YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
Shannon.
Vuohenruokaa
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 10:13 am
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Shannon. »

Samalla nousee tämäki aihe, niin kyselisin että mikähän mahtaa olla tämän näyttelyn laita?
Saragis & Qazarat - vinttikoirat
Red Flare's - faaraokoirat & punaiset irlanninsetterit
Majorithy Arabians - arabianhevoset
Islanninhevostalli Trottúr - islanninhevoset


Vuoden kasvattaja 2020
Vuoden vVJM-kasvattaja 2020
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Shannon. kirjoitti: Ti Touko 19, 2020 9:59 am Samalla nousee tämäki aihe, niin kyselisin että mikähän mahtaa olla tämän näyttelyn laita?
YVNL:n näyttelyn järjestämistä koskevat säännöt:
Jos näyttelyn kaikki tulokset puuttuvat vielä puoli vuotta (6 kk) näyttelyn järjestämisen jälkeen, näyttely perutaan.
Poistan tuon näyttelyn siis kalenterista, hyvä huomio. :)
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Uppista! Löytyisikö syksylle ja loppuvuodelle kiinnostuneita voittajien järjestäjiä? Pikavipitkin ok, jos siltä tuntuu, kunhan saataisiin tällekin vuodelle muutama voittajanäyttely lisää. :)
Avatar
suba
Nakkisotilas
Viestit: 239
Liittynyt: Ti Elo 26, 2014 2:32 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja suba »

Sparkle kirjoitti: Ke Elo 19, 2020 8:57 pm Uppista! Löytyisikö syksylle ja loppuvuodelle kiinnostuneita voittajien järjestäjiä? Pikavipitkin ok, jos siltä tuntuu, kunhan saataisiin tällekin vuodelle muutama voittajanäyttely lisää. :)
Mä tuun huutelemaan jotain toista näyttelyä sit kun saan tuon edellisen vihdoin alta pois :D
Kennelit
Midgård Fjords (vuonohevoset)
Reposaari (suomenhevoset & shetlanninponit)
Kilbern Ponies (connemarat, newforestinponit & russit)

vTL - Vuoden Näyttelykoira - Virtuaaliset metsästyskokeet - VLBL
Avatar
suba
Nakkisotilas
Viestit: 239
Liittynyt: Ti Elo 26, 2014 2:32 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja suba »

vNORDista kun vihdoin saatiin tulokset, niin voisin järjestää Ruotsin ja Euroopan voittajat samalla kertaa vaikkapa lokakuussa? :)
Kennelit
Midgård Fjords (vuonohevoset)
Reposaari (suomenhevoset & shetlanninponit)
Kilbern Ponies (connemarat, newforestinponit & russit)

vTL - Vuoden Näyttelykoira - Virtuaaliset metsästyskokeet - VLBL
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

suba kirjoitti: Pe Elo 28, 2020 11:44 am vNORDista kun vihdoin saatiin tulokset, niin voisin järjestää Ruotsin ja Euroopan voittajat samalla kertaa vaikkapa lokakuussa? :)
Mahtavaa, kiitos suba! Laitetaan ne sulle, tuplavoittaja sopii mainiosti! Missä maassa ois Euroopan voittaja?
Avatar
suba
Nakkisotilas
Viestit: 239
Liittynyt: Ti Elo 26, 2014 2:32 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja suba »

Sparkle kirjoitti: Su Elo 30, 2020 2:21 pm
suba kirjoitti: Pe Elo 28, 2020 11:44 am vNORDista kun vihdoin saatiin tulokset, niin voisin järjestää Ruotsin ja Euroopan voittajat samalla kertaa vaikkapa lokakuussa? :)
Mahtavaa, kiitos suba! Laitetaan ne sulle, tuplavoittaja sopii mainiosti! Missä maassa ois Euroopan voittaja?
Ruotsissa voisi olla vaikka sekin :)
Kennelit
Midgård Fjords (vuonohevoset)
Reposaari (suomenhevoset & shetlanninponit)
Kilbern Ponies (connemarat, newforestinponit & russit)

vTL - Vuoden Näyttelykoira - Virtuaaliset metsästyskokeet - VLBL
Tiitu
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 8:29 am
Paikkakunta: Asutaan missä huvittaa

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Kutkuttais vielä yks voittaja tonne marras-joulukuulle, oisko okei jos järkkäisin esim. Japanin voittajan
Vuoden Kennelinperustaja ja Nyyppä 2017
Vuoden Nyyppä 2018
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Tiitu kirjoitti: La Loka 31, 2020 9:09 pm Kutkuttais vielä yks voittaja tonne marras-joulukuulle, oisko okei jos järkkäisin esim. Japanin voittajan
Toki passaa! Olis kyllä kiva jos saatais vielä ainakin yksi voittaja loppuvuodelle järjestettyä. Toivottavasti löytyy tarpeeksi tuomareita, oon ymmärtänyt että joissain voittajissa ollut niistä tänä vuonna pulaa.
Tiitu
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 8:29 am
Paikkakunta: Asutaan missä huvittaa

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Kiva! Teen ens viikon aikana sivut ja VIP vois olla viikolla 48
Vuoden Kennelinperustaja ja Nyyppä 2017
Vuoden Nyyppä 2018
Pika
Ei riitä.
Viestit: 381
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 9:27 pm

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Pika »

Sparkle kirjoitti: Su Marras 01, 2020 3:03 pm
Toivottavasti löytyy tarpeeksi tuomareita, oon ymmärtänyt että joissain voittajissa ollut niistä tänä vuonna pulaa.
Pulaa todellakin on, toivottavasti saataisiin lisää porukkaa tuomaroimaan. Hirvittävän vaikea saada tuomareita ja miltei kaikissa näyttelyissä samat muutamat tuomarit. :(
Avatar
Neomea
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 149
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 12:07 am

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Neomea »

Voiko voittajanäyttelyn pistää pystyyn vaikkei itse osaa tuomaroida? Mua kiinnostaisi sellaiselle nettisivun luominen ja sen päivitys yms, mutta en osaa tuomaroida itse. Tässä samalla kysynkin, onko tuomariksi kuinka hankala päästä tai onko siihen jotain opas sivua olemassa? :D

Tuo Japaninvoittaja olisi vaan niin passeli itselle näin japanilaisia rotuja harrastavana :mrgreen:
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Yuri kirjoitti: Ma Marras 02, 2020 11:43 pm Voiko voittajanäyttelyn pistää pystyyn vaikkei itse osaa tuomaroida? Mua kiinnostaisi sellaiselle nettisivun luominen ja sen päivitys yms, mutta en osaa tuomaroida itse. Tässä samalla kysynkin, onko tuomariksi kuinka hankala päästä tai onko siihen jotain opas sivua olemassa? :D

Tuo Japaninvoittaja olisi vaan niin passeli itselle näin japanilaisia rotuja harrastavana :mrgreen:
Ihanaa että tuomariksi lähteminen kiinnostaisi! Täältä löytyy ohjeet tuomarikokeeseen:
http://kultsu.net/virt/vfci/nly_tuomarikoulutus.php

Itse taisin tulla tuomariksi v. 2012, mutta silloin ei ainakaan ollut vaikean tuntuista. Apua sain kokeen tarkistajalta niissä kohdissa mitkä meni pieleen ja mitä ei meinannut muuten hoksata. Ite en ollut irl-nlyjä koskaan harrastanut, joten sekään ei välttämättömyys ole.

Voittajia voi järjestää, vaikka ei itse toimisi tuomarina. Toki se on sellainen kiva vara, että tuomaroi sitten ite jos ei ulkopuolelta löydy apukäsiä.

Japaninvoittaja meni pari viestiä sitten Tiitulle, mutta vaikka 2021-tammikuulle voit toki sellaista miettiä :mrgreen:
Avatar
Neomea
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 149
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 12:07 am

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Neomea »

Kiitos tiedoista, tuossa on kyllä jonkinverran opettelua, että voi olla etten ainakaan nyt hommaan ala. Tuo hakemus oli kuin ihan oikea koe :o :D Ei ole juuri nyt ainakaan ylimääräistä aikaa alkaa opiskelemaan xd Vaikka olisi kyllä mahtava jos tuomareita olisi enemmän. Mutta edelleen olen kiinnostunut tällaisen voittajanäyttelyn houstaamisesta, mutta palaan asiaan varmaan myöhemmin. Täytyy muhistella tätä vielä :D
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Toisaalta, siinä kyllä testataan juuri ne asiat jotka pitääkin osata, että näyttelyiden tuomarointi onnistuisi sitten suht vaivattomasti kun hommiin rupeaa. :) vFCI:n sivuilla on kyllä näyttelysäännöt, joihin aina voi palata. Mutta eihän niitä opettelematta tosiaan osaa!

Toivottavasti tosiaan saataisiin uusia tuomareita, ei kannata tuota koetta säikähtää. Ei sitä tarvi kerralla saada oikein!
Vastaa Viestiin