Me wanhat virtuaalikoirailijat

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Re: Me wanhat virtuaalikoirailijat

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Hassua tälleen joskus vuonna 1998 aloittaneena lukea esim. ketjun aloittajan pitävän itseään "wanhana" (enkä oo ikinä kuullukaan mistään Cimma's Veronicasta) Kuva Niin se aika rientää. Tosin mun mielestä joku 2-3v. kuvioissa pyörinyt ei kyllä ole "wanha" harrastaja...

Mut joo. Mulla nyt ei oo mitään erityisen pitkää elämänstooria kerrottavana vaikka oon täällä jo ikuisuuden pyörinyt, kun mulla on aina ollut vaan yks ja sama kennel. Aloitin ensin muissa virtuaalitalleissa koirien ja hevosten hoitajana, ja 1999 perustin sitten Donnerwetter's-tallin ja kasvatin siinä sivussa westieitä. Joskus oisko ollut 2004 erotin koirat omaksi kennelikseen Sweet Dream'siksi, jonka nimi sitten vaihtui 2008 keväällä Xtragewitteriksi.
Aloitin tosiaan westieiden kanssa, sitten otin niiden lisäksi perhoskoirat, joiden lisäksi otin jossain vaiheessa dobermannit, ja nyt Xtragewitterissä on dobbereita ja belgejä. Ainoatakaan koiraa en ole ikinä myynyt pois, joten niiden yhteislukumääräkään ei ole kovin iso, varmaan tämän koko 11 vuoden ajan ollut noin 30 koiraa yhteensä. Kaikilla kilpailtu ja suurimmalla osalla myös tulosten perusteella teetetty pentueita. Kauheasti en oo tehtaillut ja aika pitkälti oman huvin puitteissa oon muutenkin hommaa tehnyt, joten mun kasvatteja ei näe joka paikassa eikä myöskään mun koiria - koska haluan pitää homman itselleni mielekkäänä enkä pakkopullana. Lisäksi Turrilan ja VFCI:n ylläpito vie niin paljon aikaa että se väkisinkin on pois Xtragewitterilta.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mäkin aloitin kesällä 2004 hoitamisen ja siirryin samana syksynä kennelin pitämiseen, enkä pidä itseäni vanhana harrastajana, vaikka mullakin on melkeen viis vuotta kasassa.

Ei mulla mitään ihmeellistä oo. Kaksi pentuetta (tyhmiä sellasia) on multa tullut ja viimeiset puoli vuotta olen harkinnut yhtä. Ei mua enää kamalasti innosta tää touhu, vaikka aina yritän innostaa itseäni. Ei mulla vissiin mitään vammoja luonteita tai esittelytekstejä koskaan ollut, mutta kaikkea pashaa kyllä siellä ekan kennelin sivuilla. Tungin jotain tekemiäni esitelmiä sinne jostain syystä ja taisi siellä olla muutakin. :DD Hoitajatoiminnan kanssa olen onoffaillut tässä kolmisen vuotta ja taidan heittää sen kohta kokonaan mäkeen. Itse olen ollut viimeksi hoitajana ehkä joskus vuoden 2004 lopussa tai vuoden 2005 alussa. En vain tajua, miten joku voi keksiä niitä tarinoita parin viikon välein.

Kenneleitä mulla on ollut sata200 ja niistä melkein kaikki kavereiden kanssa. Alsatian's, Lejon ja Mehrdon o(li)vat omia ja sitten oli KQ's, Pajupolun, Jääkyyneleen, Kolmikynnen, piti tulla kans Amedment's... Ei noita muista, kun ne eivät koskaan eläneet kauaa. KQ's tosin on vielä melkein elossa, mutten ole päivittänyt sivuja varmaan vuoden 2006 tai 2007 jälkeen.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Pupu
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Pupu »

Voi veljet, tämän topicin myötä löysinkin äsken itseni katselemasta vanhoja vieraskirjoja ja vanhoja sivuja ja vaikka mitä :')

Itse aloitin virtuaalikoirailut seitsemännellä luokalla. Eli vuosi oli 2003 tai 2004. Koirien pariin eksyin noiden virtuaalisten Tylypahkojen kautta. Ensimmäinen kennel jossa olin hoitajana, oli Shell-Juulin samojedinkoiria kasvattava kennel, jonka nimeä en muista (myöhemmin se oli Vanilla Sky ja Wrom Wrooms ja kasvatusrodut vaihtui jne...). :( Mutta siinä oli kaunis violetti lay. Ja hoidin siellä tietenkin yhtä samojedinkoiratyttöä. Vanilla Skyn aikoihin kasvatusrotu taisi olla noutajat, ja silloin en hoitanut. Mutta Wrom Wroomsin myötä kasvatusroduksi tuli collie, ja silloin hoidin taas yhtä pehkoa siellä. Se oli hieno kennel, hoitajille oli tosi paljon ohjelmaa ja yhteishenki oli tosi hyvä! Harmi että se kennel taisi vähän kuolla.

