!!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Minun puolesta sekarotuiset voidaan vallan hyvin lisätä EFR-listalle, sekä sinne voi lisätä uusia rotuja sitä mukaa kun niitä virtuaalimaailmaan tulee, kunhan vaan sanoo siitä jollekkin. Ei ideana ole sulkea ketään pois.

Edit. Seropeja voi nyt rekisteröidä kans, löytyy EFR-listalta.

Tuli vielä yksi rotukoodiehdotus, että otetaan ne working-dogs.eu:n sivulta. Kopsasin sieltä listan, jonka näkee tästä.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

No mites vastaisuudessa jos en nyt jaksakaan rekata kaikkia koiriani ja mulle jää vaikka 10 koiraa jotka kisaa niin saako niitä suvullisia joidenka vanhempia ei oo aiemmin rekattu niin rekata vieläkin? Koskeeko se ettei pentuja saa rekisteriin jos vanhempia ei oo rekisterissä niin vaan tulevia syntyviä pentueita? Koiramäärästäni johtuen en tosiaan kiljuriemusta tosta rekisteröintipakosta enkä siitä et ne kaikki rekisterinumerot pitää kaivaa kisakoodeihin. Aikaa ei oo muutenkaan kun rajallisesti niin taitaa jäädä sekin vähä kisaaminen mitä melkein sain heräteltyä.

Mut jos (kun näköjään) toi rekisteröintipakko tulee niin ne rekisterinumerot on sit oikeasti PAKKO saada nopeesti eikä siihen saa vaikuttaa se, että kaikki rekisterinpäivittäjiä laiskottaa. Se vaan vaikuttaa niin moneen harrastajaan, jos toi rekisteri ei päivity riittävän nopeasti. Olihan esmes yVNL:kin monta päivittäjää jossain kohtaa, mut kummasti senkin päivittäminen hidastui ja musta rekisterin kanssa ei vaan saa käydä niin, jos ne koirat on kerta pakko rekata.

+ musta olis myös kiva, jos kaikista uudistuksista kerättäis joku lista että mitä on jo tullut ja tulossa. Sais taukoilijatkin asiasta kiinni, et mitäs nyt tehdään, jos ens vuoden puolella päättääkin palata takas ympyröihin.
Jenna
Kanada
Viestit: 1587
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Jenna »

Miten muuten tuo jos koira muuttaa miten sen uusi osoite saadaan rekisteri sivuille? :)
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viestit: 4110
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Joo siis täytyy sanoa, että pakkorekisteröinti on harvinaisen typerä uudistus tässä vaiheessa. Eri asia jos siitä olisi jotain oikeaa hyötyä. Nyt se on vain yksi hankaloittava asia lisää kisaamiseen. Käytännössä tässä siis pitäis alkaa kisanjärjestäjän tarkistella, että jokainen koira on varmasti rekisteröity, eikä omistaja ole vain keksinyt jotain numeroa päästään.

Toinen tosiaan se, että rekisterin toiminta EI SAA hidastella tai takkuilla. Kuka ottaa tällä hetkellä säännölliset varmuuskopiot rekisteristä? Onko varauduttu siihen, että joku paha setä tulee ja hakkeroi tietokannan? Etenkin kun siellä tälläkin hetkellä on käytössä x vuotta vanhoja koodauksia, jotka eivät ole nykystandardien mukaisia. Onkohan sinne tietokantaan tulossa esim. rekisterinumerohakua, nimihakua, järkevämpää jaottelua, sivuston kanssa yhtenäistä ulkoasua, edes paluunappia? Se on tällä hetkellä aikalailla tasan sama millaiseksi sen koodasin VUOSIA sitten (pari pientä muutosta?). Ja otetaan huomioon sekin, että sen ei pitänyt ikinä olla lopullinen versio tuollaisenaan.

Palveleeko uudistus yhtään ketään muuta kuin niitä joita ärsyttää kun sukutaulussa on url-koiria joista ei löydy tietoja?
Että joo. Vastustan tätä muutosta niin kauan kun rekisteri on tuossa jamassa. Ellei uudistuksen kanssa ole tulossa myös mittavia rekisteriuudistuksia. Nyt kyseessä on nopeasti kokoonkyhätty auttamattomasti vanhentunut räpellys erittäin paskalla käyttöliittymällä.
Kuva Kuva
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Susityttö, toivottavasti en hirveesti valehtele kun on nyt ajatukset vähän sekaisin mut mun mielestä toi vanhempien rekisterissäolo-pakko tulee koskemaan vain esim. 1.1. jälkeen syntyneitä koiria jos nää uudistukset saadaan avattua suunnitellusti. Ja muutenkin tohon rekisteröimiseen tehdään liukumaa että ihmiset ehtii rekkaa eikä kisautus pysähtyisi täysin siihen.
Mä uskon kyllä että saat apua koirien rekisteröimiseen ja osallistumiskoodien uudelleenkirjoittamiseen, jos sitä vaan kehtaat pyytää. Sä oot välillä vaan niin jääräpää että tahdot tehdä kaiken ihan itse. :D

Jenna, tähän mennessä on laitettu sähköpostilla korjauspyyntö jos on ollut aihetta. Jos asiaan tulee muutoksia niin siitä infoillaan.

Kurkikärpäsen viestin mä passaan kun vaihdettiin aiheesta sanoja jo turrichatissa äsken.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Jenna kirjoitti:Miten muuten tuo jos koira muuttaa miten sen uusi osoite saadaan rekisteri sivuille? :)
Tällä hetkellä vielä sähköpostitse, mutta kuten listasin toisessa topassa, rekisteriin on tulossa muokkauslomake, jossa koiran tiedot muokataan rekisteröidessä annetun salasanan kautta. En pysty sanomaan varmasti, saadaanko muokkaus samalla kuin VFCI:n uudistus, mutta totta kai pyrkimus on saada se mahdollisimman pian käyttöön.

Ja mitä tulee tuohon, että REKISTERI EI SAA TAKKUILLA, KAIKKI PITÄÄ KÄSITELLÄ HETI -asiaan, niin ihan yhtä lailla esim. hevospuolella rekisteröinnit tarkistetaan käsin vertailemalla hevosen sivuilla olevia tietoja rekisteriin ilmoitettuihin tietoihin. Uskoakseni VRL:n käyttöaste on huomattavasti suurempi kuin VFCI:n, mutta hyvin sekin on pystyssä. :D Tällä hetkellä jonossa on noin 70 koiraa, eli omasta mielestäni vielä ihan kohtuullinen määrä, ottaen huomioon, että viikonloppuna oli IRL Koiramessut, eli rekisterin käsittelijöillä on ollut muuta menoa.

Rekisterin toiminnallisuuksia on tosiaan paranneltu koko tämän vuoden ajan ja viimeisenä silauksena se muutetaan käyttämään MySQLi:a. Muutosta ei ole tehty aiemmin, sillä meitä on kuitenkin useampi koodaamassa rekisteriin liittyviä toimintoja, joten lopputulos olisi iloinen sekametelisoppa MySQL:aa ja MySQLi:a. Kun on tiedossa, että uusia toiminnallisuuksia ei juuri sillä hetkellä olla tekemässä, on helppo heittää etsi ja korvaa -toiminnolla komennot päivitettyyn syntaksiin.

Kurkikärpänen, musta olisi ollut myös tosi hienoa, että olisit ottanut asioista selvää ennen kuin nostat haloon täällä ja toteat turrichatissa, että "en jaksa uskoa, että tänhetkisten "koodareitten" taidoilla se tulevakaan rekisteri olisi kovin hyvä". Jos sun ainoa peruste tälle väitteelle on se, että oot nähnyt yhden tai kaksi MySQL-muodossa olevaa koodinpätkää yhdeltä ihmiseltä, niin kiitos kovasti luottamuksesta. :D
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viestit: 4110
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Joo olen nähnyt ihan tarpeeksi sitä uuttakin koodia. Näkee, että siellä on useampi koodaaja ollut ja että turvallisuusnäkökohtia ei ole otettu huomioon yhtään enempää kuin ennenkään. Onneksi siellä tietokannassa on vain virtuaalikoirien tietoja, ei mitään ihmisten salasanoja tmv.

Kivempi tehä vanhentuneilla komennoilla kaikki kuin opetella heti alkuun tekemään kaikki oikein? Oliks tää uudistus ees tiedossa ennen kuin mainitsin siitä? Ainolla ei ainakaan ollut. Miksi ei ollut? ts. Miksi kukaan ei ollut asiasta aiemmin sanonut, kun Aino vasta opettelee asioita?
Kuva Kuva
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Oli tiedossa, koska oon esim. SKPR:n rekisterin muuntanut uuteen muotoon tän vuoden alussa. :)

Aino on itse tullut mukaan tekemään rekisteriä irrallaan musta ja mulla ei ikävä kyllä ole aikaa tai mahdollisuuksia opettaa muita koodaamaan tai vahtia, mitä koodia sinne tulee. Kuitenkin mä oon mukanaoloaikanani koko ajan joko tehnyt opinnäytetyötä tai ollut töissä, ja mun duunipäivät ovat olleet syyskuusta alkaen matkoineen yli 13-tuntisia.

Mä en oo nähnyt vanhentunutta syntaksia ongelmana nyt, kun rekisteri on vielä kesken. Se on edelleen yksi Ctrl + H -komento, millä saa muutettua komennot kaikkiin tiedostoihin, joten itse muutos ei ole ongelma.

Me kyllä otetaan mielellään apua ja vinkkejä vastaan, jos sulla on parempaa tietämystä koskien esimerkiksi tuota tietoturvaa. :) Tää on kuitenkin meille kaikille vain harrastus, ei työ, ja kukin opettelee ja tekee asioita oman aikansa ja osaamisensa mukaan.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
felissa
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 8:08 pm

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja felissa »

Timberwolf kirjoitti:Ja mitä tulee tuohon, että REKISTERI EI SAA TAKKUILLA, KAIKKI PITÄÄ KÄSITELLÄ HETI -asiaan, niin ihan yhtä lailla esim. hevospuolella rekisteröinnit tarkistetaan käsin vertailemalla hevosen sivuilla olevia tietoja rekisteriin ilmoitettuihin tietoihin. Uskoakseni VRL:n käyttöaste on huomattavasti suurempi kuin VFCI:n, mutta hyvin sekin on pystyssä. :D Tällä hetkellä jonossa on noin 70 koiraa, eli omasta mielestäni vielä ihan kohtuullinen määrä, ottaen huomioon, että viikonloppuna oli IRL Koiramessut, eli rekisterin käsittelijöillä on ollut muuta menoa.
VRL:n hevosrekisteriin tulee varmaan yli 70 hakemusta joka päivä. Ja sitä tyhjennetään useamman kerran päivässä useamman henkilön toimesta. Oisko syytä etsiä lisätyövoimaa koirarekisteriin, varsinkin jos rekisteripakko tulee? :)
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ No juuri tuota mä tarkoitin. :D Että jos meillä on 3-4 päivän aikana se 70 hakemusta, niin ei tässä missään lirissä olla vielä. Lisävoimat ovat erittäin tarpeen tulevaisuudessa, mutta meistä kukaan ei repeä moneen paikkaan.

Päivittelijähaku tulee kyllä, kunhan saadaan järjestettyä sille oma aikansa.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viestit: 4110
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

No hyvä olisi aloittaa ainakin siitä, että tietokannan yhteystietoihin viitataan vain funktioilla kaikkialla muualla paitsi sivuston juuressa.

Ja joo. Tietokannassa muuten ON salasanoja ja lisäksi vielä sähköpostiosoitteitakin. Nehän pyydetään jo rekisteröidessä. Tiedoksi vaan kaikille, että salasanoja ei ole salattu. Jokainen jolla on pääsy sivuston cpaneliin, pääsee käsiksi myös teidän salasanoihinne. Tällä hetkellä ihmisiä taitaa olla melkoisen monta, koska salasanaa ei selvästi ole vaihdettu sitten sen kun sivu on luotu.

Sit tietty olisi kamalan kiva jos vähän kiinnitetään huomiota muittenkin koodailuihin. Jos niitä ei ole aikaa tarkistaa (kuten ei ilmeisesti ole, kun ei ole aikaa edes tuollaista pientä asiaa sanoa. Ainokin osaa varmasti löytää netistä kyllä ohjeet itse, jos vain olisi tiennyt asiasta...), niin mistä kukaan tietää mitä hienoja ratkaisuja sinne lopulliseen versioon päätyy.
Kuva Kuva
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä ymmärrän että sun ajatus on kaunis, mutta sun ulosanti asian suhteen on todella syvältä. Ottaen vielä huomioon että sä olet itse koodannut koko homman aikaisemmin ja jättänyt sen vielä kesken, niin sun pitäisi olla pikemminkin kiitollinen että joku on ylipäätänsä valmis selvittämään sun jättämiä sotkujasi. Kuten chatissakin kehotin niin mikäli asia sua perinpohjin häiritsee, ole hyvä ja koodaa se meille uudelleen kerta tiedät asioista nykypäivänä niin paljon enemmän etkä osoita meidän nykyisille koodareillemme yhtään luottamusta. Mut jos moinen ei kiinnosta niin voisit laskea ton sun syyllistävän kaikkitietävän asenteen ja vähän ystävällisemmin kertoa mitä tekisit toisin, jotta asiat olisivat paremmin. Ei mekään harrastajina tiuskita vaan autetaan toisiamme.
Mikäli meidän nykyiset koodarit eivät tekisi asialle yhtään mitään niin se sun keskeneräinen, vanhentunut ja tietoturvariskillinen versio (jonne sä itse lisäsit säpöt ja passut!) olisi siellä hamaan tappiin asti. Näitä sun viestejä lukiessa kuulostaa siltä, että se on melkein parempi vaihtoehto kuin että kukaan koskee niihin koodeihin ollenkaan.

Mitä Ainon koodailuihin tulee, niin hän ihan oma-alotteisesti aloitti oman projektinsa kanssa koodaamaan tietokantahommia käyttäen vFCI:tä mallina jo paljon ennen kuin oli missään tekemisissä vFCI:n kanssa, eli tosi buenon mallin olitkin jättänyt. Eiköhän ne koodit tule tarkastettua sitten lopullisessa mysqli-päivityksessä viimeistään.
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viestit: 4110
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Ennemmin mä olen sitä mieltä, että koko roska pitäisi vetää täysin sileäksi. Ei käyttää MITÄÄN mitä siellä on ollut. Koodata kaikki uudestaan. Poistaa ne salasanat sieltä taulusta kokonaan mahd. pikaisesti. Jos salasanoja tarvitsee joskus, niin sinne voi luoda uuden paikan niille.

Multa ei ole tuon kanssa apua pyydetty vuosiin. Aina siellä on joku "koodariguru", joka ei viitsi yhtään katsoa mitä paskaa siellä on jo valmiiksi, vaan huonot tavat ja riskit vaan kulkevat eteenpäin koodissa. Ei voi paljoa sotkun selvittämisestä puhua... Mut kato kun mä olen näin kiitollinen siitä, että joku käyttää caccaa 10v. sitten tehtyä koodia ja vielä onnellisena mainostaa että MINÄ tein, kato ku hieno. ;) Jos joku haluaa tuota käyttää omaan opiskeluunsa niin syytön minä siihen olen. Minä en ole niitä koodeja kenellekään hopeatarjottimella antanut, että kato tää toimii ota tästä.

Seuraava korjattava vois olla vaik tuo $_GET. Sillä saa jännii tuloksia haettua tietokannasta kun vaihtaa tuloksen. Tällä hetkellä ei pahakaan ongelma, mutta jos joskus jatkatte hommaa pidemmälle, niin potentiaalisesti siitä muodostuu sellainen. Adminsivulle kannattaa myös tehdä jotain. Se, että sillä on erilainen nimi, ei suojaa yhtään. Kunnolla tehty voi hyvin olla pelkkä admin.php. Ja jos keksii lisätä jotain hyvin standardia sinne koiran osoitteen perään, niin omg jotain tapahtuu. Senkin korjaamista voi päissään miettiä

Mutta joo. Pitää jatkossa pitää turpansa kiinni ettei kukaan vain loukkaannu kun koodissa on virheitä. :mrgreen:
Kuva Kuva
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Eihän tässä kukaan ole loukkaantunut, on vain ihmetelty, miksi sä olet noin hyökkäävä tässä asiassa. :)

Mä en itse asiassa edes tiennyt ennen tätä, kuka on koodannut alkuperäisen rekisterin. Eikä mun alun perin edes pitänyt tehdä rekisterille muuta kuin merkkien korjauksia. Loput ominaisuudet ovat tulleet ajan kanssa, kun huvikseni tehnyt juttuja, joiden perään on täällä kyselty. Missään vaiheessa en ole (tai kukaan muukaan) väittänyt rekisteriä itse tekemäkseni, vain niitä uusia toiminnallisuuksia on täällä mainostettu. :)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
kirby
Höpsö veitikka
Viestit: 6750
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 7:37 pm

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja kirby »

Jos ja kun (?) tämä uusi osallistumiskoodi ja sen myötä rekisteröintipakko tulee, niin mietin tässä vain ääneen, että onhan siellä sitten tarpeeksi iso porukka tätä hommaa pyörittämässä? Koska näiden projektien kanssa välillä käy niin että yhtäkkiä porukka saattaa ajanpuutteessa lähteä taukoilemaan, tehdä katoamistemput tai muuta vastaavaa. :D En tarkoita ettenkö luottaisi tän toimimiseen, mutta kun ihan henkilökohtaisista, hyvistä syistä saattaa joku joutua lopettamaan hommansa. Onhan tossa nyt kuitenkin käsittääkseni aika paljon työtä.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Vastaa Viestiin