Kiinnostunut koirista, mutta epävarma aloittamisesta
-
- Alkupalat
Kiinnostunut koirista, mutta epävarma aloittamisesta
Toivottavasti tämä nyt on edes oikealla palstalla.
Virtuaalikoirailu kiinnostaisi kovasti, rakastan koiria, mutta olen niille oikeasti allerginen, enkä valitettavasti kestä edes ns. allergiakoiria. Näin ollen kokemusta koirista ei ole, kuten ei myöskään virtuaalikoirista. Olen kuitenkin kuullut, että täällä koirapuolella kilpailu on kovaa ja osa ihmisistä on kovinkin kilpailunhalusia ja jopa itsekkäitä. Ennakkoluulottomasti kuitenkin pyrin nyt lähtemään tälle puolelle, joten apu olisi kovastikin tarpeen.
Toivottavasti täällä nyt olisi muutama auttavainen ihminen, joka tahtoisi auttaa minut todella alkuun. En tiedä edes, millaisia koiria haluaisin. Mahdollisesti sakemannit ja huskyt ovat rotuja, jotka ovat aina viehättäneet itseäni. En kuitenkaan tiedä (kuten jo mainitsinkin) koirista juuri mitään, saatika sitten niiden kilpailuttamisesta tai jalostustoiminnasta. En nyt osaa varsinaisesti esittää mitään kysymyksiä, mutta tänne topiciin saisi toki tulla esittäytymään kenneleineen ja kertoa vähän yleisesti virtuaalikoirailusta.
Kiitos kaikille :)
Virtuaalikoirailu kiinnostaisi kovasti, rakastan koiria, mutta olen niille oikeasti allerginen, enkä valitettavasti kestä edes ns. allergiakoiria. Näin ollen kokemusta koirista ei ole, kuten ei myöskään virtuaalikoirista. Olen kuitenkin kuullut, että täällä koirapuolella kilpailu on kovaa ja osa ihmisistä on kovinkin kilpailunhalusia ja jopa itsekkäitä. Ennakkoluulottomasti kuitenkin pyrin nyt lähtemään tälle puolelle, joten apu olisi kovastikin tarpeen.
Toivottavasti täällä nyt olisi muutama auttavainen ihminen, joka tahtoisi auttaa minut todella alkuun. En tiedä edes, millaisia koiria haluaisin. Mahdollisesti sakemannit ja huskyt ovat rotuja, jotka ovat aina viehättäneet itseäni. En kuitenkaan tiedä (kuten jo mainitsinkin) koirista juuri mitään, saatika sitten niiden kilpailuttamisesta tai jalostustoiminnasta. En nyt osaa varsinaisesti esittää mitään kysymyksiä, mutta tänne topiciin saisi toki tulla esittäytymään kenneleineen ja kertoa vähän yleisesti virtuaalikoirailusta.
Kiitos kaikille :)
Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are.
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are.
-
- Lassien tassuhiki
Re: Kiinnostunut koirista, mutta epävarma aloittamisesta
Mistäs sä tämmöstä höpöhöpöä olet kuullut? :D Hevospuolellella sitä vasta pinnallisia ollaankin, ulkoasusita pyydetään jopa kymmeniä euroja - täältä osataan ehkä tehdä jopa upeampiakin, ilmaiseksi! Myös kisautus ja yleinenkin tunnelma on varsin rennompaa. :) Kannattaa näin alkuun tutustua vFCI:n sivuihin, sieltä löytyy todella kattava tietopaketti virtuaalikoirailusta. Uskon että monikin täällä on valmis tarjoamaan apua kunhan rohkeasti kysyy (niinkuin sä olet tehnytkinOlen kuitenkin kuullut, että täällä koirapuolella kilpailu on kovaa ja osa ihmisistä on kovinkin kilpailunhalusia ja jopa itsekkäitä.

Ja todella hyvin pääset alkuun ihan tutustumalla ja selaamalla foorumia, täältä löytyy jo esimerkiksi kasa kennelesittelyjä.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
-
- Alkupalat
Liam, hevospuolelta :D Mutta ilmeisesti tällainen on hieman molemminpuolista, hevospuolen ihmiset valittavat koirapuolesta, ja koirapuolen ihmiset sanot hevospuolen ihmisten olevan pinnallisia ja itsekkäitä. Joka tapauksessa, ainoa asia mikä tässä pelottaa, niin olen kuullut että porukka ei hyväksy jos koira1 ja koira2 sivuilla ovat samat kuvat. Se on vähän... pelottavaa. :D
- Kendra
- Höpsö veitikka
Tervetuloa virtuaalikoirien pariin!
Me virtuaalikoirapuolen ihmiset ollaan avuliaita, mukavia ja meillä ei tosiaankaan ole mitään uusia harrastajia vastaan. Mie oon ainakin halukas auttamaan uusia virt.koirailijoita tän harrastuksen pariin ja valmis helppaamaan esim. ulkoasuissa sun muissa jutuissa. Hevospuolella monet tuntuvat vähättelevän v. koirapuolta sen takia, että hevosmaailmassa kilpailu ja kehittyneisyys on paljon kovempaa ja tuo kehittyväisyys nopeampaa. Me ollaan tyytyväisiä tähän tilanteeseen, hevospuoli saa olla ja kehittyä miten haluaa :) Oon huomannu, että silloinkun yritin aloittaa hevostouhuja mua ei otettu siellä sillä tavalla mukaan, mitä täällä otetaan.
Mutta, tervetuloa multa saa aina kysyä apua :)
Me virtuaalikoirapuolen ihmiset ollaan avuliaita, mukavia ja meillä ei tosiaankaan ole mitään uusia harrastajia vastaan. Mie oon ainakin halukas auttamaan uusia virt.koirailijoita tän harrastuksen pariin ja valmis helppaamaan esim. ulkoasuissa sun muissa jutuissa. Hevospuolella monet tuntuvat vähättelevän v. koirapuolta sen takia, että hevosmaailmassa kilpailu ja kehittyneisyys on paljon kovempaa ja tuo kehittyväisyys nopeampaa. Me ollaan tyytyväisiä tähän tilanteeseen, hevospuoli saa olla ja kehittyä miten haluaa :) Oon huomannu, että silloinkun yritin aloittaa hevostouhuja mua ei otettu siellä sillä tavalla mukaan, mitä täällä otetaan.
Mutta, tervetuloa multa saa aina kysyä apua :)
- It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
Except for me, I do it like I got nothing to lose
-
- Lassien tassuhiki
Tämä ihan vain siksi, että näyttelyissä hylätään molemmat koirat, jos niillä on samat kuvat (kuvitellaan tilanne, jossa koiralla 1, 2 ja 3 on samat kuvat, millä periaatteella tuomari valitsee niistä parhaimman?).niin olen kuullut että porukka ei hyväksy jos koira1 ja koira2 sivuilla ovat samat kuvat.
Ja juu, multakin saa kysellä kaikkea virtuaalikoirailusta, mut saa helposti kiinni täällä foorumilla! :)
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
-
- Vuohenruokaa
Jotkut alkaa skitsoomaan siitä, koska näyttelystä saattaa tulla EVAa (= ei voida arvostella) jos koirilla on tismalleen samat seisomakuvat. Käsittääkseni vaikka kuvat ovat samasta koirasta mutta seisomakuvat eivät ole samanlaiset, EVA:lta kuitenkin vältytään. Käyttökoirapuolella tästä ei PITÄISI olla ongelmaa, mutta jotkut saattavat olla herkkiä sen suhteen että koira ei ole "persoonallinen" (88 Rohkeesti vaan lupia pyytelemään! 8)Lynn kirjoitti:Joka tapauksessa, ainoa asia mikä tässä pelottaa, niin olen kuullut että porukka ei hyväksy jos koira1 ja koira2 sivuilla ovat samat kuvat. Se on vähän... pelottavaa. :D
// Liam jo ehtikin 8DD
- oh deer.
