Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen
Tällasta. Tässä parin päivän aikana, kun olen metsästänyt koiria Maailmanvoittajaan niin BIS-KAS:ia kuin muita BIS-kehiä varten, olen kironnut moneen kertaan ne, jotka eivät rekisteröi koiriaan VFCI:hin tai pidä koiriensa tietoja ajan tasalla. Tossakin jäi yksi kasvattajaluokka pois BIS-kehästä, kun kahta koiraa ei löytynyt kirveelläkään.
Siitä siis pääsemmekin aiheeseen: onko koirarekisteristä hyötyä? Toki on niitä, jotka tunnollisesti päivittävät tietoja ja rekisteröivät koiria, mutta entäs ne, jotka eivät tee mitään. Rekisteröittekö koiranne vai annatteko asian olla?
Huomasin itsekin äsken, etten ole muistanut päivittää koirieni uusia osoitteita rekisteriin... :'D Omat koirani olen rekisteröinyt kahta seropia lukuun ottamatta.
Siitä siis pääsemmekin aiheeseen: onko koirarekisteristä hyötyä? Toki on niitä, jotka tunnollisesti päivittävät tietoja ja rekisteröivät koiria, mutta entäs ne, jotka eivät tee mitään. Rekisteröittekö koiranne vai annatteko asian olla?
Huomasin itsekin äsken, etten ole muistanut päivittää koirieni uusia osoitteita rekisteriin... :'D Omat koirani olen rekisteröinyt kahta seropia lukuun ottamatta.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Alkupalat
Re: Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen
Silläkin voinee olla jotain merkitystä asian kanssa, että rekisteröinti kestää tuhottoman kauan... Lisäksi en itse ainakaan pidä rekisteröintiä mitenkään merkittävänä, vaikka tähän asti kaikki koirat olenkin vFCI:hin rekisteröinyt (ja joka helvatan vFCI:n päivityksen jälkeen se pitää ilmeisesti tehdä uudestaan, kun tälläkään hetkellä yhtään koiraani ei enää rekisteristä löydy, vaikka siellä ovat olleet..?)
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Rekisteröinnissä ei kestä kauaa, rekisteröinnin hyväksymisessä saattaa kestää. Imo se ei ole mikään syy jättää koiraa rekisteröimättä, ja jos senkin tekee huolella, niin koira pääsee ensiyrittämällä rekisteriin. Ainakin mun uudella lomakkeella rekisteröidyt koirat pääsivät. En sitten tiedä tosta koirien häviämisestä, mutta kannattaisi kysyä asiasta ylläpidolta, ennen kuin lähtee mollaamaan.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
On siitä höytyä mutta täytyy tunnustaa että minä muistan joskus lähettää koirien tiedot sinen mutta en ikinä muista sitt tulla tarkistamaan niiden rekisteritunnuksia. Eli se kestää joskus niin kauan että sen vain unohtaa yksinkertaisesti. Yleensä lähetän kaikki uudet koirat yhtenä ryppäänä mutta nyt sekin on jäänyt...
Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähettää ne koirat ja kanssa tsekata sit ne tunnukset mutta pistetään joulukiireiden piikkiin. >P)

-
- Syvällistä
- Viesti:
Uuden VFCIn myötä rekisteröin niin omat koiranikin kuin pentueenikin, mutta lopetin sen, kun todellista hyötyä ei ollut. Onhan se ihan kiva, että kasvatit löytyvät rekisteristä, ja rekisteri tosiaan olisi hyödyllinen, jos kaikki rekisteröisivät koiransa. Kun kuitenkin vain murto-osa koirista rekisteröidään, päätin liittyä tähän joukkoon ja jättää rekisteröinnit suosiolla hoitamatta. Viime pentue olikin ensimmäinen, jota en rekisteröinyt kokonaisuudessaan. Minulla ei ole mitään rekisteriä vastaan, ja nykyään koirien rekisteröiminenkin on suht helppoa, mutta itse en ole saanut siitä mitään hyötyä irti.
-
- Kriisissä
Mun on ollu tarkoitus rekisteröidä mun virtuaalikoirat (joita onkin niin suuri määrä, peräti kaksi kappaletta), mutta jotenkin se aika menee aina kaikkeen muuhun.. Tänään kuitenkin pistän rekisteröinti anomukset tulemaan. Suurin syy miksi haluan rekata koirat on se että siten ne voidaan ottaa huomioon, jos tulevaisuudessa mietitään rodun historiaa (taas näitä mun loistavia selityksiä..).
