Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Liv
Lassien tassuhiki
Viestit: 3486
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 2:31 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Liv »

Ei kukaan osais auttaa? :D Mulla on tällä hetkellä 20 koiraa (11 eri rotua. Ainaskin FCI 2, 3, 5, 6, 9 :D) ja kaikki ne kolmessä eri kenneleissä/yksi mun yksityisissäni. Eikä mua todellakaan kammota koiramäärä - vaan toi rotumäärä. Mun mielestä on tosi vaikeeta päivitellä kokoajan eri sivuja. Oon nyt vasta funtsinu, että mulla ei todellakaan riitä aika tämmöseen ramppaamiseen, kun mulla on vielä v-touhut vähän kuivillakin. Miten mun kannattais tehdä? Miten nykyään suhtaudutaan semmoisiin "sekakenneleihin", joissa ei ole kasvatusrotua ollenkaan? Oon kaavaillu että länttäisin kaikki noi 20 hauvvaa saman sivuston alle koska päivittely ois paljon helpompaa.. mut emmä sit tiä.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Avatar
Vivienne
Nakkisotilas
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 10:34 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Vivienne »

^ Itse katson ihan hyvällä sekakenneleitä, mutta toisaalta miellän että olisi mielellään esim. isot ja pienet eri puolilla tms, koska lansu ja griffon ei ehkä sovi samaan, kasvattavaan kenneliin. Mielestäni esim. Janinan Foxtyle & Beone on erittäin hyvä esimerkki tälläisestä jaosta. Niin mä tekisin jos mulla olisi tuollainen tilanne :)
Jokainen tarina loppuu aikanaan.
Tääkin loppui jo.
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Sikko »

^ Tädin työkaveri kasvattaa samojedeja ja lisäksi sillä on sitten pari bernhardilaista ja japanise chiniä. :--D Että kyllä se elo luonnistuu isompien ja pienempienkin välillä ihan hyvin.
you know what i like about people?
their dogs
Nora
Kanada
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Touko 26, 2009 1:33 pm
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Nora »

^entäs sitten?
ihan hyvin voit laittaa kaikki koirat samalle sivulle. Onhan minullakin 'Pyörätön & Solitudo' -systeemi. ts. Pyörättömässä yks belgi.

/tarkotin että entäs sitten, vaikka olisikin monen kennelin koirat yhdessä sivutilassa, olis vissiin pitäny laittaa kaksi ^-merkkiä. :D
Et hätt noch immer jot jejange.
sasu.
Sumopainija
Viestit: 1289
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:57 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja sasu. »

Riinan, mulla on Dielkussa 7 erirotua ja kaikki aikalailla erilaisia rotuja. Minun mielestä kennelissä voi olla sekä isoja ja pieniä koiria eikä koko ratkaise siinä asiassa millään tavalla. :D
Virtuaalihommat katkolla, pahoittelut kasvattajille. Jos jotain asiaa liittyen koiriin laittakaa yv'tä.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Janina »

Tosiaan mun Foxstyle & Beonessa on jos jonkinlaista koirarotua, eli mielestäni ei ole mitään järkeä pitää 50 kenneliä siksi ettei uskalla laittaa kaikkia koiria saman katon alle. :) Kirsin Rainvalleyhän taitaa kanssa olla kasvatusroduton. En oikeastaan ymmärtänyt tätä sun kysymystä, se on jokaisen oma asia montaako kenneliä pitää vai pitääkö yhtä kasvatusrodutonta, eikä muilla ole mitään oikeutta katsoa kieroon muiden päätöksiä omista kenneleistään. :D
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Nora kirjoitti:^entäs sitten?
Sikko taisi yrittää sanoa, että oikeassa elämässä onnistuu erikokoisten koirien pitäminen saman katon alla erittäin hyvin.

Mun mielestä on vain typerää pitää montaa kenneliä eri tunnuksilla. Siinä tuhraantuu oikeasti aika paljon aikaa, ellei päivitä vain yhden kennelin (koirien) sivuja kerrallaan. Oikeastaan eri kenneleitä ei tarvitse yhdistää samoille sivuille tai luoda ns. sekakenneliä, vaan voi laittaa kaikki sivut yhdelle tunnukselle ja sieltä sitten päivittää kaikkia sivuja kerralla. Ja kansioiden avulla saa kaikki sivut järjestykseen helposti.

Eli jos on vaikka kolme kenneliä, niin voi tehdä vaikka Websiin tunnuksen "munsivut" (mielikuvituksellinen nimi, kyllä) ja sinne kansiot kennel1, kennel2 ja kennel3. Lopputulos?
munsivut.webs.com/kennel1/koirat.htm
munsivut.webs.com/kennel2/koirat.htm
munsivut.webs.com/kennel3/koirat.htm

Not that hard, babes.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Liv
Lassien tassuhiki
Viestit: 3486
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 2:31 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Liv »

Joo, onnistuishan se noinkin... mut lähinnä niitä harmaita hiuksia tuottaa se että jokaiselle kennelille pitää kyhätä eri ulkoasu, eri tekstit jne. Eli muidenkin sivujen, kuin niiden koirien sivujen, kannalta ois helpompaa tehdä se sellainen sekakennel :D

/Ja tosiaan, mäkään en oo missään vaiheessa kannattanut tuommoista että luokitellaan pienet & isot koirat erikseen. Lähinnä mun pointti oli se, että onko se sit ihan viisasta jos yksi kennel kasvattaa 11 eri rotua :D
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Nath »

^
En tiedä viisaudesta, mutta tuskin sitä kukaan pahalla silmällä katsoo : D Oli mullakin aikoinaan 2 pääkasvatusrotua ja siinä sivussa oli vissiin vielä 4 sivukasvatusrotua.... Eihän niihin kaikkiin rotuihin tarvitse panostaa yhtä paljon, tai välttämättä ei tarvitse pitää kaikkai rotuja edes kasvatusrotuina. Voihan niitä pentueita teettää myös ei-kasvatusrotuisilla.

Mie olen Helluvassa ottanut kontolleni bouvierkannan ylläpitämisen, vaikken varsinaisina kasvatusrotuina niitä pidä. Minusta kasvatusrotuihin pitää jaksaa panostaa, pentuja kaupata hiki päässä ja yrittää pitää kanta tasakokoisena. Vihikoirien kanssa iskee melkein stressi, kun muut pässit ei vaan tajua, miten mahtava rotu kyseessä on ( :mrgreen: ) eikä kukaan halua pentuja. Sen sijaan esim. just bouviereiden kanssa en jaksa stressata, vaan teetän pentueen silloin kun mieli tekee ja ainakin yritän katsoa, ettei tämä nykyinen bouvierkanta pääse kauheasti notkahtamaan.
whokilledbambi
Höpsö veitikka
Viestit: 6468
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 1:49 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Riinan kirjoitti:Miten nykyään suhtaudutaan semmoisiin "sekakenneleihin", joissa ei ole kasvatusrotua ollenkaan?
White Trash Circuksessahan ei ole kasvatusrotua ollenkaan, sieltä tulee niitä rotuja, mitä on tullakseen. Tosi hyvin ihmiset on näyttänyt suhtautuvan tähän ideaan, että joillakin vaan ei ole sitä varsinaista rotua jota haluavat jalostaa. Lähinnä paheksuntaa on aiheuttanut WTC'n tekstit.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

^Sielähän on justiinsa kivat tekstit, ei aina sitä samaa vanhaa tavallista jauhantaa niinku esim. mun kenneleissä x') /ot

Mulla on kans vähä vaikka minkä rotusia koiria ja sen takia teinki uuden kennelin että sielä kasvatettais vain lagottoja ja nytpä senkin nurkista löytyy 6 koiraa joista vain 2 on lagottoja :F Ei vain osaa rajata muutamaa rotua kun on niin paljo sellasia mitä haluais x ))
Elina
Analysaattori
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 2:34 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Elina »

