Helluvan talvipentueet // kaikki pentueet syntyneet!
-
Nath
- Höpsö veitikka
- Viestit: 7722
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Nyt tässä olisi vielä jotakuinkin kuukausi aikaa ennen astutuksia. Tällä hetkellä itälaika- ja basset-pentueet näyttävät varmimmilta, muut taitavat siirtyä vasta ensi kevääseen, ellei enempää varaajia tule.
Basset-pentueen kohdalla tulee sen verran muutoksia, että emä taitaa vaihtua. Isa kun ei ole kovin hyviä tuloksia saanut, ja Carasu Philomelilla on jo takanaan 2 pentuetta, joten luultavasti emänä on joku EVM-narttu.
Basset-pentueen kohdalla tulee sen verran muutoksia, että emä taitaa vaihtua. Isa kun ei ole kovin hyviä tuloksia saanut, ja Carasu Philomelilla on jo takanaan 2 pentuetta, joten luultavasti emänä on joku EVM-narttu.
-
Kaisu
- Nostaa rautaa
- Viestit: 907
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
eipä se mitään, saadaanpahan "uutta verta" basseteillekin. :))
hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5298
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Okei (: Eipä tuo mitään haittaa.
niinkuin Kaisu sanoi, saadaampahan uutta verta.
niinkuin Kaisu sanoi, saadaampahan uutta verta.
-
Kaisu
- Nostaa rautaa
- Viestit: 907
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
mites tää nimiasia? :D onks sulla Nath jo joku teema basseteille, vai miten on.
hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
-
Nath
- Höpsö veitikka
- Viestit: 7722
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
^
No tässä tulee kolme teemaa, katsokaa olisiko missään mieleisiä nimiä :D Ensimmäisen teeman sanat siis ovat kyllä ihan Suomessakin käytettyjä (perä-pohjolassa), puhun itse vähän sekaista meänkieltä.
Meänkieli
Alju (kesytetty villieläin)
Faali (vaarallinen/tarkka)
Fenka (velttous, veltto)
Flamma (heila)
Hosu (touhukas)
Hulliainen (pikkulapsi, lapsellinen)
Hunteeraaja (ajattelija)
Hurrikas (harvinainen vieras)
Hye (mäkärä)
Hyppinkeikoin (olla innoissaan)
Hyyristelijä (hytisijä)
Hämhäkki (hämähäkki)
Hävelä (kova syömään)
Jeemestari (metsänhaltija)
Joppari (salakuljettaja)
Kahenhengenilma (kuutamoyö)
Kiffi (päällikkö)
Klooki (tuijottava, nolostunut)
Klossi (jätkä, poika)
Knapsu (naismainen mies)
Koijari (petkuttaja)
Kousikas (helposti muokattava)
Kriina (pahantuulinen)
Liekara (uskollinen koira)
Manhela (lellitty)
Marutööri (tujoaha)
Kannabislajikkeet
Bazooka
Calizhar
Chemo Grizzly
Crown Royal
Deadly Nightshade
Delta 9
Dreamweaver
Durban
Durga Mata
Eclipse
Euforia
Exile
Five-O
Flashback
Fuma Con Dios
Granflora
Heavy Duty Fruity
Inca Spirit
Indigo
Jack Flash/ Jack Herer
Jeppis Joy
Kahuna
Kalichakra
Leshaze
Lowryder
Malberino / Malberry
Mazar
Nebula
Outsider
Rockaberry
Sacra Fresca
Sheherazade
Slyder
Stonehedge
Stuporsonic
Taskenti
Yumbolt
Chililajikkeet
- Cascabel
- Kaleidoskop
- Peri Peri
- Pimenta da Neyde
- Rocopica
- Dedo de Moca
- Mirasol
- Rocoto
No tässä tulee kolme teemaa, katsokaa olisiko missään mieleisiä nimiä :D Ensimmäisen teeman sanat siis ovat kyllä ihan Suomessakin käytettyjä (perä-pohjolassa), puhun itse vähän sekaista meänkieltä.
Meänkieli
Alju (kesytetty villieläin)
Faali (vaarallinen/tarkka)
Fenka (velttous, veltto)
Flamma (heila)
Hosu (touhukas)
Hulliainen (pikkulapsi, lapsellinen)
Hunteeraaja (ajattelija)
Hurrikas (harvinainen vieras)
Hye (mäkärä)
Hyppinkeikoin (olla innoissaan)
Hyyristelijä (hytisijä)
Hämhäkki (hämähäkki)
Hävelä (kova syömään)
Jeemestari (metsänhaltija)
Joppari (salakuljettaja)
Kahenhengenilma (kuutamoyö)
Kiffi (päällikkö)
Klooki (tuijottava, nolostunut)
Klossi (jätkä, poika)
Knapsu (naismainen mies)
Koijari (petkuttaja)
Kousikas (helposti muokattava)
Kriina (pahantuulinen)
Liekara (uskollinen koira)
Manhela (lellitty)
Marutööri (tujoaha)
Kannabislajikkeet
Bazooka
Calizhar
Chemo Grizzly
Crown Royal
Deadly Nightshade
Delta 9
Dreamweaver
Durban
Durga Mata
Eclipse
Euforia
Exile
Five-O
Flashback
Fuma Con Dios
Granflora
Heavy Duty Fruity
Inca Spirit
Indigo
Jack Flash/ Jack Herer
Jeppis Joy
Kahuna
Kalichakra
Leshaze
Lowryder
Malberino / Malberry
Mazar
Nebula
Outsider
Rockaberry
Sacra Fresca
Sheherazade
Slyder
Stonehedge
Stuporsonic
Taskenti
Yumbolt
Chililajikkeet
- Cascabel
- Kaleidoskop
- Peri Peri
- Pimenta da Neyde
- Rocopica
- Dedo de Moca
- Mirasol
- Rocoto
-
Kaisu
- Nostaa rautaa
- Viestit: 907
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
toi meänkieli vaikuttaa parhaalta, mut myös noi chililajikkeiden nimet on hauskoja. :D
hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
-
donga
- Vuohenruokaa
- Viestit: 1707
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:05 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
MEÄNKIELI ____________ Toi olis niin ihana laikapupseille! :DD Ahhh löysin jo suosikkeja ja mmmm!
- juulia
- Floodari
- Viestit: 3051
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Nimet on tosi hienoja, mutta onko sulle mikään ongelma, että olen suunnittelemassa siperianhuskykenneliä nimeltä Kriina? Sellainen nimi listalta löytyi. En ole aivan 100% varma, tuleeko kennelin nimeksi Kriina, mutta siltä se nyt kovasti näyttää.
Löysin joka lajista suosikkinimeni. Fenka, Nebula tai Kahuna sekä Rocopica, kaikki ihania, mutta noista melkeinpä mikä tahansa kyllä kävisi. Vaan etkös suunnitellut laikapennuille venäjän kielisiä nimiä? Mielestäni noista mikä tahansa sopis kyllä laikoille, mutta ihan miten vaan. Ja tätä en enää pysty salaamaan, nimittäin tytölle (aivan, varaan siis nartun) olen keksinyt jo kutsumanimen - Neja. Rakastan tuota nimeä, aivan ihana.
Löysin joka lajista suosikkinimeni. Fenka, Nebula tai Kahuna sekä Rocopica, kaikki ihania, mutta noista melkeinpä mikä tahansa kyllä kävisi. Vaan etkös suunnitellut laikapennuille venäjän kielisiä nimiä? Mielestäni noista mikä tahansa sopis kyllä laikoille, mutta ihan miten vaan. Ja tätä en enää pysty salaamaan, nimittäin tytölle (aivan, varaan siis nartun) olen keksinyt jo kutsumanimen - Neja. Rakastan tuota nimeä, aivan ihana.
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
-
Nath
- Höpsö veitikka
- Viestit: 7722
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
^
Ei ole ongelmaa tuon nimen kanssa :) Kun tuo kuitenkin on ihan yleinen meänkielinen sana, niin siitä vaan vapaasti käyttämään.
Ilmeisesti tuo meänkielen teema olisi noista suosituin :'D Pitääpä kattoa mitä sen kanssa tekis, jos siitä haluttais nimiä sekä itälaikoille että basuille.
Minun on tosiaan nyt mahdollista sumplia laikoille venäjänkieliset nimet, kun olen kielen peruskurssilla ja kyrillisiä aakkosia opettelemassa :D Nimistä saisi siis sekä kyrillisen että länsimaisittain kirjoitetun version.
Ei ole ongelmaa tuon nimen kanssa :) Kun tuo kuitenkin on ihan yleinen meänkielinen sana, niin siitä vaan vapaasti käyttämään.
Ilmeisesti tuo meänkielen teema olisi noista suosituin :'D Pitääpä kattoa mitä sen kanssa tekis, jos siitä haluttais nimiä sekä itälaikoille että basuille.
Minun on tosiaan nyt mahdollista sumplia laikoille venäjänkieliset nimet, kun olen kielen peruskurssilla ja kyrillisiä aakkosia opettelemassa :D Nimistä saisi siis sekä kyrillisen että länsimaisittain kirjoitetun version.
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5298
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Aivan sama mitkä nimet tulee basuille (: Kaikista löytyi jotain mieleisiä. Ja muuten, meille voisi tulla prinsessa.
-
Kaisu
- Nostaa rautaa
- Viestit: 907
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
meillekin vois tyttönen lähtee. :D tyttöselle löytyy paremmat kuvatkin.
hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
-
Nath
- Höpsö veitikka
- Viestit: 7722
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
^ & ^^
Selvä, laitanpa teille yhdet rinsessat tilaukseen :D
Vielä varaajia? Kyllä nyt joku haluaa bouvierin ja vihikoirankin, eikös vain? ;)
Selvä, laitanpa teille yhdet rinsessat tilaukseen :D
Vielä varaajia? Kyllä nyt joku haluaa bouvierin ja vihikoirankin, eikös vain? ;)
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5040
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
Arg, just kerkesin hankkia laikan, ja nyt olis mahdollisesti tulossa suvullinen. :(
"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
-
Nath
- Höpsö veitikka
- Viestit: 7722
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
^
Nii mutta Henji, kyllähän sitä aina yksi ikkupikku laika mahtuu jonnekin nurkkaan pyörimään? ;D Minä en edes vaadi kasvateilleni kovin ahkeraa kisaamista, riittää että niitä välillä näkee jossain kehässä pyörähtämässä/MEJä:ssä juoksemassa jne.
Nii mutta Henji, kyllähän sitä aina yksi ikkupikku laika mahtuu jonnekin nurkkaan pyörimään? ;D Minä en edes vaadi kasvateilleni kovin ahkeraa kisaamista, riittää että niitä välillä näkee jossain kehässä pyörähtämässä/MEJä:ssä juoksemassa jne.
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5040
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
No laita nyt varaus uroksesta (laika).
Sille edelliselle voi tulla paha sairaus ja joudun lopettamaan sen. :(
"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.

