Noutajanaperoita tuloillaan.. ---- onnea kisakentille!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Zellie
Keilapallo

Noutajanaperoita tuloillaan.. ---- onnea kisakentille!

Viesti Kirjoittaja Zellie »

Kevättä rinnassa

Zottlig on ottamassa täysin uuden alun, mutta koirista ei sentään olla vielä luopumassa, vaikka nimi ja osoite tuleekin vaihtumaan täysin. Saanen samalla esitellä uuden nimemme; Hivuttautuu. Tämän muutoksen ja kevään kunniaksi on aika toteuttaa ensimmäinen virtuaaliurani pentue, toki harkitusti ja tarkoi suunniteltuna. Rotuna Hivuttautuun ensimmäisessä pentueessa on kultainennoutaja, joka on oiva harrastustoveri lajiin kuin lajiin.

Vanhemmat

Pentueen isänä toimii evm sukuinen tuontini Fantasy Forest of Forsten, eli tutummin Billy. Uros on menestynyt nomessa yli odotusten ja melko nopeasti loppuen lopuksi katsottuna valioiduimme kyseisestä lajista. Tämän lisäksi harrastuksena on ollut pelastus, josta löytyy RH-E + RH-W B. Luonteeltaan Billy on upea uros, varsinainen halinalle. Lepsusta imagostaan huolimatta sillä on motivaatiota ja kykyä keskittyä tiukoissa tilanteissa. Varsin lempeä uros, jolle on ennen pentuetta tarkoitus saada RH-E RH-W B vFIN KVA tittelirivin lisäksi suoritettua BH ja hankittua mahdollisesti myös TK1 ja joitain muita tuloksia.
Tämän lisäksi odotellaan vielä näyttelyistä laatumainintaa (uusilla kuvilla, vanhoilla tullut H tai EH). Ja toki Billy käytetään vielä eläinlääkärilläkin.

Pentueen emä on vielä kysymysmerkillä, mutta käytän mahdollisesti täysin evm narttua, ellei jollain ole tarjota Billylle yhdenyönkumppania.

Sinulleko pentu?

Haluan pennuille hyvät vanhemmat, mutten vaadi mitään liikoja. Tahtoisin kuitenkin nähdä kasvattejani ainakin nomessa, josta toivoisin mahdollisimman monen valioituvan. Tämän lisäksi BH-koe olisi suotavaa suorittaa hyväksytysti läpi. Näiden vaatimuksien lisäksi en juuri toivo ihmeempiä. Kisauttava, huolehtiva koti on kuitenkin tärkein, sillä en halua kasvattien katoavan jo viikon tai kaden päästä bittiavaruuteen. Mielelläni seuraisin niitä myös muissa lajeissa, kuten tokossa, mahdollisesti mejässä ja pelastuksessa. Lisälajit ovat toki ostajasta kiinni.

Jalostukseen saa käyttää myöhemmin, mutta siitä keskustellaan sitten kun se on ajankohtaisempaa. : )

Varaukset

Otan varauksia pentueeseen maximissaan 3-4, ja jos jollain on kiinnostusta sijoituspennusta, on sekin mahdollista. Tällöin haluaisin myöhemmässä vaiheessa teettää 2-3 pennun pentueen Hivuttautuun nimen alle.

Neranne - yksityiset - narttu - Hivuttautuu Pikkuliitäjän Unelma
ndaL - Yksityiset - Uros - Hivuttautuu Pääskysen Päiväuni
Karla -Defra - narttu - Hivuttautuu Kiirunan Kaipuu

Nimet

Teemana linnut. Nimi tulee muodossa Hivuttautuu - lintulaji - subjekti
Esim. Hivuttautuu Sepelkyyhkyn Vanki tai Hivuttautuu Sinisorsan Kaipuu

Lintulajin ja subjektin saa päättää itse. : )
Open your eyes and tell me what you see
Am I among the forgotten?
Please say you remember me
Zellie
Keilapallo

Re: Noutajanaperoita tuloillaan.. ---- Kiinnostusta?

Varaajia upeille harrastuskoirille?
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Mun on tehny jo jonkin aikaa mieli kultsua. Meinasin rueta pyytämään tuontia, mutta sitten sattuikin tämä pentue eteeni. Narttupennusta olisin kiinnostunut. Koiran kanssa tulisi kilpailtua NOMEssa, tokossa, agilityssä, PEKOssa, PK:ssa ja näyttelyissä. Itseasiassa mulla olisikin jo pivikokuva. Neitonen tulisi asumaan yksityisiini. Kisanäyttöä voit katsella Besonder's:n koirilta.

