Meidän blogi

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Vastaa Viestiin
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Meidän blogi

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Nyt kun mulla on päivisin tässä tätä luppoaikaa niin ajattelin että vois kehitellä tota meidän blogia vähän johonkin suuntaan. Mitä tuonne kaipaisitte lisää? Millaisista jutuista haluaisitte lukea? Mitä on liikaa, tai mitä voisi muuttaa?

Sekä ulkoasusta että teksteistä ja muusta sisällöstä otetaan vastaan palautetta. Otsikkokuva on vähän kämänen, mutta se nyt saa toistaiseksi piisata kun on ainoa tuohon sopiva kuva jossa on kaikki koirat. Tarkoituksena kyllä olisi ehtiä ottaa uusi ennenkun maa ei enää ookaan niin vihreä..

Ja jos joku haluaa lisätä meidät esim. oman bloginsa linkkilistalle eikä löydy vielä meidän blogrollista niin vinkatkaa että linkitän :)

Tässä se nyt on!
Risto
Pohjasakan hämmentäjä

Re: Meidän blogi

Viesti Kirjoittaja Risto »

Ite tykkään sun kirjotustyylistä + sun koirat on ihan mahtavia, joten oon jo jonkin aikaa seuraillut teidän blogia. Yhdessä vaiheessa hävitin osoitteen, mutta nyt oon taas löytänyt ja lukeminen voi alkaa. Itse jo linkittelinkin teidät meidän blogiin, että seuraillaan teitä ja tullaan seuraamaan jatkossakin. Joka merkinnästä löytyy mukavasti kuvia joista selkeesti näkee, että minkälainen teidän arki on.

Pieni toive olisi.. ;) Ois kiva nähdä koirien ruoka-annoksista kuvia! Niitä on jostain syystä ihan sairaan mukava katsoa, et en tiiä onko mulla joku ruokafetissi vai mikä, mutta jotain pieniä kiksejä saan niistä. ;) No ei vaiskaan, on vain ihana nähdä kun joku panostaa koirien ruokaan niin hienolla tavalla kuten sinä. Kaipailisin myös sellaisia aiheita, jotka ovat koiramaailmassa puheenaiheena ja ilmaiset mielipiteesi niistä asioista ja pyrit niin sanotusti kehittämään keskustelua merkinnöistäsi. En nyt osaa sanan tarkkaan selittää mitä haen, mutta sun mielipiteitäs on kiva kuunnella ja pohtia asioita niiden kannalta. Niin ja tosta teidän jäljestämisestä on mukava lukea, mutta olisi myös kiva saada tietää, että miten kys lajiin pääsisi tutustumaan. Kun ei taida ihan perus peltojälkeä olla. ;) Itse ainakin olisin kiinnostunut tuonlaisesta toiminnasta tuon ranskanbulldogin kanssa, koska sillä on ihan samanlainen tyyli ja halu jäljestää kun Capolla esimerkiksi. Toi sähköpostitilaus on kätevä juttu, koska unohdan aina tarkistaa kaikkien suosikkiblogien uusimmat merkinnät ja siinä käy niin, että loppujen lopuksi lukeminen jää kokonaan. Pitäisi vaan laittaa tilaus menemään uuteen sähköpostiin, koska ilmoituksen taitavat tulla vielä vanhaan sähköpostiin ja siitä tais johtua tän blogin osoitteen unohduskin. Jostain syystä kaipailisin teille hieman persoonallisempaa ulkoasua, niin kokonaisuus olis fantastic, mutta... Blogien tarkoitushan on se, että luetaan tekstejä, eikä arvostella ulkoasuja. Kymppi blogin nimelle!
MEIKÄN SETIT ON AITOJA, PIKIMUSTAA HUUMORIA
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Oho, kiitos, olipa monipuolinen palaute! Kivaa, sain jo tuosta paljon ideoita siihen mitä uutta blogiin voisi tehdä.