-
- Alkupalat
Kiitos tosi paljon (kaikille tasapuolisesti), ainakin koodailuapua tulen jossain vaiheessa ruinaamaan, koska omat kooditaitoni ovat todella ruosteessa muutaman vuoden tauon jäljiltä. Ajattelin lähinnä käyttölinjaisia seeffereitä, mutta jokin pienempikin koirarotu kiinnostaisi. Onko esim. bullterrierejä minkä verran olemassa? (:
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
Tietyn rodun yksilöiden määrästä pääsee aika hyvin perille katsomalla kuinka paljon niitä on ilmoitettu näyttelyihin. Esimerkiksi tähän heinäkuussa olleeseen näyttelyyn on ilmoitettu ainoastaan kolme bullterrieri, viime vuoden maailmanvoittajassakin niitä oli saman verran. Tietenkin Liamin linkittämiltä vFCI:n sivuilta löytyy koirarekisteri, mutta käsittääkseni sinne eivät kovin monet, ainakaan läheskään kaikki koiriaan rekisteröi. On myös muistettava etteivät kaikki kisaa näyttelyissäkään, mutta ainakin suosituimmat rodut sieltä nousee selkeästi esille.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Tervetuloa joukkoon vaan! Tämä meidän turrila on tällainen yhteinen iso porukka, jossa kaikki tietää toisensa ja toisia autetaan mielellään. Riidoilta ei voida välttyä, mutta nehän puhdistaa vaan ilmaa.
Tuo kuvajuttu on kyllä vähän kinkkinen, koska jokainen haluaa ns. yhteyden koiraansa ja sen takia se saattaa menettää hieman persoonaansa jos jonkun muulla koiralla on samat kuvat. MUTTA tämän asian nillittäminen riippuu täysin ihmisestä, ja yhdellä rakkaalla vsakullani on samat kuvat kuin Spiegelin sakulla eikä sillä ole mulle mitään väliä, koska itse en kisaa näyttelyissäkään (eikä siis tarvitse pelätä EVAa).
Jotkut ovat vähän herkempiä kuviensa kanssa kuin toiset, mutta saa sitä pitää päänsäkin eikä heti mennä noiden idioottien pompoteltaviksi!

Tuo kuvajuttu on kyllä vähän kinkkinen, koska jokainen haluaa ns. yhteyden koiraansa ja sen takia se saattaa menettää hieman persoonaansa jos jonkun muulla koiralla on samat kuvat. MUTTA tämän asian nillittäminen riippuu täysin ihmisestä, ja yhdellä rakkaalla vsakullani on samat kuvat kuin Spiegelin sakulla eikä sillä ole mulle mitään väliä, koska itse en kisaa näyttelyissäkään (eikä siis tarvitse pelätä EVAa).
Jotkut ovat vähän herkempiä kuviensa kanssa kuin toiset, mutta saa sitä pitää päänsäkin eikä heti mennä noiden idioottien pompoteltaviksi!
-
- Le-ppä-ker-ttu
- Viesti:
Hei ja tervetuloa mukaan! :)
Haha, taitaa olla molemminpuolista... Tosin minulla on myös jonkin verran kokemusta hevospuolesta ja sanoisin että asiat ovat toisiappäin.. :D Paras kaverini harrastaa virtuaalihevosia ja hänkin sanoi että hevospuolellahan sitä juuri ollaan enemmän tuollaisia XD
Kuvien suhteen toiset ovat herkempiä kuin toiset.. Lähinnä se on tuota EVA:a mitä ei näyttelyistä haluta mutta täällä on myös enemmän persoonallisempi tyyli sanoisin, suurin osa laittaa koiriinsa aikaa ja mielikuvista ja se vähentää aina sitä persoonallisuutta jos jollain muulla on sama kuva ;) Laatu korvaa määrän ns. :D
Mutta todellakin niin mukaan vaan! :) Ja jos ei joihinkin tiettyihin rotuihin halua keskittyä niin eihän sitäkään ole pakko! Voi esimerkiksi perustaa jonkun Tiian yksityiset tms :) Aika hyvän kuvan saa selailemalla ja lukemalla eri kenneleitä ja monilla kenneleillä on myös linkkilistat eteenpäin.
Haha, taitaa olla molemminpuolista... Tosin minulla on myös jonkin verran kokemusta hevospuolesta ja sanoisin että asiat ovat toisiappäin.. :D Paras kaverini harrastaa virtuaalihevosia ja hänkin sanoi että hevospuolellahan sitä juuri ollaan enemmän tuollaisia XD
Kuvien suhteen toiset ovat herkempiä kuin toiset.. Lähinnä se on tuota EVA:a mitä ei näyttelyistä haluta mutta täällä on myös enemmän persoonallisempi tyyli sanoisin, suurin osa laittaa koiriinsa aikaa ja mielikuvista ja se vähentää aina sitä persoonallisuutta jos jollain muulla on sama kuva ;) Laatu korvaa määrän ns. :D
Mutta todellakin niin mukaan vaan! :) Ja jos ei joihinkin tiettyihin rotuihin halua keskittyä niin eihän sitäkään ole pakko! Voi esimerkiksi perustaa jonkun Tiian yksityiset tms :) Aika hyvän kuvan saa selailemalla ja lukemalla eri kenneleitä ja monilla kenneleillä on myös linkkilistat eteenpäin.
4 Laps Clover - shetlanninlammaskoiria
Kisakeskus Wednesday (tauolla)
Kisakeskus Wednesday (tauolla)
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Itse kuulun näihin jota harmittaa ja potuttaa niin pirusti, kun "joudun jakamaan" jonkun kennelin kuvaluvat ja huomaan samasta koirasta/kennelistä kuvia jollain muulla. Esimerkiksi kun kohta olen pelkästään rodun X kohdalla selannut kohta 100 kenneliä (ja vielä on useita selaamatta) vain löytääkseni itseäni miellyttäviä kuvia ja luonut sitten näille kuville pitkiäkin tulevaisuudensuunnitelmia, on se erittäin harmittavaa että työni ym. valuu nopeasti hukkaan.Lynn kirjoitti:Joka tapauksessa, ainoa asia mikä tässä pelottaa, niin olen kuullut että porukka ei hyväksy jos koira1 ja koira2 sivuilla ovat samat kuvat. Se on vähän... pelottavaa. :D
Mutta siis tilanteet joissa koirilla esiintyy samat kuvat tai muuta vastaavaa, saadaan mun tietääkseni aina sovittua lopulta asiallisesti (jos molemmilla osapuolilla on asenne kohdallaan). :) Ei kukaan toista maanrakoon ala manailemaan, haukkumaan, kiusaamaan tai mitään vastaava tuonkaltaisissa tilanteissa! ;D
Rohkeasti vain mukaan, ei täällä ihmiset sua syö! Tietysti kaikissa porukoissa aina joskus henkilöiden välillä syntyy manaa enemmän tai vähemmän.
Itte aloitin virtuaalitouhut hevospuolella (jee, ehkä 2kk olin siellä "aktiivisesti" messissä), ja sen vähän mitä siellä olemista koin, koen koirapuolen mukavammaksi. Täällä otetaan asiat enemmän leikillä, niin kuin pitääkin. Hevospuolesta mulle jäi jotenkin vakavampi mielikuva.
