Kiinnostusta miniature australianshepherdeille?

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Vera
Vuohenruokaa

Kiinnostusta miniature australianshepherdeille?

Viesti Kirjoittaja Vera »

Näin alustavasti kyselisin, olisko kellään kiinnostusta harvinaiselle rodulle miniature australianshepherd (EFR)? Mulla on vähän sama juttu kun Shanyalla (samalla sivulla oleva westietopic), eli mulla olis tollanen melko kisattu narttu yksäreissä ja ajattelin teettää sille pennut Show Manian nimen alle, mikäli kiinnostusta löytyisi edes hiukan.

Jos ongelmasi ovat kuvat, saan ne kyllä hoidettua, esim. PIVIKOtkin käyvät erinomaisesti + oon löytäny netistä pari ihan kelpokuvaa. Tai sitten jos joku haluaisi koirasta pelkän käyttökoiran, niin eihän niitä kuvia tarvita tai sitten vaan sellaset ei-rakennekuvat.

Emä & Isä:

Emänä toimisi oma koirani evm. sukuinen When the Evils Lurkin in the Dark, jolla on melko paljon näyttelytuloksia (SERT:ejä ja CACIB:eja) sekä jopa muutama RYP-sijoituskin. Ennen pentuetta aiomme kuitenkin kisata enemmän käyttölajeissa (paimennus, toko ja agi). Sivuja en vielä laita näytille, koska koiran sivut ovat edelisellä ulkoasulla ja meillä on nyt uusi ulkoasu ja en ole ehtiny päivittää kisakalenteria... mutta voin kummiskin vakuuttaa että koira on olemassa :D

Isä tulisi olemaan todennäköisesti evm.

Kenelle?

Kelle tahansa, joka luulee/uskoo pystyvänsä pitämään koiraa sen eliniän ajan sekä tarjoamaan sille kunnollista kisautusta (himokisautusta en kuitenkaan vaadi) Eli vaikkapa yksityisiin. Jos varaajia tulee olemaan monta, luovutan pennut ensisijaisesti paimenkoirakenneleihin.

Ööh, mitä muuta? Ainiin, pentue tulisi syntymään vasta syys-lokakuun vaihteessa, joten mikään kiire ei ole. Kuitenkin toivoisin, että jos jollakulla löytyisi edes vähän kiinnostusta, ilmoittaisitte siitä minulle heti.
the weather changes
Minka
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Re: Kiinnostusta miniature australianshepherdeille?

Viesti Kirjoittaja Minka »

Lähtiskö yksi tälläinen mini aussikennuun? Iski kiinnostus...
Zellie
Keilapallo

Viesti Kirjoittaja Zellie »

Laittelin Yv'tä joku aika sitten. :3
Open your eyes and tell me what you see
Am I among the forgotten?
Please say you remember me
Vera
Vuohenruokaa

Ai kiva että löytyy kiinnostusta :D Kummalekin lähtee ehdottomasti pentu, ei tarvi laittaa edes kisa- tai sivunäyttöä. Mietin vielä aionko itse ottaa pentua tästä pentueesta...

Mut sanokaa rehellisesti, missä lajeissa oikeasti aiotte kilpailla? Mulle käy vaikkapa vain 2 lajia, mut sit niihin pitää panostaa. Jos taas aikoo harrastaa montaa eri lajia, niissä ei tarvitse kilpailla niin pitkälle. Ymmärsittekö? :D

Entäpäs teiän kuvatilanne?
the weather changes
Minka
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Ite kisaisin ainakin tokossa, paimennuksessa ja palveluksessa. Näyttelyt riippuvat täysin siitä, minkävärinen pennusta tulee. Tokossa ja paimennuksessa luultavasti valioksi asti kisattaisiin. Mieluiten ottaisin pennun narttuna.
Vera
Vuohenruokaa

Hyvältä kuulostaa (: Oon löytäny ainakin yhdet ok-kuvat netistä, tässä http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... colour.jpg jos jollekin kelpais :D Onhan Lurullakin vain tällaset kuvat ja silti on tullut hurjasti menestystä näyttelyistä http://partaveikot.webs.com/luru1.jpg ja http://partaveikot.webs.com/luru2.jpg.
the weather changes
Zellie
Keilapallo

Mä kisaisin paimennuksessa vailioksi asti + tokossa valioksi asti, niiden lisäksi katsotaan sitten muita lajeja. Kuvat varmaan piirtelisin itse, oikeita kuvakuvia en taida mistään löytää. : D
Vera
Vuohenruokaa

Kuulostaa hyvältä! : D Alan miettimään nimivaihtoehtoja, julkaisen ne viimeistään huomenna. Mitä sukupuolta haluaisiy pennun olet, Zellie?
the weather changes
Zellie
Keilapallo

Oukhei. Sukupuoleltaan mitä luultavimmin uros, kun kuvat kuitenkin piirtelen itse, niin ei niidenkään kanssa tule sellaista suuren suurta ongelmaa. Mutta hienoa, jos mulle pentu lähtee - on tämä sen verran harvinaista herkkua saada EFR rotuun itselle edustaja, ja vielä koira jollaisen haluaisin niin mielelläni myös IRL. : )
Vera
Vuohenruokaa

Oho, ei hemmetti en osaa enään kirjottaa koneella, niin paljon kirjoitusvirheitä noista mun viesteistä löytyy : D

Mut haluaisitteks te kirjain- vai teemanimet? :)

Ääh, pitäiskö munki ottaa pentu.. ?
the weather changes
Zellie
Keilapallo

Mä itse tykkään paljon teemanimistä, eli jos jonkun kivan keksit sellainen kyllä kelpais. Tosin joku kiva kirjainkin sopii. : 3 Ja totta maar sä itekkin pennun otat. Niin muuten, pitimäni kysäistä, että kai jalostus tulevaisuudessa onnistuu (evm. nartulla)?
Minka
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

tiimi-eli teemanimet :-)
Vastaa Viestiin