Samoihin aikoihin, kun mulla oli se samojedityttö hoitokoirana, hankin myös toisesta kennelistä hoitokoiran. Sen kennelin nimi oli Pink Paw ja hoitokoirani oli sekarotuinen Fasu. Syystä tai toisesta kuitenkin lopetin tämän koiran hoitamisen. Sitten minulla oli hoitokoira suomenlapinkoiria kasvattavasta kennel Icelandiasta. Ensin minulla oli vain Ayane eli Aya hoidokkina, mutta sitten kun olin hyvä hoitaja, sain alkaa hoitaa myös Pisaraa. Molemmat oli siis lapinkoiratyttöjä. Sen kennelin omistaja oli tosi pitkään mun hyvä internetkaveri, mutta Icelandiakin vähän kuoli ja yhteydenpito jäi vähemmälle :( Mutta hassua on, että sen tytön isoveli oli lukiossa mun rinnakkaisryhmässä. Ja se tyttö on mun kaverin (Nooran) pikkusiskon kaveri!

Icelandiasta taisin saada innostuksen oman kennelin perustamiseen. Perustin siis kennel Harakirin keväällä/kesällä 2004. Löysin juuri äsken sen vanhan vieraskirjan ja nauroin päätäni rikki kun oli niin ihania ja suloisia juttuja. Harakiri oli hoitajakennel, ja olihan minulla parhaimmillaan kymmenkunta hoitajaa siellä. Sivut oli Firmalassa ja kaikki koirat oli samalla sivulla. Koirilla ei oikeastaan kisattu, niitä vain hoidettiin. "Kasvatusrotuina" mulla oli ainakin belgianpaimenkoira, siperianhusky, shetlanninlammaskoira ja valkoinen länsiylämaanterrieri. Myöhemmin Harakiri muutti Geocitiesille ja silloin hoitajatoiminta lopetettiin ja aloin kisaamaan koirilla. Kasvatusroduiksi jäi vain belgianpaimenkoira, ja niiden rinnalle otin kiinanharjakoiria. Sitten myös belgianpaimenkoira jäi pois ja jäljellä oli vain kiinanharjakoira. Tässä muuten Harakirin sivut siltä ajalta =DDDD <3 Nolottaa kyllä kun sinne on jäänyt noita koiria, mutta ei niiden perään kukaan ole kysellytkään :( Seuraavaksi Harakiri muutti nimensä Mei Zhen De:ksi. Kasvatusrotuna oli vielä silloinkin se kiinanharjakoira. Se oli ihan kamalan epäaktiivinen kennel, en varmaan kisannut yhtäkään kisaa niillä koirilla. Viimeisin kennel mitä mulla on ollut on Ba Boom, mikä vielä on ainakin melkein hengissä. Eihän puolitoista vuotta ole edes pitkä tauko :( Ehkä mun innostus vielä palautuu.

Mulla on kyllä ikävä noita Wrom Wroomsin juttuja. Ei enää ole sellasia kenneleitä, missä niin paljon panostettiin hoitajatoimintaan. Siellä oli hoitajienhuone ja kaikkee, järjestettiin pikkujouluja ja vaikka mitä. Se oli kyl hienointa aikaa virtuaalikoirien parissa.

// Aini ja sit tuli mieleen että Icelandiassa oli Final Fantasysta se Awakening taustamusiikkina! Oleellinen pointti.
  • JENGI PUHUU PYSSYJÄ BLAM BLAM
Odea
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Odea »

Voikohan miuta nyt ees sanoa vanhaksi virtuaalikoirailijaksi, kun olen pyörinyt täällä kohta nelisen vuotta? No mutta enivei, pakkohan tännekin oli tulla kirjoittamaan omista muisteloista, pistikin tämä topic hieman miettimään, minkälaisia kenneleitä miulla tässä vuosien saatossa on ollut ja minkälaisia hoitokoiria olen hoitanut ja niin. Hauskaa. :-D