// Joo ja hei, ei ole pakko painottaa vain joihinkin rotuhin. Esimerkiksi mulla kennel Free Dragon on omistanut koiria aivan liian suuret määrät (tälläkin hetkellä niitä on ihan liikaa), ja ties kuinka monista eri roduista. Kymmenistä. Kokonaisuudessaan mulla on ollut/on rotuja kaikista mahdollisista roturyhmistä paitsi FCI4 mäyräkoirista, mutta sellainenkin on tulossa. :D Aloitat vaikka nyt jollain sekalaisella rotusakilla, ja myöhemmin sitten alat hahmottamaan mikä olisi se "oma rotu".
"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ No mutta voihan se toinenkin tehdä ihan saman työn kuin sinä ettiessään netin uumenista hyviä kenneleitä joilta kysyä kuvalupia? Eikö sua yhtään ärsytä, että joku toinen on "ehtinyt ensin" ja kieltää sua käyttämästä niitäkin kuvia mitä ei itse juuri käytä (paitsi "kyl mä viel joskus"), vaikka kennelin omistaja on luvan sinullekin antanut?
Enkä mä nyt tarkoita että sinä kieltäisit käyttämästä koko kennelin kuvia, mutta olen huomannut tätä samaa muilla ja muakin on kielletty käyttämästä kennelten kuvia vaan sen takia että se toinen ehti ensin ja ehkä käyttää tulevaisuudessa. Se on vain tosi vtuttavaa, kun on itsekin tehnyt monen tunnin työn kaivaessaan hyviä kenneleitä ja tuurilla saa edes yhden käyttöluvan ja sitten joku kehtaa tulla siitä kieltämään "älä käytä, mulla on ollut tuolta luvat niin ja niin kauan!!111".
Enkä mä nyt tarkoita että sinä kieltäisit käyttämästä koko kennelin kuvia, mutta olen huomannut tätä samaa muilla ja muakin on kielletty käyttämästä kennelten kuvia vaan sen takia että se toinen ehti ensin ja ehkä käyttää tulevaisuudessa. Se on vain tosi vtuttavaa, kun on itsekin tehnyt monen tunnin työn kaivaessaan hyviä kenneleitä ja tuurilla saa edes yhden käyttöluvan ja sitten joku kehtaa tulla siitä kieltämään "älä käytä, mulla on ollut tuolta luvat niin ja niin kauan!!111".

- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Ei, mä kuulun siihen sakkiin jota nimenomaan ei häiritse saada tuumausta "älä käytä kuvia" henkilöltä, jolla on ollut kuvaluvat jostain ennen mua.
Sillä ("mua harmittaa kun joudun jakamaan luvat") nyt lähinnä tarkoitin, että jos on virtuaalisesti pienikantainen rotu (no esimerkkinä vaikka nyt islanninlammaskoira, josta itte omistan yhtä lukuunottamatta kaikki valokuvalliset yksilöt), ei pitäisi olla vaikeaa käydä noiden muutamien koirien omistajien sivuilla katsomassa, mistä heillä on lupia, eikä ensimmäiseksi sitten mennä samoista paikoista kysymään vaan koettaa löytää jostain muualta. Ymmärrän asian paremmin joillain suosituimmilla roduilla, että sellainen ei onnistu niin vain (kovin moni tuskin lähtee selailemaan hirveää määrää eri sivuja tsekkaamassa mistä kelläkin on kuvaluvat).
Ja ei, en myöskään kuulu kastiin joka karjuu "älä käytä kuvia kun mul oli eka". On tullut jaettua onnistuneesti muutamien kennelien kuvia kun on tullut tarvittavia tilanteita vastaan.
Sillä ("mua harmittaa kun joudun jakamaan luvat") nyt lähinnä tarkoitin, että jos on virtuaalisesti pienikantainen rotu (no esimerkkinä vaikka nyt islanninlammaskoira, josta itte omistan yhtä lukuunottamatta kaikki valokuvalliset yksilöt), ei pitäisi olla vaikeaa käydä noiden muutamien koirien omistajien sivuilla katsomassa, mistä heillä on lupia, eikä ensimmäiseksi sitten mennä samoista paikoista kysymään vaan koettaa löytää jostain muualta. Ymmärrän asian paremmin joillain suosituimmilla roduilla, että sellainen ei onnistu niin vain (kovin moni tuskin lähtee selailemaan hirveää määrää eri sivuja tsekkaamassa mistä kelläkin on kuvaluvat).
Ja ei, en myöskään kuulu kastiin joka karjuu "älä käytä kuvia kun mul oli eka". On tullut jaettua onnistuneesti muutamien kennelien kuvia kun on tullut tarvittavia tilanteita vastaan.

"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
-
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Tervetuloa joukkoon mukaan vaan (;
Ensinnäkin, omasta mielestäni virtuaalikoirapuolella ollaan rennompia (kokemusta virt. koirailusta about 1-2 vuotta, virt. hevosista 5 vuotta) ja mukavampia ainakin omasta mielestä, ja kaikki ulkoasut, luonteet yms. on aika lailla halvempaa (: (esim. tämä karvaturreissa ulkoasuja lähes ilmaiseksi/parilla kuvalla lähtee/yhellä tai kahella luonteella, ja ainakin konilassa ja ht.netissä samanlainen, ehkä huonompikin lähtee miljoonalla sijoituksella joita kisaa koko loppuikänsä, kolmella luonteella/sukuselvityksellä/valmennuksella tai huipputason järkkärilaatukuvilla)
Muutenkin tuntuu, että koirapuolen itse virtuaaliharrastelu olisi rennompaa, ei mitään 400 sijoitusta yhdellä koiralla, vaikka tittelirivistö voikin olla pitkän näköinen. Kisatus tuntuu rennommalta (hevoset voi kisatalleilla/yksärinä mennä monessa eri maassa samana päivänä eri kisoja), joko sen takia, että omistajat kisaavat realistisesta/ovat laiskoja/rennompia.
Kuvista ei kyllä pitäisi olla pulaa, sen verran moni täällä kauppailee koirakuviaan. Jos osaat piirtää/tiedät jonkun joka jaksaa ja osaa piirtää, voit hyvin osallistua pivikonäyttelyihin (piirretyt virtuaalikoirat). Silloin ei voi tulla sama koira-tilannetta. Pivikon säännöt on ehkä hieman tarkemmat kuin hevospuolen PKKn (esim. ei voi olla eri piirtäjien kuvia, vastaa siis samaa kuin oikeilla kuvilla kisaavien saman koiran kuvat-tilannetta, jotta YVNLn ja PIVIKOn säännöt vastaisivat hiukan toisiaan). Minusta kyllä kaikkein paras ero PKKn ja PIVIKOn säännöissä on se, että kuvissa katsotaan enemmän rakennetta kuin itse piirrosta, jolloin voi vaikka tehdä pelkän viivapiirroksen ja värittää sen hieman, eikä haittaa vaikka menisi hiukan väärään suuntaan (:
Minullahan ei ikinä ole ollut valokuvallista koiraa, saatika sitten virtuaaliheppaa (yhden tilapäiskuvia lukuun ottamatta), joten en koirapuolella ole yvnlssä edes kisaillut. Siinä en voi mitenkään auttaa, mutta jos pivikoa hankit niin voin siinä auttaa (ja vaikkapa piirtää sulle, jos et ite osaa tai et löydä ketään (: )
Jos kiinnostaa, nii voit käydä kattelemassa mun täysin piirrettyä (en ole koviin moneen täysin piirrettyyn kenneliin muuten eksynyt, ellei CC!n koiria ja yhtä toista kenneliä johon törmäsin joskus lasketa) kenneliä, Hallaraa. Sieltä Sini on ensimmäinen virtuaalikoirani, jonka näkee esim. kuvista ja luonteestä..
Ensinnäkin, omasta mielestäni virtuaalikoirapuolella ollaan rennompia (kokemusta virt. koirailusta about 1-2 vuotta, virt. hevosista 5 vuotta) ja mukavampia ainakin omasta mielestä, ja kaikki ulkoasut, luonteet yms. on aika lailla halvempaa (: (esim. tämä karvaturreissa ulkoasuja lähes ilmaiseksi/parilla kuvalla lähtee/yhellä tai kahella luonteella, ja ainakin konilassa ja ht.netissä samanlainen, ehkä huonompikin lähtee miljoonalla sijoituksella joita kisaa koko loppuikänsä, kolmella luonteella/sukuselvityksellä/valmennuksella tai huipputason järkkärilaatukuvilla)
Muutenkin tuntuu, että koirapuolen itse virtuaaliharrastelu olisi rennompaa, ei mitään 400 sijoitusta yhdellä koiralla, vaikka tittelirivistö voikin olla pitkän näköinen. Kisatus tuntuu rennommalta (hevoset voi kisatalleilla/yksärinä mennä monessa eri maassa samana päivänä eri kisoja), joko sen takia, että omistajat kisaavat realistisesta/ovat laiskoja/rennompia.
Kuvista ei kyllä pitäisi olla pulaa, sen verran moni täällä kauppailee koirakuviaan. Jos osaat piirtää/tiedät jonkun joka jaksaa ja osaa piirtää, voit hyvin osallistua pivikonäyttelyihin (piirretyt virtuaalikoirat). Silloin ei voi tulla sama koira-tilannetta. Pivikon säännöt on ehkä hieman tarkemmat kuin hevospuolen PKKn (esim. ei voi olla eri piirtäjien kuvia, vastaa siis samaa kuin oikeilla kuvilla kisaavien saman koiran kuvat-tilannetta, jotta YVNLn ja PIVIKOn säännöt vastaisivat hiukan toisiaan). Minusta kyllä kaikkein paras ero PKKn ja PIVIKOn säännöissä on se, että kuvissa katsotaan enemmän rakennetta kuin itse piirrosta, jolloin voi vaikka tehdä pelkän viivapiirroksen ja värittää sen hieman, eikä haittaa vaikka menisi hiukan väärään suuntaan (:
Minullahan ei ikinä ole ollut valokuvallista koiraa, saatika sitten virtuaaliheppaa (yhden tilapäiskuvia lukuun ottamatta), joten en koirapuolella ole yvnlssä edes kisaillut. Siinä en voi mitenkään auttaa, mutta jos pivikoa hankit niin voin siinä auttaa (ja vaikkapa piirtää sulle, jos et ite osaa tai et löydä ketään (: )
Jos kiinnostaa, nii voit käydä kattelemassa mun täysin piirrettyä (en ole koviin moneen täysin piirrettyyn kenneliin muuten eksynyt, ellei CC!n koiria ja yhtä toista kenneliä johon törmäsin joskus lasketa) kenneliä, Hallaraa. Sieltä Sini on ensimmäinen virtuaalikoirani, jonka näkee esim. kuvista ja luonteestä..
Joskus aurinko ei paista, vaikka olisi kevät. Silloin kaikkein suurin apu on hiljaa vieressä istuva koira, joka nuolee jokaisen kyyneleen pois.
-
- Alkupalat
Kiitos paljon kaikesta informaatiosta, jota olen tätä kautta saanut. Virtuaalikoirailu kiinnostaa kyllä paljon ja aloitin eilen yhden ulkoasupohjan tekemisen, ehkä siitä vielä jotain tulee. Sakemannit kiinnostavat itseäni, joko valokuvallisina tai piirrettyinä. Voisi olla ihan hauskaa tutustua näihin piirrettyihinkin koiriin! (:
Juippi, ihana paikka, selailen sivuja tässä samalla. (:
Juippi, ihana paikka, selailen sivuja tässä samalla. (: