Joana kirjoitti:Täältä ilmaantuu piakkoin oma yhdistys rhodesiankoirille :) miettisin, että kasaisin jonkinnäköisen tietokannan (nyt kun se on vielä pienen kannan vuoksi mahdollista), josta näkisi koiran vanhemmat ja vaikkapa jälkeläiset. Oisko kellään ideaa toteutuksen suhteen?
Ilmoitteles mulle kuule sitten yksärillä osoite! ;D
Pistä toki tietokonta! Tuolla Virtuaalisella Suomenajokoirayhdistyksellä on muuten simppeli mutta mukava tapa listaukseen, jossa on vanhemmat mukana (oOo).
^ Joo toi vaikuttaisi aika toimivalta =) Tässä voi mennä hetki, kun juuri palasin lukioon ja se vie hurjasti aikaa, mutta josko mä tän saisin kohta jo julkistettua :)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Mä olen jo pitkään miettinyt virtuaalista saksanseisojayhdistystä. Tällainenhan joskus jo olikin, mutta se kaatui ilmeisesti sitten johonkin. Tähän kanssa ajattelin jotain tietokantaa, jokaisen muunnoksen esittelyä, kasvattajalistaa (mahdollisesti, vaikken tiedä onko varsinaisia kasvattajia Acarden lisäksi yhtään, suurimmalla osalla kun tuntuu vain olevan yksittäisiä koiria), valioita, tapahtumia, ja mitä nyt rotuyhdistyksillä yleensäkin nähdään.
Omasta mielestäni olisi ihan hyvä saada koottua kaikki seisojaihmiset yhteen, varsinkin kun kanta on ollut etenkin lyhytkarvaisten puolella nousussa. Maailmanvoittajassahan lyhyitä oli jopa kymmenen ja karkeita viisi. Ei paha määrä verrattuna edelliseen vuoteen :) Pitkäkarvaisia ei ollut yhtäkään ja ainoa virtuaalinen pitkis taitaakin olla itselläni PIVIkon muodossa.. Ja olisihan tuo ihan siistiä kartoittaa nykyinen seisojatilanne ihan tietokannan muodossa, edellinen yhdistyshän ei ilmeisesti kovin suurta kannatusta saanut, mutta olihan näiden kanta kuitenkin huomattavasti tätä nykyistä pienempi.
Että tällaista ajatusta, tosin vielä vasta suunnitteluasteella..
Kävin sitten tuumasta toimeen ja niin sitten syntyi ceskoslovensky vlcak ja saarloswolfhound liitto vSKY. Mä en noita aivan uusimpia susikoiria tuohon nyt mukaan ottanut, sillä esim. lupo italiano on maailmalla aivan uusi rotu, eikä siitä ole mitään tietoa missään. Mutta saattaapi olla, ihan vain näin ohimennen, että jossain vaiheessa tuon itselleni sellaisen
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
minä kasvatan kahta harvinaista (omata mielestäni) harvunaista rotua kasvatan estrelan vuoristokoiria ja lunnikoira kennel nimellä kennel poutapilven ;)
Mitä mieltä oisitte, kun eihän australian paimenkoirat, kelpiet ja karjakoirat ole hirvittävät harvinaisia mutta liittoja ei löydy?
Mulla olis vaan sellanen idis jos laitettas pystyyn Australialaisille roduille liitto? Johon mukaan tulisi niinkuin juuri australianpaimenkoirat, kelpiet ja karjakoirat. Mitä mieltä ootte ?
Pieni tietokantakin ois liitolle myös kiva rakentaa johon listattaisiin kaikki koirat, niiden tittelit, synt. ajat, linkki sivuille ja näin.
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
Mun mielestä ei sinänsä järkeä, koska jenkkejä ei kovin paljoa virtuaalipuolella näkyile. Sillaikin voi asian nähdä, että aktiivinen liitto toisi uusia harrastajia, mutta toi oli mun mielipide. :)
^ mä en itse ainakaan kannata jenkkiyhdistyksen pystyyn pistämistä.. jenkkejä on niin vähän (verrattuna esimerkiksi cockereihin) ja kasvattajia ehkä yksi. ennemmin kannattaa ottaa aktiivisesti osaa spanieliliiton järjestämään toimintaan kun lähteä ihan huvin päin pistämään liittoa pystyyn.
vuoden kadehdituin 2012 vuoden ulkoasuntekijä 2016
Olen ehdottomasti mukana (tulevassa) toiminnassa! Mielessäni nimittäin pyörittelin pystyttäväni tanskandoggiyhdistystä. Ko rodun kanssa aloittelen toimimista ja jossain välissä olisi tarkoitus järjestää näyttelyitäkin tms toimintaa FCI2 ryhmälle. Reippaasti vaan tuumasta toimeen, varmasti tanskandogeista tulee innostumaan useampi, jos ne ovat enemmän esillä!
Veerr kirjoitti:Mitä mieltä oisitte, kun eihän australian paimenkoirat, kelpiet ja karjakoirat ole hirvittävät harvinaisia mutta liittoja ei löydy?
Mulla olis vaan sellanen idis jos laitettas pystyyn Australialaisille roduille liitto? Johon mukaan tulisi niinkuin juuri australianpaimenkoirat, kelpiet ja karjakoirat. Mitä mieltä ootte ?
Pieni tietokantakin ois liitolle myös kiva rakentaa johon listattaisiin kaikki koirat, niiden tittelit, synt. ajat, linkki sivuille ja näin.
Mulla ja Nonalla on pitkän aikaa ollut jo valmiina uus aussie liitto vaan sitä ei ole päivitetty vFCIn sivuille yhäkään. Vissiin kolme postia olen lähettänyt -___-