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Ei pidä. Kannattaa ottaa asioista ensin selvää. "Vanhaan" rekisteriin rekisteröidyt koirat ovat edelleen siellä.Melia kirjoitti: (ja joka helvatan vFCI:n päivityksen jälkeen se pitää ilmeisesti tehdä uudestaan, kun tälläkään hetkellä yhtään koiraani ei enää rekisteristä löydy, vaikka siellä ovat olleet..?)
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
-
- Kriisissä
Selvennän nyt vähän noita syitä mitä hyötyä rekisteröinnistä on (ainakin mun mielestä). Eli rekisteriä voitaisiin käyttää hyväksi kun halutaan selvittää jonkin rodun historiaa/nykytilannetta virtuaalimaailmassa. Nonni nyt se on sitten sanottu selkeästi, tosin toi toimis paremmin, jos kaikki rekisteröis koiransa.
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Itse rekisteröin koirani rekisteriin. Rekisteri helpottaa huomattavasti jos haluaa etsiä jotain tiettyä koiraa ja näkee myöskin kyseisen rodun kannan jne.. Mielestäni olisi jotenkin "virallisempaa" jos vain rekisteröidyt koirat voitaisiin ilmoittaa näyttelyihin, vaikka se vaikeuttaisikin tuomaroiden työtä siltä osin, että pitäisi tarkistaa rekisteristä onko kyseinen koira siellä. Tai sitten kaikki vaan merkkaisivat koiran rekisteritunnuksen koiriensa sivuille. (:
Virtuaalikennel Suklaanapin on lopettanut toimintansa.
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Mun mielestä koirat on ehdottomasti rekisteröitävä, mutta hidastahan se on.. Ja ihan ymmärrettävää, koska koiria tulee varmasti rekisteröitäväksi ihan kiitettävät määrät.
Tuomareiden homma tosiaan helpottuu, kun koirat on rekattu. Lisäksi luulisi realistisuuden tavoittelijoiden pitävän koirien rekkaamisesta - onhan oikeassakin elämässä rotukoirat rekisteröity.
Itse kuitenkin käytän rekisteriä juuri koirien tutkimiseen, koska sieltä löytää (tai jos kaikki olisi täydellistä, niin löytäisi) kaikki koirat, eikä tarvitse hiki hatussa googlettaa, yms.
Tosin sen myönnän, että ilman rekisteröintiäkin pärjää..
Omista kasvateista (Rekiyön) on rekattu tosin vain 6 kpl. Ja ainakin yhden koiran tiedot on päivittämättä, sillä linkki vie mun vanhoille sivuille, eikä koira edes ole enää mun..
Lisäksi kuvien vaihtamisen kanssa on aika tuskaa hoitaa rekisteriä. Jos koiran kuvat esim. jostain syystä vaihtuis viikottain, niin saattais joka viikko joutua päivittämään rekisteriin koiran värin...
Hmm, nämä on näitä mun merkityksettömiä viestejä.. Rekkaisitte koiranne jooko, niin teidän virtuaaliset lapsenlapset voisivat sitten omana aikanaan tutkia mummun (ja ukin..) jalostussaavutuksia.
Tuomareiden homma tosiaan helpottuu, kun koirat on rekattu. Lisäksi luulisi realistisuuden tavoittelijoiden pitävän koirien rekkaamisesta - onhan oikeassakin elämässä rotukoirat rekisteröity.
Itse kuitenkin käytän rekisteriä juuri koirien tutkimiseen, koska sieltä löytää (tai jos kaikki olisi täydellistä, niin löytäisi) kaikki koirat, eikä tarvitse hiki hatussa googlettaa, yms.
Tosin sen myönnän, että ilman rekisteröintiäkin pärjää..
Omista kasvateista (Rekiyön) on rekattu tosin vain 6 kpl. Ja ainakin yhden koiran tiedot on päivittämättä, sillä linkki vie mun vanhoille sivuille, eikä koira edes ole enää mun..
Lisäksi kuvien vaihtamisen kanssa on aika tuskaa hoitaa rekisteriä. Jos koiran kuvat esim. jostain syystä vaihtuis viikottain, niin saattais joka viikko joutua päivittämään rekisteriin koiran värin...
Hmm, nämä on näitä mun merkityksettömiä viestejä.. Rekkaisitte koiranne jooko, niin teidän virtuaaliset lapsenlapset voisivat sitten omana aikanaan tutkia mummun (ja ukin..) jalostussaavutuksia.
