Merikapteenin pitkäkarvaisia collieita

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Silja
Epätoivoinen katse

Merikapteenin pitkäkarvaisia collieita

Viesti Kirjoittaja Silja »

Munkin on pakko nyt tehdä topic, en vaan jaksa kauempaa enää pantata tätä pentuetta jotain parempaa ajankohtaa varten. :D

Eli Merikapteenin seitsemäs, G-pentue olisi tarkoitus saada maailmaan ihan lähiaikoina. Nämä lapset ovatkin pitkästä aikaa soopeleita ja tricoloureita, edellinen soopeliyhdistelmä Merikapteenissa onkin syntynyt yli neljä vuotta sitten...

Isä: vPVA vFIN KVA vFIN TVA vAVA BH Hk3 Tk4 vRH-TA VOVP-09 Merikapteenin Cashaney Ranskalaispoika
Casey on siis oma kasvattini C-pentueesta ja on jo melko iäkäs (s. 01.05.2006), joten tämä pentue tulee olemaan sen ensimmäinen ja samalla myös viimeinen. Casey on menestynyt erinomaisesti käyttöpuolella lajissa kuin lajissa, ja onkin tällä hetkellä meripelastuskoiran pätevyyttä (puuttuu PEME B) ja vepevalioitumista (kilpailee VOI-luokassa) vaille valio jokaisessa lajissa, jossa sen kanssa on kilpailtu. Näyttelyistä on tullut kaikkea H:sta ERI:in ja luokkavoittoon. Tärkein syy, jonka vuoksi haluan ehdottomasti käyttää urosta jalostukseen, on sen suku. Caseyn isä oli evm-sukuinen, ja tämä pentue oli tiettävästi sen ainoa. Emä "Hani" oli Vantun kasvatti Hiisivuoren E-pentueesta, jonka vanhemmat olivat puolestaan evm-sukuisia saksalaistuonteja. Minun tietääkseni niillä, eikä Hanin pentuesisaruksilla ollut pentueita. Casey on siis tämän vanhan linjan ilmeisesti ainoa elossa oleva edustaja, ja tämä tulee olemaan sen ainoa pentue.

Emä: vAVA vFIN TVA vPVA vFIN KVA BH Hk3 Tk4 vRH-TA RW´s Coincidenza in Dormita
Fea on omistuksessani oleva narttu Rosewreickin kolmannesta pentueesta. Caseyn tapaan myöskin Fea on niittänyt menestystä niin palvelus-, paimennus-, agility-, toko- kuin pelastuskoirakilpailuissakin ja onkin valioitunut jokaisesta lajista. Näyttelymenestys on ollut pääosin erittäin hyvää, mutta mahtuu joukkoon yksi sininen sekä kolme ERI:ä luokkasijoituksineen. Fean suku on lähes kokonaan 'ei virtuaalimaailmassa', lukuunottamatta sen tricolouremää Hippiä, jonka ainoat jälkeläiset ovat Fea ja siskonsa Dara, jolle on jossain vaiheessa suunnitelmissa pentuja.

Eli kaikenkaikkiaan erittäin harvinaisesta, mutta kuitenkin sellaisesta suvusta, joka ei ole täysin keksitty olisi nyt tarjolla pentuja. Jos kiinnostuit, voit tutustua kennelini kasvatussivuun, johon olen kertoillut ajatuksia kasvatustyöstäni ja hieman toiveita pennunottajan suhteen. Toisaalta nuo "ehdot" eivät ole erityisen sitovia, ja tuo kasvatussivu vaatisi muutenkin hieman päivittelyä. Annan mielelläni koiran myös kasvatustyötään vasta aloitteleville, uusille harastajille. Mun kuvatilanteeni on tällä hetkellä vähän heikohko, mutta olen kuitenkin menossa niin moneen näyttelyyn loppukesän ja syksyn aikana, että voin tarvittaessa luovuttaa kuvat kasvatilleni.

Nimetkin mulla on tälle pentueelle jo valmiina, ette muuten usko kuinka hankalaa on keksiä suomenkielisiä, G:llä alkavia ja kaksiosaisia nimiä, jotka vielä jotenkuten kehtaa koiralle antaa. :D Päädyin kuitenkin tällaiseen uniteemaan johtuen Fean virallisesta nimestä, joka käännettynä tarkoittaa sattumaa unessa. Jotain tällaista olen ajatellut, ja omia nimiä samalla teemalla (suomekielinen TAI vaihtoehtoisesti joku muu kivan kuuloinen G-nimi yhdistettynä johonkin unisanaan) ja noiden ehdotettujen sekoituksia saa tietenkin ehdottaa:

u. Merikapteenin Gabrielin Uniretket
n. Merikapteenin Gretan Haaveunet
n. Merikapteenin Gabrielan Unikuva
n. Merikapteenin Glorian Enneunet
n. Merikapteenin Giselan Unimaailma

Varaajat
Olen ajatellut neljää-viittä varaajaa, mutta nykyisellä kolmellakin varaajalla pentue tietenkin syntyy. Kotiin jäävä pentu ei ole täysin varma varaus.

1. Josefina, Millenium - soopelinarttu (sijoitus) - M. Glorian Uniretket
2. Fanni, Blackenna's - soopeliuros - M. Galen Unimaailma
3. Nettei, Rosewreick - soopeliuros - M. Gabrielin Enneunet
4. Kendra, Fummen - soopelinarttu - M. Gretan Haaveunet
5. Silja, Merikapteenin - tricolournarttu - M. Gabrielan Unikuva
Ei kukaan muu voi meille antaa tilaa unelmiin, syytä rakkauteen
Ei onni tuu, se täytyy kantaa näihin huoneisiin yhä uudelleen
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Merikapteenin pitkäkarvaisia collieita

Viesti Kirjoittaja Netry »

Mulle siis tod. näköisesti soopeli poitsu :-)
Silja
Epätoivoinen katse

Muuttelin sen tuonne aloitusviestiin. Jos muuten ajattelit ottaa käyttöön tuon kuvan, joka oli esillä tuolla laatumainintatopikissa, niin mulla tuosta samasta koirasta muutama kuva lisää. :)
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Joo sitä mä olin aatellut :-) öää olitko sä ite ajatellut ottaa ne käyttöön? kun mä voin kyllä olla ottamatta käyttöön ton :-D
Silja
Epätoivoinen katse

Ei, en ole ottamassa käyttöön vaan nimenomaan ajattelin, että voin antaa ne sulle jos tahdot. :D Lisäsin niitä tänne, jos otat käyttöön niin kuvien ottajaksi Silja T.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Vooi kiitos sulle, tallentelen noi huomenna koneelle :--)
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Otatkos vielä varaajia? :)
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Silja
Epätoivoinen katse

Kyllä ainakin yksi varaus mahtuu ihan hyvin. ;)
Kendra
Höpsö veitikka

Jeps eli Fummeniin voisin ottaa yhden soopelin pehkotytön, joka pääsisi kilpailemaan tokossa, pk-lajissa, agilityssä, mahdollisesti paimennuksessa ja näyttelyissä, mutta koiratanssia/flyballia/yms. voidaan käydä huvin vuoksi välillä kokeilemassa. Mulla painottuu koirat aika rankasti nykyisin tokopuolelle, jonka jälkeen suunnataan palveluskoiralajejen pariin eli ainakin näissä lajeissa voin luvata valioitumista. Kisanäyttöä löytyy Deeltä ja Jojolta.

Pennulle on luvassa rakastava, huolehtiva ja pitkä-aikainen koti.

Pentuesuunnitelmia ei ole.
Silja
Epätoivoinen katse

Lisäsin sut varaajalistaan ja vahvistin samalla tuon kotiin jäävän varauksen. Musta tuntuu, että enempää pentuja ei tähän synny, joten milloin olisi teille sopiva syntymäaika?
Kendra
Höpsö veitikka

Mulle sopii milloin vain.

Pst. Merikapteenin Gretan Haaveunet kiinnostaisi nimeksi.
Fanni
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Mullekkin sopii oikeastaan millon vain. Olen heinä-elokuun vaihteessa matkoilla, mutta ei se haittaa, vaikka nää senkin aikana syntyis, jos sitten sivuilla ei ole niin kiire (toki siinä tapauksessa ehtisin ne ennen sitäkin tehdä). Mutta mun kakaralle vois alustavasti tulla Merikapteenin Galen Unimaailma.
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Silja
Epätoivoinen katse

No, jos näiden syntymäpäivä olisi sitten jo ensi viikolla, vaikkapa 22.07.2010, varmaan Netteillekin sopii? Sivujen ei tarvitse tietenkään olla valmiina vielä silloin, teette sitten kun ehditte :D
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Mä en oo ens viikolla kotona, enkä välttämättä sitä seuraavallakaan, mut sivut teen sitten kun kerkiän...
Silja
Epätoivoinen katse

Kotiin kasvamaan jäänyt Merikapteenin Gabrielan Unikuva "Seea" ja sijoitusnarttu Merikapteenin Glorian Uniretket "Riana" esittäytyvät pentuesisaruksille. :)
Vastaa Viestiin