Kysymyksiä
-
- Höpsö veitikka
Re: Kysymyksiä
^ Kyllähän sä saat käyttää samoja kuvia uudestaan. :-)
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
vuoden ulkoasuntekijä 2016
- toksi
- Söi navetan kaksi nautaa
Jos koira on vaikkapa SchH3 Hk2 ja valioituu IPOsta, niin onko se sitten SchH3 Hk2 vFIN KVA, Hk2 vFIN KVA vai pelkkä vFIN KVA?
Ei oo vielä ajankohtanen mut jäi vaivaamaan kun sain ton päähäni. :3
// Kiitos, jospa mä en saisikaan oksennuksensekaista kuravettä ja jumalan vihoja niskaani jos noin teen. (:
Ei oo vielä ajankohtanen mut jäi vaivaamaan kun sain ton päähäni. :3
// Kiitos, jospa mä en saisikaan oksennuksensekaista kuravettä ja jumalan vihoja niskaani jos noin teen. (:
Dressage is a question of feeling
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Ei tohon vissiin mitään yleistä käytäntöä ole, sillä itse en ainakaan tiedä vSPKL:n sivuilla olevan mitään mainintaa meriittien korvauksesta valioituessa. Itse käytän siis ihan Hk2 SchH3 vFIN KVA -käytäntöä, ja olen mun mielestä nähnyt muidenkin käyttävän samaa. :3
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Joo, kyllä se silleen menee, kuten Kirsi sanoi. Joku sammari taitaa olla kolmesta pk-lajista valio. Tyyliin Vk3, Hk3, Jk3 FIN KVA. Et menee iha silleen.
Mun pitäis varmaan kattella noi vSPKL:än vanhat tekstit ja tarkentaa noi meriittijutut + pari muutakin juttua, kun on ollut niin paljon epäselvyyksiä.
Mut oikeesti ei sais käyttää sitä FIN KVA titteliä, ennen kuin koira on hyväksytty valioksi ja koira hyväksytään valioksi lähettämällä valioanomus vSPKL:än ylläpitäjälle, eli mulle. Tosin kukaan ei melkeen enää lähetä hyväksyttäväksi valioita, mutta tuli vaan mieleen.
Mun pitäis varmaan kattella noi vSPKL:än vanhat tekstit ja tarkentaa noi meriittijutut + pari muutakin juttua, kun on ollut niin paljon epäselvyyksiä.
Mut oikeesti ei sais käyttää sitä FIN KVA titteliä, ennen kuin koira on hyväksytty valioksi ja koira hyväksytään valioksi lähettämällä valioanomus vSPKL:än ylläpitäjälle, eli mulle. Tosin kukaan ei melkeen enää lähetä hyväksyttäväksi valioita, mutta tuli vaan mieleen.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Höpsö veitikka
Mä oon jo pitkään haaveillu vähän realistisempaa meininkiä virtuaalikoirailuun, ja haluaisin toteuttaa sitä edes omalta osaltani. Tämä alkaa tuntua hirvittävän konemaiselta ja musta tuntuu että oma innostukseni on hiipunut, kun tämä on väliin niin epärealistista, tai ei ehkä sitä, mutta liian HELPPOA. Se se sana on. Syntyy aina tasan sellainen pentu kuin varaaja on halunnut, sama koira saattaa käydä samana päivänä vaikka agi-, toko-, pelastus- ja flyballkisoissa, mikä ei irlissä todellakaan olisi mahdollista. Ja nyt en kysy että saanko tehdä näin, tietenkin saan tehdä mitä haluan omalla virtuaaliharrastuksellani, vaan kysyn että mitä mieltä te muut olisitte tästä, olisiko ihan huono idea.
Mietin siis muutamaa asiaa millä voisin tehdä touhusta realistisempaa. Esimerkiksi kun pentuja syntyisi, arpoisin pentujen määrän ja sukupuolet sekä mahdollisesti värit, joskaan värejä ei orjallisesti olisi pakko noudattaa. Kyllähän irlissäkin tehdään pennuista alustavia varauksia ennen kuin ne ovat syntyneet jos kasvattaja vain sallii, muttei silti välttämättä tule ollenkaan narttuja, vaikka niitä olisi toivottu.
Toiseksi mietin, että pitäisin kalenteria virtuaalikoirieni menoista ja tuloista (
), tavallaan kennelpäiväkirjaa. Sen avulla voisi varmistaa ettei samalle päivälle mene useampia kisoja. Kisoissa kävisin silloin tällöin, eikä se olisi niin että nyt vaan tuli roppi ja ryp1 ja bis1 ja ollaan hiljaa ja laitetaan se vaan kisakalenteriin, vaan sitä hehkutettaisiin kennelin omassa blogissa ja kerrottaisiin miten näyttelyssä meillä meni, mitä kehässä tapahtui, miten matkat menivät ja niin edelleen.
Tällaista liikkuu mun päässäni, mä oon aika varma että aion tehdä ainakin Duskarrasta vähän realistisemman kennelin ja tästä harrastuksesta vähän haasteellisempaa, ettei kaikki olisi vaan samaa helppoa läpihuutojuttua. Mä tiiän että tää voi kuulostaa aika höhlältä tai ainakin lapselliselta, muttah joo. Saa sanoa mielipiteensä jutusta enemmän kuin mielellään, ei tää muuten olisi kysymyksissä. :---)
// Tuhannet kiitokset Kirsille mielipiteestä. :--) Ajattelin kerätä koirilleni sen verran tuloksia kuin mikä tuntuu hyvältä, ja sitten teettää pentueen. Ja kyllähän mä voin periaatteessa kisata niin usein kuin haluan, mutta olen kuitenkin päättänyt kirjoittaa kaikista kisoista missä koiramme ovat käyneet, joten se raja kuinka usein kisoissa ramppaan menee siinä miten usein jaksan kirjoittaa kennelpäiväkirjaa. Ja jotta jaksaisin, olen vähän miettinyt luopumista lähes kaikista muista koiristani kuin ykkösistä, kolmosista ja kympeistä. Kasvattajien ei kuitenkaan tarvitse huolestua, voi olla etten loppupeleissä pysty luopumaan kuin muutamista koirista ja ilmoittelen kyllä jokaikiselle kasvattajalle jonka kasvattia olisin aikeissa myydä. :--)
Mietin siis muutamaa asiaa millä voisin tehdä touhusta realistisempaa. Esimerkiksi kun pentuja syntyisi, arpoisin pentujen määrän ja sukupuolet sekä mahdollisesti värit, joskaan värejä ei orjallisesti olisi pakko noudattaa. Kyllähän irlissäkin tehdään pennuista alustavia varauksia ennen kuin ne ovat syntyneet jos kasvattaja vain sallii, muttei silti välttämättä tule ollenkaan narttuja, vaikka niitä olisi toivottu.
Toiseksi mietin, että pitäisin kalenteria virtuaalikoirieni menoista ja tuloista (

Tällaista liikkuu mun päässäni, mä oon aika varma että aion tehdä ainakin Duskarrasta vähän realistisemman kennelin ja tästä harrastuksesta vähän haasteellisempaa, ettei kaikki olisi vaan samaa helppoa läpihuutojuttua. Mä tiiän että tää voi kuulostaa aika höhlältä tai ainakin lapselliselta, muttah joo. Saa sanoa mielipiteensä jutusta enemmän kuin mielellään, ei tää muuten olisi kysymyksissä. :---)
// Tuhannet kiitokset Kirsille mielipiteestä. :--) Ajattelin kerätä koirilleni sen verran tuloksia kuin mikä tuntuu hyvältä, ja sitten teettää pentueen. Ja kyllähän mä voin periaatteessa kisata niin usein kuin haluan, mutta olen kuitenkin päättänyt kirjoittaa kaikista kisoista missä koiramme ovat käyneet, joten se raja kuinka usein kisoissa ramppaan menee siinä miten usein jaksan kirjoittaa kennelpäiväkirjaa. Ja jotta jaksaisin, olen vähän miettinyt luopumista lähes kaikista muista koiristani kuin ykkösistä, kolmosista ja kympeistä. Kasvattajien ei kuitenkaan tarvitse huolestua, voi olla etten loppupeleissä pysty luopumaan kuin muutamista koirista ja ilmoittelen kyllä jokaikiselle kasvattajalle jonka kasvattia olisin aikeissa myydä. :--)
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Nostan hattua, jos jaksat alkaa kirjoittamaan kennelpäiväkirjaa! Kaikista vähiten tuo lapsellinen ajatus on, enemmänhän tämä nykyinen systeemi kaikessa helppoudessaan on lapsellista. Meinaatko sitten teettää pentueet myös realistisesti, eli jo ensimmäisen sertin tai meriitin saatuaan?
