Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Marika
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:07 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Marika »

^^ Mulla on kauhea laiskuus MVA-arvojen vahvistamisten kanssa, en näe sitä mitenkään olennaisena, sillä ilmoitan koiran valioluokkaan oli sen vahvistamaton valio tai ei. Monenkohan koirani muotovalionarvot edes olen koko virtuaalimaailmassa pyörimiseni aikana vahvistanut? (Esimerkkinä yksi koiristani: 22 MVA-arvoa, joista huimat kolme vahvistettuna.)

SERT-listat päivittyvät niin kauhean hitaasti ja sitten pitäisi vielä lisäksi se MVA-anomuskin lähetellä, kunhan ne SERTit on sinne listoille joskus lisättynä ensin. Itse olen ottanyt GBR VNL:n sertilistan kokonaan pois käytöstä, helpompaa on omistajan vain ilmoittaa mistä ne sertit on saatu ja siinä samalla laittaa MVA-anomus. Itsellekin nopeampaa, kun ei tarvitse niitä sertejä sinne listalle tunkea - eihän se iso homma ole, mutta kun lisää monen sadan koiran sertit, niin kyllä siihenkin touhuun pikku hiljaa alkaa turtua.

Ja asiasta toiseen. Mulla on nyt meneillään agilitykisat, 1-luokat tuplana ja kaikissa luokissa 30 osallistujan raja. Nyt on tämän päivän sisällä tullut vasta MAXI 1 ja 2-luokat täyteen, mikä on kuitenkin huomattavasti pidempi aika, kuin mitä pienemmillä osallistujarajoituksilla. Agilityssa 30 koiran minimi on toimiva ratkaisu, koska näin mahtuu pakostikin vähintään 10 ihmisen koirat mukaan yhteen luokkaan. Mahtava sääntömuutos kyllä! Ja plussaa vielä kun voi itse tuomaroida, niin ei tarvitse tuomareita mahdollisesti muistutella eikä malttamattomille tuloksia vinkuville osallistuneille tarvitse sitten toimia välikätenä, milloin niitä tuloksia oikein on tulossa.
Pitää vaan toivoa, että ihmisillä on selkärankaa arpoa oikein ne tulokset, etteivät ala omia koiria siirtelemään aina sinne kärkijoukkoon!
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Mulla oli vielä vähän aikaa sitten toypoika, jolla oli just tarvittavast tulokset useampaankin valionarvoon, yhden vain jaksoin vahvistaa ja siinäkin meni jotain puol vuotta, että sain ne sertit sinne listoille.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Voisiko tästä tehdä sellasen poll-äänestyksen, jossa olisi tietty aikaraja, jona aikana pitäisi vastata? Ja sitten sen äänestyksen jälkeen enemmistövaihtoehto toteutettaisiin. ^^
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Avatar
Kelmi
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kelmi »

Cessi kirjoitti:Lueskelin juuri vMJY:n sivuilta uudesta säännöstä. Eli poistettiin tulosten ilmoitus pakko. Liiton pitäjä katsoo itse. Tämä helpottaa, koska en itse muista aina lähettää tuloksia.
Hmm, lisää kyllä kivasti töitä liitonpitäjälle. Mutta tosiaan parempi niille, jotka eivät muista tuloksia lähettää, olisi hyvä jos kerran viikossa tarkistettaisiin kalenteri, että ovatko tulokset tulleet ja lisättäisiin samantien tulospalveluun. Muutaman kerran on käynyt niin, että tulokset lähetin mutta jouduin odottamaan viikon, että ne löytyisivät tulospalvelusta enkä voinut siksi ilmoittaa paria koiraani luokkiin, kun mielestäni on kiellettyä linkittää vaikkapa toinen ykköspalkinto. Mutta jos homma saadaan toimimaan näin, ansaitsee Jenna (toivottavasti muistin liiton pitäjän nimen oikein. :D) hatunnostot. :)

Hyvin on tämä topiikki vaikuttanut muutamiin liittoihin. Esimerkiksi että tuomaria ei välttämättä tarvitse, on hieno homma, sillä mielestäni olisi mukavampaa tuomaroida itse ja samallahan tulee kerrattua liiton sääntöjä. Myös esimerkiksi VAL teki hienoa työtä, että teki vähintään 30 osallistujan luokassa pakolliseksi, nyt mahtuu ainakin kahden omistajan koirat mukaan. :D Toivottavasti moni innostuisi pitämään isoja luokkia, niin välttämättä tuplaluokkiakaan ei tarvitse. Itse en ole seurannut vähään aikaan liittojen toimintaa, mutta toivoisin että joihinkin liittoihin tulisi sama sääntö, että vaikka vähintään 30 osallistujaa.
'saan sut mua haluamaan'

palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
Dien
Nakkisotilas
Viestit: 262
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:34 am
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Dien »

Kelmi kirjoitti:Hyvin on tämä topiikki vaikuttanut muutamiin liittoihin. Esimerkiksi että tuomaria ei välttämättä tarvitse, on hieno homma, sillä mielestäni olisi mukavampaa tuomaroida itse ja samallahan tulee kerrattua liiton sääntöjä. Myös esimerkiksi VAL teki hienoa työtä, että teki vähintään 30 osallistujan luokassa pakolliseksi, nyt mahtuu ainakin kahden omistajan koirat mukaan. :D Toivottavasti moni innostuisi pitämään isoja luokkia, niin välttämättä tuplaluokkiakaan ei tarvitse. Itse en ole seurannut vähään aikaan liittojen toimintaa, mutta toivoisin että joihinkin liittoihin tulisi sama sääntö, että vaikka vähintään 30 osallistujaa.
Ja siltikin, vaikka on 60 koiran luokka ja kisa ilmestyy kalenteriin kahdelta iltapäivällä, niin ei enää ole yhdeksältä illalla tilaa Maxi I:ssä.
Tosin on tämä kyllä parannus ^^ Kun mahtuu kuitenkin kymmenenkin koiraa enemmän kuin ennen, jos oli tuplaluokat.
Love is not a victory march
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Narya »

