Suomen voittaja vuosimallia 2012

Ilmoita järjestämistäsi virtuaalimaailmaan sijoittuvista kilpailuista täällä.
Vastaa Viestiin
Kurris
Kanada

Re: Suomen voittaja vuosimallia 2012

Viesti Kirjoittaja Kurris »

Walesinspringerspanieleiden tulokset lähti sinne. Toivottavasti ne on oikein.
Taukoilen
Janniina
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Janniina »

Hienoa että 8 ryhmästäkin alkaa tuloksia tulemaan! Onhan niitä jo hieman odotettu :D onkohan tulokset millon sitten sivuille tulossa?
elena
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elena »

Mulla on nyt ollut tosi paljon kiirettä omassa elämässä, mutta viikonloppuna viimeistään alan laittelemaan kaikki sähköpostissa olevat tulokset sivuille ellei bambi kerkeä ensin. :)
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Mullakin on hirmuisen kiire, tämän kiireen takia olen muutenkin lopettelemassa virtuaalitouhuja. Koitan saada sunnuntaina jotain aikaan, lähden huomenna koulusta suoraan töihin ja palaan kotiin la-su yöllä.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
elena
Syvällistä
Viesti:

Sähköposti tyhjänä, lisäilin siellä olleet tulokset sivuille. Vielä kaivattais tuomareita kasiryhmälle ja EFR:lle!
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Voin ottaa loput kasiryhmästä.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
elena
Syvällistä
Viesti:

Kiitos hurjan paljon! Lähettelen sulle muuten ton sun näyttelyn tuloksia tänään. :)

// Vielä siis tarttis tuomaria EFR-ryhmän loput rodut! Toisin sanoen siis kaksi rotua, yhteensä molemmista neljä koiraa eli ei kovin iso homma ole. :mrgreen:
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Jopas oli epäasiallisia sanallisia joillakin sakemanneilla. Onko tuollaiset ihan normaaleja sanallisia nykyään? Eikö niitten antamista opetella tuomarikurssilla? En ihmettele jos irl-koirien omistajat eivät halua koiriensa kuvia virtuaalikoirille, jos on mahdollisuus virtuaalisesti saada tuollaisia arvosteluja.
Tuomarin tulisi olla neutraali. Nyt käy kyllä selkeästi ilmi, että tuomarilla on ongelma tietyllä tavalla aseteltuja (näyttelyseisonta, huom!) sakemanneja kohtaan. Ei näin...
Kuva Kuva
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Täähän ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta kuuluuko KÄY luokassa verrata näyttelylinjaiseen koiraan ja muissakin luokissa? Kun mun mielestä noi kaikki hyvin sijoittuneet sakut tuolta ovat aika käyttölinjaisen näköisiä... Tämä on vain minun mielipide, itsehän en tiedä tuomaroinnista tuon taivaallista mutta halusin vain kysyä.
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Vaaksiainen kirjoitti:Nyt käy kyllä selkeästi ilmi, että tuomarilla on ongelma tietyllä tavalla aseteltuja (näyttelyseisonta, huom!) sakemanneja kohtaan. Ei näin...
Nyt käy selkeästi ilmi, että tuomarilla on ongelma epänormaalia ja epätervettä rakennetta kohtaan (sairaaloinen selkäranka ja lantio, huom!).
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Todellaki toivon että tällä koiralla on ollut jotkut eri kuvat FINW-arvostelun saadessaan. O_O
http://www.freewebs.com/joomagnan/Rodney.html

horros, sun pointtis on kyllä ymmärretty, mutta noissa arvosteluissa menet kyllä jo vähän liian pitkälle. Minkä takia edes sitä arvostelua ei voi kirjottaa asiallisesti, vaikka nyt sit lytättäiskin se koira hyllyn tai T:n arvoiseksi? Tää ei nyt vaan mene enää mun kalloon, vaikka täytyy myöntää että olen kovasti yrittänyt ymmärtää kantaasi.

//Tuolla Rodneyllä on tainnut kuva vaihtua, siitä vissiin jauhettiin jo laatistopikissa.
Ihmettelen kyllä miten ROP ei sitten ole ylikulmautunut tappijalka, minä en ole noin lyhytraajaista sakemannia nähnyt edes näyttelylinjaisissa. Voimakkaammat kulmauksetkin näyttäis olevan kun tuolla Kendran linkittämällä H-nartulla.
Menee jo pikkasen yli mun hilseen, mutta ei ole mun asia. Tehköön muut mitä lystää, niin mäkin voin rauhassa arvostella koirat just niin kun parhaaksi näen.
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Ot. Twiggyn linkittämän koiran lisäksi toivon myös tämän koiran kuvien muuttuneen arvostelun jälkeen, tai arvostelussa ei ole ollut samaa lähtökohtaa kaikilla koirilla. Koiralla siis H ja arvosteluja selatessani sitä "alkukantaista saksanpaimenkoiraa" on haettu.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Hö. Anteeksi kun tykkään terveestä rakenteesta ja rokotan sairaita. Onhan se aika kauheaa. Arvostelut on myös (pääosin) varsin asiallisesti kirjoitettu. En minä ainakaan koe, että missään on pahemmin ylilyöty. Pahoitteluni, jos joku on nyt kokenut tuskaa takiani :/

Joomagnan koiran kuvat ovat todennäköisesti vaihtuneet, koska tuohan on oikein nätti sakemanni. En ole ennen nähnyt noita kuvia.

Jälkimmäisen kohdalla luulen tapahtuneen inhimillisen erehdyksen. Ei tuo ole minusta H:n arvoinen, EH-ERI:n kannalla liikkuisin. Muistan nähneeni tuon koiran, luultavasti olen lätkäissyt jonkin toisen koiran arvostelun sille. Tuosta olen nyt oikeasti pahoillani :/

En minäkään ymmärrä. Minusta tuo roppi on erittäin sopusuhtainen koira. Ei ole liian lyhyet jalat, eikä ole liialliset kulmaukset. En tiiä miten tuon voi nähdä tappijalkana ja ylikulmautuneena? Twiggy, jos kerta sinua inhottaa minun kirjoitukset ja arvostelut, voit toki olla huomioimatta niitä mitenkään.

Eikö niitä koiria nimenomaan arvostella kuten parhaaksi nähdään...
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Ei tietenkään sairasta rakennetta palkita, mutta kun se tietty seisonta-asento ei maagisesti muuta koiran rakennetta sairaammaksi. Sakemannien näyttelyasento korostaa kulmauksia ja samalla tekee lantiosta luisun näköisen ja selästä laskevan. Kun tuo tietynlainen esitystapa kuuluu rotuun, niin siitä ei voi lähteä sakottamaan.

Samalla tavalla kikkaillaan muittenkin rotujen kohdalla näyttelyasennoilla. Buhundit esitetään monesti pää ylhäällä (tuijottaa omistajaa ylöspäin), että runko näyttäisi lyhyemmältä. Pitkärunkoisempi rotu esitetään mieluummin niin, että koira katsoo eteenpäin, että selkä ei näyttäisi niin pitkältä. Holskun pitäisi näyttää kehässä "kuolleelta lehmältä". Osa roduista esitetään etuviistossa tuomaria kohti, koska halutaan korostaa leveää rintaa. Valpasta ilmettä haluttaessa käytetään kehän ulkopuolisia avustajia. Terhakasta/ylös sijoittunutta häntää haettaessa häntää saatetaan ihan vaan pitää ylhäällä käsin. Toiset rodut asetellaan tarkasti tiettyyn muottiin, toiset seisovat vapaasti.
Eli koiran esitystyyli riippuu rodusta. Sakemanneilla nyt vaan on tällainen luiskapersenäyttelyasento ja näyttelytuomarin on hyväksyttävä se ja arvosteltava koiran todelliset ominaisuudet esityksellä tehtyjen ominaisuuksien sijasta. Siitä asennosta on nähtävä läpi; vaikka sitten viivottimen kanssa matemaattisia kaavoja tehden jos silmä ei ole vielä kehittynyt tarpeeksi.

Kenellekään ei myöskään sanota, että "sun koiras on oksettava". Siis varsinkaan tuomarin toimesta näyttelykehässä. Ei ikinä missään tapauksessa. Pelkkä "HYL - epäterve rakenne" riittää, jos se koira on hylättävä sairaalloisen rakenteen takia. Siis vaikka kuinka nyt ollaan virtuaalimaailmassa, jossa tuomari ei välttämättä ole ammattilainen ja meno on rennompaa.

Vilkaisin horroksen tuomaroimia muita rotuja muissa näyttelyissä, ja ihan asiallista linjaa on muutoin ollut. Ilmeisesti se on tämä rotu, joka kuohuttaa. Sitä tuomaroinnista voi myös kieltäytyä tietyn rodun kohdalla, jos ei ko. rodussa jostain syystä pysty pitäytymään asialinjalla!
Kuva Kuva
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Ei mua inhota, mä olen vaan sun arvostelutyyliisi takertunut XD Siis ihan sen takia, koska henkilökohtaisesti en välillä näe niissä yhtenäisyyttä. Esimerkiksi just tämä tilanne, kun olen ensin melkein tajunnut että ok, sä haet sitten vähän korkearaajaisempia koiria joilla ei olis niin voimakkaat polvi- ja kinnerkulmaukset, mutta sitten mun eteen läntätään tuollanen mäyräkoirasaksanpaimenkoira jonka kulmaukset eivät nyt aivan ole taas sitä mitä olen kuvitellut sinun ihanteeksesi. Kun jos lähdetään sille kannalle, että alkuaikoina paimenrotujen syntyessä, rotumääritelmät kirjoitettiin niistä sen ajan työkoirista. En voi millään uskoa, että minkään paimenkoiran kulmaukset olisivat poikenneet toisistaan älyttömän paljoa.
Haluaisinkin siis kuulla, olisiko tuo saksanpaimenkoira sinun mielestäsi epärodunomainen jos sillä olisi tällaiset kulmaukset, ja olisiko tuo kuvan bc epärodunomainen jos sillä olisi samanlaiset kulmaukset kun ROP-sakemannilla? Tuo ero on nimittäin ihan valtava, ja molemmat rodut ovat kuitenkin luotu samaan käyttötarkoitukseen.

Ja vielä pakko laittaa esimerkki siitä miten tappijalkaiselta toi sakemanni mun silmään näyttää: http://gathez.net/korkeammat.jpg Anteeksi joo, muokattu versio on ihan vääntynyt, mutta mittasuhteet menee ainakin pikkasen paremmin sinne mun terverakenteisuuden luokkaan..

Vaaksi, miksi holskun pitää näyttää kuolleelta lehmältä? XD Minä en siihen suostu! Brimi tulee sitten ernuilemaan erittäin ryhdikkäänä.
Vastaa Viestiin