Itse pidän ideastasi tosi paljon, mutta meikäläisen kiinnostus ei riittäisi kuvitteellisen kennelin päiväkirjan pitoon.
Itse pidän ideastasi tosi paljon, mutta meikäläisen kiinnostus ei riittäisi kuvitteellisen kennelin päiväkirjan pitoon.
-
- Söi navetan kaksi nautaa
^^ Muakin houkuttaisi tehdä realistisempaa omasta v-koirailustani, ja nythän olen suunnitellut jo uuden ikääntymisen koirilleni yms. Kennelpäiväkirja olisi kyllä mahtava idea, itse olen pitänyt blogia, mutta sekin jäi kun koiramäärä kasvoi.
Sitten tämmöinen. Kuinka moni kasvattaja (tai aintaisitko itse) mahtaisi antaa kasvattinsa, jos sen kanssa kisattaisiin esim. kerran kuukaudessa, realistisuuden kasvattamiseksi? :D Olen miettinyt sellaistakin. Lisäksi tulisi myös blogi/päiväkirja, johon kirjattaisiin kuvitteellisia kertomuksia treeneistä ja edistymisestä yms.
Sitten tämmöinen. Kuinka moni kasvattaja (tai aintaisitko itse) mahtaisi antaa kasvattinsa, jos sen kanssa kisattaisiin esim. kerran kuukaudessa, realistisuuden kasvattamiseksi? :D Olen miettinyt sellaistakin. Lisäksi tulisi myös blogi/päiväkirja, johon kirjattaisiin kuvitteellisia kertomuksia treeneistä ja edistymisestä yms.
- sometimes I wish someone out there will find me
- 'til then I walk alone
-
- Vuohenruokaa
Tollanen realistisuushomma olis ihan jees, jos jaksamus riittäis kennelpäiväkirjaan! (: Siinä mielessä loistava idea, että olishan tuo aika ihanaa kirjoittaa kuvitteellisista treeneistä koirakatraan kanssa - just sellasta unelmaelämää mikä kelpais mulle kans IRL! Mutta samaa miettisin kun Milly, kovinko moni ja kovinko helposti luovuttaisi kasvattinsa vain 1 kisa/kuukausi tahtiin. Mutta hmm, en tiiä, ihan toteuttamiskelpoinen idea:D
- oh deer.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mäkin olen miettinyt, jos alkaisi tekemään uudelleen kennelille blogia. Lähinnä mietin Haovciin taikka Intiaanitarujeen. Todennäköisesti kuitenkin se Haovc.
Anyways, Haovcilla on ollut joskus blogi, mutta se oli äärimmäisen tylsä. Tyyliin "tänään se ja se sai Jk1 ja toi ja tää sai KUPI:n" yms ja ne ovat niin tylsää luettavaa, enkä ylipäätään usko, että kukaan Haovcin blogitekstejä lukisi. Tosin mulla olis aikamoinen inspis siihen, mut saa nähdä kauan sekin innostus kestää.
