Oon jo pidemmän aikaa suunnitellut buhundpentuetta Averimaan, joka oliskin meidän ihka ensimmäinen pentue.
Urosta oon etsinyt kai jo kuukauden, ehkä parikin tuolla jalostusilmoituksissa, mutta tähän mennessä kukaan komistus ei ole ilmoittautunut!
Emänä pentueessa olisi oma vaalea buhundnarttuni Routapuron Wolf-Whistle, "Tinka". Tinka on näyttelypainotteinen buhund ja onkin pärjännyt tällä saralla hienosti. Tittelirivi on tällä hetkellä kokonaisuudessaan vFIN & vLT & vDK & vGER & vEST & IS MVA* BH vLTW-09 vDKW-09, sekä ihan vähän aika sitten Tinka sijoittui BIS1. Tinkan pentuesisaruksista en tiedä mitään, mutta (jos sellaisia on vielä olemassa) niillä tuskin on omia pentueita. Tinkan isä on evm. ja emä jo kuollut Enercic Gold, joka tuli myös evm. suvusta.
Isänä pentueessa on Norjasta tuleva komea musta uros nimeltä Gnaahh Come Away With Me, "Håkan". Håkan on kisaillut menestyksekkäästi etenkin tokossa ja näyttelyissä. Sen kanssa on harrastettu myös metsäjälkeä jonkin verran. Luonteeltaan Håkan on aika touhottaja ja haluaa olla ihan kaikessa mukana. Sille pitää keksiä paljon aktiviteettia ettei se tylsisty.
Myyn pennun mieluiten sellaiseen kotiin, jossa sen kanssa kilpaillaan aktiivisesti ainakin yhdessä lajissa. Se voi olla ihan mikä laji tahansa ja niitä voi olla enemmänkin, mutta kunhan näen että koiran kanssa tehdään jotain. Voin myydä pennun myös tallikoiraksi, mutta silti vaadin edes pientä kisautusta. Yhteydenpito olisi myös mukavaa - kasvattien kuulumisia kun on aina kiva lukea. :>
Aion nyt tämän pentueen kohdalla kokeilla ns. "realistisempaa virtuaalikoirailua", eli käytän emän ultrassa ja sen perusteella sieltä myös syntyy pentuja. Pennut käyvät myös pentutarkastuksessa ja rokotuksissa. Averimassa koiran tiineys kestää siis kaksi viikkoa ja pennut ovat luovutusikäisiä viikon päästä syntymästä. Toisin sanoen saatte viedä pentunne kenneliinne kolmen viikon päästä astutuksesta.
Jos kuvat ovat ongelma niin mulla voi olla ainakin osalle siihen ratkaisua. Oon valmis lahjoittamaan mielihyvin tämän uroksen kuvat käyttöön, sekä tämän piirtämäni mustan nartun (ja toi on sitten mun ensimmäinen koneella väritetty otus, toivottavasti ei oo ihan kamalan näköinen!). Voin tietty koittaa piirtää myös lisää jos vaan ylppärikiireiltäni ehdin. Nytkin pitäisi olla lukemassa...ehheh
Jos kiinnostaa niin kerrohan minne vauva tulisi, mitä harrastaisitte, kumpaa sukupuolta ja mitä väriä toivoisit ja tarvitsetko kuvia. Myös jonkinlaista kisanäyttöä olisi kiva saada.
En yleensä myy keskeneräisiin kenneleihin ellei pentu sitten mene sellaiselle henkilölle jonka koen luotettavaksi virtuaalikoiranomistajaksi ja tiedän että hän saa hommansa loppuun. :>
Otan maksimissaan kuusi varausta.
Jäljellä 3/6.
1. Hobu, narttu, Eahkedan
2. mia, uros, Averima
3. sasu., narttu, Kuurakuun
4. meeriii, uros, Aina Eloisan
NIMET
Nimet alkaa kaikki A:lla ja ne on napattu joko Mewin tai Radioheadin biisien nimistä. :) Nimien perään tulee liite of Averima.'
Am I Wry? No
Apocalypso
A Dark Desing - meeriii
An Envoy To The Open Fields - sasu.
A Wolf At The Door - mia
A Reminder - Hobu
Anyone Can Play Guitar
A Punch Up At A Wedding