Sikko kirjoitti:^ Tädin työkaveri kasvattaa samojedeja ja lisäksi sillä on sitten pari bernhardilaista ja japanise chiniä. :--D Että kyllä se elo luonnistuu isompien ja pienempienkin välillä ihan hyvin.
Kuulostaapa meijän naapurilta. Niitä bernhardilaisia on kyllä reippaasti yli kymmenen että ei ihan vaan paria ja chinejä on kolme; Poppi, Lilli, ja Simo. Ja niitä koiria omistaa sitten ainakin kolme eri ihmistä siinä samassa talossa, että ei vaan yhdellä ihmisellä oo noita kaikkia.

Mullaki on Kairankuiskeessa tällä hetkellä tasan 20 koiraa, pari tulossa. Niistä 8 on suomenlapinkoiria, 3 lhasa apsoja, kaksi pomeraniania, yksi labradorinnoutaja, cavalier kingcharlesinspanieli, karjalankarhukoira, siperianhusky, suomenpystykorva, saksanpaimenkoira ja bernhardilainen. Varsinaisesti kasvatusrodut on lapinkoira ja lhasa apso, mutta eihän sillä ole virtuaalikennelissä mitään väliä, että minkä rotuisia koiria kennelistä löytyy. Mie otan sellaisia koiria kuin tekee mieli. Joskus mullakin oli yli 40 virtuaalikoiraa neljässä virtuaalikennelissä ja näin on paljon helpompi kaikin puolin. (;

//No ihan tarpeeksi lähellä. :mrgreen:
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Hobu »

OT/ Elina, sulla on kyl lähellä asuvia naapureita taas. :D
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Avatar
Danay
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1014
Liittynyt: La Syys 20, 2008 10:28 am
Paikkakunta: Espoo

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Danay »

No juu, en nyt mitään huikeaa koiramäärää omista (5), mutta kun Choo Choo! kuitenkin kattaa sisällään myös 8 kania (ja lisää tulee) ja 3 kissaa niin siinä onkin jo 16 eläintä - eikä sinällään pelota ottaa enempää, mutta pitää sitä tarvetta vähän miettiä. Kisaamiseen itseensähän ei mene oikeastaan paljon aikaa. Tsekkaa kerran päivässä tai parissa liittojen sivuilta onko tullut lisää kisoja, ja jos on niin sitten osallistuu. Olen kirjoittanut kaikki mahdolliset kisakoodit muistiotiedostoon talteen sitä mukaa kun eläimen olen uuteen lajiin/luokkaan osallistuttanut, joten ei tarvitse kuin copy/paste aina ilmoittaessa. Tähän menee päivässä korkeintaan joku 10 minuuttia ja lopun aikaa voi sitten tehdä mitä tahtoo, eikä se nyt mikään paniikkitilanne ole jos ei aina ehdi messiin kaikkiin kisoihin.

Minuakaan eivät sekakennelit häiritse. Tykkään kun on monipuolisesti kaikille kaikenlaista tarjolla. Kun kyseessä on kuitenkin virtuaalikennel, niin sitä eläinten tilan- ja ajantarvetta ei tarvitse ajatella. Paitsi tietenkin jos tahtoo kennelin, joka nimenomaan on pienimuotoinen.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Meiltä löytyy tätä nykyä kolme kenneliä, Joomagnan & Criminales, Luxury Blanc ja Duun. J&C:ssä on yhdeksän koiraa, uusimpana jäsenenä Venäjän sijoitusuros Rene
Luxury Blancissa on enää yks sk kettari Basic, Duussa kaksi sakemannia Graice ja West. Lisäks meillä majailee yksi lk collieuros, malinoisuros ja kultsunarttu :3 Eli yhteensä 15 koiraa.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Vastaa Viestiin