Luvassa pystykorvia (E) ja pk collie (B)
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Luvassa pystykorvia (E) ja pk collie (B)
Hillaliinaan (kotisivut) on tulossa jo neljäs suomenpystykorvapentue eli E-pentue. Rotu oli yleistynyt hirmuisesti, mutta nyt puolen vuoden aikana kiinnostus on kieltämättä laantunut ja ylipäätään ihastuttavia, punaisia pystykorvia on hirveästi. Pentueen pitäisi syntyä syksyllä helmi- tai maaliskuun tienoilla. Tämä pentue on normaalin kokoinen ja mahdollisesti yksi pystykorva sijoitetaan. Tein (tästäkin) pentueesta melko suvultaan uudemman jotta jalostukseen käyttäminen helpottuu ja koiria pystyy yhdistelemään paremmin tulevaisuudessa. Annetaan ns. hyvää pohjaa tulevaisuuden kasvattajille.
Emä: Sain lainaksi Rebecan upean pystärineidin Kuurakuun Balladi Pohjoistuulesta. Ronja on BH vAVA FIN KVA vAMW-10, siltä löytyy 4xCACIB ja 6xSERT.
Isä: komea, melko hyvin pärjännyt uros FIN KVA KANS FIN MVA TK1 V-09 NW-09 vKREW-09 FRAW-10 ISV-10 ESTW-10 vNLW-10 Rainvalleyn Ruskaloisto "Jallu" joka on upea Kirsin kennelin kasvatti. Jallun kanssa on harrastettu paljon erilaisissa lajeissa ja menestystä on tullut kiitettävästi. Pienen kisautustauon jälkeen olemme palanneet entistä sisukkaampina. Tarkoitus ennen pentuetta olisi saada Jallu flyball-valioksi ja menestystä lisää näyttelyiden puolelta (muiden maiden muotovalioksi?). Jallulla kolme sisarta joille varmasti tulevaisuudessa tehdään pentueet, mutta muuten suku on melko tuntematon. Jallu on hyväluonteinen ja karismaattinen koira!!
Varaukset 1/3-4
- Tilli, n koiran nimi (sivut)
- Jacya, u koiran nimi (sivut)
- Rebecca, u koiran nimi (sivut)
---------------------------------------------------------------------------
Suunnittelin myös Creldale’siin (kotisivut) historian toista pentuetta jonka rotuna olisi tälläkin kertaa pitkäkarvainen collie. Pentueen ajankohdaksi olen ajatellut helmi- tai maaliskuuta jota ennen pitäisi saada Williestä flyball ja tokovalio. Lisäksi astutusaika riippuu ihan kysynnästä. Alhaalta löytyy lisätietoa pentueen sukutaulusta. Yhdistelmä on trikki x merle.
Emä: Olen ajatellut evm. koiraa emäksi, mutta myös jos vain oikeanlainen narttu löytyy niin yhden sukupolven omaava narttua voisi toimia. Jos vain tahdot tarjota narttua jalostukseen, ota ihmeessä yhteyttä. Tätä ei ole siis vielä pistetty lukkoon.
Isä: FIN MVA VPVA VTKV TVA TK4 BH RH-E SchH3 HK1 Wolfeye's Creepy Cavaljer "Willie". Williestä pitää tulla ensin flyball- ja tokovalio ennen kun pentue mahdollinen. Siinä sivussa muut saavutukset ovat vain plussaa.
Varaukset 2/2-3
- Rebecca, u Creldale's Bouncy Rabbit (sivut)
- Pehko, n koiran nimi (sivut)
Emä: Sain lainaksi Rebecan upean pystärineidin Kuurakuun Balladi Pohjoistuulesta. Ronja on BH vAVA FIN KVA vAMW-10, siltä löytyy 4xCACIB ja 6xSERT.
Isä: komea, melko hyvin pärjännyt uros FIN KVA KANS FIN MVA TK1 V-09 NW-09 vKREW-09 FRAW-10 ISV-10 ESTW-10 vNLW-10 Rainvalleyn Ruskaloisto "Jallu" joka on upea Kirsin kennelin kasvatti. Jallun kanssa on harrastettu paljon erilaisissa lajeissa ja menestystä on tullut kiitettävästi. Pienen kisautustauon jälkeen olemme palanneet entistä sisukkaampina. Tarkoitus ennen pentuetta olisi saada Jallu flyball-valioksi ja menestystä lisää näyttelyiden puolelta (muiden maiden muotovalioksi?). Jallulla kolme sisarta joille varmasti tulevaisuudessa tehdään pentueet, mutta muuten suku on melko tuntematon. Jallu on hyväluonteinen ja karismaattinen koira!!
Varaukset 1/3-4
- Tilli, n koiran nimi (sivut)
- Jacya, u koiran nimi (sivut)
- Rebecca, u koiran nimi (sivut)
---------------------------------------------------------------------------
Suunnittelin myös Creldale’siin (kotisivut) historian toista pentuetta jonka rotuna olisi tälläkin kertaa pitkäkarvainen collie. Pentueen ajankohdaksi olen ajatellut helmi- tai maaliskuuta jota ennen pitäisi saada Williestä flyball ja tokovalio. Lisäksi astutusaika riippuu ihan kysynnästä. Alhaalta löytyy lisätietoa pentueen sukutaulusta. Yhdistelmä on trikki x merle.
Emä: Olen ajatellut evm. koiraa emäksi, mutta myös jos vain oikeanlainen narttu löytyy niin yhden sukupolven omaava narttua voisi toimia. Jos vain tahdot tarjota narttua jalostukseen, ota ihmeessä yhteyttä. Tätä ei ole siis vielä pistetty lukkoon.
Isä: FIN MVA VPVA VTKV TVA TK4 BH RH-E SchH3 HK1 Wolfeye's Creepy Cavaljer "Willie". Williestä pitää tulla ensin flyball- ja tokovalio ennen kun pentue mahdollinen. Siinä sivussa muut saavutukset ovat vain plussaa.
Varaukset 2/2-3
- Rebecca, u Creldale's Bouncy Rabbit (sivut)
- Pehko, n koiran nimi (sivut)
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Re: Luvassa syksyisiä pystykorvia (E-pentue)
Onko yhtään kiinnostuneita? Onhan tässä nyt pari kenneliä jossa näitä punaisia petoja tulee.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mulla ois jonkinmoiset kuvat nartulle ja periaattessa voisin tämmösen Joikhasiin ottaa, mutta kattoo nyt (:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Nyt kuule miettimiset sikseen ja pentua ottamaan! :D Tosiaan Jallusta yritän vielä joidenkin lajien valion tehdä joten ajankohta ei ole vielä käsillä, mutta kuitenkin hyvä jos kiinnostusta jo nyt olisi. Astutus tapahtuu jos kaksi ihmistä osoittaa kiinnostuksensa. Silti Juinttu sinulle mielelläni annan tälläsen punaisen pirun.
- Tilli
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Minulla on jo yhdestä pystykorvapentueessa varaus, mutta tämäkin yhdistelmä näyttäisi erinomaiselta ajatellen tulevaa pystykorvakasvatusta, jota olen aloittelemassa piakkoin. Tällä hetkellä Pemberleyssä on pääasiassa suomenajokoiria ja tanskandoggeja, mutta suomenpystykorviakin olisi tarkoitus tuoda jokunen kappale lisää ja kisata niillä sitten mejässä ja haukkukokeissa. En kumminkaan voi luvata mitään älytöntä kisamäärää, mutta tavoitteenani olisi ainakin haukkukoe- ja mejävalioituminen. Myös parissa näyttelyssä kierettäisiin, mutta varmaankin pivikossa, koska itselläni ei oikeastaan ole hyviä valokuvia (piirtonäyttöä). Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu myös pentue, mutta ennen kaikkea pitkäikäinen ja lopullinen koti :).
- Kennel Wardica (FCI1)
- Fjellbris Hunder (FCI5)
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Hienoa hienoa, sinulle mielelläni annan yhden pennun. :) Tosiaan kisautus ei tarvitse olla hirveää pakkopullaa kunhan koira ei jää lojumaan. Juuri mejä- ja haukkuvalio siitä olisi kiva saada. Niin ja näyttelyissä olisi kiva nähdä varsinkin jos piviko-kuvia sille olet tekemässä. Jos ei piirrokset synny niin yritän kuvailla tulevissa näyttelyissä joitain narttuja ellei minulla ole jo tallessa parit kuvat joita voin kyllä näyttää.
Niin ja jalostuskäyttöön nämä ovat todellakin tulossa koska pentue on aika uudenveroinen joten normaalikokoinen pentumäärä käy hyvin. Laitan sinut listalle, uros vaiko narttu?
Niin ja jalostuskäyttöön nämä ovat todellakin tulossa koska pentue on aika uudenveroinen joten normaalikokoinen pentumäärä käy hyvin. Laitan sinut listalle, uros vaiko narttu?
- Tilli
Juu, itsekin varmaan voittajassa yritän pystiksiä kuvailla, mutta ehkä oon malttamaton ja haluan pennulle nopeasti kuvat ja piirrän. Mutta narttua toivoisin :).
- Kennel Wardica (FCI1)
-
Josku
- Alkupalat
- Viesti:
Olisin kiinnostunut ottamaan yhden pystykorvan vauvan Kennel Paradikseen. Kisauttaisin ja tulisin kertomaan kuulumisia.
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Josku valitettavasti pentua ei lähde sinulle koska kisanäyttöä ei löydy. Onko Juinttu ottamassa?
NYT PENTUE AJANKOHTAISEMPI!
NYT PENTUE AJANKOHTAISEMPI!
-
Narya
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Re: Luvassa pystykorvia (E) ja pk collie (B)
Viivi toi pehkopentue..................................... ima gonna kill you. 
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Olis toki ollu kiva jos olisit mulle ilmottanut että aijot williellä pentueen tehdä nyt.
Mut tosiaan kyllä houkuttelis. En oo noilla mun edellisilläkään pennuilla kisannu mut aijai ku tämmönen olis ihana, etenki ku palvaan Williee ja Frukke oli yks mun lempikoirista :-----D
Mut tosiaan kyllä houkuttelis. En oo noilla mun edellisilläkään pennuilla kisannu mut aijai ku tämmönen olis ihana, etenki ku palvaan Williee ja Frukke oli yks mun lempikoirista :-----D
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- Tilli
Minä varmistan varaukseni, eli haluan yhä pystis tyttöä (olen ex Anniina). Voittajasta on siis kivoja kuvia, joten näyttelyissäkin tullaan pyörähtämään. Toivotaan että menestystäkin tulisi :)!
- Kennel Wardica (FCI1)
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Rebe ja Pehko ottakaa vaan nehän ihan huutaa teidän nimiä! Niin ja Rebelle vielä: Minulla oli tarkoitus sulle viestittää jo pari päivää sitten, mutta en nähnyt sinua kertaakaan mesessä joten päätiin sitten tehdä tälläisen ratkaisun kysymättä sinulle. Sorge.
Tilli mahtavaa! Sulla on hyviä kuvia joten varmasti pärjää näyttelyissä, toivon mukaan. Pystispentueesta ei tarvitse tulla iso, kunhan nyt vain toinenkin varaaja tulisi niin pentue voisi sitten syntyä. Toisaalta kyllä se nyt yhdelläkin pennulla onnistuu.
Tilli mahtavaa! Sulla on hyviä kuvia joten varmasti pärjää näyttelyissä, toivon mukaan. Pystispentueesta ei tarvitse tulla iso, kunhan nyt vain toinenkin varaaja tulisi niin pentue voisi sitten syntyä. Toisaalta kyllä se nyt yhdelläkin pennulla onnistuu.
-
Narya
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Oon niin rakastunu tuohon Willieen... Mut ainoo ongelma on, et Baileykin on vielä noin kisaamatta. :---F
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
† † † ask me anything &
† † † ask me anything &
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
:DD Toi on hyvä alku jo Baileylle. Tai siis kun ajattelee minua jolla menee pari-kolme vuotta saada koira edes jonkunlaiseen jalostuskelpoisuuteen niin tuo on jo hyvin. En odotakkaan tässä nyt mitään himokilpailemista, meette sillä vauhdilla kunhan ei ihan pölyyntymään jäisi koira. Eli en odota sitä multivoittajaa ja viidentoista eri lajin valioitumista. Mieti rauhassa, jokatapauksessa sulle pennun voisin antaa.