Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Janina »

Marras kirjoitti: Ma Loka 15, 2018 12:24 pm Luulen kyllä, että kuvissa pätee edelleen ns. herrasmiessääntö, eikä kukaan kauheasti halua vieläkään käyttää samoja kuvia jollakin toisella harrastajalla. :)
Mä en sen sijaan usko, ja tulen melko todennäköisesti lopettamaan ainakin Duskarran toiminnan jos tämä sääntö tulee käyttöön. Oon liian tunteella kiinni niissä.
kirby
Höpsö veitikka
Viestit: 6750
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 7:37 pm

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja kirby »

Mua rupes kiinnostaan, että jos v-kennelin alustana on pelkästään ig niin miten esim. kilpailuihin osallistuminen onnistuu (jos esim. tili on yksityinen)? Tavallaan houkuttava ajatus siirtää joku kenneli instamaailmaan, koska karu totuus on se että ei oo vuosiin ollut aikaa päivitellä sivuja ja asia tulee tuskin ikinä muuttumaan. :roll: Ja kuitenkin harmittais heittää ihan hukkaan monen vuoden duuni, onhan tää toisinaan hauskaa hömppää ajanviihteeksi :mrgreen: Oon vaan niin pudonnut jo kehityksen kärryltä..
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Käsittääkseni kilpailuihin osallistustaan kilpailun omalla tägillä, jotta kilpailun järjestäjä saa tägin kautta listan osallistujista? Yksityisen tilin pitää kait sit vain osallistua sellaisten kisoihin, jotka seuraa tätä yksityistä tiliä? 😄
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mulla lopettamiseen vaikutti vahvasti harrastajien vähyys. Joomagnan & Criminalesin kasvatustyö ja uurtaminen rodun eteen jatkui peräti 12 vuotta, ja hieman synttäreiden jälkeen pistin kerralla kaiken nurin. Ei ollut enää järkeä vaalia omia linjoja ja hankkia tuontikoiria oikeista ulkomaalaisista kenneleistä kun pennunostajia ei vaan ollut. Ennen kun pentueeseen teki varauskyselyn, sai jännittää annetaanko pentua vai ei. Joutui laittamaan kisa-ja sivunäytöt, eli samaa mitä hevospuolella ilmeisesti on edelleen? Nykyään ollaan ilosia jos joku ees kiinnostui pennusta :--D

Tosin Susitytön laittaessa fb-viestiä tuli ajatus että jos vielä kerran kokeilis :D Ehkä yhdellä koiralla...
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Marcia kirjoitti: Ti Loka 16, 2018 9:38 pmEnnen kun pentueeseen teki varauskyselyn, sai jännittää annetaanko pentua vai ei. Joutui laittamaan kisa-ja sivunäytöt, eli samaa mitä hevospuolella ilmeisesti on edelleen? Nykyään ollaan ilosia jos joku ees kiinnostui pennusta :--D
Tätä kyllä komppaan! Pentukauppa on muutenkin yksinkertaistunut ja rutinoitunut vähän tylsempään suuntaan. Niinä vanhoina hyvinä aikoina sijoiteltiin koiria puolin ja toisin, mikä toi kivaa yhteisöllisyyden tuntua ja sai harrastajia ehkä tutustumaan paremmin toisiinsa.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Sparkle kirjoitti: Ke Loka 17, 2018 12:59 pm
Marcia kirjoitti: Ti Loka 16, 2018 9:38 pmEnnen kun pentueeseen teki varauskyselyn, sai jännittää annetaanko pentua vai ei. Joutui laittamaan kisa-ja sivunäytöt, eli samaa mitä hevospuolella ilmeisesti on edelleen? Nykyään ollaan ilosia jos joku ees kiinnostui pennusta :--D
Tätä kyllä komppaan! Pentukauppa on muutenkin yksinkertaistunut ja rutinoitunut vähän tylsempään suuntaan. Niinä vanhoina hyvinä aikoina sijoiteltiin koiria puolin ja toisin, mikä toi kivaa yhteisöllisyyden tuntua ja sai harrastajia ehkä tutustumaan paremmin toisiinsa.
Saatika se, että jos sait sijoituskoiran niin se oli about paras asia ikinä :D Muistan vieläkin elävästi kun sain Hukkaharjan Annalta pennun ja olin varmaan kaks viikkoa ihan innoissani...
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
Nikke
Kanada
Viestit: 1557
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:37 pm

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Nikke »

Yritän ottaa niskasta kiinni ja tulla kirjoittelemaan tänne foorumille useammin. Oon aina ollu tarkkailija sivusta, mutta silti ollut mukana harrastamassa virtuaalikoiria. Yksi syy miksei sitä ole tullu tänne jupattelemaan on tottakai oman elämän kiireet (elukat, työt, kaveri suhteet irl). Myös oon kokenu, että täällä vakkariharrastajilla olisi ns oma porukka (tuntee/näkee irl). Ei sitä uskalla tunkeutua mukaan tai edes yrittää tutustua. Pitäis vaan rohkeesti yrittää. Kyllä mä kesällä pidin irl koiratreffejä pkseudulla tuli pari turrii nähtyä ekaa kertaa.

Minulla on hyvin hommia nyt täällä virtuaalipuolella. Pari omaa kenneliä, liittoja, rekkari/kisa hyväksyjä myös virtuaalikoira fb päivittelijä. Harmittaa kun kasvatus työ on niin hidasta ja vaikeaa. Pennun ostajia on vaikea saada. Ainiin kesälomalla kouluttauduin vfci tuomariksi!

Minulla olisi mielessä pari uudistusta jota voisi lähtee työstää jos ihmiset siitä kiinnostuu. Täällä oli muistaakseni viime vuonna kuvallisien näyttelymaiden äänestys? Pitäisikö sitä taas tänä vuonna uudestaan, jos saataisiin harvinaisia maita tuomaan jotain extraa esim. japani jne. Myös uusi kuosi sivuille olisi tervetullut.
Avatar
Neomea
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 149
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 12:07 am

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Neomea »

Luin lähes jokaisen viestin läpi ja päätin kommentoida itsekkin vähän, jos sitä pääsisi taas vähän enemmän mukaan porukkaan. Itse tosiaan olin ensin virtuaalihevosten puolella ja sitten keskustasta huomasin aiheen jossa puhuttiin tästä virtuaalikenneleiden tilanteesta. Nykyään koirapuoli vie voiton 100/0, jostain syystä tämä selvästi pienempi koira piiri, on parempi minulle. En jostain syystä hevospuolella ole uskaltanut rennosti harrastaa, koska varsinkin alussa sain kovasti palautetta tekemistäni virheistä. En tiedä, mutta minun kohdalla koirapuoli on ollut rennompi ja anteeksiantavaisempi. Olen muutenkin sellainen ihminen, että haluan tehdä kaiken oikein ja otan kaikesta kovat paineet. Vasta nyt olen uskaltautunut pitämään ensimmäiset agility kilpailut, jotka on tällä hetkellä kalenterissa.

Facea en ole koskaan käyttänyt, enkä aio. Joten sielläkään en missään virtuaalikoira piireissä ole. Paljon asioita tuli tuossa esille mitä jäin miettimään, mutta nyt on vaikeaa jäsennellä niitä tähän. Ainakin haluaisin sanoa, että olen kai hieman musta lammas muihin ikäisiini verrattuna (17), kun mielummin syvennyn tälläiselle foorumille, kuin mihinkään nopeaan chat-tyyliseen keskusteluun. Joidenkin pelien kautta on tullut mentyä keskustelu ryhmiin, mutta sitten olen tajunnut jääväni ihan täysin jalkoihin ja lähtenyt. Mielestäni tämä turrila on aivan ihana paikka, toivon kovasti itsekkin että tämä aktivoituisi enemmän. Se on kyllä aivan totta, että nykyään uudet nuoret virtuaaliharrastajat tekee kenneleitään instaan, eikä siirrytä tietokoneelle, mikä on kyllä ihan ymmärrettävääkin. Toisaalta en ole törmännyt kovin moneen aktiiviseen instagram kenneliinkään. Että onko tämä virtuaaliharrastus kokonaisuudessaan vaan menossa kokoajan enemmän ja enemmän pois. Minä oon aina tykännyt koneella värkkäyksestä ja koodailun opettelusta. Vielä en oo kuitenkaan oppinut mitään tajunnan räjäyttävää, mutta ehkä tämä tästä. Oon nyt ollut mielestäni todella aktiivisesti virtuaalikenneli piireissä mukana nämä kuukaudet, aloitin tosiaan heinäkuussa perustamalla ensimmäisen oman kennelin. Olen siihen ja toiseen uuteen kenneliini todella tyytyväinen.

Haluan sanoo vielä kiitokset kaikille jostain syystä, kaikki on vaan ollut niin mukavia ja auttavaisia. Ei mitään negatiivisia fiiliksiä täällä, samaa en valitettavasti voi sanoa hevospuolesta ja se jää kokoajan enemmän ja enemmän virtuaalikoirien jalkoihin. Uskon että minä ainakin olen täällä jäädäkseni pitemmäksi ainaa :)

ps. luin tämänkin viestin 10 kertaa läpi ja mietin voinko lähettää sitä :lol:
Marras
Kanada
Viestit: 1443
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 10:56 pm
Paikkakunta: TKU

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Marras »

Mutta Yuri, siis aivan mahtavaa. :) Virtuaalikoirilla voisi olla jonkinlainen pelastus hevospuolelta, jos sieltä löytyisi useampi kiinnostunut perustamaan myös kenneleitä tai omistamaan virtuaalikoiria. Tuntuu kuitenkin olevan aina sama virsi, koirat on olleet aina hevosia "jäljessä". Muistan nekin ajat, kun tänne tuli satunnaisin väliajoin hevospuolelta muutama lähetyssaarnaaja saarnaamaan. Yrittivät laittaa koirat "kuntoon" ja ajantasalle. Ne keskustelut tosin menivät vaan melkein trollaamisen puolelle, ja kyllä aika kovan luun saivat turreista. :mrgreen: Nämä harrastukset ovat kuitenkin aina olleet melko erilaiset, vaikka virtuaalisesta puhutaankin. Hevospuolelta voisi varmaan olla opittavaa meille ja meiltä taas heille.

Instagram-kenneleissä on varmaan se ongelma, että niitä ylläpidetään kaksi viikkoa ja perustetaan hetken mielijohteesta. Enkä haluaisi kyllä itse olla IG:ssä ottamassa sitä vihaa vastaan muilta käyttäjiltä..
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Mitä tapahtui virtuaalikenneleille?

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Jossain ht.netin keskustelussa listattiin asioita, mitä VRL:stä haluttaisiin jättää jäljelle ja VFCI:n kisakalenteria ja kai rekisteriäkin käytettiin esimerkkinä hyvästä minimalismista. 😂 Niin ne roolit vaihtuu. VRL:stä puhutaan nykyään liian vaikeana ja raskaana, mutta VFCI:n voi edelleen ottaa haltuun kuka tahansa, joka ymmärtää php:n ja mysqlin päälle.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin