Sivu 2/3
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: To Helmi 05, 2009 3:38 pm
Kirjoittaja Susityttö
Toivottavasti Jennalle käy tuo 14.2. syntymäpäiväksi.
Teema on rakkaus. Eli tää on Jääkyyneleen Rakkaus-pentue. Caritan avustuksella saatiin ihan kivoja nimiä :D
Jääkyyneleen Amorin Lähettiläs "Amorina" -> Jenna
Jääkyyneleen Tuska Rakkaudesta / Rakkauden Tuska
Jääkyyneleen Rakastan Sua
Jääkyyneleen Rakkaus Pirstaleina / Sirpaleina
Jääkyyneleen Rakkaus Pullossa "Sasha" -> Veera
Jääkyyneleen Rakastaa / Ei Rakasta
Jääkyyneleen Raivostunut Rakkaudesta
Jääkyyneleen Olisitko Mun
Jääkyyneleen Rakas Ystävä
Jääkyyneleen Ikuisesti Rakastunut
Jääkyyneleen Olisitpa Täällä
Jääkyyneleen Itku Rakkaudesta
Jääkyyneleen Ikuinen Rakkaus
Jääkyyneleen Tuskainen Ero
Jääkyyneleen Kivinen (Rakkauden) Tie
Jääkyyneleen Tärkeä Minulle "?"-> Nath
Jääkyyneleen Tunteeton Tunari "Tuukka" -> evm. omistaja tai Veera
Jääkyyneleen Kyynel Silmä / Silmissä
Jääkyyneleen Yksin Itkien
Itsekin saa ehdotella nimiä, nuo on osa aika outoja XD
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 8:43 am
Kirjoittaja Jenna
Jääkyyneleen Amorin Lähettiläs "Amorina" =)
mä mietin tuota saksalaista vielä. Kamalasti mulla ei ole nyt aikaa MAXI koiralle eli agility ei tultais aloittamaan pitkään aikaan.
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 9:52 am
Kirjoittaja Susityttö
Sinulle tuo nimi (: En velvoita mitenkääna agilityn kisaamista, enemmän tuo mejä ja kanakoirakokeet olis sellaset missä mieluummin kisattas eikä kisauksella ole mikään kiire.
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 12:21 pm
Kirjoittaja Nath
Minulle vois vaikka lähteä Jääkyyneleen Tärkeä Minulle :)
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 1:27 pm
Kirjoittaja Susityttö
Sinulle J. Tärkeä Minulle. Mielessäni heti jo tein tytölle kutsumanimeksi Tärppi :D Kutsumanimen saa toki vaihtaa, mutta sillä kirjoittelen varmaan tuon pienen luonne pätkän, kun pennut syntyy.
Minulle tulee sitten tyttö Jääkyyneleen Rakkaus Pullossa eli Sasha.
Niin ja teitä ei toivottavasti haittaa, että pentueeseen syntyy neljä pentua. Neljäs pentu tulee olemaan uros Jääkyyneleen Tunteeton Tunari eli Tuukka. Tuukka menee evm. omistajalle tai jää minulle.
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: La Helmi 14, 2009 3:38 pm
Kirjoittaja Susityttö
Hyvää ystävänpäivää teille!
Pentueen isänä on Englannissa asustava evm. uros Pusillanimous "Imo" Nimi tarkoittaa suomeksi pelkurimaista, mutta sitä se ei todellakaan ole. Imo on kaapinkokoisen egon omistava kahden vuoden ikäinen uros, se olettaa, että kaikki väistävät häntä ja palvelevat häntä. Imo ei omista yhtään miellyttämishalua eikä se pelkää mitään, se on joka paikassa tutkimassa heti ensimmäisenä. Imoa kuvaa "Kaikki heti ja nyt minulle." "Väistäkää, minä tulen." Imon päähän ei meinaa mahtua, että elämä ei pyörikään sen navan ympärillä.
Pentueen isäksi valiksin Imon, koska se on niin erilainen kun Nöjjö (Nöjjössä piilee vähän enemmän miellyttämishalua). Imo on rakenteeltaan melko massiivinen, mutta sen maha ei roiku maassa eikä se nyt niin kauhean iso ja raamikas ole. Imo on rakenteeltan sellainen, mikä minun mielestäni basset hounduroksen pitää olla.
Näyttelyissä Imo on niittänyt mainetta ja onkin monien maiden muotovalio. Imon omistaja käy sen kanssa metsällä ja Imolta löytyykin luonnollista metsästysviettiä, on uros jopa kisattu mejävalioksi asti.