Ja siltikin, vaikka on 60 koiran luokka ja kisa ilmestyy kalenteriin kahdelta iltapäivällä, niin ei enää ole yhdeksältä illalla tilaa Maxi I:ssä.
Tosin on tämä kyllä parannus ^^ Kun mahtuu kuitenkin kymmenenkin koiraa enemmän kuin ennen, jos oli tuplaluokat.
No hyvä sentään näinkin, ennen ne täytty pahimmillaan kahdessa tunnissa...
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Dien
Nakkisotilas
Viestit: 262
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:34 am
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Dien »

^ Totta. Kyllähän tuo jonkin verran auttaa :) Ja en minä tiedä olivatko jo aiemmin täyttyneet, kunhan huomasin kun itse ilmoittelin koirian yhdeksän aikaan. Mutta muihin luokkiin (Maxi II & III) mahtuu huomattavasti paremmin kuin ennen!
Love is not a victory march
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Narya »

Dien kirjoitti:^ Totta. Kyllähän tuo jonkin verran auttaa :) Ja en minä tiedä olivatko jo aiemmin täyttyneet, kunhan huomasin kun itse ilmoittelin koirian yhdeksän aikaan. Mutta muihin luokkiin (Maxi II & III) mahtuu huomattavasti paremmin kuin ennen!
Niinpä! Mutta välillä tuo max. 30 osallistujaa tuntuu jopa turhalta MAXI III -luokassa, kun sinne ei ole kuitenkaan niin järjetön tunku kuin ykös- ja kakosluokkaan.
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1011
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:25 pm

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Hanna-81 »

Juu niin meni heti täyteen melkein tuo MAXI I luokka. Täytyy seuraavan kerran ilmeisesti laittaa osallistumismäärä isommaksi.
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Avatar
Kelmi
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kelmi »

Mutta kyllä sinne MAXI III-luokkaankin tulee joskus tunkua, kun on noista aiemmista luokista päästy.. Huomasimpa muuten että MIDI-luokatkin menivät ennen ihan salaman nopeasti täyteen, nyt menevät parhaimmillaan VIPiin mennessä, jos silloinkaan. Minne lie MIDI-koirat sitten hävinneet..

Tuplaluokkia nyt kun järjestettäisiin mahdollisimman paljon, niin alkaisi tämä tungos ykkösluokissa hieman helpottua.
'saan sut mua haluamaan'

palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
Taiku
Alkupalat
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2008 10:36 am

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Taiku »

Itse pääsen nyt myös harrastamaan enemmän, koska agility tuomarina toimin ja tuli sit aina kierretty kaukaa agi kalenteri :D nyt on kaksi kisaa jotka on jäänyt parhaiten mieleen kun olen noita seurannut.
Eka jonne otettiin 50 koiraa joka luokkaan ja toinen jonne otettiin I-luokkalaisia 120 :D

Uusi sääntö ainakin noiden määrien lisääminen oli todella fiksua!
Kennel TaiDuke
BC pentuja tulossa Lasimeren Faros X evm
jos kiinnostaa YV, e-maili tai viekussa viestiä vaan
noel
Lassien tassuhiki
Viestit: 3477
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:13 pm

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja noel »

Pitäisi nyt oikeasti nykäistä pystyyn näitä liitonpitäjiä. Esimerkiks VPKY ei ole pitkään aikaan lisännyt KUPI- tai hyväksyttyjenlistalle uusia nimiä. Ennen lomaa siis :/. Pitää aina itse liittää osallistumisen perään niitä paikkoja mistä noita on tullut.
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Narya »

noel kirjoitti:Pitäisi nyt oikeasti nykäistä pystyyn näitä liitonpitäjiä. Esimerkiks VPKY ei ole pitkään aikaan lisännyt KUPI- tai hyväksyttyjenlistalle uusia nimiä. Ennen lomaa siis :/. Pitää aina itse liittää osallistumisen perään niitä paikkoja mistä noita on tullut.
Varmaan johtuu ihan ihmisten henkilökohtaisista kiireistä. :)
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Elina
Analysaattori
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 2:34 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Elina »

Mutta tavallisesti vPKY toimii kyllä ihan mahtavasti. Lomalla itse kullakin huvittaa ehkä olla vähemmän koneella jne... :)
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Avatar
jannu
Kanada
Viestit: 1691
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:23 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja jannu »

noel kirjoitti:Pitäisi nyt oikeasti nykäistä pystyyn näitä liitonpitäjiä. Esimerkiks VPKY ei ole pitkään aikaan lisännyt KUPI- tai hyväksyttyjenlistalle uusia nimiä. Ennen lomaa siis :/. Pitää aina itse liittää osallistumisen perään niitä paikkoja mistä noita on tullut.
heihaloo, nyt on kesäloma ja liittoja ei päivitetä niin useasti kun arkikoulupäivinä.
I just want this matter in order, so life could begin to shine better.
Vastaa Viestiin