Harvinaisemmille roduille rotuyhdistyksiä?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Harvinaisemmille roduille rotuyhdistyksiä?

Viesti Kirjoittaja Cian »

Otsikoin lähinnä niin, että syntyy keskustelua muustakin kuin omasta ideastani.

Omana kiinnostuksenani ovat siis tanskandogit. Tanskandoggeja kasvattavia kenneleitä ei minun lisäkseni taida olla kuin yksi ja toinen pystyyn nouseva. Yksittäisiä doggeja löytyi muutamia kun näyttelyihin osallistuja kattelin.

Ideahan siis liittyy tanskandoggiyhdistykseen (vFCI sivuilta ie tälläistä löytynyt, onko mahd. olemassa jo/joku tekemässä?). Rodun edustajia ei ole paljon, mutta ajattelinkin alustavasti painottua rodun mainostamiseen, tuontitoimintaan ja FCI2 suunnattuihin kisoihin. Mahdollisesti myöhemmin myös tanskandoggeille suunnattuihin kisoihin, mutta niitähän ei ole mitään järkeä niille 5 (vähättelyävähättelyä) osanottajalla järjestää, vai?

Nyt siis haluaisin synnyttää keskustelua muutenkin harvinaisempien rotujen yhdistyksistä. Mitä toimintaa, mitä järkeä?
keskustelua.
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Re: Harvinaisemmille roduille rotuyhdistyksiä?

Viesti Kirjoittaja Troya »

Joo doggiyhdistyksen toiminnassa olisin EHDOTTOMASTI mukana täysillä, jos sellainen nousisi pystyyn. Itselläni on se ongelma, että kaikki koirarodut jotka mua kiinnostaa on näitä ihan hullun pienen kannattajakunnan omaavia ja harvinaisia virt maailmassa olevia puskakoiria, joten en koskaan pääse kunnolla näihin isompien yhdistysten toimintaan mukaan 8(

Kaikkihan tietää tanskandogin, se on tunnettu rotu, joten sen markkinoiminen muille ihmisille olisi huomattavasti helpompaa kun jonkun afrikan pilkkunoutajan. Rotuyhdistysten päätarkoitushan on ajaa sen tietyn rodun etua, ja tällä hetkellä tanskandogille olisi edullista olla mahdollisimman paljon esillä ja saada kannatusta, jotta rodun kanta kasvaisi. Eli yhdistykselle olisi kyllä virkaa, ainakin musta, eikö vain?
I hope your apple pie is freakin' worth it!
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Troya, no sut mä tiesinkin jo mukana olijaksi :mrgreen: Tanskandoggi on aivan totaalinen ykkönen sekä IRL-,että URL. Pentueetkin löytyisivät tätä kautta ja muutenkin rodusta hiemaankaan kiinnostuneet saisivat lisäinfoa. Rodun kanta tosiaan olisi mukava saada pieneen nousuun, suvulliset pennut kun kiinnostavat myöskin =)
Troya
Le-ppä-ker-ttu

cian, joo no doggi ja pienimünsteri on mun ehdottomat ykköset niin IRL- kun URL-maailmassa, mutta doggi on kyllä aivan mahtava 8D (Harmi kun mun vanhemmat on sitä mieltä että meille ei tule (IRL) jättiläiskoiraa, ne ei oikein tykkää... 8(( )

Niin ja jos haluat yhdistyksen rakentamisessa ja ylläpitämisessä apua, niin olisin ehdottomasti vapaaehtoinen siihenkin. Jos tuota koirakantaa saisi hieman nousemaan niin luulen että me saataisiin aivan mahtava URL doggikanta järkättyä.
Mulla on ihan kivasti ideoita tuosta että miten tätä rotua saisi mainostettua muille, jotka ei vielä ole tajunnut doggien ihanuutta, mutta en nyt viitti niitä tässä alkaa vielä mainostamaan 8D
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Troya, Meillä taas on aina ollut se, että doggia pienemmät koirat on kissoja ja meille ei kissaa tule :roll: Ehken mä ole ihan samaa mieltä, mut en valita :D

lisäilet mut meseen piitukkainen@windowslive.com, niin voidaan jutskata enemmän =)
Troya
Le-ppä-ker-ttu

cian, voi että, oispa meilläkin. Faija on tällänen yli-innokas rotikkakannattaja ja mutsi taas tykkää pikkuterriereistä, ja broidi on sitä mieltä että meille pitäisi tulla labbis. :roll: Sitten meille hankittiin münsteri ja parsoni ja sanottiin että jos vielä koiria halutaan, niin pitää muuttaa ensin pois himasta ja sitten hankkia. 8"D Ja doggihan mulle tulee sitten talonvahdiksi jahka muutan omaan kämppään.
(Okei joo tää keskustelu meni sitten ihan ot'ksi.)

Mä lisäilen sut meseen hetikun pääsen sinne ah-niin-maineikkaaseen himaan, kun oon vielkin täällä jossain maalla ja en pääse meseen. Haluutko lisätä mut troyatistic@hotmail.com niin etten unoha? 8D
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Joo menee vähän ooteeksi :mrgreen: Mä lisäilen sut justkohta.
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Hmm, suurin ongelma tässä nyt on että ketään muuta kun meitä ei tunnu kiinnostavan koko yhdistys. 8"D
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Ne ei vaan uskalla sanoa :D (toiveajattelua.), mutta kyllä tällänen ylös pistetään. vTDY - Virtuaalinen tanskandoggiyhdistys.

Mutta tosiaan toimintaan ja kaikkeen liittyvää juttua saa pistää!
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Noniin nyt kaikki hiljaiset, tiiän että teitä kiinnostaa tää liitto ja voisitte sanoa asiasta jotain 8))
Edith
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Edith »

Oli pakko tulla keskeyttämään kaksinpuhelunne, hähää! :D

Hmm - toisaalta vähän epäilyttää, että saadaanko rotuyhdistyksellä ihmisiä kiinnostumaan v-maailmassa harvinaisemmista roduista; yleensä se rotu viehättää tai ei viehätä. :D Mutta toisaalta, miksei! Voihan joku innostuakin. Luotte vain mahdollisimman kattavat sivut, jossa paljon tietoa rodusta ja aktiivista toimintaa! Se on minusta tärkein juttu. Uutisia ja kisoja, selvitys virtuaalisesta rodun kannasta, tulevia pentueita... Kaikkea mahdollista!
Kyllä uskon, että saatte ainakin muutaman uuden tyypin mukaan, jos vaan jaksatte nähdä vaivaa. Onnea yritykselle! :D
  • não há bela sem senão
MYKHA > EDITH
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Harvinaisten rotujen yhdistykselle olisi varmasti kysyntää. Näitä virtuaalimaailmassa harvinaisia rotuja on todella paljon, eikä nyt yhden tai viiden koiran takia viitsi pystyttää omaa yhdistystä. Voisi olla ihan toimiva juttu. :D Sen pitäisi sitten järjestää paljon omaa toimintaa harvinaisille roduille, esim. niille rajattuja näyttelyitä tai muita kisoja. Ja katselmuksia. Sellaisetkin voisivat olla kivoja.

Mutta minkä perusteella "harvinainen rotu" määriteltäisiin? Olisiko se vaikka esim. keskimääräinen kappalemäärä näyttelyissä vai mikä?
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Mykha, nouuuu. Tää oli just menossa niin ooteeksi :D Mutta siis parikin koiraa lisää suurentaisivat kantaa, siitä on hyvä aloittaa ;)
Minnea, käsitit idean hieman väärin. Emme siis ole pistämässä pystyyn mitänä harvinaisten rotujen yhdistystä. Lähinnä yritän herättää keskustelua siitä mitä ja millaista toimintaa harvinaisempien rotujen rotuyhdistyksissä voitaisiin järjestää tms. =)
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Ahaa ^^ (nooh, ei kai se haittane ;D)

No, lykkyä pyttyyn uuden liiton kanssa :D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Mykha, meillä on kuules mahtava suunnitelma tän yhdistyksen suhteen, nou vörriis. (;
Vastaa Viestiin