Ystävänpäivä lahjana syntyi neljä basset houndin pentua, kolme tyttöä ja yksi poika.
Ensimmäisenä syntyi narttupentu Amorina (J. Amorin Lähettiläs) on pentueen isoin. Amorinalta löytyy jo nyt iso ego eikä hän omista yhtään miellyttämishalua. Amorina on hellyyttä rakastava lellukka joka tulee toimeen kaikkien kanssa, hän ei koskaan haasta riitaa. Amorina on kova ääninen, se on koko ajan äänessä ja haluaa aina saada äänensä kuuluviin. Amorina kertoo kyllä, jos on porukan jaloissa.
Tärppi (J. Tärkeä Minulle) on pentueen toisena syntynyt tyttönen, joka on pentueen pienin. Tärppi on ihmisrakas ja on aina kerjäämässä rapsutuksia, myös täysin vierailta. Tärppi ei ole ahne (mikä on ihme), palkaksi se ottaa mieluummin paljon huomiota, kun nameja. Tärpiltä löytyy myös jonkun verran miellyttämishalua, mutta ei se silti tee kaikkea niinkuin omistaja tahtoisi.
Tuukka (J. Tunteeton Tunari) syntyikin heti sitten Tärpin jälkeen ja on pentueen ainut uros. Tuukka omistaa myös kaapin kokoisen egon eikä se aijjo miellyttää ketään.
Sasha (J. Rakkaus Pullossa) syntyikin sitten viimeisenä. Sashalla on hitusen miellyttämishalua, mutta ei se täysin muitten pillin mukaan tanssi. Todella ihmisrakas tyttö.
Pentujen luonteet saattavat muuttua niiden vanhetessa, sivuja alan sitten odottelemaan (:
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 12:12 am
Kirjoittaja Nath
Yritän muistaa tehdä Tärpille sivut huomenna :D
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 9:22 pm
Kirjoittaja Susityttö
^Eipä mitään kiirettä (: itsekkään kerkiä nyt tekemään sivuja välttämättä edes tällä viikolla.
Jenna lähetteli
Amorinan sivut.
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 1:26 am
Kirjoittaja Nath
"Mio" esittäytyy :) Teen vielä myöhemmin sukutaulut sun muut, en niitä saanut vielä tänään aikaiseksi.
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 7:20 pm
Kirjoittaja Susityttö
Aivan mielettömän ihana <3 Kiitos sivuista.
edit //
Sasha Pashan sivulta voipi tuota sukutaulua tutkia, jos sinne haluaa isän suvunkin nimet (: Isän suku on täynnä näyttely- ja käyttökoiria ja suvun kaikki urokset ovat todella massiivisia, nartut ovat pieniä mutta isoluisia.
Re: basset houndeja & saksanseisojia
Lähetetty: Ti Maalis 03, 2009 6:21 pm
Kirjoittaja Susityttö
Rakkaus-pentue sai nyt sivunsa. (:
Vielä kiinnostuneita saksanseisojalle?
Re: saksanseisojia
Lähetetty: To Maalis 05, 2009 10:19 am
Kirjoittaja Jenna
mun täytyy perua kiinnostus saksanseisojiin.
Re: saksanseisojia
Lähetetty: To Maalis 05, 2009 3:53 pm
Kirjoittaja Susityttö
^Selvä Jenna (: Kiitos kun ilmoitit.
Itselleni olen yhden saksanseisojapennun jättämässä ja Cedan omistajalle menee yksi pentu, että vielä hyvin mahtuisi yksi kiinnostunut.
Re: saksanseisojia
Lähetetty: Pe Maalis 06, 2009 12:13 pm
Kirjoittaja Kettu
Olisin kyllä kiinnostunut, kun lähdin tarkemmin harkitsemaan. Ei se uusi veri ja kasvatusmatsku pahaakaan tee, kun seisojien kanta ja v.geenipohja on tällä hetkellä vielä niin heikko ja suppea. Mut tosiaan
Joy Visioniin tahtoisin narttupennun varata. Vähän aikaa sitten palailtiin taas tauolta. Kanakoirakokeisiin, mejään ja sitten sekalaisesti seikkailemaan muiden lajien puolelle, riippuu minne veri vetää eniten.
Re: saksanseisojia
Lähetetty: Pe Maalis 06, 2009 2:43 pm
Kirjoittaja Susityttö
Mielelläni Kettu sulle pennun annan (: Laittelen varauksen ylös.