Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Milja
Vuohenruokaa
Viestit: 1980
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 7:52 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Milja »

Mulla on tällä hetkellä kahdeksan koiraa, josta haluaisin karsia kolme koiraa pois. En vain tiedä, mitä mun pitäisi tehdä, kaksi on evm. sukuista eli omia tuontejani, ja kolmas on kasvattajalta hankittu. En haluaisi pettää hänen luottamustaan, mutta musta vaan tuntuu, että noi kolme koiraa ei enää innosta. Silti tuntuisi tyhmältä lähettää ne jonnekin bittiavaruuteen, kun kuitenkin olen tehnyt niiden eteen töitä. Mutta niiden kisaaminen vaan on pakkopullaa.
Tällä hetkellä olen innostunut (jälleen) siperianhuskyistä, joten hain itselleni yhden uroksen. Eka koirani Maja vois kohta olla siinä vaiheessa, että pentujuttuja voisi ruveta miettimään. Sit kolme muuta koiraa on palvelusrotuja, yksi pk. collie, bordercollie ja lk. collie, joiden kanssa menee paremmin kuin hyvin, koska rakastan kisaamista pk-lajeissa. Eipä mulla tässä muuta (:
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
Avatar
Peppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1794
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 4:41 pm
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Milja: Oletko ajatellut myydä Aadan??
Avatar
bianca
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 144
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 6:49 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja bianca »

Kun minulla oli kenneli, siellä oli varmaan n. 15 koiraa. Kuitenkin halusin karsia 5 koiran pois, joten myin ne vastuuntuntoisille kenneleille. Nyt kenneli on lopettanut, enkä tiedä missä kasvattejani tällä hetkellä on. ;/ Minulla riitti aika max. 10 koiran pitämiseen, ja silloin ylläpidin hirveästi hoitajatoiminta-kennuja. Nyt olen karsinut nykyisistä kenneleistäni hoitajatoiminnan kokonaan, sillä olen saanut monesti ymmärtää, että vaikka miten hoitajat lupaavat niin se tuppaa unohtumaan melkein jokaisen kohdalla. Myös ensimmäisissä kenenlissä kävi usein niin, että kenneli alkoi melkein pentutehtaaksi, sillä kaikki koko ajan hinkuivat ja marisivat pentujen perään. Se oli todellakin stressaavaa aikaa. :'o

Nyt kun olen jättänyt hoitajatoiminnan, minulla on paljon 'helpompaa' pyörittää kenneleitäni, sillä ei enää tarvitse vastata hoitajien hoitotarinoihin yms.
Avatar
Krista
Alkupalat
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 7:34 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Krista »

Yksi englanninvinttikoira ja kaksi silkkivinttikoiraa mulla tällä hetkellä tuoreessa kennelissäni ja noille riittää aika mainiosti. Pyrin pitämään koiramäärän mahdollisimman alhaisena (maksimissaan 10 koiraa on raja, mitä vähempi sen parempi), koska vanhasta kokemuksesta tiedän, että toi homma karkaa nopeasti käsistä, ja sitten ei riitä aikaa tasapuolisesti sekä mahdollisesti kiinnostus lopahtaa. Sillon vuosia sitten, kun pyörin virtuaalikoirien parissa ekan kerran mulla saatto hyvinkin olla +40 koiraa, ja siihen se homma sitten kaatui. Lopahti tuo innostus, kun koiria oli vaikka muille jakaa.

Mun mielestä on paljon helpompi seurata koirien tuloksia yms, kun niitä ei ole tosi isoa laumaa. Paljon rennompaa itelleni touhuta muutaman koiran kanssa, kun ei tarvitse kisauttaa suurta laumaa ja huolehtia muutenkin isosta koiramäärästä.
Paride
Epätoivoinen katse
Viestit: 436
Liittynyt: La Loka 24, 2009 7:13 pm
Paikkakunta: Hml

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Paride »

Tällä hetkellä menee oooikein hyvin! Koiria on tällä hetkellä 4, kaikki eri rotua ja ne edustavat rotuja kolmesta eri ryhmästä. Yksi näistä koirista muutenkin on sijoitus ja kisautan sitä pivikoissa sekä kahdessa lajissa, joten periaatteessa mulla on aika vähän koiria tällä hetkellä. Mun piti hankkia vain paimenia, mutta veto näihin kahteen muuhun koirarotuun vei voiton. Talvella on tulossa viiden koira, sekin eri rotua kuin muut, mutmutmut. Voi että mä olin tässä yksi päivä tyhmä ja kirjoitin ja kartoitin tarkasti, että mitä kaikkia lajeja onkaan ja missä lajeissa mulla on tilaa. Nyt mun tekis mieli hankkia pari pk-koiraa, pari lintukoiraa, muutama midi-kokonen ja vaikka minkälaisia "paikkaamaan tyhjiä koloja". Aikakin riittää erinomaisesti peruskisautukseen jne.
vuoden tulokas 2009
kirby
Höpsö veitikka
Viestit: 6750
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 7:37 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja kirby »

^ (jos lintukoirat kiinnostaa niin mulla on iso kasa settereitä kotia vailla.. pentuekin on mahd. tulossa)
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Avatar
Jebi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 521
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:15 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Jebi »

Kahdeksan virtuaalikoiraa löytynee. Neljä shih tzua, kaksi tiibetinspanielia, landseer ja staffordshirenbullterrieri. Mielestäni sopiva määrä, ei ole tullut paineita kisautuksen kautta. Viisi noista kuitenkin on sellaisia, että niitten kanssa on kisattu 1½ - 2½ vuotta. Kaksi muuta on kisannut vuoden ja yksi vasta reilut puolivuotta. Sivukaistaan mahtuisi vielä ainakin yksi koira, sillä näiden kanssa pärjään hyvin. Eli aika ainakin tällä hetkellä riittää hyvin kaikille : )
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
veera a
Nakkisotilas
Viestit: 276
Liittynyt: La Tammi 02, 2010 11:47 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja veera a »

Itsellä ei toistaiseksi kuin yksi, jolla en ole kisailua aloittanut, kun sivutkaan eivät ole valmiit. Olen myös tekemässä kenneliä ystäväni Juliéten, kanssa, sinne tulee sitten enempi koiria. Niille koirille otetaan hoitajat JA niitä kisautetaan :-----) Aika riittää hyvin - on oma kone, ja dataan joka päivä väh. 4 tuntia. Tai riitti, silloin kun minulla oli isompia kenneleitä että talleja.
tuuli tuule sinne missä muruseni on
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Musta on alkanut tuntua että nyt alkaa olemaan jo liikaa koiria. Tai no liikaa ja liikaa, ainakin sen verran että en kaikkia jaksa enkä kerkeäkkään kisauttaa. Pari on jo melkeinpä täysin kisattuja mutta en tiedä miten se on vaan niin vaikea luopua ensimmäisistä virt. koiristaan. Mulla on tällähetkellä siis kaksi kenneliä ja toinen niistä on täysin oma (Pikkupeikon) ja toinen puoliksi (Ábolás). Pikkupeikossa on tällähetkellä 9 koiraa josta kaksi on kisattu loppuun ja loput sitten kisaavat vielä sen verran mitä niitä kerkeän kisoihin ilmoittamaan. Tämä koiramäärä on mulle varsin hyvä takaraja ja toivottavasti en koskaan sorru ottamaan yhtään enempää karvakasaa. Lisäksi Ábossá on vielä se about. kymmenisen koiraa jotka tosin ei onneksi ole ihan täysin mun kisautettavina. Toisaalta mun tekee niin hirveä mieli perustaa uusi kennel jossa tää koiramäärä pysyis kolmessa tai neljässä ja jos sen vielä siinä saisi pysymään. Mutta tämä edellyttäisi juuri toisten koirien lopettamista tai myymistä muualle. En tiedä oisiko uuden kennelin perustaminen kannattavaa, mutta sittenpähän sen näkisi. Tähänkin hommaan tarvitsisin varmasti apulaisen. Sitten kuitenkin tuntuu ettei niitä koiria kerkeä kisauttamaan kisoissa kun aina ne vaan täyttyy kaikki kisat silmänräpäyksessä. Itseasiassa se on aika lannistuttavaa. Tuntuu että pitäis olla 24/7 koneella istumassa että kerkeää ilmottautua näihin suositumpiin lajeihin kuten tokoon. Viimeaikoina mulla on ihan tyystin jäänytkin koirien kisauttaminen osaksi omien kiireitteni takia ja osaksi juuri sen takia että olen merko varma etten kerkeä mihinkään kisaan osallistumaan. Toki varmuuden kisoihin pääsemiseen takaisi sen että järjestäisi niitä itse mutta tämäkään ei minua niinkään innosta. Pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhtyä oikeasti karsimaan jo kisattuja koiria ja arvioida koiramäärä aktiivisuuden mukaan.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Milly
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1079
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 1:51 pm
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Milly »

Mulla on nyt vaan kaks koiraa (+ kuukauden parin päästä tulossa pemu). Aikani riittäisi kyllä suuremmallekkin määrälle, mutta syitä pieneen määrään on monia: haluan pitää semmoista määrää joka on mahdollisimman "aito" eli sellainen niin kuin irl-elämässäkin. Myös se pelottaa, että jos into tai aika joskus loppuukin ja sitten on kamala koiramäärä. Pieni ja turvallinen lauma on minulle juuri sopiva! :) Minulla on myös vain yksi kenneli, johon otan kaikenrotuiset koiranaamani ja muutkin elukat, vaikka kasvatusrodut rajoittuvatkin malinoiseihin ja tervuereneihin. Yhden kennelin koen helpommaksi kuin monta - jos joku muukin rotu alkaa kiinnostaa erityisesti, niin voihan senkin ottaa siihen sivuun saman katon alle.
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Netry
Vuohenruokaa
Viestit: 1741
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 12:44 pm
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Netry »

26 koiraa (+ kaksi tulossa, 2 eläkkeellä, nyt alkuvuodesta lähdössä sateenkaarisillalle 6 koirakkoa), tosin kolme on Anskun kanssa yhteisomistuksessa ja Ansku niitä ehkä enemmän kisauttaa kun minä. Tosin yks niistä on mun lellikki joka saa kiertää kisoissa aina mukana :mrgreen: ja noista omistakin koirista löytyy niitä suosikkeja, jotka saattaa päästä hieman enemmän kisakentille kuin toiset :oops: eteenpäin mennen ajatuksella "kun mä nyt kisautan tätä vähän niin sitten tää pääsee tästä luokasta pois ja sitte noi muut pääsee kisaamaan tähän!" :"D Mites se menikään sillon alussa? "Mä otan maksimissaan kymmenen koiraa, että kisautus riittää kaikille sopivasti"... en kyllä silti kadu yhtään tota koiramäärää, se tuntuu just sellaselta sopivalta mulle!
Omasta mielestä mun aika riittää kaikille ihan hyvin, mitä nyt haluaisin kaikki koirat saman kennelnimen alle - mutta kun en haluaisi heivata Rosewelliä, saatika sitten Windyheart'sia pois .____. molemmat niin rakkaita koirineen. Paimennus on ykköslaji missä kisautan koiria ja kaikki koirat saa osansa siitä kisautuksesta. Mulla tosin usein käy niin, että ne omat kasvatit mitä mulla itelläni on tai tuonnit jää vähemmälle huomiolle kuin ne ihan kasvattajilta tulleet koirat, mitä suurin osa multa onkin. :oops:
Kun mä nään jonkun suosikkirotuihini kuulevan koiran olevan myynnissä, en enää voi sille mitään - pakkohan sitten on mennä tekemään tarjousta siitä. :roll: Pitäisiköhän joku päivä laittaa tänne topic, jonka sisältöön teksti "Jos minä tulen kysymään teiltä koiraa itselleni ja sattuisin vakuuttamaan sinut koiran pysyvästä kodista, älä myy koiraa missään tapauksessa minulle!". :mrgreen: Yhtäkään koiraa en ole ikinä myynyt pois, tuskin tulen myymäänkään, mutta usein alkaa vähän pennun varaamisen tms jälkeen kaduttamaan se että olen tehnyt niin. Lopulta kun aikaa kuluu yhdessä koiran kanssa, on tullut kuitenkin sellanen fiilis, että onneks otin tän koiran :D
Kaks kenneliä on niin hankaloita pitää, olis paljon helpompaa pitää ne yhden kennelin sisällä ne koirat, mutta ei onnistu mulla. >:| Rosewellin koirien kisakalentereita katsoessa voi huomata, että niitä on kisautettu ehkä hieman vähemmän kuin Windyheart'sin, mutta on silti tiettyjä lajeja, joihin mun on pakko ottaa nekin mukaan ettei oo ihan tyhjänpanttina siellä ;) Välillä tosin käy niin, että ilmoitan koirat kisoihin, mutten jaksa päivittää lopulta kisakalenteria kun löytyy toiselta sivulta.. :oops: Ehkä munkin koirat löytyy vielä joskus saman katon alta, niin että on helpompaa.
Avatar
Emine
Kriisissä
Viestit: 810
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 8:04 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Emine »

