Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Nähtävästi tämä "kaksoiskennelhuuma" (josta otan kunnian itselleni) on sitten hiipumassa, kun täälläkin monet sanovat, etteivät halua kasvattaa jonkun nimen alla kuin jotain tiettyä rotua. Mullahan on yksillä sivuilla kaksi kenneliä, koska en vain jaksa palloilla kahden eri sivuston kanssa. Pääsen helpommalla tekemällä yhden sivuston, jonka tekstit pätevät molemmissa kenneleissä ja saan kasvattaa eri rotuja haluamillani kasvatusnimillä.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Kumma
Toistolla tehoa
Viestit: 752
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 6:14 pm
Paikkakunta: Yka

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Kumma »

Mulla on tasan yksi kennel, KasKummaa. Siellä on oikeastaan 3 kasvatusrotua (bpg, partacollie ja nahkacollie). Lisäksi laumaan on soluttautunut pari kelpua. Kun aloitin virtuaalikenneltoiminnan, ajattelin että otan enintään 6 koiraa ja kisaan aina edellissen koiran "puoleen väliin" (esim. paimennuksessa AII luokkaan, agilityssä MAXI II luokkaan jne.) ennen kuin otan uuden koiran muttamutta :roll: No joo, ihan hyvin pärjään vaikka koiria on päässyt kasaantumaan kahdeksan (8). Koiramäärälle en aseta mitään sen kummempaa ylärajaa, kunhan vain pystyn kisauttamaan kaikkia koiria kohtuullisesti ja pitämään sivut kunnossa. Tälle vuodelle tulossa vielä ainakin partispupsi ja kovasti haluttais ottaa joku sylipuudeli kanssa joukon jatkoksi... Ja kovasti tekisi myös mieli ottaa jotain faaraokoiria tai afgaaneja, mutta niitä ei tule ennen kuin saan aikaiseksi tehdä juoksijoille oman kennelin.

Belgianpaimenkoira Groenendael - 1
Lk. Collie - 3
Partacollie - 2
Australiankelpie - 2
Jos rusinat liikkuvat mummon pullassa, sitä ei kannata syödä.
Milja
Vuohenruokaa
Viestit: 1980
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 7:52 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Milja »

Musta tuntuu, että mun lauma vaan paisuu ja paisuu, kun saan hyviä kuvia, jotka haluaisin koirilleni, mutta kun mulla ei ole edes niiden rotujen edustajia, jonka kuvia kyllä löytyy. Ekaksihan mulle tuli evm. sukuinen Nanook "Maja", jolla onkin jo ihan kivasti tuloksia, mutta silti me vaan junnataan paikoillaan, kun mulla on älyttömän huono tuuri. Just jäädään kisoissa yhden päähän VKUMA:sta, ja se harmittaa vietävästi, vaikak tän pitäiskin olla hauska ja rentouttava harrastus. Mä haluaisin saada sille paljon tuloksia, ja sitten yhdet pennut, kunnes se voisi jäädä eläkkeelle, onhan se jo yli puoli vuotta vanha IRL. Sitten tuli pk. collie Edla, kun halusin pk-koiran, jonka kanssa vois harrastaa palveluskoiralajeja ja paimennusta, mistä tykkään todella. Sitten tuli siperianhuskynarttu Tilli, joka oli sijoituskoira, mutta jota en halunnut enkä pystynytkään pitämään, sillä Sudenyön lopetti, eikä into olisi riittänyt kahdelle huskylle. Yht'äkkiä huomasinkin omistavani sk. kettuterrieriuroksen Soolon, jolle ei ollut edes kuvia, kunnes huomasin remin topicin, jossa se tarjos kyseiselle rodulle piviko-kuvia. Jos en olis saanut niitä kuvia, olisin varmaan heivannut Soolon pihalle. Nyt mä yritän vaan saada menestystä piviko-näyttelyissä ja sit ehkä se vois saada pentuja jonkun koiran kanssa, kun se on kuitenkin evm.-sukuinen, siis oma tuontini. Voi apua, tarina vaan pahenee. Kun päätin laittaa pystyyn erillisen kennelin bordercollieille, pitkäaikaisimmalle suosikkirodulleni, sekä shetlanninlammaskoirille, hankin Lasimeren K-bordercolliepentueesta Lasimeren Kosherin, sillä en voinut vastustaa niin upeasukuista koiraa. Sit mä halusin kääpiökoiran, jolla voisin kisata agilityn mini-luokassa, ja kun hyvät kuvat sain, muutti havannankoiranarttu Aada luokseni. Apua, mua pelottaa jatkaa. Sitten tuli Vanja, kun selailin tota ostetaan ja myydään-palstaa, ja loistavat menestystä saaneet piviko-kuvat sai mukaan, tuloksia oli muutamia ennestään, niin enhän mä pystyn coton de tulearia vastustamaan. Nyt kyllä vähän kaduttaa.. sillä eilen mä menin hankkimaan suomenpystykorvan Riemumielen Astridin (toin sen itse), koska mä aattelin, otta tolla kisaisin vain näyttelyissä, mejässä ja haukkukokeissa. Toi oli vaan päähänpisto, ja mietin, pystyiskö ton vielä perumaan. Mulla on paha tapa hankkia koira, jos sillä on jo vähän tuloksia, sekä kuvat, joilla on tullut menestystä. Nyt muuten tekis mieli hankkia yksi walesinarttu, kun niiden kanta on niin pieni, ja hyvät kuvatkin sain. Ja lisäksi tekisi mieli pystyttää cockerspanielikennel. Mut oikeesti, mun on pakko hankkiutua osasta eroon, mutta kun sit kasvattajat pettyis muhun, enkä senjälkeen varmaan enää edes saisi keltään koiria.

