Helluvan talvipentueet // kaikki pentueet syntyneet!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Nath »

Nyt tässä olisi vielä jotakuinkin kuukausi aikaa ennen astutuksia. Tällä hetkellä itälaika- ja basset-pentueet näyttävät varmimmilta, muut taitavat siirtyä vasta ensi kevääseen, ellei enempää varaajia tule.

Basset-pentueen kohdalla tulee sen verran muutoksia, että emä taitaa vaihtua. Isa kun ei ole kovin hyviä tuloksia saanut, ja Carasu Philomelilla on jo takanaan 2 pentuetta, joten luultavasti emänä on joku EVM-narttu.
Kaisu
Nostaa rautaa
Viestit: 907
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

eipä se mitään, saadaanpahan "uutta verta" basseteillekin. :))


hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Okei (: Eipä tuo mitään haittaa.

niinkuin Kaisu sanoi, saadaampahan uutta verta.
Kaisu
Nostaa rautaa
Viestit: 907
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

mites tää nimiasia? :D onks sulla Nath jo joku teema basseteille, vai miten on.


hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Nath »

^
No tässä tulee kolme teemaa, katsokaa olisiko missään mieleisiä nimiä :D Ensimmäisen teeman sanat siis ovat kyllä ihan Suomessakin käytettyjä (perä-pohjolassa), puhun itse vähän sekaista meänkieltä.

Meänkieli
Alju (kesytetty villieläin)
Faali (vaarallinen/tarkka)
Fenka (velttous, veltto)
Flamma (heila)
Hosu (touhukas)
Hulliainen (pikkulapsi, lapsellinen)
Hunteeraaja (ajattelija)
Hurrikas (harvinainen vieras)
Hye (mäkärä)
Hyppinkeikoin (olla innoissaan)
Hyyristelijä (hytisijä)
Hämhäkki (hämähäkki)
Hävelä (kova syömään)
Jeemestari (metsänhaltija)
Joppari (salakuljettaja)
Kahenhengenilma (kuutamoyö)
Kiffi (päällikkö)
Klooki (tuijottava, nolostunut)
Klossi (jätkä, poika)
Knapsu (naismainen mies)
Koijari (petkuttaja)
Kousikas (helposti muokattava)
Kriina (pahantuulinen)
Liekara (uskollinen koira)
Manhela (lellitty)
Marutööri (tujoaha)

Kannabislajikkeet
Bazooka
Calizhar
Chemo Grizzly
Crown Royal
Deadly Nightshade
Delta 9
Dreamweaver
Durban
Durga Mata
Eclipse
Euforia
Exile
Five-O
Flashback
Fuma Con Dios
Granflora
Heavy Duty Fruity
Inca Spirit
Indigo
Jack Flash/ Jack Herer
Jeppis Joy
Kahuna
Kalichakra
Leshaze
Lowryder
Malberino / Malberry
Mazar
Nebula
Outsider
Rockaberry
Sacra Fresca
Sheherazade
Slyder
Stonehedge
Stuporsonic
Taskenti
Yumbolt

Chililajikkeet
- Cascabel
- Kaleidoskop
- Peri Peri
- Pimenta da Neyde
- Rocopica
- Dedo de Moca
- Mirasol
- Rocoto
Kaisu
Nostaa rautaa
Viestit: 907
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

toi meänkieli vaikuttaa parhaalta, mut myös noi chililajikkeiden nimet on hauskoja. :D


hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
donga
Vuohenruokaa
Viestit: 1707
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:05 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja donga »

MEÄNKIELI ____________ Toi olis niin ihana laikapupseille! :DD Ahhh löysin jo suosikkeja ja mmmm!
Avatar
juulia
Floodari
Viestit: 3051
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja juulia »

Nimet on tosi hienoja, mutta onko sulle mikään ongelma, että olen suunnittelemassa siperianhuskykenneliä nimeltä Kriina? Sellainen nimi listalta löytyi. En ole aivan 100% varma, tuleeko kennelin nimeksi Kriina, mutta siltä se nyt kovasti näyttää.

Löysin joka lajista suosikkinimeni. Fenka, Nebula tai Kahuna sekä Rocopica, kaikki ihania, mutta noista melkeinpä mikä tahansa kyllä kävisi. Vaan etkös suunnitellut laikapennuille venäjän kielisiä nimiä? Mielestäni noista mikä tahansa sopis kyllä laikoille, mutta ihan miten vaan. Ja tätä en enää pysty salaamaan, nimittäin tytölle (aivan, varaan siis nartun) olen keksinyt jo kutsumanimen - Neja. Rakastan tuota nimeä, aivan ihana.
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Nath »

^
Ei ole ongelmaa tuon nimen kanssa :) Kun tuo kuitenkin on ihan yleinen meänkielinen sana, niin siitä vaan vapaasti käyttämään.

Ilmeisesti tuo meänkielen teema olisi noista suosituin :'D Pitääpä kattoa mitä sen kanssa tekis, jos siitä haluttais nimiä sekä itälaikoille että basuille.
Minun on tosiaan nyt mahdollista sumplia laikoille venäjänkieliset nimet, kun olen kielen peruskurssilla ja kyrillisiä aakkosia opettelemassa :D Nimistä saisi siis sekä kyrillisen että länsimaisittain kirjoitetun version.
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Aivan sama mitkä nimet tulee basuille (: Kaikista löytyi jotain mieleisiä. Ja muuten, meille voisi tulla prinsessa.
Kaisu
Nostaa rautaa
Viestit: 907
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm

Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

meillekin vois tyttönen lähtee. :D tyttöselle löytyy paremmat kuvatkin.


hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?

Viesti Kirjoittaja Nath »

^ & ^^
Selvä, laitanpa teille yhdet rinsessat tilaukseen :D

Vielä varaajia? Kyllä nyt joku haluaa bouvierin ja vihikoirankin, eikös vain? ;)
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?

Viesti Kirjoittaja Henji »

Arg, just kerkesin hankkia laikan, ja nyt olis mahdollisesti tulossa suvullinen. :(
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?

Viesti Kirjoittaja Nath »

^
Nii mutta Henji, kyllähän sitä aina yksi ikkupikku laika mahtuu jonnekin nurkkaan pyörimään? ;D Minä en edes vaadi kasvateilleni kovin ahkeraa kisaamista, riittää että niitä välillä näkee jossain kehässä pyörähtämässä/MEJä:ssä juoksemassa jne.
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?

Viesti Kirjoittaja Henji »

No laita nyt varaus uroksesta (laika). :cool: Sille edelliselle voi tulla paha sairaus ja joudun lopettamaan sen. :(
Vastaa Viestiin