Nauruloitsussa on tällä hetkellä seitsemän basenjia, joista kaikki kilpailee kyllä melko aktiivisesti. :--) Olen aina alusta lähtien, kun ensimmäisen kennelini väsäsin vuonna 2004, halunnut pitää koiramäärän pienessä. Isolle koiramäärälle ei mulla riitä aika, enkä myöskään ehdi "kiintyä" kaikkiin koiriini jos niitä on kasapäin. :D Nyt olen ollut kuitenkin hiukan epätyytyväinen siihen että basut ovat käyneet ainoastaan näyttelyissä. Tämä taas johtuu puhtaasti omasta saamattomuudesta.. oon kyllä yrittänyt nyt alotella mejää basujen kanssa.
Seitsemän basenjin lisäksi mulla on tällä hetkellä kolme "ylimääräistä" koiraa. Niistä kaksi on irlanninterriereitä ja yksi on buhund. Lisäksi minulle juuri eilen syntyi uusi brasilianterrieri pentu. :D Joten kyllähän tämä koiramäärä kasvaa. Näille kyseisille koirakoille olen juuri rakentamassa uutta kenneliä. Tuntuu hassulta rakentaa uusi kenneli, kun en ole tehnyt sitä viiteen vuoteen. :D Jotenkin tuntuu että tämä mun virtuaaliharrastus on kamalan vakaata ja sellaista joka ei muutu. Mutta nyt ehkä puhaltaa uudet muutoksen tuulet? Se on varmasti ihan hyväkin asia. Uuteen kenneliini, Averimaan tulen ottamaan myös lisää koiria + muita eläimiä. Irlanninterriereitä tulee ainakin kaksi vielä lisää, samaten buhundeja. :) Lisäksi olen hankkimassa sinne norjalaisia metsäkissoja. Olen suunnitellut tätä kyseistä kenneliä jo niin pitkään että en usko että kiinnostukseni lopahtaa tähän, niinhän voi nimittäin joskus käydä. Mutta tämä homma on ollut jo vuodenpäivät mielessä. Mun on vaan vaikea saada aikaan mitään. :D
höpötipöpötipöp

aivan liian kauan virtuaalikoirailua
Kitu
Vuohenruokaa
Viestit: 1761
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 8:54 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Tällähetkellä aikani riittää vallan mainiosti. Olen pitänyt mielessä, että ottaisin korkeintaan 3 maxi koiraa 3 midi koiraa ja 3 mini koiraa. Tosin taitaa olla jo yksi koira yli.
Toisaalta yhdestä voisin luopua, mutta en osaa päättää mistä ja siksipä jatkan kisaamista näin.
Kennelissä on siis nyt tasan 10 koiraa ja pärjään hyvin. Tosin pitäisi saada joku MAXI koirista ylempään luokkaan agilityssa, että voisi aina ilmoittaa kaikki. Sitten joutuu miettimään, että minkäs nyt jättäisi pois kisoista tällä kertaa. Ja sitten aina jotenkin päädyn siihen samaan ja se tietty koira jää jotenkin kisauttamatta. Nyt olen tosin tehnyt, joka toinen ajatuksella.

Näyttelyissä on hyvä puoli, että niissä ei ole maximi rajaa monta koiraa ilmoittaa. Agilityssa ja muissa on taas se, mutta en sitä menisi kyllä ikinä muuttamaan. Olisi mukava, kun jonkun koirat täyttäisivät yhden luokan :D Juu no eli menee mahtavasti juuri nyt ja kaikilla olen saanut aloitettua aktiivista kisautusta! Tai kahdella puoli aktiivista, mutta koko ajan mennään eteenpäin.
jjulle
Alkupalat
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 4:10 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja jjulle »

Omassa virtuaalikennelissäni Falling Starissa on tällä hetkellä 7koiraa (yksi myynnissä).
4Australianpaimenkoiraa ja 3welsh corgi cardigania.
Itse olen suht tyytyväinen tuohon koiramäärään, koska kennel on
koirien suhteen painottunut näyttö/käyttötarkoitukseen, eli hoitajatoimintaa ei siis löydy.
Maksimillaan voisin koiria yhteensä ottaa sen 12, jotta voisi suht tasaisesti
osallistuttaa koiriaan näyttelyihin ym kilpailuihin.

Ja muutenkin kyllä sen itse osaa hahmotella, minkä verran koiriaan kenneliin
ottaa ja pystyy tasaisesti päivittelemään niitä.
Myös moni katsoo koiriensa määrän siinä suhteessa, miten voisi olla aikaa,
itsellä kun on suht riittävästi aikaa, niin koiria voi olla useampikin.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Ihan liian suuri eikä aika riitäkkään. Oon päättänyt, että nyt tapan noi miun koirat joilla on jo pentueet jotta saisin vähän tilaa ja yritän pitää itteni poissa pentueet-osiosta..
Mulla on kyllä noita korjia hurjan suuri määrä, no jos noista saisin muutaman karsittua niin se takuulla helpottaisi (:
Mä kyllä kisauksen suhteen teen siinä järjestyksessä, että jos mulla on vaikka joku luokka jossa mulla on 3 koiraa virtuaalikennelistä ja 2 koiraa evm-kennelistä niin jätän ne evm-sukuset sillä kertaa kisaamatta, koska sehän on tärkeempää ainakin minun mielestä saada tuloksia niille koirille joilla on oikeasti kasvattaja :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Vastaa Viestiin