Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää
Miten noita nyt yhtäkkiä noin paljon ilmesty? Selvää oli, että kesän aikana tulee pari pentua lisää esimerkiksi toi oma kasvatti, mutta nyt mulle on kuitenkin ilmestynyt lähes huomaamatta lauman viides bordercollie sekä faaraokoira. Jälkimmäisen johdosta mä rupesin vielä rakentelemaan toista kenneliä, jossa kasvatettaisiin juuri noita farkkuja sekä labroja. Toisaalta näiden kanssa tullaan kisaamaan niin eri lajeissa, kun Furenzan koirien ettei sen pitäisi tuottaa ongelmia. Silti, tuolla on nyt 16 koiraa ja vielä ainakin kaksi on tulossa. Mä en vaan osaa rajoittaa, ahnehdin koiria toinen toisensa jälkeen, kohta niitä on varmaan tuplaten toi määrä. Okei, ei ihan. Ja onhan laumassa pari vanhaa koiraa, jotka joutuvat tän vuoden puolella sateenkaarisillalle..
- Shagan
- Toistolla tehoa
Minulla on jotenkin kasvanut tuo lauma ihan älyttömästi kesän aikana. : DD Yksityiset ovat vaihtaneet osoitteita, ja tämän aikana minulle on ilmestynyt muutama uusi koira. Lasimeren Karma Killer, ensimmäinen bordercollieni, jonka kisakalenteri näyttää yhä melko tyhjältä. Tiibetinspanieli Tuulihuilun Agenor, jonka kisaamista ei ole edes aloitettu sekä Valioluokan Crip and Crap, jonka kanssa olen kyllä kivasti päässyt jo käyntiin kisaamisessa. Tämän lisäksi melke vasta perustettu Karavaanarin & Rafgan on nyt kahden tuontikoiran kotina, onneksi, sillä ei noiden koirien kanssa tarvitse hätäillä vaan voi kivasti kisata omaan tahtiin. Tämän lisäksi olisi tulossa vielä yksi ranskispentu syksyllä, jonka jälkeen päätän pitää pitkään taukoa ennen kuin otan uusia koiria (ja kuinkahan pitkään tämä päätös pitää?).
Aikaa ei ole kyllä lainkaan kesän aikana riittänyt, kisakalentereita ei ole päivitetty pitkään aikaan ja osa on ollut pitkäänkin kisaamatta. On kuitenkin melko kivasti alkanut ilmestyä itselleni nuita mini ja midi koiria, joiden kanssa on jotenkin paljon rentouttavampaa kisata kun kyseisiä koiria on kuitenkin vielä melko vähän, eikä tule ruuhkaa luokissa. Muutenkin maxi luokan koirat ovat alkaneet pikku hiljaa nousta ylempiin luokkiin, vaikkakin jotkut yhä jumittavat niissä alimmissa luokissa. Mutta kyllä niistäkin vielä kohotaan ylemmäs. :'D
Nyt vain hieman pelottaa miten käy syksyllä, että pitääkö ihan tosissaan ottaa joidenkin koirien kanssa pitkä tauko, että uudet koirat saisivat aloittaa kunnollisen kisaamisen. Onneksi on kuitenkin niin eri lajeihin soveltuvia koiria, että kisaaminen olisisi helppoa, jos jaksaisi ilmoittaa koiria niihin kisoihin. :3
Aikaa ei ole kyllä lainkaan kesän aikana riittänyt, kisakalentereita ei ole päivitetty pitkään aikaan ja osa on ollut pitkäänkin kisaamatta. On kuitenkin melko kivasti alkanut ilmestyä itselleni nuita mini ja midi koiria, joiden kanssa on jotenkin paljon rentouttavampaa kisata kun kyseisiä koiria on kuitenkin vielä melko vähän, eikä tule ruuhkaa luokissa. Muutenkin maxi luokan koirat ovat alkaneet pikku hiljaa nousta ylempiin luokkiin, vaikkakin jotkut yhä jumittavat niissä alimmissa luokissa. Mutta kyllä niistäkin vielä kohotaan ylemmäs. :'D
Nyt vain hieman pelottaa miten käy syksyllä, että pitääkö ihan tosissaan ottaa joidenkin koirien kanssa pitkä tauko, että uudet koirat saisivat aloittaa kunnollisen kisaamisen. Onneksi on kuitenkin niin eri lajeihin soveltuvia koiria, että kisaaminen olisisi helppoa, jos jaksaisi ilmoittaa koiria niihin kisoihin. :3
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
-
- Kanada
Äh voi ei. Nyt koirien kertyminen alkoi toden teolla, kun joka paikassa tuntuu olevan suomenlapinkoiria, alaskanmalamuuteja tai jotain vastaavia koiria myynnissä xd
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
- Iivi
- Söi navetan kaksi nautaa
Onhan tuo koiramäärä... öh..... vähän kasvanut
Tollereita löytyy tällä hetkellä viisi, yksityisiä kuusi kappaletta. Näistä kuitenkin neljä koiraa ovat sellaisia, jotka kisaavat enää 1-3:ssa lajissa, eli ovat lähestymässä eläkkeelle jäämistä. Aktiivisessa kisautuksessa minulla siis on seitsemän koiraa, minkä lisäksi tulossa on kolme MINI-koiraa.
Kun aloin miettimään tätä koiramääräni kasvua, on pakko myöntää, että säikähdin vähäsen. Mutta tarkemmin ajateltuna - eipä tässä mitään ongelmaa ole. Ellei lasketa sitä, että olen niin hemmetin ahne lajien kanssa, sillä tahtoisin kaikkien koirien kisaavan kaikissa mahdollisissa lajeissa
Onneksi olen kuitenkin saanut itseäni hiukan kuriin ja alan pikku hiljaa oppimaan jakamaan lajeja. Eli yksi koira painottuu näihin, toinen noihin jne. Tässä on kuitenkin vielä vähän opittavaa, mutta eiköhän koiramäärä kohta siihen pakota...
Olen päättänyt, etten ota minkäänlaista stressiä kisaamisesta. Kisaaminen ei saa olla pakkopullaa. Onneksi kesän kiireet alkavat tässä pikku hiljaa helpottaa, niin virtuaalikoirillekin jää taas kunnolla aikaa. Minulla on koodit muistiossa valmiina, joten kisoihin ilmoittautuminen käy itsestään kun ei tarvitse miettiä että minkä koiran ilmoittaisin minnekin. Toisaalta harmittaa, että olen mennyt haalimaan itselleni sellaisia koiria, joiden rodut eivät oikeastaan kiinnosta juuri yhtään. En kuitenkaan henno luopua yhdestäkään tai peruuttaa varauksiani. Enköhän selviä, kunhan nyt vain rajoitan tätä mahdotonta koirahamstraustani ja hoidan ensin osan koiristani kunnialla eläkkeelle ;)

Kun aloin miettimään tätä koiramääräni kasvua, on pakko myöntää, että säikähdin vähäsen. Mutta tarkemmin ajateltuna - eipä tässä mitään ongelmaa ole. Ellei lasketa sitä, että olen niin hemmetin ahne lajien kanssa, sillä tahtoisin kaikkien koirien kisaavan kaikissa mahdollisissa lajeissa

Olen päättänyt, etten ota minkäänlaista stressiä kisaamisesta. Kisaaminen ei saa olla pakkopullaa. Onneksi kesän kiireet alkavat tässä pikku hiljaa helpottaa, niin virtuaalikoirillekin jää taas kunnolla aikaa. Minulla on koodit muistiossa valmiina, joten kisoihin ilmoittautuminen käy itsestään kun ei tarvitse miettiä että minkä koiran ilmoittaisin minnekin. Toisaalta harmittaa, että olen mennyt haalimaan itselleni sellaisia koiria, joiden rodut eivät oikeastaan kiinnosta juuri yhtään. En kuitenkaan henno luopua yhdestäkään tai peruuttaa varauksiani. Enköhän selviä, kunhan nyt vain rajoitan tätä mahdotonta koirahamstraustani ja hoidan ensin osan koiristani kunnialla eläkkeelle ;)
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
-
- Höpsö veitikka
Aijaa?Jigsaw kirjoitti:Tarranauha on ensimmäinen virtuaalikennelini ja ensimmäiseksi ja viimeiseksi se jää. Kiinnostusta ei ole lähteä ylläpitämään muita kenneleitä tai talleja koska aikani menee esimerkiksi kuvasivujeni, minun ja koirieni sivujen sekä blogini ylläpitoon Tarranauhan ohella.
Tarranauhasta karsin juuri kovalla kädellä koiria ja sinne jäi 4 koiraa. Kaksi shelttinarttua ja kaksi shelttiurosta. Myöhemmin lauma kasvoi kahdella shelttinartulla. Tähän kuuden koiran porukkaan tyydyn, saan kaikkia kisattua mahdollisimman tasapuolisesti ja muutenkin jaettua huomiota. Joten tämä on viimeinen kokoonpano.
Kummallisesti mä nyt löysin Tarranauhan kuolleena, sen sijaan mulla on 5-koirainen Virnistyksen ja 10-koirainen White Trash Circus.
Yhteensä koiria on siis 15, ei tunnu hirveän paljolta kun koirat on eri kenneleillä(ei siis kaikki tungettu esim WTC'hen), syksyllä vielä tulossa yhdestä omasta nartusta kai ranskispoikakin...
Kisautus ei hirveästi ole tuottanut tuskaa, lähinnä näyttelyissä kun noita kaikkia käytän, kansainvälisiin on helppo ilmoittautua yhdellä sähkärillä ja heittää kaikki samaan viestiin. Kuitenkin musta tuntuu et vois pari koiraa myydä, jos saisin jätettyä 5 molempiin kenneleihin.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
- Syvällistä
Joo tota.. *ehheh*
En jaksa laskea kaikkia koiriani. Mutta kerron nyt nämä tärkeimmät koirat.
Taccata tulee pysymään mulla aina, tai ainakin niin pitkään kun tätä touhua jatkan. Tacciksesta löytyy 14 shelttiä ja yksi nahka, yksi(mahd. toinenkin) sheltti tulossa ja siihen jää niin pitkäksi että saan jokaiselle tittelirivit :D Ihan hyvin aika riittää näille.
Rällärontin & Jack Trick on vasta uudistumassa. Siellä on nyt yksi russelli ja aion herättää henkiin max. 4 vanhaa pihakoiraani, ainakin Lantin ja Leevin. Loput kuolevat :D
En jaksa laskea kaikkia koiriani. Mutta kerron nyt nämä tärkeimmät koirat.
Taccata tulee pysymään mulla aina, tai ainakin niin pitkään kun tätä touhua jatkan. Tacciksesta löytyy 14 shelttiä ja yksi nahka, yksi(mahd. toinenkin) sheltti tulossa ja siihen jää niin pitkäksi että saan jokaiselle tittelirivit :D Ihan hyvin aika riittää näille.
Rällärontin & Jack Trick on vasta uudistumassa. Siellä on nyt yksi russelli ja aion herättää henkiin max. 4 vanhaa pihakoiraani, ainakin Lantin ja Leevin. Loput kuolevat :D
- Tuulia
- Analysaattori
- Viesti:
Mulla on tällähetkellä 15 vinttikoiraa ja 1 kishu. No, onhan mulla myös 2 noutajaa, jotka laitan kuitenkin pian myyntiin - en mä oo noutajaihminen! Tää koiramäärä tuntuu mulle juuri sopivalta, kisaaminen on helppoa, enkä ota siitä turhia paineita. Kisaaminen helpottui kertaheitolla kun tein Exeliin taulukot joka lajista (koiran nimi, paljonko pisteitä, montako KV-aikaa, montako VKUMAa..) ja aina kun tulee uusi kisa kalenteriin, katson ketkä ovat nyt eniten kisaamisen tarpeessa ja ilmoitan ne sitten mukaan kisaan. Nyt mun koirat ei enään kisaa missään turhissa hupilajeissa (paitsi muutama..) vaan panostan käyttö- ja näyttöpuoleen.
-
- Vuohenruokaa
Mulla on ihan liikaa koiria :< Jopa 13 kappaletta, kolme tulossa. Mun pakko pakko vähentää. En tiiä pärjäänkö millään kuudentoista koiran katraalla. Tai ainakin mun täytyy erottaa osa yksityisiin tai jotain, koska muuten tuntuu liian suurelta määrältä. Ehkä tosiaan teen jotkut yksityiset mihin tunkasen kaikki vääränrotuset.
hello, the end is near
hello, we're still standing here
hello, we're still standing here
- Noemie
- Syvällistä
Hmm.. Nyt yksityisissäni on nyt 8 koiraa (ja 3 muuta eläintä, mutta koska tässä puhutaan koirista niin...). Se tuntuu ihan sopivalta määrältä, kun joidenkin kanssa kisailen vain pääosin näyttelyissä (varsinkin nyt kun sain luvat yhteen kenneliin -ja siitä olen tosi iloinen, kun ennen ei ole vastattu-). Ihan hyvin pärjäilen näiden kanssa, mutta välillä tuntuu, että eikä! on liikaa koiria ja miksi ihmeessä täällä on taas 2 koiraa lisää. Mutta aika riittää hyvin, varsinkin nyt kesäloman lopulla. Kun juuri nyt sääkään ei ole parhaimmasta päästä. Hyvin riittää aika näin yleisesti ja hyvä määrä koiria on. I'm happy with that :>
I summer! classic, but so true.
-
- Lassien tassuhiki
¨
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
- Mimmu
- Nostaa rautaa
Mun koiratilanteeni on nyt niin hyvä ettei ikinä ole ollut ehkä parempaa :D. Mutta on se aika hyvin jo on melkin kymmenkunta kenneliä (puolet yhteisomistus kenneleitä), ja jokaisessa kennelissä on ainakin viisi koiraa eikä jonoa ole kuin melkein VOI luokissa sekä agilityn MAXI I luokissa.
Ärsyttää vaan kun koko ajan tulee ja tulee ihania pentueita ja tulee niitä houkutuksia ja eikä voi ottaa ennen kun on kaikki jonot tyhjinä niin tympiihän se.
Nyt mulla on sellainen tilanne, että kohta tulee taas yksi uusi koira tähän rumbaan mukaan.
Jailbreak = 10 koiraa
Dloynia = 2 koiraa
Ranofer = 3 koiraa + 1 pentu kohta
Farday = 5 koiraa
Hillfield = ihan omia koiria: 1 koira
Royal Velvet 7 koiraa
YHTEENSÄ: n. 26 Koiraa
Ärsyttää vaan kun koko ajan tulee ja tulee ihania pentueita ja tulee niitä houkutuksia ja eikä voi ottaa ennen kun on kaikki jonot tyhjinä niin tympiihän se.
Nyt mulla on sellainen tilanne, että kohta tulee taas yksi uusi koira tähän rumbaan mukaan.
Jailbreak = 10 koiraa
Dloynia = 2 koiraa
Ranofer = 3 koiraa + 1 pentu kohta
Farday = 5 koiraa
Hillfield = ihan omia koiria: 1 koira
Royal Velvet 7 koiraa
YHTEENSÄ: n. 26 Koiraa
-
- Le-ppä-ker-ttu
HAH, mulla on vajaat kolme koiraa. Kaks omaa ja yks sijoituskoira. Ja mulla on nyt tämmöinen on-off-vaihe menossa, toisaalta tekisi kauheasti mieli olla aktiivinen ja kohentaa tuota kenneliä mutta toisaalta tiedän että tässä hommassa jokin tökkii. Ehkäpä ne ihmisten kurjat asenteet, pääasiassa. :( Kivojen ihmisten ympäröimänä sitä sietäisi muutkin ongelmat ja epäkohdat.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Nytten te saatte ihan luvallisesti järkyttyä, jos lasken mukaan kaikki tulevat koirat, niin mulla tulee olemaan ainakin syyskuun loppuun mennessä 33 koiraa. Nyt varmasti kaikkien mun koirien kasvattajat on ihan .____. ilmeellä :D. Mä en itse tajunnutkaan, miten paljon näitä oikeesti on. Onneksi suurin osa kilpailee paljon ylemmissä luokissa, tai ovat jo monesta lajista valioita, että uusille tulokkaille riittää tilaa. Aikaahan mulla on, mutta kyllä toi koiramäärä oikeesti vähän yllätti. Voi mä muistan ne ajat, kun mulla oli seitsemän koiraa, ja vain yksi kenneli.
Nyt mulla taitaa olla viisi omaa kenneliä (Haovc, Bakemono, Filth in the beauty, Tawaret, Sarlovek) ja sitten yhteisomistuksessa kaksi (Curly Mafia, Feurbarock), mutta joo kiva kiva. Onneksi jotkut ovat tuontikoiria ja omia kasvattejani, eikä sillon niillä tarttee paljoo kisata, ainut asia mikä lohduttaa edes vähäsen :)
Se on kyllä varmaa, että lisää vinttikoiria en ota. En taidakkaan olla niin vinttikoiraihminen kuin luulin, tekisi mieli myydä kaikki kolme pois, mutta ei sitä millään raaskisi, kuitenkin vinttikoirille järjestetään niin paljon toimintaa, että niissä kisoissa niitä sitten näkyykin, mutta muissa sen sijaan ei pahemmin. Oon huomannut, että ykkössijalla on susikoirat ja bortsut, myöskin belgit. Jotenkin url collieilla on nyt mulla vaikeeta kisata, kun ne ovat valioituneet niin monesta lajista, että osa jää periaatteessa lojumaan.