Mä olen oikeastaan aika tahallani jättänyt vähän pois noita koiramaailman liittyviä mielipidejuttuja, koska keskustelen niistä niin paljon noin muuten foorumeilla, irkissä ja irl koiratuttujen kanssa, että oon jotenkin ehkä yrittänyt pitää tota enemmän tommosena hyvänmielenjuttuna kun välillä ne keskustelut sitten menee tosi kiivaiksi. Täytyy kuitenkin laittaa sekin asia mietintään, kyllähän sitä kai voi ilmaista mielipiteensä myös niin ettei ehkä käynnistä heti hirveätä sotaa, ja ehkä valita ainakin alkuun aiheet sen mukaan ettei nyt aloita ihan heti niistä suurimmista kiistakapuloista mitä tuolla nyt on. Ruokinnasta nyt täytyy ainakin puuhata joku blogaus! Samoin täytyy kirjoitella tosta meidän etsintäharrastuksesta jotain faktaakin. Kiitos näistäkin ideoista :D

Ulkoasuun pitää kyllä joo koittaa jossain kohti panostaa, vähän on vaan mietinnän alla nyt et miten ja mistä sen tuunaamisen aloittaisi.. Mulla on ollut jo pidemmän aikaa vähän pientä inhotusta noiden ulkoasujen väsäämiseen itse, ja siksi oon laiskana mennyt sieltä mistä aita on matalin ja tyytynyt valmiisiin ulkoasuihin joihin oon vaan vaihtanut omat kuvat.

Laitoin teidät meidän Blogrolliin nyt kans :)

Lisää ois myös kiva kuulla muiltakin, sain jo tästäkin hirveesti ideoita ja oon oikeesti tosi yllättynyt miten paljon asiaa wenyan kommentissa oli mutta palaute ei oo koskaan pahitteeksi!
Hyena
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Multa ei nyt ole varmaan tulossa niin rakentavaa palautetta kuin wenyalta mutta jotakin haluan tästä nyt sanoa.

En ole aiemmin blogianne lueskellut eli vasta tämän mainoksen myötä sinne eksyin. Nimi "Kolme muskettisoturia" on hauska ja osuva, ei mikään väkisin väännetty vaan aivan tavallinen ja helposti muistettava. Otsikkokuva on tosi ihana, koirilla mainiot ilmeet ja tunnelma siinä muutenkin niin mukava. =)

En seuraa mitään blogeja ja aika harvoin jaksan edes satunnaisia juttuja lueskella, mutta tämän kanssa tein yhden niistä poikkeuksista. Kirjoitustyylistäsi tulee jotenkin mieleen omani - ei foorumilla, vaan esim. joidenkin kouluhommieni suhteen. Vaikutan nyt kamalan itsekehuiselta kun sitten sanon, että tykkään kirjoitustavastasi ja tekstejäsi on helppo ja kiva lukea. Melkein nauroin ääneen "Makunsa kullakin" -kirjoituksen kohdalla: "Mutta herneenpalko, se kyllä saa kenet vaan syttymään!" + Timin ilmeet. :D

Yksinkertainen ulkoasu pukee tätä blogia hyvin eikä se ole mielestäni lainkaan tylsä! Se saa huomion kiinnittymään enemmän itse sisältöön ja sehän on kumminkin se pääasia. =) Kaiken kaikkiaan toimiva ja uudemmankin vierailun arvoinen blogi.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Kiitos Hyenallekin, en mä tarkoittanut tuossa aiemmin että palautetta ei saa laittaa jos ei oo niin paljon asiaa kun wenyalla, kyllä ihan minkälainen palaute vaan kelpaa!

Nii että jos jollain muullakin on sanottavaa niin anti tulla, nyt menen suunnittelemaan blogausta koirien ruokinnasta.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Hyvä, ettei tarvii olla hirveen rakentava!

Tykkään teijän blogista hirveesti. Oon lukenut sitä aktiivisesti niin pitkään kuin muistan ja sieltä löytyy aidosti ja oikeesti mielenkiintosta juttua. Kivoja kuvia löytyy ja ne piristää kivasti blogitekstiä. Ulkoasu on simppeli, mutta mun mielestä sen ei tarvis olla monimutkasempi. Oon ihan tajurakastunut Lunaan!
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Kiitti Rebecallekin, palaute kyllä kelpaa enemmissäkin määrin jos jollain ois vielä jotain sanottavaa ;)
Katselijoita ketjulla ja blogilla on ollut mutta ei mitään sanottavaa niistä?
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Mulla ei ole nyt antaa mitään tulenpalavaa kritiikkiä ku oon just menossa nukkumaan, mutta saisko esittää toiveen koulutusta käsittelevästä postauksesta? :) Ihan vaan vaikka joku step-by-step "kuinka saada koira istumaan"-tyylinen postaus olis kiva ainakin tämmöselle urvelolle :D Ja ehkä jostain koulutustyyleistä, koirien oppimistavoista ja tommosesta ihan peruskaurasta, jotka ei kuiten välttämättä ole kaikille ihan niin peruskauraa.

// oh cool tämä kumminki tallentu tänne, eilen nääs turrila värkkäs ja mietin jo ilmestykö tämä viesti ees
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Nathia mäkin kompsin tossa koulutusta käsittelevästä postauksesta/postauksista. Haluaisin mielelläni lukea mitä kannattaa sinun mielestäsi opettaa koiralle ylipäätäänsä(jos mietitään sellaista perusMustia joka tulee mamman lenkkikaveriksi), missä järjestyksessä pennulle asioiden opetus jne. Sulla on myös tosi terävät mielipiteet, joten olis kiva lukea joskus sun ajatuksia esimerkiksi nykyajan koiraharrastuksesta verrattuna siihen kun itse aloitit, vertailisit hyviä ja huonoja puolia esim Victoria Stilwellin ja Cesar Milanin metodeissa...

Anyways, teidän blogi on aina ollut nautinto lukea. Löytyyhän sieltä sitä yleistä hömpänpömppää, mutta sulla on taito saada se(kin!) kuulostamaan maailman mielenkiintoisemmalta asialta. Tosi hyvälaatuista kuvaa tukemassa hyvälaatuista tekstiä, piristää mukavasti lukunautintoa! Ulkoasu on helppo käyttää eikä brushmätöt haittaa lukemista. Linkitin teidät omien koirieni blogiin!
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Okei mä mietin noita ehdotuksia, en tiedä luitteko noita aiempia postauksia mutta tästä se johtuu etten oo niitä kirjoitellut:
Mä olen oikeastaan aika tahallani jättänyt vähän pois noita koiramaailman liittyviä mielipidejuttuja, koska keskustelen niistä niin paljon noin muuten foorumeilla, irkissä ja irl koiratuttujen kanssa, että oon jotenkin ehkä yrittänyt pitää tota enemmän tommosena hyvänmielenjuttuna kun välillä ne keskustelut sitten menee tosi kiivaiksi. Täytyy kuitenkin laittaa sekin asia mietintään, kyllähän sitä kai voi ilmaista mielipiteensä myös niin ettei ehkä käynnistä heti hirveätä sotaa, ja ehkä valita ainakin alkuun aiheet sen mukaan ettei nyt aloita ihan heti niistä suurimmista kiistakapuloista mitä tuolla nyt on.
Muahan ei siis sinällään haittaa jutella noista asioista, mutta oon yrittänyt pitää blogini erossa kaikenlaisista internetin sotatantereista :D

Mut nyt kun kerta vaaditaan niin ehkä vois koittaa ponnistella tonne jotain asiaakin. Hömppää oon yrittänyt laittaa aika tarkoituksella tonne väleihin (ja mun piti siis ihan erikseen opetella hömpänkirjoittamisen jalo taito..) koska musta on itestä vähän tylsää lukea semmosia blogeja jonne kirjataan vaan esimerkiksi koetuloksia tai muuta sellaista. Plus että jos en kirjottais hömppää välillä niin esim. Timi vilahtelis blogissa varmaan aika harvoin, ja mielelläni kirjotan vanhemmasta herrastakin.

Nyt oon inspiroitunut, kertokaa lisää niin bloginkirjoittaminen tuntuu pidempään näin hauskalta :mrgreen:
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Nath kirjoitti:Mulla ei ole nyt antaa mitään tulenpalavaa kritiikkiä ku oon just menossa nukkumaan, mutta saisko esittää toiveen koulutusta käsittelevästä postauksesta? :) Ihan vaan vaikka joku step-by-step "kuinka saada koira istumaan"-tyylinen postaus olis kiva ainakin tämmöselle urvelolle :D
Mä kirjoitin nyt tuonne mun mielestä tärkeimmästä pennulle opetettavasta asiasta, tuli vaikeus että mistä kirjoitan ensin kun kaikesta on niin paljon sanottavaa, mut toivoisin kuulevani nyt tän ekan koulutuspostauksen pohjalta että mitä huomaatte että tuosta tekstistä puuttuu, mitä sinne voisi lisätä tai kirjoittaa toisin? Mulla on jotenkin nää jutut niin selkärangassa, että välillä tuntuu etten osaa kirjoittaa tarpeeksi selkeästi ottaen huomioon sellaiset ihmiset joille esimerkiksi kontaktiharjoittelu tulee uutena asiana. Tarkoitus oli myös kuvata opettaminen vaihe vaiheelta mutta en saanut nyt juuri meitä ketään kuvaamaan, joten sai mennä noilla kuvilla.

Seuraavaksi ajattelin kirjoittaa omien koirien ruokinnasta ja siitä miksi ne barffaa ja miten ne barffaa, ehdotuksia sitä seuraavasta aiheesta saa esittää ;) Etsijäkoiratoiminnan esittelyn meinasin myös kirjoittaa, mulla on nyt vaan niin paljon kirjoitushommia liiton lehteen että hoidan ne pois alta ennenkuin kirjoitan samasta aihepiiristä blogiin.

Muutenkin toki kaikki palaute on enemmän kuin tervetullutta!

whokilledbambi, mä en löytänyt mistään sun koirien blogin osoitetta jotta voisin linkittää, niin jos saan sen niin lisään tuonne Blogrolliin!
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Minusta tuo kontaktipostaus oli hyvä! Mulle tuo on entuudestaan tuttu vain terminä, joten kyllä tuosta tunsi irti saavansa tarpeelliset jutut eikä ainakaan vaikuttanu siltä, että sieltä ois jääny joku tärkeä fakta uupumaan.
Lisää tämmösiä <3_<3 Irtoisko sulta juttua vaikka itelle sopivimman rodun valinnasta/hyvän kasvattajan löytämisestä tai vastaavasta?
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

wenya kirjoitti: Pieni toive olisi.. ;) Ois kiva nähdä koirien ruoka-annoksista kuvia! Niitä on jostain syystä ihan sairaan mukava katsoa, et en tiiä onko mulla joku ruokafetissi vai mikä, mutta jotain pieniä kiksejä saan niistä. ;) No ei vaiskaan, on vain ihana nähdä kun joku panostaa koirien ruokaan niin hienolla tavalla kuten sinä.
Toive kuultu, en viitsinyt laittaa hirveästi ruoka-annoskuvia kun ne on aika samannäköisiä loppujen lopuksi, mut tuolla muutama! http://spied.wordpress.com/2010/10/13/omnomnom/

Nath, mä vielä vähän pyörittelen tota sun esittämää ajatusta. Oon ehkä sikäli vähän huono kertomaan siitä, että en itse koskaan ole valinnut itselleni rotua sillai että olisin vaan lähtenyt "tyhjästä" ja alkanut valikoida, enkä myöskään kasvattajaa.. On mulla tietenkin kriteerit sille mitä kasvattajan pitää olla tai mitä hän ei saa olla, samoin rodulle on tietenkin kriteerit mutta en tiedä kuinka hyvin osaan kertoa valinnasta kun en ole koskaan erityisesti mitään valinnut. Oon vaan aina harrastanut kovasti ja ajautunut sellaisten ihmisten ja koirien seuraan jotka miellyttää mua :mrgreen:
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Meillä on tosi tasoton ja tylsä blogi jonne tulee eniten (kirjoitusvirheitä) Onnista juttua, koska harrastan sen kanssa enemmän. Mut tässä on osoite: http://fluffydudes.blogspot.com/
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Vastaa Viestiin