Harvinaisemmille roduille rotuyhdistyksiä?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Harvinaisemmille roduille rotuyhdistyksiä?

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Menestys riippuu myös buumeista ;) Luokaa doggibuumi, niin rotuyhdistys tulee ainakin aktiiviseen toimintaan ja käyttöön.
T. kokemusta on.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Troya »

Kettu, se tässä onkin nyt pläninä 8D
I hope your apple pie is freakin' worth it!
Maya
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Maya »

Minullakin olisi kiinnostusta perustaa nyt/tulevaisuudessa bretoneille oma yhdistys. Tosin kanakoirien määrä on yleisestikkin hieman laskenut. Bretonejahan virtuaalimaailmassa on about 6 koiraa. Itse en kyllä haluaisi yksin tälläistä alkaa järjestämään ja samaa kyselisin, että olisiko siinä järkeä. Pitäisi muutenkin saada ko. FCI7 koirien kiinnostus saada taas jylläämään, niinkuin se muutama kuukausi/vuosi yms sitten oli (olen itse ainakin hieman hukassa nykyään, kun VKK:n ei ole ainakaan toistaiseksi toiminnassa, muuta kuin kanakoirakokeiden osalta yms).
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Troya »

Maya, näitä kanakoiria itekkin harrastan (pienimünsterinseisoja rotuna), ja olen hieman ajatellut josko perustaisin münstereille (niin pienille kun isoillekkin) yhdistyksen, mutta musta olisi ihan hyvä idea että kaikki kanakoiraharrastajat panostaisivat VKKhon, niin että se saataisiin toimimaan mahdollisimman hyvin ennen rotukohtaisten liittojen perustamista. Tosiaankin, pelkästään yhdelle kasvattajalle ei kauheasti ole järkeä perustaa liittoa, vai..?
I hope your apple pie is freakin' worth it!
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mää voisin ainakin luvata osallistuvani doggieni kanssa doggiyhdityksen toimintaan. En tosin jaksa lupautua auttaamaan kun ihan riittävästi hommaa muutenkin kenneleiden ja labbisyhdistyksen kanssa :D

Joskus kun Sintsura on kisannut enemmän niin syntyy Jääkyyneleeseen suvullinen doggipentue näistä kahdesta Sintistä ja Fantsusta. Että vink vink jos kiinnostaa.

Vielä lisää vink vink jos kiinnostas '06 vuonna syntynyt harlekiinidoggi niin multa löytys yks A-pentueellinen josta ketään ei oo pennutettu ja muutama on kuollut.
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Yksittäisille kanakoirille ei rotuyhdistystä kannata perustaa, mutta virtuaalinen saksanseisojakerho voisi olla minun mielestäni kannattavampi idea. (IRL saksanseisojakerhon sivut). Itse olisin kyseisen yhdistyksen toiminnasta kiinnostunut, ja varsinkin (lk) saksanseisojien etujen ajamisesta. Katselmukset, kanakoirakisojen järjestäminen, pentuvälitys ja koirien epävir. rekisteröiminen voisi olla "se juttu" kys. yhdistyksen toiminnassa. VKK on taitanut ehkä ajaa omalla tavallaan samaa asiaa, mikäli en kovin väärässä ole, mutta ei ole varsinaisesti toiminut rotuyhdistyksenä?
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cian »

Susityttö, jepjep kyllä toimintaa tulee olemaan. Varmaan dogeille avoimia näyttelyitä ja muita =)

piilomainosta
pentueet alueelta löytyy Dammen suvulliset keltsikka ja tikru pennut ;)
Varmasti ryövään teiltä tulevasta pentueesta yhden. Tuin A-pentueen koirat ois mun ikääntymisellä jo 9 vuotiaita :D
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am
Maya
Nakkisotilas

Troya kirjoitti:Maya, näitä kanakoiria itekkin harrastan (pienimünsterinseisoja rotuna), ja olen hieman ajatellut josko perustaisin münstereille (niin pienille kun isoillekkin) yhdistyksen, mutta musta olisi ihan hyvä idea että kaikki kanakoiraharrastajat panostaisivat VKKhon, niin että se saataisiin toimimaan mahdollisimman hyvin ennen rotukohtaisten liittojen perustamista. Tosiaankin, pelkästään yhdelle kasvattajalle ei kauheasti ole järkeä perustaa liittoa, vai..?
Samaa mieltä kylläkin. Olen itse yrittänyt hieman pysytellä ja kyselle, että missäpäin VKK:n toiminta on menossa, kun kanakoiraharrastajienfoorumilla on kyllä todella hiljaista. cazaan otit tuossa yhteyttä ennekuin palasin virtuaalimaailmaan ja tietääkseni hänestä on tulossa VKK:n uusi pitäjä sekä hänhän jo pitää kanakoirakoeliittoa. Tosin mä en tiedä, mihin tämä VKK:n toiminta on jäänyt: suunnitteellahan oli kauan aikaa sitten jopa oma rekisteri kanakoirille, mutta toistaiseksi asiasta ei taida tulla mitään. Itse olisin ainakin kiinnostunut auttamaan VKK:n kanssa/ottamaan jonkun toimikunnan itselleni, että hieman aktiivisempaa toimintaa kanakoirillekkin saataisi. Pitäisi taas saada jotain järkevää juttelua kanakoiraharrastajien kanssa ja hieman saada taas tuo VKK aktiiviseen toimintaan (toki kanakoirakoeliitto on toiminut on hyvin).
Yksittäisille kanakoirille ei rotuyhdistystä kannata perustaa, mutta virtuaalinen saksanseisojakerho voisi olla minun mielestäni kannattavampi idea. (IRL saksanseisojakerhon sivut). Itse olisin kyseisen yhdistyksen toiminnasta kiinnostunut, ja varsinkin (lk) saksanseisojien etujen ajamisesta. Katselmukset, kanakoirakisojen järjestäminen, pentuvälitys ja koirien epävir. rekisteröiminen voisi olla "se juttu" kys. yhdistyksen toiminnassa. VKK on taitanut ehkä ajaa omalla tavallaan samaa asiaa, mikäli en kovin väärässä ole, mutta ei ole varsinaisesti toiminut rotuyhdistyksenä?
Niin, aivan. Mikäs siinä, tuohan on ihan hyvä idea, vaikken itse kys. rotua kasvata, saatika omista edes yksilöitä.
Glenni
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Glenni »

Joo mää en olis varmaa Doggi yhdistyksessä, mutta jos Glenn of imaalin terriereille tehtäis yhdistys olisin siinä mukana. Ja onko bullterriereillä yhdistystä?
I love you Pimu
Kaisu
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

meillä on nyt ollut jo melko pitkään suunnittelun alla tuo vTY, virtuaalinen Terrieriyhdistys. Kun olis ollu aika turhaa tehdä jokaiselle eri terrierirodulle omaa yhdistystä varsinkin kun joitain rotuja on vain muutama kappale. sekin on vielä, että jos sille rodulle ei oo kiinnostusta niin se rotuliitto/-yhdistys on sitten aika turha. pitää vaan silti jaksaa tsempata asian kanssa, niin varmasti sitten kiinnostuneitakin löytyy.

niin joo. ja esimerkiksi noita 6:sen rotuja on joitain vain muutamia kappaleita, enkä mä itse kokisi tarpeelliseksi panna pystyyn jotain dreeveri- tai eestinajokoirayhdistystä. mutta riippuu sit kanssa ihan vaan rodustakin, ja niiden kappalemääristä. ;)

hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
Dilli
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Dilli »

Maya kirjoitti: Niin, aivan. Mikäs siinä, tuohan on ihan hyvä idea, vaikken itse kys. rotua kasvata, saatika omista edes yksilöitä.
Tuo IRL saksanseisojakerho toimii nimestään huolimatta kaikkien mannermaisten kanakoirien rotujärjestönä, eli jättää vain setterit ja pointterit (englantilaiset kanakoirat) ulkopuolelleen.
Pisti vain silmään kun tiedän että bretoneita kasvatat.
Kuva
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Ja sitten kun tulevaisuudessa pykäätte niitä rotuyhdistyksiä pystyyn, niin olettehan jo nyt varmoja, että teillä on:
a. tarpeeksi tietoa rodusta/roduista
b. aikaa ja innostusta yhdistyksen pyörittämiseen
c. lisää innostusta (ja kolme huutomerkkiä vielä perään: !!!)

Ettei meidän VFCI:n väen sitten tarvitse tulla tökkimään teitä terävillä kepeillä takamuksiin kysyen samalla, miksi mitään ei tapahdu ;)
Maya
Nakkisotilas

Dilli kirjoitti:
Maya kirjoitti: Niin, aivan. Mikäs siinä, tuohan on ihan hyvä idea, vaikken itse kys. rotua kasvata, saatika omista edes yksilöitä.
Tuo IRL saksanseisojakerho toimii nimestään huolimatta kaikkien mannermaisten kanakoirien rotujärjestönä, eli jättää vain setterit ja pointterit (englantilaiset kanakoirat) ulkopuolelleen.
Pisti vain silmään kun tiedän että bretoneita kasvatat.
Tarkoitin tässä lähinnä sitä, että mikäli joku pitää täälläkin porukassa virtuaalisen saksanseisojakerhon tjsp, niin tulisiko siihen sitten muite rotuja kuin saksanseisojia? Tiesin sen kyllä, että IRL saksanseisojakerho toimii mannermaisten kanakoirienkin puolesta, taisin huonosti esittää asian, anteeksi siitä.
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Totta kai. Ei olisi mitään järkeä lähteä muuttamaan jo valmiiksi annettua hyvää esimerkkiä toimivasta rotuyhdistyksestä.
Jenna
Kanada

Viesti Kirjoittaja Jenna »

Basset yhdistystä ollaan uudelleen nostamassa jaloilleen. Sivut on työn alla ja saamme toivottavasti enemmän ihmisiä kiinnostumaan näistä ihastuttavista harrastuskoirista
Vastaa Viestiin