Ja jos kiinnostaa, niin kuvana tulee olemaan tämä.
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Zellie
Keilapallo

Sulle lähtee pentu ehdottomasti. Oisko ideoita nimien suhteen? Suomeksi olisivat tulossa ja teemaa ajattelin, eli jos sopiva tulee mieleen niin kannattaa ehdottaa. Ja tuo kuvakin on hyvä. : )

Muita kiinnostuneita?
Linda
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Linda »

Mulle tommonen! &.& Ja tässäpä infoa mihin menisi:
Elikkäs olen jo jonkin aikaa tässä katsellut kahden collieni, beaglen ja landseerin rinnalle viidettä koiraa. Ajattelin että joku noutaja olisi mukava. Kultainennoutaja tuntui kaikista noutajista eniten omalta. Tästä pikkukultsusta saisin hyvän harrastuskaverin NOME:n, PK:hon, TOKO:n, flyballiin sekä luultavasti pelastukseen ja vesipelastukseen. Myös PIVIKO:kin saattaisi kuulua harrastuksiimme. Koira menisi yksityisekseni. Sivu- ja kisanäyttöä näet AK:stani. :)
Spread your little wings and fly away
Zellie
Keilapallo

^Hienoa, että kiinnostusta löytyy. Sulle lähtee pentu, sillä kisanäyttö ja tulevaisuuden suunnitelmat vaikuttivat hyviltä. Sukupuolta saa heitellä, samoin teemaa jos tulee joku kiva mieleen.
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Karla »

Heei, mä voisin olla kiinnostunut ottamaan yhden pennun asustelemaan Defraan. ;---) Pentu saisi tällaiset kuvat käyttöönsä, jos se vain suinkin sulle sopii (?). Ja kisoissa käytäisiin aktiivisesti (kisanäyttöä mulla ei ole antaa, sen verran uusi tuo Defrakin, että en ole saanut koiria vielä sinne lisäiltyä). Ja varaisin siis nartun (kuvissa esiintyy mielestäni narttu), mutta korjaa toki jos olen väärässä. ;----)

// Kiva juttu!
Zellie
Keilapallo

^Kyllä sulle pentu lähtee, eli narttu. Nuo kuvat ovat oikein hyvät. Tulevaisuuskin vaikutti oikein hyvältä, joten kyllä mä suhun luotan.

Nyt on sitten 3 pentua mennyt, eli jos joku vielä pennun halajaa, voi sellaisen saada. Itse en pentua tästä pentueesta taida ottaa, joten senkin puolesta vielä vapaana. : )
Linda
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Linda »

Hienoa, että meille lähtee pikkupupsi! Ja mulle vois tulla urospentu. Nimiteemaksi ehdottaisin jotain kesäistä (tai no jos menee syksyyn niin jotain syksyistä) esim. kukka-, perhos- tai lintuteema.
Spread your little wings and fly away
Zellie
Keilapallo

^ Kesälle mä tätä pentuetta ajattelin, mutta riippuu paljolti noista tuloksista. Sulle uros! Ja täytyy hiukan katsella mitä noista perhos ja lintuteemoista löytyy ja miten yhdistän ne tuohon Hivuttautuu -nimeen. : )
Zellie
Keilapallo

Yksi siis vielä vapaana. Jos joku sen haluaa, vielä mahtuu. : )
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Höm höm, anteeksi tämä mielialan vaihtelu, mutta en ole varma tämän kultsipupsin suhteen. : / ...Kun nuo mun omat kuvat ovat kuitenkin pentukuvia, joten niillä ei kyllä pitkälle pötkittäis ja kun vielä haluaisin tuon saman koiran kuvat kun tämä on hiukkasen vanhempi. Eli mun täytyy nyt vielä harkita tätä uudestaan, kyllä näitä pentueita taas joskus tulee. ;)
Zellie
Keilapallo

^ Karla, asia OK. Voin vaikka laittaa sulut tuohon sun kohdalle, kysymysmerkillä varustettuna. Ilmoittele sitten kun tiedät. Ja mullekin on varmaan yksi kultsupentue mahdollisesti tämän vuoden puolella tulossa. : )
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Juu, kun ei viitsi ruveta noita koiria hamstrailemaan, niin täytyy miettiä viel moneen kertaan.
Zellie
Keilapallo

^ Mulla on ehkä tullut vähän hamstrattua, mutta toisaalta mulla on aikaa niille kaikille, että ei sen puoleen. Eikä niitä nyt loppuen lopuksi ole kovinkaan paljon. : ) Mutta mukavaa, että haluat olla varma siitä, että sulla on koiralle aikaa. Sekin osoittaa aika paljon. : )
Vastaa Viestiin