Tässä olis vielä tilastot:
Yhteensä koiria siis n. 33 koiraa
Haovc: 10 koiraa
Feurbarock: 2 omaa koiraa ja kolmas tulossa hyvin pian, eli periaatteessa 3
Sarlovek: 3 koiraa
Curly Mafia: 1 koira, jolla kisaan jokatoinen kuukausi
Bakemono: 7 koiraa, yksi tulossa tämän kuun puolella ja vielä toinenkin
Filth in the Beauty: 3 koiraa, yksi tulossa aika pian
Tawaret: 3 koiraa
Nyt mulla taitaa olla viisi omaa kenneliä (Haovc, Bakemono, Filth in the beauty, Tawaret, Sarlovek) ja sitten yhteisomistuksessa kaksi (Curly Mafia, Feurbarock), mutta joo kiva kiva. Onneksi jotkut ovat tuontikoiria ja omia kasvattejani, eikä sillon niillä tarttee paljoo kisata, ainut asia mikä lohduttaa edes vähäsen :)
Se on kyllä varmaa, että lisää vinttikoiria en ota. En taidakkaan olla niin vinttikoiraihminen kuin luulin, tekisi mieli myydä kaikki kolme pois, mutta ei sitä millään raaskisi, kuitenkin vinttikoirille järjestetään niin paljon toimintaa, että niissä kisoissa niitä sitten näkyykin, mutta muissa sen sijaan ei pahemmin. Oon huomannut, että ykkössijalla on susikoirat ja bortsut, myöskin belgit. Jotenkin url collieilla on nyt mulla vaikeeta kisata, kun ne ovat valioituneet niin monesta lajista, että osa jää periaatteessa lojumaan.
Tässä olis vielä tilastot:
Yhteensä koiria siis n. 33 koiraa
Haovc: 10 koiraa
Feurbarock: 2 omaa koiraa ja kolmas tulossa hyvin pian, eli periaatteessa 3
Sarlovek: 3 koiraa
Curly Mafia: 1 koira, jolla kisaan jokatoinen kuukausi
Bakemono: 7 koiraa, yksi tulossa tämän kuun puolella ja vielä toinenkin
Filth in the Beauty: 3 koiraa, yksi tulossa aika pian
Tawaret: 3 koiraa
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Kanada
Nooo Rajutissa on tällä hetkellä kolme koiraa, mäyräkoira tulossa elokuun aikana. Haluaisin hankkia uuden, mutten osaa päättää rotua - olin jo afgaaninvinttikoiran keksinyt ja julkistanut koiran sivun, muttei sitten yksinkertaisesti vaan enää kiinnostanut. Vinttikoirat taitaa lukeutua taas tähän mun "kiinnostaa IRL muttei URL" -joukkoon... Nyt pitäisi vaan keksiä siis se rotu - seuraava mudi tulee sitten joskus Rajutin pentueesta ja saksanpaimenkoira... En mä oikein tiedä haluanko mä Bijoun lisäksi vielä toisen sakemannin, vaikka kuvat olisikin.
Pääasia nyt kuitenkin on siis, että aika ja inspis noita mun virt.koiria kohtaan riittää kun kennelissä on oikean rotuisia hauvoja. Mulla on nyt siis kaksi mudia ja saksanpaimenkoira, jotka on rotuina IRL:kin lähellä mun sydäntä, joten mun inspiraatio ei ole missään vaiheessa päässyt lopahtamaan. Päinvastoin: koirien kanssa kisaaminen on lähinnä kivaa, kun näkee että siitä "vaivasta" jonka teen ilmoittaessani koirat kisoihin, seuraa tulosta (mm. koulutustunnukset ja valionarvot). Mulla on esimerkiksi yksi koira tosi lähellä koiratanssivalion arvoa ja mä olen ihan älyttömän ylpeä saavutuksestani, koska mun innostus ei yleensä riitä kisaamaan koiraa valioksi asti :D. Paimennusvalioksikaan ei ole enää pitkä matka noiden mudien kohdalla.