Anyways, Haovcilla on ollut joskus blogi, mutta se oli äärimmäisen tylsä. Tyyliin "tänään se ja se sai Jk1 ja toi ja tää sai KUPI:n" yms ja ne ovat niin tylsää luettavaa, enkä ylipäätään usko, että kukaan Haovcin blogitekstejä lukisi. Tosin mulla olis aikamoinen inspis siihen, mut saa nähdä kauan sekin innostus kestää.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
-
- Höpsö veitikka
Hmm... Missä vaiheessa mun kisautustahti muuttu 1/kisa kuukausi vai oliks kyse enää musta? :D
Ajattelin kuitenkin käydä tosiaan niin usein kuin jaksan kirjoittaa, ja sellaista tahtia mitä irlkin voisi käydä kaikkein aktiivisimmat harrastajat. Kuitenkaan samalle päivälle ei useampia kisoja, koska siinä se realistisuus häviäisikin.
Sitte mua potuttaa hirveesti, ku haluaisin w€lho -tilin mutta eip oo VRL-tunnusta ja sitähän ei saa kun VRL on ollu vaik kuin kauan alhaalla.
Ajattelin kuitenkin käydä tosiaan niin usein kuin jaksan kirjoittaa, ja sellaista tahtia mitä irlkin voisi käydä kaikkein aktiivisimmat harrastajat. Kuitenkaan samalle päivälle ei useampia kisoja, koska siinä se realistisuus häviäisikin.
Sitte mua potuttaa hirveesti, ku haluaisin w€lho -tilin mutta eip oo VRL-tunnusta ja sitähän ei saa kun VRL on ollu vaik kuin kauan alhaalla.
-
- Vuohenruokaa
Ehkä siitä tuli näemmä olettamus että kisatautustahti on hidas, ja kisa per kuukausi sopi tähän :''----D W€lhosta oon ite aina uneksinut, realistisuutta tois juuri se että pennuista otettaisiin se rahamaksu joka suoritettais näin. Mutta tätähän ei voida hoitaa jos ei welhoa omista, joten... Varmaan aika harvalla on welho nykyään vai miten asia on? Harmillista tuo VRL, olishan tuo welhotili ollut kiwa.
- oh deer.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Ei se toimi enää, syytä en tiedä, mutta olisihan se kiva, jos welho jossain vaiheessa vielä tokenis. Se oli kyllä tosi kiva. Esim ulkista yms maksettiin W€lhoilla tosi usein, ja pennuista ja luonteista ja kisaosallistumisista.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2015 tyylilyyli
-
- Höpsö veitikka
Nii, sillon kun mä olin juuri alottanu, w€lho oli vielä hengissä. :( Ei hele, mulle tuli taas hullu yöllinen idea että vois kehittää jonkinnäköisen tilapäisen virtuaalipankin. :::::D Joo ehkä oon hiljaa.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä yritin tommosta, että aina kun mun joku koiraa saa vaikka sertin niin sitten hehkuttaisin sitä jossain blogissa ja kertoisin muutenkin irlmäisesti kuinka näyttely meni, mutta kerran sitä jaksoi vaan, kun eräs sammarini joka aina on H-EH sai ERI1 PN3 SERT -tuloksen :D mut tosiaan, kyllähän se ois kiva jos jaksais semmosta kennelblogia pitää, mutta kun kaikista kisoista ei inspaa kirjoittaa, Havusävelen blogiin tosin jaksoin kirjottaa pitkän kertomuksen bordercollieyhdistyksen agi- ja tokokisoista ^^Janina kirjoitti:Kisoissa kävisin silloin tällöin, eikä se olisi niin että nyt vaan tuli roppi ja ryp1 ja bis1 ja ollaan hiljaa ja laitetaan se vaan kisakalenteriin, vaan sitä hehkutettaisiin kennelin omassa blogissa ja kerrottaisiin miten näyttelyssä meillä meni, mitä kehässä tapahtui, miten matkat menivät ja niin edelleen.
