Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Shanya
Vuohenruokaa
Viestit: 1774
Liittynyt: Ke Marras 18, 2009 6:48 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Mulla on virtuaalikoiramäärä kasvanu nyt lähiaikana tosi paljon, mutta myös innostusta riittää. Se mun noin. 35 koiraa ei oo mulle vielä liian suuri määrä, mutta nyt oon taas alkanu miettimään tätä kennelasiaa. Kun mulla on nyt 7 virtuaalikenneliä, joka on aika iso määrä, ja oon alkanut miettimään jos jättäisin vaan pari tärkeintä kenneliä, ja sitten yhen johon ne kaikki loput menisi. Noo, mutta katotaan nyt, mitä päädyn tekemään. On myös tullut mietittyä uusia kenneleitä, mutta näiden nykyisten jälkeen taidan jättää sen haaveeksi. Kisaamisessa ei mulla kuitenkaan oo koirien kanssa ollut ongelmia, oon tehnyt sillein, että kisaan koiria roduissa, eli jos mulla on vaikka tokon alossa kolme bordercollieta ja kolme collieta kisaan välillä bordercollieiden kanssa ja välillä collieiden. Poikkeuksia teen sijoituspentujen kanssa, ne yritän ilmoittaa melkein kaikkiin kisoihin (: Tällä hetkellä mulla ei ole sellaisia koiria, joita voisin myydä, mutta vastapainoksi en ota hirveästi uusia pentuja niiden lisäksi joita olen lupaillut. Koitan saada koiramäärän pysymään nyt alle neljässäkymmenessä ! :D
Kuva
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mulla taitaa olla tällä hetkellä vain 47 koiraa, joka on tosi vähän, ottaen huomioon että lähdin tiputtamaan 68. Oon päättänyt sen, että tulen lopettamaan osan kenneleistäni ja osa jää. Vaakalaudalla ovat etenkin Shinsou (jonka stoppaan heti kun Chi on saanut pentunsa), Sarlovek ja Tawaret. Tawaretin lopettamista olen miettinyt jo kauan, mutta en toistaiseksi sitä lopeta, sillä en jaksa siirtää niitä koiria muualle, mutten halua tappaa niitä taikka myydä eteen päin.
Filthyyn mulla ei oo aikoihin ollut inspistä, mutta en haluis lopettaa bortsujen kasvattamista, vaikka musta usein tuntuukin siltä, että Filth in the Beauty on yks turhimmista virtuaalikenneleistä ikinä. Kaks ehdotonta mun omaa suosikkia on Intiaanitarujen ja Haovc. Olen kyllä miettinyt, että lopettaisinko Haovcin samalla tavalla kuin Evie WolfTame'sin, eli sitten kun muhun osuu Z-pentue niin olisko se siinä. Siihenhän on toki aikaa erittäin paljon, mutta musta tuntuu siltä, etten oo ihan heti virtuaalimaailmasta kaikkoontumassa.

Olen rauhoittunut omasta mielestäni kisaamisessa paljon, muutama kuukaus sitten päivittelin maanisena liittojen sivuja varmasti 3-7 kertaa päivässä, nykyään tsekkaan sillon kuin muistan ja usein ehdin, jos en niin no worries. Koirat on ruvenneet menestymään ja mun kriteerit ovat nousseet ja yritän kasvattaa paljon tasokkaampia koiria ja mielestäni onnistunutkin siinä, jos vaikka vertaa niitä koiria joita jalostin 2008, emänä käytin BH JK1 RH-E vPVA koiraa, joka nykyään on mun silmissä erittäin alussa oleva koira. Toki tuollaisista yhdistelmistä itse otan koiria, mutten itse teetä pentuja tuollaisesta koirasta, jolta uupuu paljon tuloksia, etenkin se kva.

Oon alkanut tulemaan siihen pisteeseen, että en jätä koiria roikkumaan. Tällä hetkellä mulla roikkuu kolme koiraa, joista yks on mulle kaikkein rakkain ja päätin, että pidän sen niin kauan kunnes lopetan kokonaan virtuaalikoirailut. Multicam Game Over on niin totaalisen ihana koira. Voi kyllä olla, että kun koira valioituu kaikesta mahdollisesta, tapan sen, taikka siirrän McFarlandiin hoitokoiraks. Tällä hetkellä Max on TK2 BH Jk3 Vk3 FIN KVA RH-E RH-FL B RH-T B RH-F B vRH-T A vPVA vAVA vKTV vFBV GER & AM & KRE & DK & N & FIN & LUX & KANS MVA vGERW-09 vNW-09, eli vielä tokovalioksi pitäisi ainakin saada ja vaikka frisbeevalioksi jos se liitto heräisi ja muutaman maan valioksi. Voisin kanssa haluta tosta vepevalioa (vaikken ole vepessä kisannut yli puoleen vuoteen) ja maastoestevalioa.

Mulla riittää toistaseks mun mielestä ihan hyvin aika. Kisaan niillä jotka mua kiinnostaa ja ne tulee vähän hännillä jotka ei innosta yhtä paljoo kun ne "rakkaimmat". Useasti olen miettinyt, että jos heivais kaikki pois ja jättäis vaan lempparit, mutta mä tiedän, ettei se tule onnistumaan, koska luokkien tyhjyys ärsyttäis mua ja kahmisin saman määrän lisää.

Ajattelin tuoda itselleni kesän aikana kolme koiraa, en vielä tiedä missä järjestyksessä. Aussie uros, jonka nimeks tulee X-treme Kiwi ja lempinimeksi Phil/Philipp, yhdessä Whipeout jaksossa oli joku australialainen mieskisaaja Phil, jonka ne nimes sit X-treme Kiwiksi ja musta se oli niin huvittavaa, että aattelin mun aussien nimeks tota. Oon suunnitellut muutenkin aussiee tosi pitkään.
Sitten ajattelin mun nimihirviölle semmoista yhden pennun pentuetta, ja sen jätän itelleni tai sitten tuon itselleni sakun ja sen nimeksi tulee Speaking of Trees yhden huvittavan MASH jakson quoteista, tosin nimi on mun makuun aivan liian lyhyt, voi siis olla että katon jakson uusiksi ja vedän koko replan mukaan tai jaottelen sen jotenkin. Speaking of Trees sopis kyllä sille sakulle hyvin, mikäli se tulee olemaan How to Recognise Different Types of Trees From Quite a Long Way Away:n pentu.
Valkkari narttuu mua on himottanut pitkään, koska mulla on niin suloiset kuvat. Nimeä en ole vielä keksinyt, mutta eiköhän ahaa elämys tule pian.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
schaf
Vuohenruokaa
Viestit: 1946
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 3:00 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja schaf »

Niinjoo, virt. koiria tällä hetkellä se 4 + kaks kelpietä ois tarkotus laumaan hankkia + yks aussi + tallessa yhdet nahkan ja pehkon kuvat, elii tuosta tulisi summaksi se 8. Mulle toi on hurjan paljon, koska että mun aivot pysyisi ees jotenkin järjestyksessä, mie kisaan vaan 2-3 koiran kanssa samaan aikaan, ja kun on saanut niille kiitettävästi kisakalenteriin täytettä, sit seuraavat pari koiraa. Joo, tällä tavoin aivot ei mene ihan solmuun ja silleen, ja tässä kisautuksessa menee muilta ostetut koirat ihan etusijalle (: Aika riittää kyllä hyvin, harmi vaan että kilpailuja ei koskaan ole tarpeeksi, että noille kaikille sais hyvin niitä tuloksia.

Edewran voimin siis pyörii tämä virtuaalikoirailuni, ja haaveissa olisi vielä toinen kennel, belgikennel jota olen kauhiasti suunnitellut ja tykkäisin siitä että sen voisi vielä toteuttaakkin, muttajoo, ehkä nyt yritän keskittyä Edewran kasvatteihin ensin ;3
    • oh deer.
[/size][/color]
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tällä hetkellä koirat -kansion tiedostomäärä näyttää 32:ta, joka on mullekin pieni määrä siitä 75:stä (vai 72?) koirasta. :-D Juuri lähetin kaksi koiraa vihreämmille niityille pentueiden jälkeen, ja lähiaikoina lähtee ainakin kolme lisää. Noi kolme on muutamaa tulosta vaille valmiita, jonka jälkeen pistän taas pentuealueelle uuden triidin kahden pentueen johdosta (pitkäkarvainen collie ja irlanninsusikoira, jos jotain kiinnostaa pentu). Mulla olisi tavoitteena pienentää Rainvalleyn koiramäärä korkeintaan kymmeneen, koska haluan tosissani keskittyä vain oikeisiin kasvatusrotuihin - eli saksanpaimenkoiriin ja snautsereihin. Mulle on sama, vaikka mulla tulisi olemaan 200 sakua ja snakua, kunhan Rainissa rajaa pysyy kymmenessä! :mrgreen: Saas nähdä, miten onnistuu.

Tällä hetkellä Rainvalleyssa on 18 koiraa, joten noiden kolmen lähettyä 15. Siellä on myös pari koiraa mitkä voin heittää menemään ilman pentuettakin, joten niiden jälkeen luku olisi 13. Pennutan samojedit joskus valjakkovaliouden jälkeen, joskin siinä saattaa kestää valjakkokisojen vähyyden takia. Enkä viitsi itse järjestää, koska sitten olisi kalenterit täynnä meikäläisen nimeä. :-D Samojedien kanssa laitan samaan triidiin tervupentueen, joten saan heitettyä sillä sitten kolme koiraa taas pois. Sitten saadaakin luvuksi jo kymmenen. :cool:

Mulla on vaan se ongelma, että koko ajan tulee yhä houkuttelevampia pentueita ja huomaan taas kerjääväni pentua Rainvalleyyn... Nytkin mulla tekisi hirveästi mieli karjalankarhukoiraa, kun mulla ei ole mitään koiraa haukkukoirakokeisiin vaikka pidän sitä liittoa. Ehkä mä palkitsen itseni karhukoiralla, sitten kun olen saanut Rainvalleyn koiramäärän karsittua yhdeksään. :mrgreen:

Mutta ei mulla mitään hätää tällä määrällä ole, vaikka aloittelevia koiria onkin aika paljon. Vähimmäiskisautus pentueeseen sakuilla on paimennus- ja käyttövalious, ja snautsereilla näyttelyvalioudet ja käyttövalious, joten kunhan Rainin koirat pysyvät tulevaisuudessa poissa PAJÄ, IPO ja paimennuskokeista, niin eihän mulla ole mitään ongelmaa kisautuksessa.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Nostellaas tätä aihetta. Mielestäni tästä aiheesta puhuttiin jo joskus aikaisemmin, mutta pistetääs uudelleen.

Kuka oli ensimmäinen virtuaalikoirasi? Ja kuka virtuaalikoiristasi on Se Tärkein?
Kaikista ensimmäisin virtuaalikoirani oli Balladi's Samantha. Nimi oli kaikista modernin ja kekseliäin, ette voi olla toista mieltä. Nolottaa vieläkin nuo luonnekuvaukset, ihan järkyttäviä! Kennelissä minulla asui toinen sakunarttu (Fanny) sekä rotikkauros (Roki).

Aloittaessa virtuaaliuraani yritin saada hyviltä kasvattajilta koiria, ja muutaman sainkin. Kun minulle muutti Ninja's Secretiin saksanpaimenkoiria, en tiennyt että yksi niistä olisi se Oikea. Tärkeintä virtuaalikoiraa minulle edusti Hukkaharjan Toive Tuulessa eli "Tuuli", jonka kanssa sain kaiken mitä halusin: se oli käyttövalio suojelusta, mutta omasi tuloksia myös viestistä, hausta ja jäljeltä, pelastus"valio", agilityvalio, paimennusvalio ja VOVP-09-titteli.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Litsikoira
Nakkisotilas
Viestit: 282
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 9:26 am
Paikkakunta: Tukholma

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Litsikoira »

Mulla on kaks omaa kenneliä, Litsissä on jotain ehkä 30 koiraa, ja Avokadossa on noin 30 koiraa. Litsin koiramäärää ollaan pienentämässä johonkin viiteentoista, ettei Litsistä tulis mitään kamalan isoa kenneliä. Avokadossa on sitten eri asia: vaikka siellä kisaillaankin virallisissa kisoissa, niin koiramäärää ei ole. Sen takia emme ole niitä maailman aktiivisimpia kilpailijoita, koska en joka päivä ehdi ilmoittaa koiria kisoihin, ja onhan elämässä muutakin kuin virtuaalikoirailu :)
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Narya kirjoitti:Kuinka paljon virtuaalikoiria omistat tällä hetkellä? Mikä on sinulle ehdoton takaraja koirien lukumäärässä? Miten aikasi riittää niin ja niin monelle koiralle? Toivoisin keskustelua tästä aiheesta.
Mä lopetin sillon 2013 ja ja kun nyt syksyllä palasin niin aattelin et alle kymmenessä koirassa on pakko pysyä ja sitä ei koskaan enää ylitetä. Halusin pitää tosi pienimuotosena, ehkä kerran viikkoon kurkkaan mitä täällä tapahtuu. Mut kuinka täs taas kävikään.

Silloin aikanaan mulla kai oli aina kerrallaan about 40-50 koiraa, mulla oli kolme kenneliä ja siihen päälle muutamia sijoituskoiria ja yksityisiä. Kemroes oli kenneleistä isoin, se bortsukennel. Jotenkin pelottavasti näyttää siltä että Hiljamieli alkaa lähestyä sitä. Tällä hetkellä siellä on jo 18 bortsua. Lisäks kaks "väärän rotusta".
Sit on Nandyhill, siellä 10 koiraa. Nandyhillinhän piti olla alusta asti sellanen mini, muutaman koiran projekti. Ainakin se on vielä kauempana noista mun bortsusäädöistä.

Nyt, kun koiria yhteensä on kertynyt 30, yritän vähän jarrutella näiden molempien kenneleiden kanssa, kisata nää loppuun ja pyöräyttää pentueet. Sit hiljakseen karsia ja taas kasata pienempää jengiä. Niinhän sen aina suunnittelis menevän :D. Jotenkin ahneus voittaa kun alkaa ALO-luokat tyhjentyä. Näkee sen mahtavan tilaisuuden kasvattaa koiralaumaa.

Mun ongelma on se että ehdotonta takarajaa ei edes ole. Aina tuon jotain evm.-sukusia koiria ajatuksella että "no tää alottaa näyttelyillä ja sit joskus parin kuukauden päästä alottaa varsinaisen kisailun", ja sit niitä vaan kertyy. Ihanteellisin koiramäärä mulla olisi yhteensä max. 20. Helpotuksen huokaus että näistäkin vaan 3 (!) on joidenkin toisten kenneleistä. Ei oo niin isoja paineita kun tekee tätä lähestulkoon täysin itseään varten!
Aikaa kyllä kuluu, varsinkin kun mä kisailen niin monessa lajissa. On aika monta kisakalenteria päiviteltävänä.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Sparkle kirjoitti:
Narya kirjoitti:Kuinka paljon virtuaalikoiria omistat tällä hetkellä? Mikä on sinulle ehdoton takaraja koirien lukumäärässä? Miten aikasi riittää niin ja niin monelle koiralle? Toivoisin keskustelua tästä aiheesta.
Mä lopetin sillon 2013 ja ja kun nyt syksyllä palasin niin aattelin et alle kymmenessä koirassa on pakko pysyä ja sitä ei koskaan enää ylitetä. Halusin pitää tosi pienimuotosena, ehkä kerran viikkoon kurkkaan mitä täällä tapahtuu. Mut kuinka täs taas kävikään.
Mäkin aattelin Saintjohnin toimintaa käynnistellessäni, että teen kerrankin pienen kennelin, koska kiinnostus Meripelastajaan lässähti osittain mukamas ison koiramäärän takia (20 kpl). Saintjohnin oli vissiin vuoden päivät pieni (ja epäaktiivinen) ennen kuin koiramäärä räjähti taas käsiin... Tällä hetkellä koiria on 35 ja neljä omaa kasvattia tulossa lähikuukausina - lukema on siis suurempi kuin koskaan aiemmin. Nooo, olen todennut, että isonkin koiramäärän pyörittely sujuu eikä ole sen kummempaa kuin pienemmänkään, kunhan kisakoodit on hyvässä järjestyksessä Excelissä ja koirien sivuille merkkaa vain merkittävät tulokset. Melkein kaikkien lajien alimmat luokat ammottaa tällä hetkellä tyhjyyttään, joten pitäisi vissiin tuoda taas uusi evm-sukupolvi kasvatustyön jatkoa ajatellen.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Vastaa Viestiin