Mä en voisi ikinä kuvitella itselläni yli kymmentä koiraa, en ole koskaan osannut. Multa loppuisi ajan lisäksi intokin ja koirat lopulta vaan... Unohtuisivat. Mulle on käynyt niin kun olen hamstrannut yhteensä seitsemän koiraa enkä ole tajunnut hankkia niitä eri aikaan eli toisin sanoen vähän ryhmäyttää sitä kisautusta (= "Joo noi kisaa nyt kolmosluokassa, ykkösluokassa tilaa vielä yhdelle, eli yks sen ja sen rotuinen koira mahtuisi vielä."). Sitten vaan kaikki koirat myyntiin ja aloitus puhtaalta pöydältä... Nyt mä olen tajunnut pitää koiramäärän alhaisena ja rodut kiinnostavina, joten mitään pulaa siitä inspiksestä ei ole tullut, kuten jo aikaisemmin sanoinkin :).
Pääasia nyt kuitenkin on siis, että aika ja inspis noita mun virt.koiria kohtaan riittää kun kennelissä on oikean rotuisia hauvoja. Mulla on nyt siis kaksi mudia ja saksanpaimenkoira, jotka on rotuina IRL:kin lähellä mun sydäntä, joten mun inspiraatio ei ole missään vaiheessa päässyt lopahtamaan. Päinvastoin: koirien kanssa kisaaminen on lähinnä kivaa, kun näkee että siitä "vaivasta" jonka teen ilmoittaessani koirat kisoihin, seuraa tulosta (mm. koulutustunnukset ja valionarvot). Mulla on esimerkiksi yksi koira tosi lähellä koiratanssivalion arvoa ja mä olen ihan älyttömän ylpeä saavutuksestani, koska mun innostus ei yleensä riitä kisaamaan koiraa valioksi asti :D. Paimennusvalioksikaan ei ole enää pitkä matka noiden mudien kohdalla.
Mä en voisi ikinä kuvitella itselläni yli kymmentä koiraa, en ole koskaan osannut. Multa loppuisi ajan lisäksi intokin ja koirat lopulta vaan... Unohtuisivat. Mulle on käynyt niin kun olen hamstrannut yhteensä seitsemän koiraa enkä ole tajunnut hankkia niitä eri aikaan eli toisin sanoen vähän ryhmäyttää sitä kisautusta (= "Joo noi kisaa nyt kolmosluokassa, ykkösluokassa tilaa vielä yhdelle, eli yks sen ja sen rotuinen koira mahtuisi vielä."). Sitten vaan kaikki koirat myyntiin ja aloitus puhtaalta pöydältä... Nyt mä olen tajunnut pitää koiramäärän alhaisena ja rodut kiinnostavina, joten mitään pulaa siitä inspiksestä ei ole tullut, kuten jo aikaisemmin sanoinkin :).
feel love before it's gone
- Jebi
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viesti:
Sivukaistassa asuu yhdeksän koiraa, eli sen verran minulta löytyy virtuaalisia koiria. Aluksi suunnittelin, että ottaisin korkeintaan 5 koiraa, mutta toisin kävi. Onneks kuitenki neljä koiraa näistä on jo sen verran kisanneita ja kauan elänneet, että ei tarvitse niiden kanssa hirveästi hermoilla kisaamisesta. 10 v-koiraa on maksimi, enempää en viitsi ottaa kun varmasti jossain vaiheessa huomaankin että koiria on kertynyt aivan liikaa. Mut muuten pärjään näiden kanssa ihan hyvin. Varmaan senkin takia, että koirat on kumminkin aika eri tilanteissa kisaamisessa. Yksi koira joka vasta saapui, neljä jotka on kisanneet ½ vuotta - 1 vuoden ja sitten ne loput 4 joiden kanssa on tullut kisattua eniten. Näin kesällä on tuntunut helpolta kisata jokaisen kanssa monipuolisesti, mutta sitten kun alkaa (pian) koulukiireet ym. ei olekaan paljoa aikaa.. Inhottavaa kuitenkin kun välillä tulee pentueet osiolle semmoisia pentueita mistä ottaisi niin mielellään pennun..
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.