Miullahan onkin tavallaan ihan kauhea ikävä niitä vanhoja, perinteisiä freewebsin valmisulkoasukenneleitä, jossa ei niin välitetty kirjoitusasusta tai muusta, kunhan vain koiria oli paljon ja hoitajia löytyi. Tavallaan se oli tosi kotoista ja mukavaa meininkiä, mutta välillä tuli sellanen tosi surkuttelijaolo, että yhyhyhyy, miulla ei oo ku pari hoitajaa ja yhteistyökennelillä on jo parikymmentä ja niin. Pitemmän päälle nää nykyiset kennelit on kyllä vähän muksimpeja, täytyy myöntää. Mutta kyllähän tuolla nykyäänkin tulee vastaan noita hoitajatoimintakenneleitä, ei ne oo vielä mihinkään kadonnut. Vielä elokuussa miekin pidin hoitskutoimintaa ja mistäs sitä tietäis, jos joskus palaisinkin sen pariin. Eihän sitä koskaan tiedä, sanotaan. Mutta alukshan olivat nämä easymodekennelit ihan siis daa juttu ja yläkerran kaveri kun kertoi miulle näistä kenneleistä, niin aluks olin ihan että vois vähempää kiinnostaa, mut sit jotenkin kiinnostuinkin näistä. Ensimmäinen, pari päivää kestänyt kennel Salamatassun, oli siihen aikaan kova sana ja teinkin muutaman koiran, kunnes kiinnostuin vanhaenglanninlammaskoirakasvattamisesta ja niinsanotusti "heräsin" kasvattamaan miulle rakkainta rotua. Nimeksihän tuli tietysti Sirius, minulle rakkain nimi, kunnes joudun luopumaan siitä, kun lähdin katsomaan fci:n kennelnimilistaa. Noh, sitä easykenneliä pidin tosi kauan, ja siellä vallitsikin suuri hoitajatoiminta, vaikka kennelini ei ollut mistään parhaimmasta päästä, jos nykyään katselisin sitä tällä nykyisellä arviointikyvylläni. Siihen aikaan turrilan Lanian BlueNote oli niin kovassa huudossa, että katselin kenneliä päivittäin kateudenrippeiden sekoittamina tunteina. Mutta kyllä se oli aika kovaa aikaa tarkistaa innosta puhkuen vieraskirjat ja sitä rataa. Että oliko tullut hoitajapyyntöjä, ehkä kehuja tai haukkuja, ehkä jopa hoitotarina? Silloin ei välitetty niinkään ulkoasusta, ja se oli miun kannalta helppoa, koska en ollut tosiaan mikään mestari muokkauksissa jne. Onneks miunkin valitsemat valmisleiska kelpas kaikille ja pian saatiin selville, että ulkoasua pystyi vaihtamaankin tuosta vain! Se oli silloin tosi kova juttu, uskokaa pois.

Noh mutta, näiden jälkeen areenalla saivat tilaa HTML-kennelit, joskin monet siirtyivät sinne vasta myöhemmin. Mie opin HTML-kielen pitkien mutkien jälkeen ja sitten oli kova olo meitsilläkin! Katottiin Eternity Worldin ja Ristiretken ulkoasut ja valkattiin parhaimmat. Muistan elävästi, kun Ristiretkestä tehtiin ulkoasu ja minulle tehtiin sitä ihan oma kuvanmuokkaus. Oli silloin tämäkin tyttöä intoa täynnä, täytyy sanoa! Sirius kesti pitkään, ja oli monia vaiheita, huonoja ja hyviä. Sitten Freewebs kiltisti turmeli sivuston, niinkuin kävi myös Carlyonin upeelle Asashi Inulle. Sen jälkeen en ole luottanut Freewebsiin tippaakaan. Uusi leiska tuli myöhemmin Mirzulta ja silloin pistettiin hulinaksi! Hoitajia oli ihanaisesti, mutta huuma meni sitäkin nopeammin. Nyt Sirius on kuollut ja kuopattu, hmm. Sitten tuli yksärikenneleiden taiat valmisleiskoista, mutta itse en siinä huumassa pysynyt kärryillä ja pidin pitkää taukoa. Sitten löysin ihanaisen turrilan ja se pelasti varmaan koko virtuaaliharrastukseni! Olen niin kiitollinen, että löysin myös tällaisen puolen virtuaalikoirailusta. Mutta olis se kyllä ihanaa joskus perustaa hoitajatoimintaan panostava virtuaalikennel.. kuka tietää.

Minulla on ollut Siriuksen ja Salamatassujen välissä vaikka kuinka paljon kenneleitä, jotka eivät vain ole ottaneet tuulta purjeisiinsa. Meinasinpa melkein unohtaa Timantenkin, miun ikioman Timantekullan, pienen silmäteräni, joka kasvatti niinikään lampureita. Timante oli Siriuksen seuraava, tai miten vain, Timanten jälkeen pidin taukoa ja perustin Siriuksen jälkeen, niin miten sen nyt voisi sanoakaan oikein. Mut enivei, Timantessa oli periaatteessa pelkkiä meidänluokkalaisia tyttöjä hoitamassa, ja ne kaikki oli kyllä mahtavia hoitajia. Oli se mukavaa aikaa, vaikka aluksi ajateltiinkin kaverin kanssa Timantesta sellaista koiraklubia, mutta sitten siitä tulikin niinkin ihanainen paikka kuin kennel. Vähän kaveri ihmetteli, mutta tottui lopulta ajatukseen. Timantenkin aika oli pian kortilla ja sen taru loppui lyhyempään kuin Siriuksen. Seuraavana etappinani oli nettiystäväni Annin kanssa kennel Danone, ja voin sanoa, että se oli oikeesti hieno juttu elämässäni! Anni ei vielä Danonen alkuaikoina osannut mitenkään HTML-kieltä, mutta parin viikon kuluessa se oppi koodaamaan ja tekemään ulkoasujakin. Löysin nyt Danonen sivutkin ja papparainen, joka hillui sivuillamme, oli kaverini ja minun tuotos, hahaa, naurakaa pois vain. Danone oli jo siinä vaiheessa ihan kuollut ja halusin tuonnekin vähän elämää ja kaverin kanssa papparainen astui kuvioihin. Se oli typerää, mutta Annikin sai sen selville ja siitä tuli pelkät naurut. Nyt en ole Anniin saanut yhteyttä, se ei kai ole käynyt pitkiin aikoihin enää mesettelemässä. Danonessa oli kumminkin hienoa toimintaa ja olin tosi onnellinen sen puolesta, mutta sitten kaikki yhtäkkiä loppui. Kiinnostus, hoitajat, aktiivisuus. Kaikki oli ohi. Surullista, mutta niiin totta. Mutta joo, nyt kaikki tuollaiset projektit on yksinkertaisesti ohi.

Hoitamistakin olen harrastanut, ehkä eniten Carlyonin Asashi Inussa, joka oli maailman parhain kennel koskaan. En ole koskaan tavannut niin upeeta hoitajatoimintakenneliä, enkä tuu varmaan koskaan tapaamaankaan. Kyllä Carlyon, (siihen aikaan Tuike-nimellä pyörinyt tyttö) oli tehnyt upeaa työtä ja täytyy taputtaa siuta olalle sen johdosta. Hoidin myös jossain muissakin kenneleissä, mutta kaikista aktiivisin olin Asashi Inussa ja siellä oli kyllä välillä kovatkin kamppailut, kuka sai eniten tassuja ja kuka oli kuukaudenhoitaja ja kenellä oli eniten tavaroita ja sitä rataa. Nykyään hoitelemiseen ei olisi enää aikaa, se on kumminkin tavallaan aika vaativaa puuhaa. Nykyään miulla ei ole muita projekteja menossa kuin Sway Rock acayadin kanssa, mutta sekin on vielä ihan vaiheessa. Nämä kuvaluvat ja oikeet tuomarit ja kisat on vähän sekottanut käsitystäni virtuaalimaailmaan, mutta hyvässä mielessä. Tää nykyinen meininki on tavallaan viisaampaa ja kouluttaa meitä kaikkia oppimaan näitä koiruuksien kisasääntöjä ja muutakin mukavaa. Sitten aikuisena osaa hommata näiden kanssa kaikkee. Muttaah, olen erityisen tyytyväinen tähän kaikkeen, mitä olen täällä virtuaalimaailmassa kokenut, kiitos teille kaikille ihanaisuuksille, jotka olette olleet mukana näissä jutuissani, kiitoskiitoskiitos! Muistan entisiä kenneleitäni lämmöllä, samoin kaikkia teitä. Virtuaaliharrastus on yksi elämäni mukavimmista tapahtumisista, it's true. Ja eiköhän me turrilan tapaan porskuteta vaan menemään tulevaisuuteen!
marsu
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja marsu »

Olen aloittanut nämä "touhut" joskus 2003-2004 hoitajana Lupiinilaakson virtuaalikennelissä, joka kasvatti papilloneja,phaleneja ja pienimuotoisesti cavalierejä. Siitä varmaan johtuu,että ensimmäinen oma IRL koirani on cavalier ja kasvatan cavalierejä virtuaalisesti.Hoidin siellä kahta phalenea ja kahta cavalieria. Kennel oli todella siisti, koirat menestyivät näyttelyissä hyvin , pentueitakin tuli kohtuullisesti ja kaikki menivät kaupaksi. Oma kasvatukseni pääsi varmaan alkuun kun ostin sieltä ensimmäisen virtuaalikoirani joka oli papillon. Koira asusteli Lupiinilaakson kennelissä pitkään ja hoidin sitä samalla, kun kävin hoitamassa hoidokkejani.
Perustin sitten oman kennelin(Moon Star's) sivut tein Firmalaan ,jotka olivat hyvin yksinkertaiset ja aika kauheat näin jälkeenpäin ajatellen, kaikki koirat olivat samalla sivulla jne..Jotkin kuvatkin taisivat olla luvattomia ja sitä rataa. Kasvatin siellä yllätys yllätys papilloneja,phaleneita ja cavaliereja :D. Kennelini oli hoitaja toimintaa harjoittava ja kyllä sielä pari aktiivista hoitajaa olikin, koirilla ei kisattu yhtään. Koiramäärä paisui turhan suureksi ja lopetin tämän kennelin.
Välissä minulla oli jokin vuoden? mittainen tauko, jolloin en pyörinyt v-maailmassa yhtään. Sitemmin innostus palasi ja aloin hoitaa Strawberrys kennelissä yhtä aussieta. Tämä kennel kuitenkin autioitui jonkin ajan päästä ja sitten perustin hyvän ystäväni kanssa oman kennelin(Taksu's) kasvatimme siellä karjiksia,perhosia,cavoja. Jätin kennelin toiselle ylläpitäjälle pienien erimielisyyksien takia ja totesin,että on parempi jatkaa erillään ja vein pari "omaa"koiraa mukanani ja perustin sitten nykyisen kennelini Silver Paw's:n johon yritän panostaa enemmän ja kisata koirilla aktiivisesti. Nykyisen kennelini Jerry on Lupiinilaakson alkuperäisiä koiria, joka oli hoidokkini ja sain pari hoito koiraani mukaan kun perustin oman kennelini.
When i feel that something is wrong
Then something is worth to fight for
Something to give, something to die for
It's just different way of living our life
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Minun virtuaalitouhuni alkoivat vuonna 1999 pokémon-huumasta :mrgreen: Satuin ensin johonkin pokémon-hoitolaan, josta nappasinkin itselleni Ninetailsin hoidokikseni. Houkkasin sinne myös kaverini, joka otti hoidettavakseen Rapidashin. Eihän tutoakaan huumaa ikuisesti kestänyt, joten hoitamisen lomassa perustin tarueläinhoitolan, hevostallin, susihoitolan, kennelin... Ensimmäinen kunnon virtuaalikennelini oli kennel Max jossain -99 vuoden loppupuolella. Kennel Maxia seurasivat DogStorm, BlueCastle's, FascinateDream's, PastoralAnima's sekä Gaara & Windtalker´s. Oliskohan ollut DogStromin aikoihin niin, että mulla oli jostain kennelistä venäläis-eurooppalainen laika ja sen jälkeen saksanpaimenkoirapentu hoidokkeina (tai sitten toisin päin).

Hmm joo. PastoralAnima'sin sekä Gaaran välillä mulla oli pidempi tauko, ja Gaaran sekä nykyisen Helluvan välillä taukoa kesti yli vuoden. Kummasti sitä vain palaa tämän harrastuksen pariin, vaikka miten välillä ajatteleekin, että eihän tässä ole loppupeleissä mitään järkeä 8D Vusien varrella on kuitenkin tullut opittua ihan kantapään kautta, millainen virtuaalikennelsysteemi minulle sopii parhaiten - ja tämä ei nähtävästikään tarkoita 100 kisaa per kk-tyylistä kisautusvauhtia, koska muuten olisin jo lyönyt hanskat tiskiin.

Kaihomielin tulee kyllä toisinaan muisteltua niitä alkuaikoja, kun kennelit olivat expagella ja Marjon WellDone sekä Charmedin CharmedDogs olivat yhdenlaisia tiennäyttäjiä. Muistanpa senkin, kun ensimmäisen kerran ilmoitin koirani FIN VNL:n alaisiin näyttelyihin ja osallistumiseni hylättiin, en vain vieläkään tiedä syytä siihen :'D
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Rupesin just miettimään, että vois liittyä johonkin rinkiin ja hankkia sillä tavalla mainetta ja kunniaa. 8D Aikaisemminhan ringit oli tosi kova juttu.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

^ Niinpä : DDDD Taisin kuulua joskus yhteen, olisiko ollut Ankien pitämään rinkiin/linkkilistaan, mutta muuten en ollut ollut kovin innostunut rinkisysteemeistä. X>
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Oda kirjoitti:Hoitamistakin olen harrastanut, ehkä eniten Carlyonin Asashi Inussa, joka oli maailman parhain kennel koskaan. En ole koskaan tavannut niin upeeta hoitajatoimintakenneliä, enkä tuu varmaan koskaan tapaamaankaan. Kyllä Carlyon, (siihen aikaan Tuike-nimellä pyörinyt tyttö) oli tehnyt upeaa työtä ja täytyy taputtaa siuta olalle sen johdosta. Hoidin myös jossain muissakin kenneleissä, mutta kaikista aktiivisin olin Asashi Inussa ja siellä oli kyllä välillä kovatkin kamppailut, kuka sai eniten tassuja ja kuka oli kuukaudenhoitaja ja kenellä oli eniten tavaroita ja sitä rataa.
Voi eei, kylläpä oon nyt otettu! Asashi-inu oli varmaan yksi vanhimmista ja alkukantaisimmista kenneleistä. Silti sen pitäminen oli siihen aikaan tosi hienoa, kun hoitajia riitti ja kennel oli tosi suosittu.

Kaikki virtuaalikenneljutut taisivat alkaa vuonna 2004, kun aloitin hoitamaan aluksi muiden kenneleissä. Silloin vielä en osannut kuvitellakkaan perustavani joskus oman kennelin. Ensimmäinen kennel, jossa hoidin pitkään yhtä shelttiä taisi olla jokin Afrodite tai vastaava. Ihailin aivan älyttömän paljon sen paikan ylläpitäjää, vaikka kennel oli nykyään ajatellen todella alkukantainen, eikä siellä ollut edes kunnollista ulkoasua. Silti siinä paikassa oli se oma viehätyksensä.

Joskus vuonna 2005 perustin Japsihoitolan, joka yllätys yllätys kasvatti japaninpystykorvia. Sivut olivat tietysti tehty kamalalle Freewebs easylle. Sisällössäkään ei ollut kovinkaan kehumista, eikä siihen panostettu kovin paljoa. Koirien nimetkin olivat tyyliin Japsihoitolan Matt tomaton ja Japsihoitolan Deco the snybby luokkaa. Silloin nimet olivat olevinaan niin upeita, mutta nykyään nauran niille ihan ääneen.

Kiinnostus Japsihoitolaa kohtaan kuitenkin lopahti pitkän ajan jälkeen. Tahdoin heti sen jälkeen perustaa uuden ja paljon huolellisemmin tehdyn kennelin. Kennel sai nimekseen Valkopisaran, ja se kasvatti berninpaimenkoiria ja suomenlapinkoiria. Siihen aikaan olin niin ihastunut edellämainittuihin rotuihin. Sivut olivat kieltämättä edeltäjäänsä Japsihoitolaa huomattavasti siistimmät ja asiallisemmat. Hoitajia ei kuitenkaan kuulunut ahkerasta mainostamisesta huolimatta, joten kennel lopetti aika pian.

Valkopisaran jälkeen taisin perustaa Asashi-inun, joka oli tavallaan uudistunut japsihoitola uudella nimellä ja koirilla. Perustin sen aluksi Freewebsin easylle tehdyille sivuille, mutta opeteltuani html-kieltä siirsin sen pian ihan itse koodatuille sivuille. Asashi-inua pidin melko pitkään pystyssä. Ahkeria hoitajia riitti ja kennelistä tuli suosittu. Kerran Freewebs poisti kuitenkin koko sivuston sisällön, eikä minulla riittänyt mielenkiintoa enää aloittamaan kaikkea alusta.

Kirjoittelen myöhemmin tämän loppuun, kun nyt pitää äkillisesti lähteä pois koneelta. :D
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Jänskää, miten en miellä osaa tähän ketjuun kirjoittaneista ollenkaan "wanhoiksi virtuaalikoirailijoiksi".. Mut kai sitä sitten on, jos tuntee itsensä sellaiseksi. Ehkä oon itse sit vain huomaamattani muumioitunut.
Itse on tullut oltua mukana kuvioissa vuodesta 2002 asti, ensin hoitajana, sitten virtuaalitallin pitäjänä, jonka jälkeen siirryinkin kenneleihin alkuvuodesta 2003. Tälläkin hetkellä pystyssä oleva Joy Vision on perustettu vuoden 2003 kesäkuussa, joten sillekin tulee tänä vuonna ikää kuusi vuotta.
Mut välissä ja ennenkin olen kasvattanut muunmuassa nimillä: Virvatulen (nyk. Joy Vision), Yönoidan, Moonwalker's, Jiekna, Tidim Siberians, Dragonhunter's, Wulffmor, Sunbeam's.. Nyt näin nopeasti mietittynä ei tule enempää ns. pidempiaikaisia kenneleitä mieleen. Mut tosiaan enimmillään mulla oli 5 kenneliä samaan aikaan ja koiramäärä noin 90-110 koiran hujakoilla. Oli siinä hommaa.. :mrgreen: Nykyään tosin otan homman hieman rennommin. Eikä aikaakaan oikein liikene, kun pitäisi omakin elämä hoitaa. Ja VFCI. Ja miljoona muuta juttua.

Ensimmäinen kennel oli tosiaan ExPagella silloin vuonna 2003. Luvattomat kuvat, tietysti. Taustamusiikit, tietysti. Vilkkuvat otsikot, tietysti.. Ah sitä tyylikkyyden runsautta tuolla sivustolla. Pian kuitenkin siirryin ensin Geocitiesin PageBuilderiin, ja sen jälkeen Filemanageriin, jolloin kenneleiden määrä alkoikin lisääntyä. Domainin hankin muistaakseni vuoden 2004 aikoihin, jolloin taisi olla pystyssä Joy Vision, Tidim Siberians ja Dragonhunter's.

Tuntuu vain, et kaikkea on tullut kokeiltua. Myös roduista (siitä kielii mm. Joyn Virvatulen-kasvattinimikkeellä olevat cockerspanielit, kerrynterrierit ja afgaaninvinttikoirat.. What the heck, may I ask? :D).
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Lottie
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Lottie »

Joo mustakin 2-3 vuotta pyörineet ei mitenkään voi olla wanhoja, mut riippuu tietty miten sen ajattelee. Itse olen pyörinyt mukana vuodesta 2002 asti, olin kolmannella tai neljännellä kun aloitin, ExPagella tietysti. :mrgreen: Mulla oli yksi kennel tosi pitkään, siitä sitten se jakaantui kahdeksi ja siitä sitten kolmeksi, ja nyt olen yhdistämässä ne kaikki yhdeksi kenneliksi, jos enää koskaan tulen jatkamaan virtuaalikennelin pitämistä. En muista tarkalleen milloin aloin pyörimään turreissa, mutta kyllä se aika alussa oli, varmaan siinä 2003-vuoden lopulla.

Olinkin unohtanut, miten paljon onkaan tapahtunut, minkälaisia koiria mulla on ollut ja mitkä on olleet minkäkin aikakauden kenneleitä. :mrgreen:
swift
Kanada

Viesti Kirjoittaja swift »

Mä alotin Expagella joskus 1999 Kirppukennelillä ja hoitamalla jtn muiden koiria yms. 8DD Ja siitä sit siirryin ties minne ja lopetin jossain vaiheessa. Mut jos vielä jatkaisin, ni ois tässä jo kymmenen vuoden ura takana. :o Pidän itteäni kyllä suht wanhana, luulin että täällä ois jtn vanhempia enemmänkin vielä, mut ei sitten näköjään. Ja sinänsä hassua, että olin joku 7-8-vuotias ku alotin pitämään sitä kenneliäni. 8DD
"Can't murder now - eating."
Vuoden ihastus 2010
Svea
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Svea »

Mä aloitin virtuaalikoirailut varmaan joskus vuonna 2002-2003. Olin siis muistaakseni n. 10-11 -vuotias. Mulla ei heti ensin ollut omaa kenneliä, vaan hoidin ahkerasti bokserinarttua kennelissä Taikapallon ja sitten sille syntyi pentujakin ym. :') Täältä löytyi vielä tuon hoitokennelin osoitekkin.

Oman kennelin perustin kuitenkin melko pian Taikapallon lopettamisen jälkeen. Käytössä ovat historiassa olleet mm. Firmala, MatMice (tms), Expage ja Geocities (ensin PageBuilder), kunnes sen jälkeen sitten hommasin pari vuotta sitten itselleni domainin. Joka tapauksessa, ensimmäisen kennelini nimi taisi olla MagicDog. Kyllä, hyvin omaperäistä. Aloitin tietty luvattomilla kuvilla, kunnes vieraskirjaani hyökkäsi lauma virtuaalikoiraharrastajia vaatien kuvien poistamista ja minua sitten valistettiin kuvien käytön suhteen ja sen jälkeen multa onkin löytynyt vain luvallisia kuvia. Ensin tarkoituksenani oli pitää kenneliä vain hoitajatoiminnan takia, mutta sitten jotenkin ihmeellisesti monen mutkan kautta löysin virtuaalihevosmaailmaan ja Turrilaan, jonka jälkeen älysin, että voidaan pitää kisojakin ym.

Niin ja mun nick on vaihtunut niin moneen kertaan tässä vuosien varrella, etten edes muista mitä kaikkia niitä on ollut. Ja kenneleitäkin on ollut varmasti yhtä paljon kun multa löytyy yhteensä sormia ja varpaita. Löysin vielä yhden mun vanhan kennelin, joka on toiminut siinä vuoden 2005 paikkeilla ja mun mielestä tuo ulkoasu oli silloin aivan tooooosi upea, mutta nuo tekstit... Köhköh. ("Ajattelin alussa aloittaa ihan rauhallisesti tämän kasvatustyön ja myöhemmin sitten kun tämä työ on päässyt kunnolla alkuun, niin pentuja voi syntyä vaikka joka kuukausi, jos siltä tuntuu.") :mrgreen:
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mä huomaan tätä topikkia lukiessa kuuluvani tuoreimpien harrastajien joukkoon (Turrilaan rekisteröidyin alkuvuodesta 2005 ja ensimmäinen virtuaalikennel ilmestyi kuvioihin pari kuukautta myöhemmin). Iän puolesta taidan olla sieltä vähän vanhemmasta päästä, mutta harrastusvuosissa mitatessa en sitten näköjään, vaikka toisin olen kuvitellut moniin tämän hetken turrilaisiin verrattuna. Toki joukossa on noita, joiden tiedän pyörineen virtuaalipiireissä 2000-luvun alkuvuosista asti, mutta luulin olevani mukana vähintään jossain keskiarvossa. Niin sitä näköjään voi vaan erehtyä.
Mulla on neljä harrastusvuotta takana, mutta monilla, yllättävilläkin tahoilla, näyttää olevan vielä enemmän. Moni sellainen, jonka olen kuvitellut liittyneen näihin kuvioihin vasta reilusti mun jälkeen, näkyy sanovan aloittaneensa virtuaalitouhut jo vuotta tai paria ennen mua. :o Olen lievästi yllättynyt, koska olen pyörinyt täällä nyt reilu neljä vuotta ja osaa tästä "vanhasta porukasta" en muista kun korkeintaan kahden viime vuoden ajalta. Jotkut on toki varmaan vaihdelleet nimimerkkejään, mutta ehkei sitten kaikkiin ihmisiin vaan kiinnitä huomiota millään tavalla - tai jotain. :D
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
aamutossu
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja aamutossu »

Oh my! Mun rakkaalla virtuaalikennelilläni on niin kamala ja tavallinen nimi (eli My Love's), että sai muistella koirien nimiä ennen kuin google löysi. Onneksi oon jättänyt sivut nettiin, ihan kivalta itse asiassa näyttävät! Ulkoasun sävystä tykkään vieläkin ja koirista on pitkät sepustukset luonteen, terveyden, harrastusten ym. suhteen. On siellä tietty tosi paljon kaikkea höpölöpötekstiä ja hymiöt asiaan kuuluvasti jokaisen lauseen lopussa.

Oon aina ollut sinnikkäästi yhden kennelin ja nimen puolesta, mulla oli heppa-aikoina aina sama nimi (Kukkaniityn... joo, mutta ylpeys ei antanut periksi vaihtaa sitä myöhemmin), samoin kenneli piti nimensä vaikka siinä vuosien saatossa vähän komistuikin. Tosin nimikkokennelini Aamutossun tuli siihen rinnalle, kun teki mieli hommata pari koiraa niiden päärotujen ulkopuoleltakin (ja nimetä koiria myös suomeksi - Aamutossun Bailaaja, Bilehile, Balladi ja Binomi - koirien nimeäminen oli parasta, harmi etten ollut pentutehtailija joten tätä sai liian vähän harrastaa). Noilla kenneleillä näyttäisi olevan päivityksiä viimeksi joskus 2004 loppuvuodesta, että oon mä aika nuorena kuitenkin lopettanut. 14-vuotias tuntuu nykyään niin pikkuiselta.

Välillä oon leikkinyt ajatuksella, että jos nyt pari koiraa... Pari vuotta (? ajantaju katoaa) sitten väsäsin hienon sivunkin kuvineen kaikkineen yhdelle whippetille, mutta siihen se taisi jäädäkin. Oon varmaan VFCI:n tuomarikoettakin aloittanut jokusen sata kertaa, mutta sitten joku alkaa koputella tuolla pääkopassa. Noita mun kenneleitä katsoessa kun tulee vähän surullinen olo teiniminäni puolesta, noiden tekemiseen on varmaan "muutama" tunti mennyt ja ehkä nekin olisi voinut käyttää hyödyllisemmin. :roll: No, ehti siinä (öö, parissa vuodessa?) kuitenkin oppia tosi paljon koirista. Varsinkin tuomarina, ei varmaan aluksi ollut mitään tietoa mistään kulmauksista tms., mutta siinäpä sitä sitten yritti ja oppi. Ja oon tätä kautta tutustunut moniin tyyppeihin, joita vieläkin näkee tosi usein IRL ja kuulee muutenkin (ja silloin tietty muistelee, että mites me tutustuttiinkaan...).

Kyllä tästä on vähän kasvanut yli. Ja viimeistään silloin, kun sain ekan kuvalupapyynnön (joku kertoo mulle, mikä on virtuaalikennel?! :cool:) päätin, että seuraavan kerran seuraavassa elämässä. Tässä foorumissa on kuitenkin sellaista nostalgiaa, että pakko käydä välillä lukemassa. Ja joskus hyvin harvoin kirjoittamassa joku maratonmittainen viesti. ;)
"Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkea."
Vastaa Viestiin