Mä tosiaan ihailen niitä, jotka päättää kasvattaa vain paria rotua kennelissään, ja pysyvät siinä tavoitteessaan. Aplodeja kaikille niille. Mutta kun mä en ole vielä löytänyt sitä ominta rotuani, ja noi kaikki koirat on vaan (kuulostaa julmalta) semmoista kokeilua. Ihan aluksihan rakastuin siperianhuskyihin, ja toin Majan, mutta nyt ne ei enää oikein innosta. Ja mua arveluttaa, löydänkö mä koskaan semmoista kennelnimeä ja rotua, jotka jaksaisi mua miellyttää vaikka vuodenkin. Sudenyön oli ihan nätti, mutta se kaatui tohon kasvatusrotuun. Mua turhauttaa tää mun venkslaaminen, rakastun johonkin rotuun, hankin semmoisen, ja pian huomaankin, että aha, ei tää ollutkaan se mun juttuni. Mä muuten rupesin miettimään, että mä haluaisin noille mun nykyisille koirilleni vaan pari päälajia, joissa kisata, esim. Astrid olisi helppo ilmoittaa ainoastaan haukkukokeisiin ja mejään, samoin mejään myös Aino-suomenlappari, mutta toisaalta Aino saisi osallistua myös paimennukseen ja palveluskoirakokeisiin. Mun pitäis varmaan tehdä kaikille semmonen oma treenilajilista, siis vaan jokaiselle koiralle pari lajia, eikä kaikkia jokaiseen mahdolliseen kisaan. Helpottais hommaa ja tois uskottavuutta peliin.

Eli yhteensä mulla on seuraavanlainen, siis mahdollisimman sekasortoinen sakki kennelissäni:
siperianhusky, pitkäkarvainen collie, sileäkarvainen kettuterrieri, bordercollie, havannankoira, coton de tulear, suomenlapinkoira, suomenpystykorva
= 8 koiraa (Herranjestas, milloin niitä noin monta ehti kertyä!?) Siis vaikkei kahdeksan koiraa monesta tunnukkaan laumalta eikä miltään, mua melkein oksettaa, kun mä tajuan, miten monta koiraa mä oon parin kuukauden sisällä itselleni hamstrannut. Ja mä kun asetin ylärajaksi 5 koiraa.. Mä en millään jaksais. Mä tuskin pystyn koskaan hankkimaan jotain kahdenkymmenen koiran laumaa, kun alle kymmenenkin stressaa mua. Ihailtavia ovat ne tyypit tosiaan, jotka pystyvät huolehtimaan koko suuresta laumastaan kunnialla, mutta myös ne, jotka päättävät ottaa pari koriaa, kisata niillä aktiivisesti tietyissä lajeissa. Te, joilla on jotain 40 koiraa, ja jaksatte loistavasti, pidätte mua varmaan aika onnettomana, kun tunnun musertuvan kahdeksan koiran kera, mutta siitä saan syyttää vain itseäni. Ehkä mä vielä yritän jotenkin päästä noista eroon. Mutta ne, jotka pidän on ainakin Maja, Edla, Soolo, Else ja ehkä Aino tai Astrid. Mut siitäkin tulee jo kuusi koiraa. Toisaalta en haluaisi luopua yhdestäkään, mutta kun niihin kiintyy, vaikkei uskoiskaan. APUA! (sori tuli pitkä viesti, mutta piti vähän purkaa)
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
Avatar
Vivienne
Nakkisotilas
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 10:34 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Vivienne »

