Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Minna
Alkupalat
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 6:37 pm

Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Minna »

Jokin aika sitten tuli taas tiedustelu, olisiko mahdollista saada vvesipelastuskisoihin yhtenäistä osallistumiskoodia. Onko tämä teidän mielestänne tarpeellista?

Kaipaisin näkemyksiä sekä kisojen järjestäjien, että kisoihin osallistuvien näkökulmasta. Itselläni yhtenäinen osallistumiskoodi herättää ajatuksia puolesta ja vastaan, enkä ole nähnyt sitä siksi kovinkaan tarpeellisena. Koska kuitenkin samansuuntaisia ehdotuksia on esitetty aiemminkin, toivoisin mielipiteitänne, jotta asiaan saadaan muutos, mikäli sitä tarvitaan.
//Niin ja jos on jonkin koodinpätkän puolesta palopuhe valmiina niin mahtavaa. Eli mikä se mahdollinen yhtenäinen koodi sitten olisi?

Tähän aiheeseen ovat erittäin tervetullutta myös muu keskustelu vvepestä ja sen kehittämisestä. Olette antaneet minulle kesällä hyvin vähän päivitysaihetta (kiitos siitä! ;)), joten ehkäpä tässä olisi hyvä sauma miettiä lajin uudistamista. Muutokset on helpompi tehdä hiljaiseen aikaan.
Johanna
Nakkisotilas
Viestit: 230
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:32 am

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Yhtenäinen osallistumiskoodi olisi kyllä tosi kiva! Välillä on kyllä todella raivostuttavaa muutella niitä valmiita koodeja, kun osallistuu jonnekin, missä se on hieman toisenlainen. Joo, tiedän, aika pieni vaiva loppuviimeksi, mutta ärsyttävää se on silti.. Ja jos voi vaikuttaa tuohon mahdolliseen yhtenäiseen osallistumiskoodiin niin itse pidän enemmän siitä, että ohjaaja tulee koiran perään, eli: koiran nimi, ohjaajan nimi<br> -tyylistä. Se on jotenkin mukavempi ja itse pidän siitä enemmän niin koiran omistajana kuin vepetuomarinakin. ;)

Ja sitten ihan muuta vepeasiaa. Eli olen kyllä tyytyväinen liiton toimintaan, kiitoksia siitä! Kisoja kyllä kaipaisin vielä enemmän, eli eikun ihmiset vain lisää kisoja järjestämään! Nyt, kun tuli muutama tuomari lisääkin, niin ei pitäisi olla tuomariongelmaakaan. Muttajoo, ei mulla tällä kertaa mitään ihmeempää asiaa ollutkaan..
Taukoilua.
Minna
Alkupalat
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 6:37 pm

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Minna »

Kiitti, Johanna. Mikäi se yhtenäinen koodi tulee, tulee ohjaajan nimi olemaan ehdottomasti koiran nimen jälkeen. Henkilökohtainen näkemys, josta en tingi :mrgreen:

Ja tuomareita tosiaan kevään mittaan tuli muutama lisää, pari kappaletta mahdollisesti vielä tulossa. Siinä ei siis mitään polttavaa ongelmaa. Liiton tarkoituksena oli alunperin järjestää joku Summer Cup-tyylinen sarja, mutta jätin sen sitten. Winter Cup nimittäin tössäsi täydelleen, eikä saanut koskaan edes loppupisteitään. Tarkoitus nyt olisi kuitenkin koota voittaja-kilpailussa menestyneet yhdelle sivulle, jonne tulisi hamassa tulevaisuudessa myös nuo Cup-voittajat.
Avatar
Petra
Nakkisotilas
Viestit: 279
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:06 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Petra »

Mun mielestä yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen ois kiva juttu, kun ois helpompaa osallistua kilpailuun (ts. kopioida koodi muistiotiedostosta jossa mulla on kaikki koodit - kyllä, olen laiska..) :D Myös tuo järjestelmä, että koiran nimi on ennen omistajan nimeä on omasta mielestäni parempi, kun siitä mullakin on omakohtaisia kokemuksia.. Pakko myös kehua että hienoa kun kuuntelet myös muiden mielipiteitä päättäessäsi liiton asioista, niin ei tarvitse kenenkään nipottaa että itse päätät vain kaiken ;D