// tuli tämmönen mieleen, että jos oon tuomaroimassa KV-näyttelyä ja siellä on valioluokassa koira joka ei ole vielä kansainvälinen muotovalio ja kyseinen koira on sitten vaikkapa roppi, mutta koiran kuvissa on selvästi JUN-ikäinen koira, vaikka tosin sivulla ei ole mitään mainintaa koiran iästä, ansaitseeko koira cacibin?
toivottavasti ymmärsitte :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Iljan
- Kriisissä
Juinttu, jos koira on kisannut ennen valioutumistaan JUN-luokassa, sille tuskin tarvitsee antaa CACIBia, mutta jos se on kisannut NUO-luokassa, vaikka sitten olisikin junnukuvat, niin sitten CACIB tarvitsee myöntää. Ainakin näin toimisin nimim. en ole virallinen tuomari.
Ah, joku otti pitkästä aikaa realistisuuden puheeksi. Mulla onkin tässä ollut tavoitteena tehdä myös virtuaaliharrastuksestani realistisempaa. (myönnän, se on totta tosiaan jäänyt) Oon pohtinut pääni puhki kaikkia keinoja, miten tästä sais realistisempaa, enkä ole saanut mitään järkevää aikaiseksi. Kennelpäiväkirja/kalenteri/jne. ois aika kiva, mutta jäisipäs sitä puolet kisoista väliin, jos tosissaan yrittäis. Kuvitellaan vaikka, että asun viiden koiran kanssa Iso-Britanniassa, ja sitten pitäisi lähteä kolmen niistä kanssa flyball-kilpailun takia Australiaan. Realistista? Not.
W€lhoa voisi ruveta käyttämään kyllä, eikä se olisi yhtään paha juttu, vaan toisi myöskin hyvää rajoitusta kilpailuihin, koirien ostoon yms. Ja älkää huoliko, kyllä se W€lhokin oli kaatunut jo ennen VRL:ää, sinne ei muistaakseni lokakuusta eteenpäin saanut uusia tunnuksia. Mutta sekin on muutenkin hevosihmisten käyttöön suunnattu.
Periaatteessa Janinan idea väliaikaisesta (koirille suunnatusta?) pankista olisi kiva, mutta turrilasta ei löydy montaa, jolla riittää taidot toimivaan koodaukseen, mikäli ei jaksa koko ajan manuuaalisesti päivitellä.
Ah, joku otti pitkästä aikaa realistisuuden puheeksi. Mulla onkin tässä ollut tavoitteena tehdä myös virtuaaliharrastuksestani realistisempaa. (myönnän, se on totta tosiaan jäänyt) Oon pohtinut pääni puhki kaikkia keinoja, miten tästä sais realistisempaa, enkä ole saanut mitään järkevää aikaiseksi. Kennelpäiväkirja/kalenteri/jne. ois aika kiva, mutta jäisipäs sitä puolet kisoista väliin, jos tosissaan yrittäis. Kuvitellaan vaikka, että asun viiden koiran kanssa Iso-Britanniassa, ja sitten pitäisi lähteä kolmen niistä kanssa flyball-kilpailun takia Australiaan. Realistista? Not.
W€lhoa voisi ruveta käyttämään kyllä, eikä se olisi yhtään paha juttu, vaan toisi myöskin hyvää rajoitusta kilpailuihin, koirien ostoon yms. Ja älkää huoliko, kyllä se W€lhokin oli kaatunut jo ennen VRL:ää, sinne ei muistaakseni lokakuusta eteenpäin saanut uusia tunnuksia. Mutta sekin on muutenkin hevosihmisten käyttöön suunnattu.
Periaatteessa Janinan idea väliaikaisesta (koirille suunnatusta?) pankista olisi kiva, mutta turrilasta ei löydy montaa, jolla riittää taidot toimivaan koodaukseen, mikäli ei jaksa koko ajan manuuaalisesti päivitellä.