Koiramäärä on vielä toistaiseksi hallinnassa. Tainno, niin. Tavotteena ois, että kahdeksan koiraa olisi loppuvuodesta Lutusessa.. saa nähdä mitä käy, kun nyt on jo neljä :mrgreen: Tällä hetkellä Lutusessa on papillonnarttu Madde ja phaleneuros Jiri, sitten yksi papillontuonti olisi huomenna saapuilemassa ja tuossa vajaan parinviikon päästä tulisi mopsin pentu. Sitten pidän koirien kerryttämisestä taukoa ja keskityn kisaamiseen, ellei sitten perhospentuetta osu kohdalle, sitä en voisi vastustaa 8/ Tiibetin- ja skyenterrieritkin tekisi tiukkaa..
Jokainen tarina loppuu aikanaan.
Tääkin loppui jo.
Pataposki
Kanada
Viestit: 1559
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 5:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Pataposki »

Minulla on tällä hetkellä neljä koiraa, kolmella olen aloitellut kilpailemisen, mutta mitään erikoisia ''voittoja'' ei tuppaa tulemaan. Minusta aikani riittää melko hyvin näihin neljään, mutta aina himoittaisi ottaa lisää, mutta pidän itseni melko hyvin kurissa. Minulla on tällä hetkellä kaksi kenneliä, kennel nubra wan on Hubalos, jossa asustaa kolme koiraa, yksi tosin ei ole vielä selvittänyt tietänsä ulos mammelin masusta. Number tuu on taasen vielä salainen projektini, jossa asustaa yksi koira, jolla on kilpailut aloitettu melko hyvin. Nyt ei olisi tarkoitus ottaa kuutta koiraa enempää, vielä kymmenellä, tai jopa kahdellatoista pystyisin kilpailla, katsotaan kuitenkin miten ekat lähtee käyntiin.
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Mulla on nykyään koiria paljon. Oikeestaan ihan liikaa, muttei kuitenkaan. :'D Borderskyssa majailee tällähetkellä 8 bordercollieta, joista puolet on kisattu jo sen verran hyvin ettei niitten kanssa oikeen voi enään kisata missään. Sen lisäksi 6 muun rotuista koiraa, joista yks on vasta kunnolla kisattu. Eahkedassa on sitten oikea kisaamattomien koirien pesäke. Kahdeksan koiraa, joita kaikkia pitäs kisata aktiivisesti. Näiden lisäksi kolme yhteisomistus koiraa, joista yks kisattu "loppuun" jo. Yhteensä siis 25 koiraa, tosiaan melko lähellä mun tavotetta eli viittä koiraa. :mrgreen: Hyvin näiden kanssa nyt pärjää kun en stressaa kisaamisesta. Ainoa vika etten enään kerkee ilmoa mihinkään kun en joka sekuntti kylää kalentereita, vaikka selvästi pitäs... Rasittavaa kun kisoihin ei vaan mahdu...

Koria pitäs vähentää radikaalisti ja mulla ois pari koiraa jotka voisin myydää. Suurinta osaa ei vaan voi myydä, sillä niihin kiintyy. Ja toinen on eräs lupaus eräälle kaverille. :mrgreen: Mut mikäpä tässä kun pärjää lauman kanssa.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Anri »

Tää on kerrassaan luksusta; yksi ainoa koira ja oma kasvatti tulossa tässä ihan justiin. Kisaaminen olis hlvetin helppoa mutta into on aika nollassa, ainakin käyttölajien suhteen. Onneksi tuo Tiera pärjää sen verran hyvin näyttelyissä, että ei näytä tyhmältä 8) Pitäs tästä ryhdistäytyä että vois ottaa sitte joskus uusiaki koiria, nyt olis kuitenki tarkotus pitää koiramäärä siinä alle 5 paikkeilla.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mä oon laumani onnistunut venyttämään 20 koiraan. Aikaa annan enimmäkseen noille suvullisille ensin ja sitten vasta evm-tuonneille. Aika hyvin saan kuitenkin kisattua yms.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Ross
Alkupalat
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 11:06 am
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Ross »

Miulla on vaan kolme koiraa tuolla kennelissä, enkä enempää haluukkaan, ainakaan vielä, ellei nyt joku perhoskoirapentue satu tulemaan vastaan :mrgreen: Aikaa riittää kisaamiseen hyvin, ja noihin käyttölajeihinkin on helppo ilmottautua, kun kaikki pääsee osallistumaan. En osais päättää ketkä saa osallistuu jos ois enemmän :D
Juppi
Alkupalat
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Syys 11, 2009 7:51 am
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Juppi »

KukkaOmenassa on tällä hetkellä vain 1 malinois uros, 1 holsku pk narttu, 1 basenji uros ja 1 shetlanninlammaskoira.
Juu, aika vähän mutta Kukkis on aloittanut vasta toimintansa, ja nyt on itsellä ollut IRL kiirettä enkä ole ehtinyt koneilemaan. Tulossa on valkoisia paimenkoiria, villakoiria (kunhan löydän kuvia), belggareita ja holskuja.

En ehdi olla koneella hirveästi, kun käyn tallilla ja sitten hengaan kavereitten kanssa aika usein >8DD. Nyt vanhemmatkin valittaa koneella olemisesta muutenkin. Mutta aina kun ehdin, dataan koko päivän koneella, koittaen miettiä aina jtn extraa KukkaOmenaan.
Haluaisin tehdä toisen kennelin, joka kasvattaisi VAIN yhtä rotua, mutta se on tällä hetkellä mahdoton ajatus, koska monesti en pysty pitämään 2 sivustoa yllä, en ainakaan kahta samanlaista. Olen kyllästynyt kirjoittamaan pitkiä esittely tekstejä, etusivun tekstejä yms.. :DD. Ja yleensä se inspis ei riitä kahdellesivulle.
Your time is up, my time is now
You can't see me, my time is now
Nyt pieni loma.. Saa pistää sähköpostia!
Avatar
Vivienne
Nakkisotilas
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 10:34 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Vivienne »

Päivitystä :D Tällä hetkellä mulla on kuusi koiraa, 3 perhosta, suvullinen mopsityttö, tervulapsonen ja suvullinen westie. Tuo on minulle aika sopiva määrä, ehkä pari koiraa mahtuisi vielä, mutta ne ovat sitten perhosia!

Kaikki koirat ovat oikeastaan päässeet kisakentille lukuunottamatta tervua ja westiä, koska minulla ei ole _mitään_ intoa kisauttaa niitä. Tässä taas huomataan että "vääränrotuisten" kanssa ei innostus säily. Katson VNL'ien kalenterit läpi kerran päivässä-parissa normaalisti, muut liitot silloin tällöin. Kisakalenterit olen pääsääntöisesti päivittänyt samalla kun olen ilmoittanut kisaan. Aika riittää, mutta minua ahdistaa niin paljon kisaamattomat koirat, etten pystyisi pitämään niitä lojumassa nurkissa.
Jokainen tarina loppuu aikanaan.
Tääkin loppui jo.
Jenna
Kanada
Viestit: 1587
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Jenna »

Tällä hetkellä koiria on 21 ja se alkaa kyllä olemaan mulle hieman liikaa. Täytyy katsoa mistä alkaisi vähentämään. Ehkä noita evm tuonteja täytyy muutama myydä jos vaikka sillä saisi enemmän tilaa ja innostusta. 5 bortsua, 10 tolleria, 1 aussi, 2mäykkyä, 1toyvillis, 1 petitti ja 1 schipperke.

Kisaaminen on kaikkein aktiivisinta tollereilla, koska vNNY järjestää niin paljon kisoja vain tollereille, että mukaan pääsee varmasti vaikka ei heti ensimmäisten joukossa ilmoittaisikaan. Tokossa haluaisin kisata useamman koiran kanssa, mutta harvemmin ehdin mukaan, koska en ehdi seurata toko kalenteria joka hetki.
Heroésdes
Alkupalat
Viestit: 67
Liittynyt: La Syys 26, 2009 10:04 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Heroésdes »

Tällä hetkellä 0
http://www.webbisivu.com/cavjensi/Etusivu

Crawford Polexia "Tessa" Cavalier kingcharlesinspanieli 17.05.2007
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Nath »

:lol: Rikon omia ennätyksiäni. Hurttamäärä kohosi tänään 50 koiraan (3 eläkkeellä ja 5 nuorta kasvamassa). Jatkossa on vielä tulossa itäsiperianlaika ja Ruotsista sakemanni sekä jostain muualta ulkomailta bouvier.

Hups.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Lejonissa ja Alsatian'sissa on nyt kymmenen koiraa. Mäkin voisin sanoa HUPS. :D Tosin niistäkin tasan kaksi ovat sellaisia, että mun pitäisi olla huolissani kasvattajien suhteen.

Jos tuohon laskee vielä lisäksi Myrskylinnun koirat, niin mulla on yhteensä 16 koiraa. Tosin Myrskiksen koiria ei lasketa, kun niillä ei kisata~
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin