Ghowr B -afgaanit -- SYNTYNEET

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Ghowr B -afgaanit -- SYNTYNEET

Viesti Kirjoittaja Narya »

No niin, nyt niiden aika on vihdoin tullut! Ghowr B -afgaanit ovat olleet keväästä asti suunnitteilla, mutta olen halunnut venailla Saharan muotovalioitumista muistakin maista kuin Suomesta. Erään vanhan näyttelyn tuloksia tutkiessani huomasin, että se viimeinen ratkaiseva SERTi on ollut siellä jo helmikuusta asti, perusmeikä. :mrgreen:

faktat:
• Ghowr B -pentue
• afgaaninvinttikoiria
• syntymäaika heti kun varaukset täyttyvät ja varaajille sopii
• pentuekoko max 4 pentua
• rajaton määrä varalla olevia varaajia

YHDISTELMÄ
Kuva

isä: BH VFIN KVA-R KANS & FIN & DK & AM & RUS & ES & NL MVA vWW-09 Filyra's The Grey Havens
Sahara on supermenestyksekkään BH RH-E RH-T A RH-FL B VFBV vjK-09 VFIN KVA-R KANS & FIN & KRE & LUX & AM & BEL & DK & LT & RUS & NL MVA vjBELW-08 vjV-08 vjEUW-08 vEUW-08 vLUXW-09 vDKW-09 vKREW-09 Filyra's End of Daysin poika. Uros on loistavasti menestynyt niin näyttelykehissä kuin juoksuradoillakin. Saharalla on yhteensä yhdeksän SERTiä ja viisi CACIBia, lisäksi se on viime vuoden maailmanvoittajanäyttelyn ROP -afgaani ja sijoittuipa ryhmässäkin vielä ensimmäiselle sijalle (BIS -kehän tuloksia odotellaan vielä (----;)! Käyttöpuolen tuloksista Saharalla on lisenssi kilpailla Suomessa, mutta myös Ruotsista on yksi hyväksytty koejuoksutulos. Maastossa uros on kilpaillut itselleen jo yhden SERTin ja radalta ollaankin jo komeasti valioita. Saharalla on afgaanille tyypillinen, omanarvontuntoinen luonne. Se rakastaa juoksemista yli kaiken, osaa olla välillä todella itsepäinen ja hankala, mutta myös läheisyyttä kaipaava mamin pusuttelija. Uros rakastaa hemmottelua, hyviä makupaloja ja näyttelykehissä esiintymistä. Saharan veljellä, huippumenestyneellä BH RH-E RH-W B BIS1-vet vGERW-09 vLTW-09 vDKW-09 vV-09 vLT & vGER & vAM & vEST & vDK & vKRE MVA & vFIN MVA & vBEL & vRUS & vKANS MVA Filyra's The Uruk-Hailla on yksi viiden pennun pentue, joilla on yhteensä 15 SERTiä. Pentueessa ovat myös viime vuoden Suomenvoittajan ROP- ja Maailmanvoittajan VSP -koira. Tämä pentukatras jää todennäköisesti tämän sukupolven viimeisimmäksi, joten käsillä on mitä todennäköisimmin ainutkertainen tilaisuus hommata upeasukuinen koira!

emä: Seiling With Starlight (evm.)
Nartuksi olen valinnut hienon, mustan evm. -sukuisen venäläisen koiran, Seiling With Starlightin. Narttu on Venäjän, Ukrainan ja Puolan maastovalio, radaltakin on tuloksia. SERTejäkin on kerennyt tulla jo viisi kappaletta, kaksi Ukrainasta, yksi Kazakstanista ja toiset kaksi Puolasta. Luonteeltaan ''Lubov'' on itsenäinen, erittäin viisas ja joskus jopa hieman ilkikurinenkin koira. Sillä on loistava päättelykyky, mutta se ei tee mitään ilman tarpeeksi hyvää palkintoa suorituksestaan. Toisten vinttikoirien seuraa narttu rakastaa yli kaiken, siitä on ihanaa juosta samankaltaisten koirien kanssa vapaana niin lujaa kuin kintuista lähtee!

MULLE TÄLLAINEN!
Hienoa, kiinnostus siis heräsi?! Alkajaisiksi pyytäisin sinua lukemaan Ghowr -pennun myyntiehdot. Huomioithan, että vaadin kasvatiltani ehdottomasti kisaamista vinttikoirakilpailuissa! Lisäksi haluan kuulla, mitä muuta olet suunnitellut harrastavasi uuden koiran kanssa, onko sinulla jalostussuunitelmia ja miksi haluat pennun juuri tästä yhdistelmästä. Kisautus- ja sivunäyttö on tärkeää. Pennun kanssa ei tarvitse kilpailla orjallisesti kuin käyttökoiralla, näyttelyttäminen ja ratajuoksut riittävät vallan mainiosti.

ALUSTAVAT VARAAJAT 3/4
Varaukset ovat alustavia, kunnes kaikki varaajapaikat ovat täynnä. Tämän jälkeen varaukset vahvistetaan nimen valitsemisen muodossa.

1. Henji - narttu - DeWolf - Buhaysah Bahirah from Ghowr
2. Karla - uros/narttu - Meawen - Badi al Zaman from Ghowr
3. Juinttu - narttu - Mordon Girdle's - Badi'ah Badra from Ghowr

varalla:
-

NIMET
Nimet ovat arabiaa ja ne on jaoteltu uroksien ja narttujen nimiin siksi, että arabian kielessä sanat kirjoitetaan ja lausutaan eri tavalla maskuliineina ja feminiineinä. :)
  • urokset:
    Badi Badr from Ghowr (uskomaton täysikuu)
    Badi al Zaman from Ghowr (ajan ihme) -- KARLA
    Badr al Din from Ghowr (kohtalon täysikuu)
    Bahiyy al Din from Ghowr (kohtalon komeus)
    Baligh Bashshar from Ghowr (kaunopuheinen ilouutisten tuoja)
    Basim Bayhas from Ghowr (hymyilevä leijona)
    Bahir Badr from Ghowr (kimaltava täysikuu)

nartut:
    Badi'ah Badra from Ghowr (ainutlaatuinen täysikuu) -- JUINTTU
    Bahijah Bahirah from Ghowr (suurenmoinen ylhäinen neito)
    Basilah Basmah from Ghowr (rohkea hymy)
    Buhaysah Bahirah from Ghowr (ylpeästi kävelevä ylhäinen neito) -- HENJI
    Barika Busr from Ghowr (loistava tähti)
    Bahiyah Bushra from Ghowr (kaunis ennusmerkki)
    Basha'ir Budur from Ghowr (hyvien enteiden täysikuut)
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Re: Ghowr B -afgaanit

Viesti Kirjoittaja Karla »

Ouh, nyt kyllä pistit pahan. :mrgreen: Oon tässä haaveillu jonkin aikaa afgaania..uskaltaisitko mulle luovuttaa pennun Meaweniin italianvinttikoirani seuraksi? Ajattelin, että voitaisiin kisata tietysti noissa ratajuoksuissa sekä näyttelyissä, jos kuvilla menestyy hyvin sekä tietty joku toko ja tämmösseet olis kans kivoja lisälajeja. Mut aattelin tällä koiralla painottua enimmäkseen noihin ratajuoksuihin ja sit näyttelyihin. Mites sattuki, ettet muuta kisaamista vaadikkaan kasvatillasi? :mrgreen: Hmm..keneltäköhän tuota kisanäyttöä näyttäsin, kun tuon italianvinttarinkin kisakalenteri on tyhjä (olen päättänyt lisätä vain merkittävät tulokset kalentereihin). No, pieni kisanäyttö tuossa. Meawenilla on luvassa ulkoasun vaihdos, mutta se ei tietenkään tämän pennun ottamiseen vaikuta mitenkään. Olen tätä jalostusoikeutta miettinyt ja olen tullut siihen tulokseen, että voisin sellasen "ottaa", jos se vain suinkin sopisi, jos nyt joskus jonkun pienen pentueen koiralla teettäisin (max. 4 pentua).

Kysy ihmees lissää, jos joku juttu jäi nyt viel hiertämään pahasti.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mun täytyy vielä harkita tätä. Edelleen on aivan sairas kiinnostus Saharan mukulaa kohtaan, mutta mun pitää nyt tosissaan pähkäillä omaa koiratilannetta hetki. Etenkin noiden useiden liittojen tuloslistojen poistuminen ja muut uudistukset on pistäneet mulle pientä jarrua päälle ja antaneet vähän miettimisen aihetta.

Edellinenki Ghowrin pentu on niin sairaalla retuperällä, että sen suhteen oon saanut ruveta toimintaan ettei se ihan tylsistymiseen kuole.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Karlalle lähtee pentu, kivalta kuulostaa. :)

Henji, ei sun tartte tosiaan vielä mitään päättää. :) Ja Anzun kanssa teillä menee mun mielestä aivan tarpeeksi hyvin, näin kasvattajatädin näkökulmasta. Mä kyllä uskallan antaa sulle pennun, vaikkei sen kanssa kisautus lähtisikään heti käyntiin, luotan suhun. :)
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Karla »

Kiva kuulla, että meille yksi afgipentu lähtee! (: psst. oliskos sulla antaa minkäänlaisia kuvia koiralle? Kyllä mä voin muualtakin yrittää kuvia kysellä, jos et viitsi antaa tai sulla ei vaan satu nyt niitä löytymään. Ja siis sukupuolen tiedän vasta varmaksi, kunhan saan ensin ne kuvat.

// Kiitos Henji tarjouksesta, mut taidan jättää nyt väliin. :D
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Psst, mulla olis muutamia. Jos löytyis joku sua kiinnostava, lähtis matkaasi luonnepalkalla; ihan vaan lyhykäinen pikkusepustus josta ilmenisi muutama perusjuttu. ;-)
// Pihvi. :-)

Pehko
Ääh, pitää petrata taas tuossa juoksupuolella, niin laita nyt mulle narttu, kun kerran sivutkin mulla on ollut valmiina jo monta kuukautta.. xD

Mullon ihan liikaa afgaaneja joilla on suvussa tuo Erica. 4/6:sta (ja noistakin kuudesta yksi oikestan pitäisi jo merkitä poisnukkuneeksi, ja tämä B-pentuelainen ei ole laskettu mukaan). Huono jalostuspohja! Tuontikoiria, tuontikoiria... :D Pitää ruveta vähemmän ottamaan muita rotuja ja alkaa panostamaan afgaaneihin enemmän.
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Mulle tulis se pupsi sitten Borderskyhin. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Karla, mulla ei valitettavasti taida olla afgaanikuvia. Toivottavasti löydät kuvat ennen pentujen syntymää. :)

Henji mitä hittoa, oon aika otettu, sivut kuukausia ennen pennun syntymää! :mrgreen: :mrgreen: Ja mullakin on kaikkien omien afgaanien suvussa Erica... Senpä takia tän pentueen emäkin on evm., ettei pilata sitä vähää mikä vielä on. Ite olen kuitenkin tuomassa uutta narttua lähiaikoina, joten koitetaan saada tätä geenipohjaa laajennettua. Nyt taitaa kaikki suvulliset virtuaaliafgaanit linjautua samoihin koiriin...

Hobu, ok!
† † † ask me anything &
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indy »

Siinä tais mennä mun unelma. Kisautusnäyttöä kun mun koirilla ei vielä ole ja ei oo mulla ees vinttikoiria. Mutta kyllähän se kiva ois ollu.
Kuva
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

^
Jospa sitten ehkä ensi pentueesta, kun kisautusnäyttöä saat kaavittua kasaan. :) Ja voithan tuoda aluksi itsellesi vinttikoiran ja katsoa sytytkö juoksijoille. :)
† † † ask me anything &
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indy »

Pehko kirjoitti:^
Jospa sitten ehkä ensi pentueesta, kun kisautusnäyttöä saat kaavittua kasaan. :) Ja voithan tuoda aluksi itsellesi vinttikoiran ja katsoa sytytkö juoksijoille. :)
Niin taidan tehdä. :)
Kuva
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mä voisin olla kiinnostunut ottamaan toisenkin ahkaanin Mordon Girdle'siin, tykkään nimittäin tosta iskästä ihan himona :P Voin tarjota rakastavan kodin, joka tavoitteellisesti kisaa pentua ainakin vinttikoirajuoksuissa rata- ja maastovalioksi, sekä jos näyttelymenestystä tulee, niin myös muotovalioksi. Jalostussuunnitelmista sen verran, että jos nyt menestystä tulee hyvin niin olisihan kasvatillasi kiva pieni pentue teettää. Sivu- ja kisausnäyttöä on erinomaisesti esimerkiksi Ilkulla (sivulta puuttuu muutama tulos jotka päivitän sinne jossain kohtaa) ja Niiolla, ja tosiaan kisatavoitteet on saman tyyliset, tosin tokoa en enää kisaa paljoa ja agilityyn pentu ei todennäköisesti pääsisi kun olen siellä MAXI-luokan täyttänyt noilla paimenkoirillani :D
Ottaisin nartun, ja mulla on muutama kuva Neliapilan Santa Luciasta, joten sen kuvat varmaan koiralle pistäisin, näytän niitä sinulle myöhemmin kun saan ne nettiin asti.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Juintulle lähtee pentu. :) Laitan nimiä tän päivän aikana.
† † † ask me anything &
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Juinttu kirjoitti:Ottaisin nartun, ja mulla on muutama kuva Neliapilan Santa Luciasta, joten sen kuvat varmaan koiralle pistäisin, näytän niitä sinulle myöhemmin kun saan ne nettiin asti.
Mullon kuvia Santa Luciasta Anzulla, että jos viitsit katsoa etteivät liian samanlaiset kuvasi ole. :-) Se nyt ei parhaimmillaan Anzun kuvissa ole..
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Ghowr B -afgaanit -- NIMET

Nimiä! :)
† † † ask me anything &
Vastaa Viestiin