Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Re: Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Rekisteri on aiemmin toiminut niin, että olen hyväksynyt kerran viikossa kaikki listalla olleet rekisteröinnit. Nyt rekisteröintien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti - ja mikä harmillisinta, noin 2/3 rekisteröinneistä on virheellisiä, ja niiden käsittely vie aikaa aivan tuhottomasti. Tästä johtuu se, etten saa kerralla kuin osan hyväksyttyä, jolloin jono aina kasvaa. Tällä hetkellä rekisteröinnin hyväksymistä odottaa 400 koiraa, ja sellaisen määrän tarkistaminen ja hyväksyminen/poistaminen listalta vie todella paljon aikaa.

Rekisterin automatisointi on ollut jo vuoden tapetilla, mutta teknisistä syistä ja muokkaustyökalun puutteessa (jonka senkin ensimmäinen deadline taisi olla vuoden 2007 elokuussa?) emme ole voineet sitä tehdä. Suuren virheellisten rekisteröintien määrän vuoksi, ja myös siksi että rekisteriin tulee myös pilarekisteröintejä (ts. koiran nimi Pissakakka, emä ja isä, omistajan maili yms. samaa luokkaa ja koiran osoite tietenkin sellainen jota ei ole olemassakaan) on automatisointi muutoinkin vähän kyseenalaista.
Asia on jatkuvasti mietinnässä, koska ei munkaan mielestä ole aina mukavaa avata tuota loputonta hyväksyntää odottavien listaa ja klikkailla käsi hellänä enkä siltikään saa hommaa enää kerralla päätökseen ja listaa tyhjäksi. Avustajaa ei ole hommattu juurikin siksi, että rekisteri on ollut tarkoitus jossain vaiheessa automatisoida.

Nyt olen kuitenkin lomalla vielä hetken, ja yritän saada loppiaiseen mennessä jokaisen rekisteröinnin hyväksymistä odottavien listan tyhjäksi, jotta taas jatkossa koirien rekisteriinpääsy nopeutuisi.
Zandie
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Zandie »

Esittäisin pienen parannusehdotuksen tuon rekisterin toimintaan. Olisiko mitenkään mahdollista laittaa joku viimeksi päivitetty merkintä johonkin? Nyt se ei ehkä ole kaikkein viisainta, jos niitä rekisteröintejä odottaa 400, mutta kun se määrä joskus toivottavasti pienenee, se merkintä siellä sivulla helpottaisi niitä (meitä), jotka koiria rekisteröivät. Itsekin olen lähettänyt yhden koiran rekisteröinnin joskus aikoja sitten, eikä sitä ole tuonne sivuille ilmestynyt. Nyt elän epätietoisuudessa, onkohan rekisteröinnissä ollut jotain väärin vai odotteleeko se vielä vuoroaan.
Sometimes sunshine does not want to shine on me
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Jos rekisterin automatisointi suunnitelmat on laitettu käyntiin jo vuoden 2007 syksyllä olettaisin että rekisterin automatisoinnissa saattaa vielä kestää. Eikö todellakaan olisi mahdollista laittaa muutamaa muutakin päivittelemään rekisteriä automatisointia odotellessa?
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

^ Tällä hetkellä ei ole suunnitelmissa etsiä avustajaa/avustajia. Mahdollisesti sitä pitää miettiä sitten kevään kuluessa jos rekisteröinnit kasaantuvat samalla tavoin uudelleen.
Avustajat kun pitäisi valita tarkoin sillä he tarvitsevat tunnukset ja salasanat joilla pääsee käsiksi kaikkiin vFCI:n systeemeihin. Avustajan haku tietäisi vain lisää hommia.

Mutta katsotaan jos kevään mittaan näyttää siltä että avustajaa tarvitaan, juuri nyt se ei ole ajankohtaista.
Boksu
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Boksu »

Ja selvennän vielä omaa kantaani, joka ei edellisestä viestistä tule selville...

Mielipiteeni on, että tällaisilla rekisteröintiajoilla rekisteröinnin pakolliseksi tekemisestä on turha edes keskustella. Jos rekisteröintijonot saadaan kutistettua tonne n. 2 viikkoon, voidaan keskustelu rekisteröinnistä avata uudelleen. Sen jälkeen, yksityiskohdista riippuen, saatan olla sen kannalla, mutta en ole laisinkaan varma että olisin.

Täysin automaattinen rekisteröintisysteemi kuulostaa todella haavoittuvalta.

Jaksamista Rotalle jonon käsittelyyn.
Marras
Kanada

Viesti Kirjoittaja Marras »

Mitä jos homma menisi kuten VRL:llä (en tiedä tosin miten se menee, mutta luulen näin)? Oma tunnus tulee hankkia, jotta rekisteröitymiskaavakkeeseen pääsee käsiksi? Siitäkin tulee sitten taas lisää vaivaa, mutta vähentäisiköhän se pilarekisteröitymisten määrää ja helpottaisi rekkaamisen automatisointia? IP-osoitteen mukaan voisi sitten seurata kuka niitä koiria on lisännyt ja mikä käyttäjätunnus osoitteella on. (Eikä siihen välttämättä edes IP-osoitetta tule sotkea, rekisteröitymishetkellä koiran tietoihin tulee mukaan käyttäjän oma jäsennumero)

Itse olen vain muutaman koiran rekisteröinyt, sillä en ole nähnyt sitä tarpeelliseksi, eikä muutenkaan nämä virtuaalihommat itseltäni kyllä nyt onnistu millään :P.
Viuki
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Mä olen laittanut rekisteriin monta kuukautta sitten, eikä shelttejäni vieläkään näy sivuilla.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Mitäs me tosta tiedosta hyödyttiin? ô___o Ja mikä on "monta kuukautta"? Kaksi, kolme, neljä, kuusi? En yhtään osaa sanoa, kuinka monen kuukauden rekisteröinnit on 400 koirassa, mutta jos häiritsee, niin ainahan voi ottaa yhteyttä VFCI:hin.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

400 koiraa kertyy nykyisellä tahdilla 1-2 kuukaudessa.
Rekisteröintejähän hyväksyn koko ajan, mutta koska jonoa on, niin kaikki ei sinne pääse viikon tai kahden viiveellä.
Milja
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Milja »

Tässä vain kysyisin, että olenko sokea, vai eikö tuota rekisteröityjen koirien listaa löydy muualta, kuin painaa Rekisteröi koirasi VFCI:n rekisteriin, ja ihan rekisteröintilomakkeen yläreunassa lukee minimaalisen pienellä Mene katsomaan jo rekisteröidyt koirat, ja linkki johtaa näille sivuille. Olisko tota rekisteriä mahdollista saada vähän näkyvämmälle paikalle, sitä ei hevillä hoksaa tuolta lomakkeen yläpuolelta. Saatan hyvinkin olla sokea, mutta en ainakaan huomannut tuota sivua missään.
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ http://virtuaalikoirat.net/ -> Koirarekisteri -> Klikkaa kohdasta "Koirien rekisteritunnukset" (kursivoituna)
> KOIRAREKISTERI - Koirien rekisteröiminen - Koirien rekisteritunnukset
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Helpottais muuten mun työtä ihan mielettömästi jos kaikki koittais olla mahdollisimman huolellisia rekisteröintiensä kanssa. Listalla oli taas mun alottaessa tänään hyväksymistä 600 koiraa (oon kerran viikossa käynyt läpi listaa tässä joulun jälkeen) ja ensimmäiset n. 100 virheellisiä kahta lukuunottamatta.

Ja kun mä yksitellen poistelen sieltä kaikilta lähes sadalta kaikki tiedot, niin aikaa menee ja paljon.
Pliis.
Mona
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mona »

^ Mikä on yleisin virhe? Vai mokaileeko kaikki joka paikassa :D.

Olisiko tosiaan mahdollista saada tieto johonkin, milloin rekisteriä on päivitetty viimeksi, ja minkä roturyhmän koiria silloin on lisätty? Vähän ehkä helpottaisi rekisterilomakkeita lähettäneitä omistajia, jotka miettivät että oliko se osallistuminen nyt virheellinen vai eikö koiria ole lisätty yleensäkään.
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Päivitystieto nyt vois olla mahdollinen (tosin vielä ei sitä tule koska toi jono on niin pitkä ja vaikka olisin päivitystä tehnyt niin kaikki listalla olleet ei välttämättä kerralla pääse rekisteriin, jahka tuon listan saan purettua tässä lähiviikkoina niin sitten vois olla hyvä idea), mutta noita hyväksytään roturyhmästä riippumatta pelkästään rekkausjärjestyksessä joten sitä tietoa ei kyllä oikein voi saada mihinkään esille.

Ja noissa kaikissa sadassa (ja joka kolmas tuntuu olevan tällainen kun tota listaa käy eteenpäin läpi) oli osoite virheellinen. Siis niin etten mä pysty korjaamaan sitä, kun esim. jonkun rodun nyt voi vielä vaihtaa oikeaksi ja hyväksyä sitten.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

8h 15min se otti mutta nyt on taas koko lista tyhjä. Noin tuhat läpikäytyä koiraa, joista noin 600 rekisteröintiä virheellisiä.
Vastaa Viestiin