli mieleen joku Yläkerran... oliko siellä vinttikoiria? Ja mikä se metsästyskennel oli joka oli A.t. lla? Siellä oli jämtlanninpystykorvia ja gööttejä ainakin. Sisupekan? Ja toinen metsästyskoirakennel oli ainakin Colberan jossa oli suomenpystäreitä.

Terranois on ainakin ihan hengissä vielä ja varmaan muitakin tosta listasta, mut ei se taida olla kriteeri että pitäis olla kuopattu? Sitten mun mielestä Susitytön kaikki kennelit ansaitsisivat kyllä nimensä tuohon listaan :D Erityisesti Ternen, joka on ihan legenda. Jacyalla on myös monta pitkään pyörinyttä kenneliä, esim Ice Cubes joka mun mielestä kans ansaitsee paikkansa tuolla. Joomagnan & Criminales on kans toiminut pitkään. Joikhasin suomenlapparit on ainakin jättänyt jälkipolvea jo pitkään. Ja Shaghas kyllä ehdottomasti! Ja de la Dorado!!!

Näitähän löytyy vaikka kuinka. Anteeksi jos jäi mainitsematta, nää nyt tuli mieleen. Nämä siis vaan mun muistikuvia kenneleistä joihin itse olen törmännyt ja ne ovat jättäneet minuun suuren vaikutuksen.
Ewa
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewa »

Lyydia kirjoitti:Ehdottomasti kannatan molempien ideoita! Tosi mahtavaa jos saadaan uudistuneena pystyyn.

Pitäisikö kennellistalle pääsyssä olla jotakin kriteerejä? Ettei nimenomaan sinne ilmoitella tyhjänpäiväisiä kenneleitä jotka kuoppaantuvat kuukauden sisällä.

Kriteeri voisi olla olemassa olo irl kuukausissa, mutta tstäkin on helppo valehdella. Kriteerinä voisi myös olla kasvattanut vähintään kolme pentuetta ennestään, mutta ettei tämä lisäisi pentutehtailua? Ja sitten tietysti tavalliset kriteerit ainakin että sivut pitää olla valmiit jne.

Mutta tosi hyvä jos kaikki listat alotetaan alusta, kun siellä saattoi olla kennelnimiä vuodelta keppi ja kivi jotka on ollu jollain kennelillä käytössä kuukauden ja nyt turhaan varattuna ja täten pois uusien harrastajien käytöstä. Jos täällä vielä pyörii henkilöitä, jotka ovat lopettaneet mutta jättäneet jonkun kennelnimen alle hyvää tulosta, pentueita yms niin ne nimet voisi ns. tehdä koskemattomiksi ja lisätä sinne kunnialistalle.
En kannata tota pentue hommaa, koska ne jotka suunnittelevat pentueessa huolella, kisaavat ensimmäisiä koiriaan yms, ei olisi mahdollista päästä siihen listaan.
Minua häiritsee se että aloittelevat (varsinkin suntuubi) kennelit lopettavat nopeasti, ja teettävät kisaamattomilla vanhemmilla pentueita 5 kuukauden sisällä, ja lopettavat sitten. Ymmärrän kyllä että se on suht surullista niille jotka pennun kennelille antaa, mutta kaikki aloittelevia kenneleitä ei tarvitse silti sellaisiksi leimata (en sanonut että kaikki niin tekisivät)
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

^ Toi ei aivan ollut se pointti. Vaan se, että tuo olisi takuuta siihen, että kennel on ollut pystyssä pidempään jolloin sinne on ehtinyt syntyä ne harkitut ja suunnitellut kolme pentuetta. Tämä vaatisi kyllä listaan hyväksyjiltä vaivaa, että katsovat millaiset ovat kennelin kasvatuskriteerit ja onko pennut pukattu vaan kisaamattomista vanhemmista, että päästään äkkiä listalle.

Voi mennä vähän hankalaksi kyllä, mutta musta siinä ei oo mitään järkeä lisätä listalle yhdeltä uudelta harrastajalta heti neljää uutta kenneliä, jotka on perustettu saman kuukauden sisällä, kun todennäköisesti ne kolme muuta kuopataan vielä saman vuoden sisällä. Näin esimerkiksi.

Ja itse olen tehnyt vastaavasti että perustanut monta kenneliä putkeen (Anernerk, Tousle, Galleth, Gaissavaaran), joista nyt jäljellä enää Anernerk & Gaissavaaran yhdistettynä (kuten alunperinkin kyllä), mutta Tousle lopetti toimintansa ja Galleth jää vaan yksityisten koirien paikaksi (ei kasvatusrotua). Nyt perustin Dalivincin, ja mulla ei ole mitään hinkua saada sitä listalle, ennen kuin oon saanut homman kunnolla käyntiin ja saanut parit pentueetkin tehtyä.

// Ewa, tuo Yläkerran kennel oli ehdotus siihen, että aiomme listata ansioituneita ja kuuluisia hyvää kasvatustyötä tehneitä kenneleitä erikseen "koskemattomuus" listalle, jotta niitä nimiä ei oteta myöhemmin uudelleen käyttöön toisten toimesta.

//
Ewa kirjoitti: En kannata tota pentue hommaa, koska ne jotka suunnittelevat pentueessa huolella, kisaavat ensimmäisiä koiriaan yms, ei olisi mahdollista päästä siihen listaan.
Minua häiritsee se että aloittelevat (varsinkin suntuubi) kennelit lopettavat nopeasti, ja teettävät kisaamattomilla vanhemmilla pentueita 5 kuukauden sisällä, ja lopettavat sitten. Ymmärrän kyllä että se on suht surullista niille jotka pennun kennelille antaa, mutta kaikki aloittelevia kenneleitä ei tarvitse silti sellaisiksi leimata (en sanonut että kaikki niin tekisivät)
En ole leimannut aloittelevia kenneleitä. Toki harrastaja kuin harrastaja on syytön kunnes toisin todistetaan, mutta silti, mielestäni olisi järkevämpää asettaa JOKU hyvä ja yksinkertainen rajoitus listalle pääsyyn, ettei jouduta tekemään turhaa työtä.
Ewa
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewa »

No sitten :D Toisaalta kannatan tuota 3 pentueen ideaa, jos se rajattaisiin vaikka 2 Pentueeseen, mutta pentueen jokainen ensimmäisen pentu pitäisi olla valioitunut jossain ja toisen pentueen synnyttyä, saisi kennelin rekisteröidä.

Ja jos hakee kennelnimeä, pitäisi olla syntynyt 2 pentuetta sille kennelnimelle. (samalta kasvattajalta joka nimeä hakee) Ja ilmoitettaisiin kun lopetetaan, että nimi ei jää varautuksi.

Mutta jos Virtuaaliselle Kennelliitolle uutta ylläpitäjää etsitään niin olen kyllä ehdottomasti vapaaehtoinen!
Vastaa Viestiin