- Iivi
- Söi navetan kaksi nautaa
Itse lähetin tuossa jokunen kuukausi(?) sitten koirani rekisteriin, mutta ilmeisesti kämmäsin siinä kun eivät ole sinne ilmestyneet, eli oma moka enkä ole sen jälkeen uskaltanut yrittää uudelleen
Kannatan kuitenkin rekisteröimistä ja olisi hienoa jos kaikki tekisivät niin, helpottaisi esimerkiksi varmaan eri rotujen kantojen seuraamista?
Lähettelen varmaan nuo uudestaan sinne ja tarkistan tällä kertaa huolellisemmin ettei tulisi mitään mokaa.

Lähettelen varmaan nuo uudestaan sinne ja tarkistan tällä kertaa huolellisemmin ettei tulisi mitään mokaa.
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Kävi eilen mielessä, että jos noiden vMV- ja vEUV-näyttelyiden kanssa rupeaisin käyttämään tätä systeemiä, mutta nää. Menisi liian natsimeiningiksi ja tosikkomaiseksi (ja epäreiluksikin).Kristel kirjoitti:Mielestäni olisi jotenkin "virallisempaa" jos vain rekisteröidyt koirat voitaisiin ilmoittaa näyttelyihin --

Vuoden...
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
^ En nyt tiedä menisikö se epäreiluksi, kun voi aina sitten rekata ne koirat. :D
Virtuaalikennel Suklaanapin on lopettanut toimintansa.
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Onhan se epäreilua, jos rekisteröintien hyväksymisessä menee aikaa ja koiralta menee näyttelyitä sivu suun tämän takia. Ja mun mielestä se vaan menee jo yli, koska virtuaalikennelten (ja -tallien ja -kissaloiden ja muiden eläinyhdyskuntien) pitäisi olla ennen kaikkea hauska ja rento harrastus. Toki siitä voi tehdä haastavampaa, jos haluaa, mutta mä en halua pakottaa kaikkia rekisteröimään koiriaan, elleivät he itse sitä halua.

Vuoden...
-
- Kanada
Jos tällainen tulisi, että näyttelyyn ilmoitettavan koiran on oltava rekisteröity, niin mielestäni koirien tarkistusvastuu kuuluisi näyttelyn järjestäjille. Esimerkiksi minä, kun olen kisoja joskus kauan sitten järjestänyt, tarkistan jokaisen koiran läpi ja huomautan, jos ilmoittautumisessa on mennyt jokin pieleen. Tällöin tuomareiden jo valmiiksi isoa taakkaa ei tarvisi lisätä yhtään enempää.
Koirien rekisteröinnistä olisi todella iso hyöty, ensinnäkin koiran oikeiden tietojen tarkistamisessa ja sukututkinnassa, mutta myös näyttelyissä, kun kaikki näyttelyiden järjestäjät eivät linkitä just BIS-KAS ja muihin erikoisempiin BIS-kehään menijöiden sivuja. Jossain vaiheessa tästä vaihtoehosta puhuttiinkin, että kisaamiseen vaaditaan koiran rekisteröiminen. Saattaisi toimiakin, mutta rekisterin tulisi olla tässä tapauksessa aika lailla automaattinen: tällöin ei tulisi mahdollisesti ihmisten omista kiireistä johtuvia päivityskatkoja. Rekisteröintejä voisi kuitenkin valvoa sen verran, ettei ole ihan puulla heinällä tukittu rekisteriä. :D
Koirien rekisteröinnistä olisi todella iso hyöty, ensinnäkin koiran oikeiden tietojen tarkistamisessa ja sukututkinnassa, mutta myös näyttelyissä, kun kaikki näyttelyiden järjestäjät eivät linkitä just BIS-KAS ja muihin erikoisempiin BIS-kehään menijöiden sivuja. Jossain vaiheessa tästä vaihtoehosta puhuttiinkin, että kisaamiseen vaaditaan koiran rekisteröiminen. Saattaisi toimiakin, mutta rekisterin tulisi olla tässä tapauksessa aika lailla automaattinen: tällöin ei tulisi mahdollisesti ihmisten omista kiireistä johtuvia päivityskatkoja. Rekisteröintejä voisi kuitenkin valvoa sen verran, ettei ole ihan puulla heinällä tukittu rekisteriä. :D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä