Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Heidi
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 148
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 10:11 am

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Heidi »

jannsu kirjoitti:
noel kirjoitti:Pitäisi nyt oikeasti nykäistä pystyyn näitä liitonpitäjiä. Esimerkiks VPKY ei ole pitkään aikaan lisännyt KUPI- tai hyväksyttyjenlistalle uusia nimiä. Ennen lomaa siis :/. Pitää aina itse liittää osallistumisen perään niitä paikkoja mistä noita on tullut.
heihaloo, nyt on kesäloma ja liittoja ei päivitetä niin useasti kun arkikoulupäivinä.
//Ei pitäisi lukea noin myöhään mitään : DD
Pitkätauko.
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Sikko »

^
noel kirjoitti:Pitäisi nyt oikeasti nykäistä pystyyn näitä liitonpitäjiä. Esimerkiks VPKY ei ole pitkään aikaan lisännyt KUPI- tai hyväksyttyjenlistalle uusia nimiä. Ennen lomaa siis :/. Pitää aina itse liittää osallistumisen perään niitä paikkoja mistä noita on tullut.
;-)
you know what i like about people?
their dogs
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 174
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:12 am
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Evie »

Tokoliitolle ollaan kaavailemassa pieniä uudistuksen poikasia myöskin. Emme nosta osallistujamäärää / luokka, vaan annamme mahdollisuuden useamman kuin kahden luokan järjestämiseen. Toko tuomarointi on melko "raskasta" ja suurempia luokkia tuskin kukaan jaksaisi pidemmän päälle tuomaroida, joten tämä taitaa olla paras ratkaisu meidän liitolle, ellemme sitten keksi jotakin uutta, parempaa tapaa tuomaroinnille, jolloin myös säilyisi tulokset tokotuloksien "näköisinä"...

Nyt myös tuomarikokeen voi suorittaa kuka tahansa, joten tuomarointi on mahdollista ihan kelle vaan, kuitenkin sen tuomarikokeen hyväksytysti suorittamisen jälkeen, näin vältymme pahimmilta virheiltä, kun tokotuomarointi ei ole pelkästään arvontakoneen käyttöä, vaan siihen sisältyy vähän muutakin. (Koe on melko helppo, mutta siinä pitää olla huolellinen, että se menee oikein.) Säilytämme siis mahdollisuuden pyytää myös ulkopuolista tuomaria kilpailulle, mikäli kokee, että itse ei jaksa tuomariksi värväytyä tai muuten vaan huvita tuomaroida tms. ;)

Tälläiset pienimuotoiset muutokset tapahtuvat VTL'ssä, kunhan saan FTP'n kuntoon ja muokatut säännöt sivuille, suurinpiirtein viikon sisällä. ;) Jos jollakulla on esitettävänä vielä lisää parannusehdotuksia, olisi niitä kiva kuulla ja mahdollisesti toteuttaakin.

// muutokset sivuilla! =)
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Oi jes! Pääsette taas tarkistamaan mun kokeita sitten, olen huolellisempi tällä kerralla :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Marika
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:07 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Marika »

^^ Tämä luokkarajoituksen nosto on kyllä hyvä juttu. Jokaisessa tokokokeessa erityisesti se alokasluokka on aina heti täynnä - vaikka järkkäisi tuplaluokankin! Ehkäpä neljällä ALO:lla alkaisi mahtua vähän lisää koiria mukaan, ainakin ne keskimäärin 33 ihmisen koirat, joka on jo huikea määrä, mikäli luokkiin otetaan se maksimimäärä osallistujia. Ja mikäli näitä neloisluokkia vaan järjestetään.
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja caza »

Täytyy kuitenkin näitä luokkarajoituksia nostaessa muistaa, että ykköspalkinnon saaneita koiria tulee huomattavasti lisää edelliseen. Ylemmät luokatkin alkavat pikkuhiljaa täyttyä yhä nopeammin. Nyt kun on näkynyt paljon kokeita, joissa ei ylempiä luokkia järjestetä useampia, vaikka alempia luokkia järjestettäisiinkin. Pyydänkin siis järjestäjiä huomioimaan, että myös niitä ylempiä luokkia tulisi järjestää useampia, tai muuten painimme taas saman ongelman kanssa, kun ylempiin luokkiin eivät kaikki halukkaat mahdukkaan.
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Tuohon edelliseen että varsinkin EVL tuntuu menevät hyvin nopeasti täyteen, kun ihmiset yrittävät saada sitä luokkavoittoa. Sitä luokkaa olisi hyvä järjestää useammin useampi kappale kuin se yksi.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 174
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:12 am
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Evie »

Aloin tässä vähän mietiskelemään, että jos oikeasti alkaa luokkakoot ja osanottajamäärät nousemaan paljoltikin, niin pitäisi varmaan tuo LKV juttu muuttaa "helpommaksi" saada, että esim. pitäisi päästä kolmen parhaan joukkoon tai jotain, ja ne kolme olisivat sitten jotenkin LKV1, LKV2, LK3.. tai jotain semmoista.

Tällä hetkellä pärjätään vielä tuolla nykyiselläkin säännöllä jotenkin, mutta mietin että miten sitten "tulevaisuudessa"... : D

Ja sitten mulla tuli mieleen sellainenkin asia, että kuka jaksaa tulospalveluakaan pitää ajantasalla, jos niitä ALO -luokkiakin ruvettaisiin järjestämään joka kilpailussa se neljä, ylempien luokkien tuloksien lisääminen ei ole niin vaativaa, kuin tuo ALO, jolloin koiraa ei ole vielä tulospalvelussa ja mahdollisesti jokainen alokkaasta 1. tuloksen saanut koira täytyy lisätä sinne erikseen ja vielä aakkosjärjestykseen. Mutta kumminkin, yhdelle ihmiselle tämä on mun mielestä kumminkin melko aikaa vievää ja jonkin aikaa sitä jaksaa lisäillä niitä ihan hyvillä mielin, mutta kun sitä on tehnyt vähän enemmän, niin itsellä alkaa ainakin vähän tuntua pakkopullalta tuo homma. Johannan aatteista en sitten tiedä oikein, miten se tuon ottaa, mutta multa ainakin tuntuu tällä hetkellä tältä.

Sinihän oli jossain vaiheessa kehittelemässä meille sitä php -pohjaista tulospalvelua, jonne olisi helppo lisätä koiria yms. Sitä ei ole vielä näkynyt, eikä tähän asti oikeastaan mitenkään erityisesti tarvittukaan, pärjätty kohtuullisesti nykyisellään, mutta sääntöjen kehittyessä tuommoinen joku systeemi voisi olla näköjään tarpeen pikkuhiljaa. :P


Ite tykkään kumminkin tuosta tulospalvelusta, en sitä poiskaan haluaisi oikeastaan, enkä siten että kisaamisesta tulisi turhan samanlaista kuin esim. agilityssä. (en tarkoita nyt, että agilityssä olisi tyhmästi tuo nykyinen järjestely, mutta kisaaminen olisi jotenkin liian samanlaista joka lajissa tai jotain sellaista mun mielestä, kiva kun on edes vähän vaihtelua näitten lajien kesken. :D Tykkään siis kyllä tuosta agilityn systeemistä nytten.)

Mää lähen nyt nukkumaan, toivottavasti jotain ees osasin selittää niinkun ajattelen itse : D
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Niin, siinähän tulee juuri se ongelma, kun niitä luokkia ruvetaan pitämään nelinkertaisesti, että teillä työmäärä kasvaa. Varsinkin noiden Evien mainitsemien ALO-luokkien kohdalla. Jos siihen asiaan keksittäisiin joku muu ratkaisu, kuin se, että vedetään kisakoodi samanlaiseksi kuin agilityssä, vaihtelu nimittäin virkistää kun kaikki koodit ei ole ihan samanlaisia. Jos sille tokon tulospalvelulle ottaisi pari tyyppiä lisää sitä päivittäämään?
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Anteeks nyt, jos tää on keskusteltu aikoja sitte ja monta kertaa, mut on pakko kysyy, että miks se tulospalvelu ylipäätään pitää olla? Eikös se olisi kaikista helpointa katsoa sieltä koiran kisakalenterista ne jutut, kun valioituu, niinku agilityssakin? Vai onko se vaan se, ettei voi todistaa, että koira on tosiaan saanut sen I-palkinnon siitä jostain kisasta, kun kisasivu ei enää toimi? Loppujen lopuksihan se säästäisi liiton pitäjältä ihan hirveästi aikaa, kun ei tarvi miljoonan koiran tuloksia kirjata sinne tulospalveluun. Selittäkää mulle :D

// Täytyy vielä lisätä allaolevien viestien jutuista, että noi SERT (& CACIB) -listatkin saisi heittää kyllä menemään munkin puolesta.
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Nath »

Deleten viestiin liittyen, minusta VNL:ien sert- ja cacib-listoistakin voitaisiin jo luopua. VNL:iä on kuitenkin monta, ja ainakin mulla menisi ikä ja terveys siinä, kun alan laitella koirien tuloksien kys. listojen ylläpitäjille. Koirien sivuilla on kuitenkin ne kisakalenterit, joista ne sertit ja cacibit näkyvät. Niin, ja kaikilla liitoillahan nuo listat eivät ole edes ajantasalla, niihin ei löydy päivittelijää, tai niitä ei muuten vain jakseta päivitellä...

Mielestäni tätäkin asiaa voitaisiin jo pikku hiljaa alkaa uudistamaan. Sitten kun sitä MVA-arvonimeä jaksaa vihdoin alkaa anomaan, joutuu turhan usein odottamaan viikkokaupalla, että saa edes ne sertit sinne liiton listoille - jos niitä nyt saa sinne koskaan, kun ei ole pitäjää/liitto on vajonnut unholaan/sivuja ei päivitellä.

Niin, ja myös minusta tuloslistat saisi ottaa veke. Kun tulosten oikeellisuuden tarkistaminen on niistä riippuvainen, tulee tuomaroinnissakin virheitä: tuloksia ei ole päivitelty, niitä ei ole edes ilmoitettu tai koiran nimi on listauksessa päin prinkkalaa. Vaikka koiralla muuten olisi tarvittavat tulokset luokkanousuun/valionarvon saamiseen, joku tuollainen kämmi ja siitä seuraakin hylky.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Noi sert- ja caciblistat voisi kyl mun puolesta heittää mäkeen. Ne ei jotenkin toimi vain, sertien saamiseksi listalle voi mennä vaikka kuinka paljon aikaa eikä kukaan jaksa vahvistaa niitä muotovalionarvoja kun jo sertien ja cacibien listalle saaminen on niin hidasta. Eli kannatan Nathin ehdotusta noiden listojen kanssa.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Niia kirjoitti: 1) Luokkien osallistujamäärää suurennetaan (esim. 60 koiraa/luokka). Kisojen pitäjät etsivät yhden tuomarin yhtä tai kahta luokkaa kohden.
2) Tuomarit pois. Kisojen pitäjä saa määrätä luokkakoon, koska hän tuomaroi itse.
3) Tuomarit säilytetään, mutta nyt mahdollisuus tuomaroida myös itse. Luokkakoot suuremmiksi.
4) Tuplaluokat pakollisiksi. Kannustetaan järjestämään vieläkin useampia luokkia.
5) Nostetaan luokkakokoa hieman (esim. 30 koiraa/luokka) ja otetaan käyttöön rajoitus 2 koiraa/omistaja/luokka.
6) Jotain aivan muuta...
[/b]
1. Mielestäni tuo olisi hyvä tokossa, koiratanssissa ja agilityssä, koska niihin on vaikea mahtua mukaan. Tokossa ALO ja agilityssä MAXI 1 on aina täynnä.

2. Jos tuomarointi on helppoa, niin miksipä ei.

3. Kelpaa hyvin,

4. Mielestäni väh. 40 koiraa/luokka olis kiva

5. Nääh, mitä turhaa.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 174
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:12 am
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Evie »

Noiden SERT&CACIB listojen mäkeen heittämisessä oon ihan samoilla linjoilla, kun Kuunsirppi ja Nath, mä oon joskus parivuotta sitten yhden koiran, joka oli mun ensimmäinen muotovalio niin sen vahvistanut, muita en oo sen jälkeen ainakaan omasta muististani vahvistellut, kokenut sen vähän turhaksi ja liian aikaavieväksi noitten joskus hitaasti päivittyvien listojen takia..

Mutta siis, tokossa on tulospalvelu. No mun mielestä sen tarkoitus on se, että just toi kisaaminen ei mee kaikissa lajeissa ihan samanlaiseksi, musta olis vähän tylsää, jos se ois joka lajissa samanlaista.
Ei oo suinkaan siis kyse siitä, että ei pystyisi sen yhden puuttuvan kutsusivun takia vahvistaa valioksi. Mä en ainakaan olisi niin tarkka siinä, jos haluaa huijata jossain tuommosissa, niin tekee hallaa ainoastaan itselleen. Koko virtuaalikoirailun maku on varmaan menny jo paljon aikasemminkin, jos homman ottaa niin tosissaan, että pitäisi huijailla noissa tuloksissa yms, että sais koiralleen mahdollisimman pitkän tittelirivin.
Tulospalvelun tarkoitus on siis mun mielestä se, että kisaaminen ei olisi niin samanlaista joka laijssa, toisi jotain vaihtelua siihen ja sillälailla. Muistaakseni paimennusyhdistyksessäkin on tulospalvelu käytössä.
Helpoin vaihtoehto varmasti on ylläpitäjien kannalta, että olisi koirien sivut yms ja sieltä katsottaisiin aina ne tulokset, mutta itse vaan tykkään jotenkin, että tuo tulospalvelu tuolla on. :D

Ei tuo tulospalveluun tuloksien lisääminen ainakaan vielä ole siis liian raskasta yhdelle - kahdelle ihmiselle, mutta mietin aiemmassa viestissäni lähinnä, että mitä se on sitten kun alkaa pikkuhiljaa luokkien määrät lisääntymään jne.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Niin, se tulospalvelu on kyl kätevä, mä tykkään. Mut jos se menee turhan raskaaksi se tulospalvelun päivittely niin mäkin voin siinä vähän auttaa :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Vastaa Viestiin