Jos tuomaroita tullaan ottamaan vielä lisää, itse olisin varsin kiinnostunut hommasta! Jaksaisin ehkä järjestää Trivalissakin joskus vepeä jos ei tarvitsisi koskaan etsiä ulkopuolista tuomaria :D
lehmän löräys, BITCHES
Rami
Epätoivoinen katse
Viestit: 465
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Rami »

Omasta mielestäni yhtenäinen koodi on jokaisessa lajissa erittäin kannattava, joka kilpailussa ollessa eri koodit tulee turhaa sähläystä (väärät koodit esimerkiksi) ja vaivaa.
Mikäli yhtenäinen koodi tulisi, itse kannattaisin kanssa sitä, että omistaja tulee vasta koiran nimen jälkeen. Näin on muissakin lajeissa (kaikissa?), se luo tiettyä yhtenäisyyttä... eikä edehdy katsomaan, että onpas virtuaalikoiralla lyhyt nimi (joka todellisuudessa onkin omistajan nimi).
Itse teen samalla tavalla kuin Petra, eli mulla on jokaiseen lajiin muistiossa koodit valmiina koirille, tietenkin sitten päivittelen niitä luokkanousuissa, tms.

Ja olen tyytyväinen liiton toimintaan, hienoa että jaksetaan suunnitella voittajat ja cupitkin! Täytyy olla rankkaa. Kisoja tosiaan voisi olla enemmän, mutta sehän ei täysin liitonpitäjän vika tietenkään ole.
Ja jos tuomareita haette, niin minäkin voisin vähän katsella.. Vaikka tuomarinarvoja mulle on aika lailla jo kertynyt, ja ulkomuototuomarin urakin on haaveissa.
Avatar
Troya
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 6:08 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Troya »

Kun katson asiaa kisaajan kannalta, kannatan ehdottomasti yhtenäistä koodia. Se helpottaa kisausta mulle paljon (joskus virtuaalitalliaikoinani kisasin vain kisoissa joissa on sellainen koodi kun mikä mulla on valmiina jokaiselle hevoselle, virttaliipuolella vaihtelee tää kisaosallistumismuoto viel enemmän kun teillä) ja niin edelleen. Se nopeuttaa kisausta, siitä on vähemmän vaivaa, jnejne. Ja minäkin kannatan koiran nimeä ennen omistajan nimeä, koirahan se siinä kisaa eikä omistaja.

Joo, yhtenäistä koodia kannatan siis.

/ aajoo sorry mä nyt sekoilen täs jotai 8D
I hope your apple pie is freakin' worth it!
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Sikko »

^ No eihän tuo <br> mikään ongelma ole? Osallistumiskoodilla tarkoitetaan sitä Haukkuvuoren Kusti, Liisa-osaa. Eli eihän tuo ole mikään ongelma. Saat itse lisätä sinne perään ne br:t ihan miten tahdot. ;-)
you know what i like about people?
their dogs
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Troya kirjoitti:Itse näes käytän <br />-koodia, ja minusta olisi todella ärsyttävää jos joutuisin tunkemaan normaalin <br>-koodin jonkun osallistumisjutun takia mun sivuille 8D Ja siitä on sitten kisan pitäjälle turhaa vaivaa vaihtaa kisojen osallistumisten br-koodin muoto, vai?
Eipä tuo nyt niin kamalaa voi olla. Avaa vaikka Muistio, liitä osallistuneet sinne ja paina Ctrl + H. Laita ekaan laatikkoon <br> ja tokaan <br /> ja paina Korvaa kaikki -nappia.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Ellu
Keilapallo
Viestit: 2364
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Ellu »

Koiran nimi, Omistaja<br> kannattaisin tuo mitä Johanna ehdotti.
Carita
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 19, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Carita »

Yhteinen osallistumiskoodi kaikkiin vvepekisoihin; kannatetaan! :D
Ehdottoman hyvä juttu, sillä on todella ärsyttävää, kun ihmiset ilmoittautuu erilaisilla koodeilla, ja sitten niitä täytyy aina korjailla, jotta kutsusivu näyttäisi siistiltä, eikä yhdeltä sekasorrolta. Myös tuomarille helpompi, kun kaikki koirat ja ohjaajat siististi samalla lailla, eikä niin että joka toinen osallistuja on "koira, ohjaaja" ja joka toinen "ohjaaja, koira". :roll:

Ja liiton toimintaan olen todella tyytyväinen. :D Riittävästi tuomareita, melko aktiivista päivitystä (vaikka päivittäminen joskus kestää, voi silti aina luottaa, että se kuitenkin tapahtuu), ainoastaan kisoja saisi olla enemmän. :) Täytyykin ottaa itseään niskasta kiinni, ja alkaa järjestämään niitä kisoja, olen ollut hieman laiska tässä viime aikoina... :oops:
Minna
Alkupalat
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 6:37 pm

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Minna »

Kiitos vastauksista. Yhtenäinen koodi siis näillä näkymin olisi tulossa :)

Liiton ulkoinen olemus uudistunee jossain vaiheessa. Tällä hetkellä opettelen xhtml-saloja ja irl-koiraseuramme sivuja uudistan, mutta sen projektin jälkeen sitten vvpy vuorossa. Voi kestää pitkäänkin, tällä älykkyystasolla yksinkertainen teksti menee aivan ohi. Olisi pitänyt aloittaa opiskelu jo alkukesästä eikä nyt kun loma (ja samalla vapaa-aika) jo lähenee loppuaan.
Dilli
Syvällistä
Viestit: 619
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:31 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Dilli »

Pisti vain silmään tässä, että vVPY:hyn on hyväksytty useampiakin kisoja, joihin saa osallistua VAIN Welho-tilin käyttäjät? Eikö tämä ole eräänlaista syrjintää niitä kohtaan, jotka eivät pankkia käytä? Tämän touhun kuitenkin pitäisi olla vapaaehtoista.
Kuva
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Dilli kirjoitti:Pisti vain silmään tässä, että vVPY:hyn on hyväksytty useampiakin kisoja, joihin saa osallistua VAIN Welho-tilin käyttäjät? Eikö tämä ole eräänlaista syrjintää niitä kohtaan, jotka eivät pankkia käytä? Tämän touhun kuitenkin pitäisi olla vapaaehtoista.
Asiasta keskusteltiin Tulevissa kilpailuissa, yhtä tällaistä kilpailua mainostaneessa mainostopikissa. Toki tuo on vähän syrjintää, mutta toisaalta mielestäni noita saa olla kunhan vastaavasti myös järjestetään sellaisia joissa maksu ei ole pakollinen. Sini muistaakseni vielä esitti hyvän kysymyksen: eikös sitten yhdelle rodulle / roturyhmälle suunnatut kisat ole syrjintää ihan vastaavalla tavalla?
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Dilli
Syvällistä
Viestit: 619
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:31 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Dilli »

Aa okei, tulevia kilpailuja harvemmin edes seuraan, kun katson kisat liittojen sivuilta, niin en tulut tuota keskustelua huomanneeksi : / Mutta joo, asiaa tarkemmin miettiessäni, myönnän minäkin, että ehkä se ei sittenkään niin epäreilua ole, kun yhdelle rodulle/roturyhmällekin kerran järjestetään omia kisoja..
Kuva
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Yhtenäinen osallistumiskoodi vvesipelastukseen?

Viesti Kirjoittaja Sikko »

Lansu_ kirjoitti:
Dilli kirjoitti:Pisti vain silmään tässä, että vVPY:hyn on hyväksytty useampiakin kisoja, joihin saa osallistua VAIN Welho-tilin käyttäjät? Eikö tämä ole eräänlaista syrjintää niitä kohtaan, jotka eivät pankkia käytä? Tämän touhun kuitenkin pitäisi olla vapaaehtoista.
Asiasta keskusteltiin Tulevissa kilpailuissa, yhtä tällaistä kilpailua mainostaneessa mainostopikissa. Toki tuo on vähän syrjintää, mutta toisaalta mielestäni noita saa olla kunhan vastaavasti myös järjestetään sellaisia joissa maksu ei ole pakollinen. Sini muistaakseni vielä esitti hyvän kysymyksen: eikös sitten yhdelle rodulle / roturyhmälle suunnatut kisat ole syrjintää ihan vastaavalla tavalla?
Mutta tuotahan pelättiin jo jossain topikissa, että ihmiset alkaa järkkäämään kisoja enää pelkästään welholaisille. Tosi paheksuvaan sävyyn siitä puhuttiin. Noita pelkästään yhdelle rodulle/roturyhmälle järjestettäviä kisoja on kuitenkin sen verran vähän, että ei kai niistä pidä sen kummemmin huolehtia. Welholaisia taas on aika suuri määrä, joten mulla suoraan sanottuna pelottaa, että kohta kisaaminen ei onnistu ilman welhoa.
you know what i like about people?
their dogs
Vastaa Viestiin