Lilithia

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Vermil
Vuohenruokaa

Re: Lilithian uudistus

Viesti Kirjoittaja Vermil »

Voisin mäkin vähän täältä tylsän sairasloman keskeltä kirjoitella kommenttia tulemaan.

Täytyy sanoa ensimmäisenä että ulkoasu ei ollut lainkaan sellainen kun odotin, ennen olen tottunut että Llilithian sivuilla on tunnelmallisia ja rauhallisia ulkoasuja. Värit hieman riitelevät keskenään ja nuo brushisotkut pistävät minulla hieman silmään. Myös tuo ulkoasun kuva on kovin raskas ja hieman ylimuokatun näköinen. Myös otsikko on kovin kovan näköinen tuossa. Ulkoasun osalta siis pakko sanoa että mielestäni entinen oli huomattavasti parempi.

Tekstejä lueskelin myös läpi ja aivan mukaviltahan ne vaikuttivat, mutta etusivun tekstiin tekisin ehkä sellaisen muutoksen että siirtäisin tuon "Toivottavasti huomasit virtuaali -sanan otsikossa, täältä ei nimittäin löydy oikeita koiria. Jos et tajua mitä koko sana tarkoittaa, niin lukaisepa sivun loppuun linkitetyistä sivuista sen tarkoitus. Lyhyesti sanottuna mikään koira ei ole oikea, kuvien koirat eivät liity touhuuni mitenkään, mutta kuvat ovat kylläkin tekijänoikeuden mukaisesti laillisia. " johonkin toiseen kohtaan sillä aloitukseksi tuo on hieman töksähtävä. Muuten oikein mukavaa luettavaa löytyi jokaiselta sivulta.
Pisteet nousivat myös hurjasti siitä että jokaiselle koiralle oli kirjoitettu persoonallinen ja hauska luonne, nuo lyriikat tuolla luonteen joukossa tuovat piristystä kokonaisuuteen.

Erityisesti yllätyin että nykyään vielä joku toteuttaa tuota "ulkoasuhistoriaa", itse olen aina pitänyt ideasta ja olenkin aina mielenkiinnolla katselemassa millaisia ulkoasuja kenneleillä on aikaisemmin ollut. Koristekuvat on myös erittäin taidokkaasti toteutettu, myös kasvatussivun toteutuksesta pidin hurjasti!
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

Mä en rehellisesti sanottuna tykkää yhtään tuosta ulkoasusta.

Se olisi ehkä jees jollekin WTC'n kaltaiselle kennelille, muttei ollenkaan Lilithialle! Värejä on käytetty liian paljon(tai sitten väärät värit sekoitettu keskenään), ja otsikko on jotenkin raskas ja joku muu fontti olisi sopinut paremmin. Brusheja on mun mielestä liikaa ja ainut hyvä asia on ehkä kuva ja kehys-idea, mut kuva on vähän ylimuokatun näköinen. Päivityslaatikko on vähän tönkösti aseteltu, olisi voinut löytyä parempikin paikka, ja linkit voisivat olla vaikkapa tuon yhden raidan alapuolella mapattuna. Muut linkit(sakukennelit yms.) voisivat olla erillisellä sivulla kokonaan, tai etusivun alareunassa. Tai sitten missä nyt ovat.

Dissaan aika pahasti, mutta rakentavaa kommenttiahan halusit. Mut Lilithia entinen ulkoasu oli paaaljon parempi ja rauhallisempi. (:
Et hätt noch immer jot jejange.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Ulkkakommentteihin sama vastaus kuin äsken Viiville, joten niihin en enää enempää kommentoi. Mutta yleisesti ottaen teksteistä:

Tuo etusivun aloitusteksti on unohtunut multa kokonaan muuttaa, kun eiväthän nuo linkit edes ole enää sivun alhaalla eikä otsikossa ole mainintaa virtuaalikennelistä. :D Tuon kohdan voisin varmaan ottaa kokonaan nyt pois, kun tuo virtuaalikennelinfo on ensimmäisenä tekstialueen yläpuolella ja varmaan kaikki halukkaat ymmärtävät tarpeelliset jutut jo siitä. Täytyy tuon tilalle keksiä jotain muuta, kun muuten koristekuvien järjestys pilaantuu (perfektionistia, perfektionistia). Tai sitten vain selitän saman asian vähän ystävällisemmin tjn. Kiitos, Vermil, että huomautit! Itse en olisi tuota huomannut kuitenkaan.

Sivun tekstiromaaneista vielä sen verran, että sen jälkeen kun heivasin kaikki muut kennelit pois paitsi tämän Lilin ja Rainvalleyn (ja nyt jälkikäteen tulleen Undisclosed Rosen), niin päätin panostaa kenneleihin sitten kunnolla. Mulla on ollut aina se ongelma, että menetän kiinnostukseni niihin edellisiin kenneleihin, ja sitten onkin ollut ah-niin-kivaa pistää uutta kenneliä pystyyn ja kirjoittaa sille uudet tekstit.

Nyt sitten, kun päätin keskittyä vain näihin rotuihin mistä edes jotain tiedän Rainin sekalauman lisäksi, niin nyt on pakko ollut keksiä aina jotain uutta ja kivaa näihin kolmeen kenneliin tekemisen puutteen tullessa. Rainvalley onkin tällä hetkellä ainoa kennelini, joiden koirien luonteet ovat (melkein aina) joku muu kirjoittanut kuin minä itse. Sekin on vain puhtaasti sen takia, että tykkään kirjoittaa koirille ennemminkin elämäntarinat kuin sen perinteisen luonteen ja Rainin koiralauman takia olisi hankala kirjoittaa jokaiselle koiralle elämäntarina. Tarinasta löytyy tietysti myös luonteenpiirteitä enkä itse osaa lähteä kirjoittamaan puolituntemattomalle koirarodulle (siis sellaiselle mistä mulla ei ole käsitystä IRL:n kautta) luonnetta. Multa ei löydy siihen tarpeeksi mielikuvitusta, vaikka netti onkin tietoa täynnä. :D

Itse kirjoittamissa luonteissa on myös se hyvä asia, että se auttaa tosi paljon koirahoukutuksiin. Mä kun en noita luonteita/tarinoita rakasta kirjoittaa, niin yleensä uuden koiran ottaminen/tuominen tyssää sitten siihen. Liliin ei tule myöskään paljon suvullisia koiria, kun olen niin tarkka virt. sakujen suvusta (noin puolella on samaa sukua sukutaulussaan, eikä kukaan muu tunnu huomaavan tai välittävän) enkä myöskään halua yleensä ottaa koiraa showlinjaisista vanhemmista, kun itse laitan kuitenkin käyttölinjaisen koiran kuvat. Tämän takia Lilissä näkeekin yleensä enemmän evm. sukuisia koiria.

Lyhyesti sanottuna näihin jäljelle jääneisiin kenneleihin tulee aina välillä jotain uutta juttua ja tekstiä, kun mulle iskee kennelin teko himo. :DD Siihen kuuluu myös ulkoasu melkein joka kuukausi ja nyt kun en hirveästi välitä tästä nykyisestä itsekään (vaikka olen edelleen sitä mieltä, että parempi kuin edellinen), niin ette tätä joudu kauaa katselemaan!
Bee
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bee »

Olen yleensä yksikertaisemman tyylin kannalla, mutta viime aikoina olen oppinut tykkäämään myös koristeellisemmista ulkista. Tässä ulkoasussa koristeellisuus menee jo hieman yli. Ulkoasussa on tosi täyteenahdettu tunnelma, sillä siinä on kaikkea liikaa - brusheja, värejä ja laatikoita. Yksi tehokeino, esimerkiksi näyttävät brushit, olisi riittänyt tekemään ulkoasusta mielenkiintoisen. Häiritsevin piirre on ehdottomasti värimaailma. Ylhäällä ulkoasussa toistuvat ruskea, punainen ja sininen olisivat toimineet vielä hyvin yhdessä, mutta kun mukaan sotketaan vielä vihreän eri sävyjä.. Jos ulkoasu olisi jatkunut punaisen palkin alta valkoisena, se olisi ollut huomattavasti harmonisempi. Toinen tökkivä juttu on asettelu, joka ei yksinkertaisesti toimi. Otsikko on mun makuun liian korkea ja ulkan alaosassa onkin sitten laatikkoa laatikon perään. Linkkien paikka ei ole ehkä paras mahdollinen. Lisäksi mua häiritsee suunnattomasti, kun tekijänoikeusboksi on pidempi kuin tekstikenttä ja sivupalkkien välit eivät ole yhtä suuret.

Mutta on ulkoasussa jotain hyvääkin! Otsikon brushit ovat massiivisuudestaan huolimatta todella kauniita. Myös itse otsikko on kiva fontteineen ja väreineen. Koristekuvat on tosi kivoja, varsinkin koirien kuvat kruunuineen. Koirien sivut ovat selkeät, mutta taas värit ottavat silmään, varsinkin kisakalenterissa. Teksteistä ansaitset ison hatunnoston! Koirien luonteet ovat erittäin kattavat ja kennelinfo mielenkiintoista luettavaa. Täytyy sanoa, että teksteiltään Lilithia on ehdottomasti yksi laadukkaimmista virtuaalikenneleistä! Loppujen lopuksi tekstithän ne tekevät kennelistä vierailemisen arvoisen, vaikka toki ulkoasullakin on jonkin verran merkitystä.

Vaikka ulkoasu ei aivan kolahtanutkaan, kylmäksi se ei todellakaan jättänyt! Lilithia on hyvällä tavalla persoonallinen ja mieleenjäävä kennel :) Enkä tarkoita tällä ainoastaan ulkoasua vaan koko pakettia!
but i'm lost, crushed, cold and confused

[/size]
Kirsi
Höpsö veitikka

Kiitos Beellekin todella paljon kommentista! :)
zerggie
Keilapallo

Viesti Kirjoittaja zerggie »

No Lilithiahan on ollut yks sellasista sakukenneleistä joka on mun mieleen jäänyt. Ainakin tekstien osalta Lili on aivan mahtava kenneli. Vaikka mä olen aina ollut hirmu laiska lukemaan kaikkien kenneleitten liirun laarun höpinöitä, mut Lili on yks semmonen paikka jonka tekstit on saanut mutkin ne lukemaan :D
Mutta sitten ulkoasuun, mä tykkäsin kylläkin edellisestä Lilin ulkasta enemmän kuin tästä. Tästä en nyt oikein osaa sanoa tykkäänkö vai enkö tykkää. Tavallaan tää on sellanen räväkkä, massasta erottuva ja sellanen mieleenjäävä. Mutta taaskin sitten värejä on kuitenkin käytetty ehkä hiukan liikaa kuitenkin, munkin makuun joka yleensä tykkää väreistä. En oikeen tiiä että onko niitä sekoteltu hiukan väärin vai miten sen sanois.
Otsikon fontista mä tykkään kuitenkin ja muutenkin otsikosta :) se on jotenkin mukava ja näin. Pistää positiivisesti tuolta silmään :) Asettelukin on aika muksa, noi kehykset sopii just täydelliseti tohon kuvaan :D
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
Kirsi
Höpsö veitikka

Kiitos sullekin, Veerr, tosi paljon kommentista! Nää mun vastaukset on tylsiä ja lyhyitä nyt, mutta ei mahda mitään, kun olen selittänyt jo kaiken. :mrgreen: Palautetta haluan kuitenkin aina kuulla, vaikken siihen itse osaisikaan enää mitään vastata. (:
Kirsi
Höpsö veitikka

Teidän painostuksen takia on nyt Lilille vaihdettu taas uusi ulkka. Syyttäkää sitten itseänne, jos on nyt liian tumma leiska, kun kyselin tuosta E&K:ssa ennen koodaamista!

/ Nii joo. Koirien sivujen vaaleat pikkukuvat eivät oikein leiskaan sovi, tiedän kyllä, mutta en mä niitä viitsi lähteä muokkaamaankaan. Tiedän olevani laiska, mutta vähän turhaahan se kuitenkin on, kun ei mulla mikään leiska pysy paria kuukautta pitempään ja seuraava sitte vaaleempi. :D
Pataposki
Kanada

Viesti Kirjoittaja Pataposki »

Muusan taulukot (sukutaulusta alaspäin) hyppää aika pahsti.. linkitkin löytyy väärästä paikasta..
Kirsi
Höpsö veitikka

^ Nyt toimii. :)
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Uusi ulkka on ihana ja paljon parempi! Mikään ei hyppää silmille. Ulkoasu on rauhallinen ja tunnelmallinen. Värit sopivat yhteen kauniisti. Linkit on tehty kivasti, kadehdin aina tuollaisia alasvetolinkkejä vai mitä nuo nyt on. Otsikon fontti on täydellinen, hieman alaotsikko meinaa jäädä pääotsikon alle piiloon. Mutta pikkuvirhe. Kokonaisuudessaan miellyttävä, tässä silmä lepää! Hienoa työtä Kirsi!
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Kirsi
Höpsö veitikka

Kiitos paljon! :)
Kirsi
Höpsö veitikka

Laitetaas vähän uppia uuden leiskan kunniaksi. :)
Jael
Söi navetan kaksi nautaa

Re: Lilithia

Viesti Kirjoittaja Jael »

Tuo ulkoasu on kaunis! Mutta mutta koirien sivuilla kaikki taulukot ja tekstit hyppäävät hiukan oikealle ja osa tekstistä jää pois. Mutta ihanan syksyinen ulkoasu ja tykkään teksteistä. Selvät ja iihanan pitkät tarinat koirien sivuilla, mukavaa luettavaa. Ei muuta.
We gonna take over the world
While these haters getting mad
Take over the world
Watch these haters get mad
Kirsi
Höpsö veitikka

Re: Lilithia

^ Ohhoh, taitaa olla IE:n mokailuja. En tajunnut testata koirien sivujen toimivuutta muilla selaimilla, mutta hoidan asian mahdollisimman pian! :)

/ Nyt on suurimmat taulukot oikean levyset, mutta noi loput täytyy muokata manuaalisesti jossain vaiheessa. Miksi ihmeessä te muutenkin käytätte viruspesä-IE:tä? Ei ymmärrä.
Vastaa Viestiin