!!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Noita spanielirotuja, joiden koodit pitäis muuttaa, on hurjat 16 kappaletta. Kanakoirarotuja on 23. En tiedä onko mitään järkeä olla järkähtämätön tällaisessa asiassa kun sen muuttaminen on niin helppoa. Spanieli- ja kanakoiraharrastajia ei ole paljon ja jos he itse ovat sitä mieltä että nuo alkuperäiset rotukoodit tuntuvat paremmilta, niin miksi "meidän päättäjät" vain möllöttäis ja sanois että ei kun ois pitänyt kaks kuukautta sitten asiasta ilmoittaa?

Mun on kuitenkin niin vaikea uskoa, että nämä osallistumis- ja rotukoodit pysyisivät tällaisina tästä hetkestä hamaan loppuun saakka. Siks mun mielestä on ihan yhdentekevää, tehdäänkö niitä koskevat muutokset paria kuukautta ensimmäisen äänestyksen jälkeen vaiko ehkä sitten joskus kahden vuoden päästä. Pääasia kun kuitenkin lienee se, että muutokset miellyttävät valtaosaa harrastajista? Mun päähän ei mahdu se että jotakuta hirveästi harmittaisi mikäli noi muutamat rotukoodit muutettais näiden rotujen alkuperäistarkotuksessa käytettävien rotukoodien mukaisiksi.

Siksi mä kopioin ton Juintun sivutilalla olevan virallisen koodilistan ja korvasin noiden spanieli- ja kanakoirarotujen koodit alkuperäisillä. Muahan tämä asia ei kyllä mitenkään kosketa kun en näitä rotuja harrasta. Mua vaan hieman otti päähän kun ihmisten (perustellut) toiveet vain poljetaan. Ajattelin sitten hoitaa asian alta pois mikäli se on siitä kiinni, ettei muutosta muuten jakseta toteuttaa.
En muokannut sellaisia rotukoodeja, jotka ovat pk-koodeja. Tokihan nekin voidaan vaihtaa, en vaan tiennyt miten olisi harrastajien mielestä parempi.

http://kaiserschnauzers.net/sparkle/nh/00.txt

// Ai niin, kanakoirakokeiden rotulistalla oli villakoirapointteri, jota ei vFCI:n rotulistalta löytynyt eikä luonnollisesti sitten tuosta Juintun julkaisemasta rotukoodilistastakaan. Lisäsin sen tuonne sekaan, mutta se nyt on helppo poistaa sieltä jos sitä ei haluta virtuaalimaailman FCI 7-ryhmään.

Jotkut koodit oli varattuja (esim. bretonin br on briardilla), niille en sit tehnyt mitään.

En tiedä sitten kuka päättää, mikä tulee olemaan se "virallinen rotukoodilista". Kaipa siitäkin voidaan äänestys pitää, jos näiden aktiivisimpien lintukokeiden harrastajien mielipiteet eivät riitä?
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: !!!TÄRKEÄÄ LUETTAVAA!!! Uusi osallistumiskoodi

Viesti Kirjoittaja Shady »

Lansu_, Tarkoitus on kyllä laittaa, mutta niinkuin mailillakin vastasin niin olen edelleen itsekin ihan ulalla mikä nyt on se lopullinen päätös asian suhteen :D Lisään siis toki sinne rotukoodilistat ynnä muut (itse koodi siellä jo onkin), kunhan se lopullinen päätös asian suhteen tulee :P En meinaan viitsis sotkea uudempia harrastajia uusilla rotukoodeilla, jos ne kuitenkin sitten muuttuisikin takaisin vanhoihin.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Vastaa Viestiin