Sivu 3/9
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 1:53 pm
Kirjoittaja Nath
Nyt tässä olisi vielä jotakuinkin kuukausi aikaa ennen astutuksia. Tällä hetkellä itälaika- ja basset-pentueet näyttävät varmimmilta, muut taitavat siirtyä vasta ensi kevääseen, ellei enempää varaajia tule.
Basset-pentueen kohdalla tulee sen verran muutoksia, että emä taitaa vaihtua. Isa kun ei ole kovin hyviä tuloksia saanut, ja Carasu Philomelilla on jo takanaan 2 pentuetta, joten luultavasti emänä on joku EVM-narttu.
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 2:01 pm
Kirjoittaja Kaisu
eipä se mitään, saadaanpahan "uutta verta" basseteillekin. :))
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 2:39 pm
Kirjoittaja Susityttö
Okei (: Eipä tuo mitään haittaa.
niinkuin Kaisu sanoi, saadaampahan uutta verta.
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ma Loka 20, 2008 8:40 pm
Kirjoittaja Kaisu
mites tää nimiasia? :D onks sulla Nath jo joku teema basseteille, vai miten on.
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 1:21 am
Kirjoittaja Nath
^
No tässä tulee kolme teemaa, katsokaa olisiko missään mieleisiä nimiä :D Ensimmäisen teeman sanat siis ovat kyllä ihan Suomessakin käytettyjä (perä-pohjolassa), puhun itse vähän sekaista meänkieltä.
Meänkieli
Alju (kesytetty villieläin)
Faali (vaarallinen/tarkka)
Fenka (velttous, veltto)
Flamma (heila)
Hosu (touhukas)
Hulliainen (pikkulapsi, lapsellinen)
Hunteeraaja (ajattelija)
Hurrikas (harvinainen vieras)
Hye (mäkärä)
Hyppinkeikoin (olla innoissaan)
Hyyristelijä (hytisijä)
Hämhäkki (hämähäkki)
Hävelä (kova syömään)
Jeemestari (metsänhaltija)
Joppari (salakuljettaja)
Kahenhengenilma (kuutamoyö)
Kiffi (päällikkö)
Klooki (tuijottava, nolostunut)
Klossi (jätkä, poika)
Knapsu (naismainen mies)
Koijari (petkuttaja)
Kousikas (helposti muokattava)
Kriina (pahantuulinen)
Liekara (uskollinen koira)
Manhela (lellitty)
Marutööri (tujoaha)
Kannabislajikkeet
Bazooka
Calizhar
Chemo Grizzly
Crown Royal
Deadly Nightshade
Delta 9
Dreamweaver
Durban
Durga Mata
Eclipse
Euforia
Exile
Five-O
Flashback
Fuma Con Dios
Granflora
Heavy Duty Fruity
Inca Spirit
Indigo
Jack Flash/ Jack Herer
Jeppis Joy
Kahuna
Kalichakra
Leshaze
Lowryder
Malberino / Malberry
Mazar
Nebula
Outsider
Rockaberry
Sacra Fresca
Sheherazade
Slyder
Stonehedge
Stuporsonic
Taskenti
Yumbolt
Chililajikkeet
- Cascabel
- Kaleidoskop
- Peri Peri
- Pimenta da Neyde
- Rocopica
- Dedo de Moca
- Mirasol
- Rocoto
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 7:02 am
Kirjoittaja Kaisu
toi meänkieli vaikuttaa parhaalta, mut myös noi chililajikkeiden nimet on hauskoja. :D
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 10:59 am
Kirjoittaja donga
MEÄNKIELI ____________ Toi olis niin ihana laikapupseille! :DD Ahhh löysin jo suosikkeja ja mmmm!
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 4:07 pm
Kirjoittaja juulia
Nimet on tosi hienoja, mutta onko sulle mikään ongelma, että olen suunnittelemassa siperianhuskykenneliä nimeltä Kriina? Sellainen nimi listalta löytyi. En ole aivan 100% varma, tuleeko kennelin nimeksi Kriina, mutta siltä se nyt kovasti näyttää.
Löysin joka lajista suosikkinimeni. Fenka, Nebula tai Kahuna sekä Rocopica, kaikki ihania, mutta noista melkeinpä mikä tahansa kyllä kävisi. Vaan etkös suunnitellut laikapennuille venäjän kielisiä nimiä? Mielestäni noista mikä tahansa sopis kyllä laikoille, mutta ihan miten vaan. Ja tätä en enää pysty salaamaan, nimittäin tytölle (aivan, varaan siis nartun) olen keksinyt jo kutsumanimen - Neja. Rakastan tuota nimeä, aivan ihana.
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 4:40 pm
Kirjoittaja Nath
^
Ei ole ongelmaa tuon nimen kanssa :) Kun tuo kuitenkin on ihan yleinen meänkielinen sana, niin siitä vaan vapaasti käyttämään.
Ilmeisesti tuo meänkielen teema olisi noista suosituin :'D Pitääpä kattoa mitä sen kanssa tekis, jos siitä haluttais nimiä sekä itälaikoille että basuille.
Minun on tosiaan nyt mahdollista sumplia laikoille venäjänkieliset nimet, kun olen kielen peruskurssilla ja kyrillisiä aakkosia opettelemassa :D Nimistä saisi siis sekä kyrillisen että länsimaisittain kirjoitetun version.
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 7:18 pm
Kirjoittaja Susityttö
Aivan sama mitkä nimet tulee basuille (: Kaikista löytyi jotain mieleisiä. Ja muuten, meille voisi tulla prinsessa.
Re: Helluvan talvipentueet (basset hound, vihikoira...)
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 9:00 pm
Kirjoittaja Kaisu
meillekin vois tyttönen lähtee. :D tyttöselle löytyy paremmat kuvatkin.
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
Lähetetty: Ke Loka 22, 2008 11:22 am
Kirjoittaja Nath
^ & ^^
Selvä, laitanpa teille yhdet rinsessat tilaukseen :D
Vielä varaajia? Kyllä nyt joku haluaa bouvierin ja vihikoirankin, eikös vain? ;)
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
Lähetetty: Pe Loka 24, 2008 9:33 am
Kirjoittaja Henji
Arg, just kerkesin hankkia laikan, ja nyt olis mahdollisesti tulossa suvullinen. :(
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
Lähetetty: Pe Loka 24, 2008 9:56 am
Kirjoittaja Nath
^
Nii mutta Henji, kyllähän sitä aina yksi ikkupikku laika mahtuu jonnekin nurkkaan pyörimään? ;D Minä en edes vaadi kasvateilleni kovin ahkeraa kisaamista, riittää että niitä välillä näkee jossain kehässä pyörähtämässä/MEJä:ssä juoksemassa jne.
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
Lähetetty: Pe Loka 24, 2008 11:19 am
Kirjoittaja Henji
No laita nyt varaus uroksesta (laika).

Sille edelliselle voi tulla paha sairaus ja joudun lopettamaan sen. :(