Haltiapolun H -siperianhuskyt || SYNT. 8.1., SIVUJA!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Haltiapolun H -siperianhuskyt || SYNT. 8.1., SIVUJA!

Viesti Kirjoittaja Narya »

• TULOSSA LOISTAVA KÄYTTÖPAINOTTEINEN HUSKYPENTUE UPEALLA SUVULLA!

faktat:
    • Haltiapolun H -pentue
    • siperianhuskyja
    • syntymäaika heti kun varaukset täyttyvät ja varaajille sopii
    • pentuekoko max 5 pentua
    • rajaton määrä varalla olevia varaajia
Kuva

isä: BH REK1 REKÄ-YLE1 vjEUV-07 Wiua Jaques "Jack"
  • "Melko hyvät korvat ja silmät. Hyvä kaula. Hyvä selkä, menettelevä lantio. Hyvä rintakehä ja alalinja."
Etsiessäni pentueelle sopivaa urosta, halusin varmistua siitä, että kyseinen koira toisi hieman vanhaa verta jälleen pinnalle huskylinjoihin, joten Jack oli todella kullanarvoinen löytö. Uros on Jinxin (myöhemmin Jane) Wiua -aikainen kasvatti vuodelta 2007, joten sen suku on erittäin vanhaa perua. Jackin emä oli legendaarisen of Little Alaska (myöhemmin of Klein Alaska, kasvattaja Kayle) -kennelin kasvatti, joka linjautui vielä kauemmas historian hämäriin, aina Liquat -koiriin saakka. Jackin sisaruksista ei ole sen tarkempaa tietoa, mutta se on varmaa, ettei suku yleinen ole. Uros on kilpaillut menestyksekkäästi etenkin valjakkoajossa - sillä on 71 rankingpistettä, yksi YLE1 -tulos sekä REK1. BH -koe on suoritettuna ja useita ensimmäisen sijan luokkasijoituksia löytyy, pääasiassa laatumaininnalla erinomainen. Jack on myös virtuaalinen juniorieuroopanvoittaja vuodelta 2007.

emä: BH TK3 REKÄ-JOH1 REK1 VKTV VAVA vRH-TA vFIN TVA VVL KVA vMEV-09 Haltiapolun Draamasielu ''Seunn''
  • "Kaunis sopusuhtainen pää. Erinomaiset ja hyvin kiinnittyneet korvat. Suora kuononselkä, otsapenger myöskin erottuva. Hyvä kaula ja rintakehä. Erinomainen ylälinja. Vahva selkä, jonka pituus myös riittävä. Hyvä lanne, myöskin alalinja. Sopivasti viistoutuva lantio. Hännän kiinnityskohta oikea......"
Seunn on sijoitusnarttuni Haltiapolun D -pentueesta ja sikäli erittäin merkityksellinen koira, että sen olisi nyt tarkoitus jatkaa ihka ensimmäisen pennuttamani nartun (Sarastuksen Valoton Taival) kautta aloitettua Haltiapolun ensimmäistä jalostuslinjaa (täältä lisää tietoa). Seunn on tyypillinen siperianhusky - periksiantamaton, työskentelykykyinen, äärimmäisen sitkeä ja jossain määrin itsepäinenkin otus, jonka kanssa on kuitenkin äärimmäisen helppoa ja palkitsevaa tehdä yhteistyötä. Spiegelin ja Terriksen omistamassa Näädänverkon -kennelissä varttunut ja kilpaillut Seunn on todistanut kykynsä monissa eri lajeissa. Se on valioitunut agilitystä, tokosta, koirantanssista ja mikä tärkeintä - valjakkoajosta. Narttu on myös virtuaalinen pelastuskoira. Tämän lisäksi Seunn on saavuttanut erinomaisia tuloksia mejässä ja maastoesteissä. Näyttelyistäkin on ansaittu muutama ERI!
HIENOA, KIINNOSTUS SIIS HERÄSI?
Alkajaisiksi pyytäisin sinua lukemaan Haltiapolku -pennun myyntiehdot (tässä vaiheessa täytyy korjata viimeisen myyntiehdon kohdalla oleva virhe - en ole todellakaan mikään natsi näissä pentueenteettoasioissa, vaikka tästä pentueestakin on lähdössä sijoituskoira, se ei tarkoita, etteikö muillakin pentueen koirilla voisi teettää järkevänkokoisen pentueen) ja sijoitusipanaa harkitessasi myös informaation sijoituspentuasioista. Huomioithan, että vaadin kasvatiltani ehdottomasti kisaamista valjakkoajossa! Lisäksi haluan kuulla, mitä muuta olet suunnitellut harrastavasi uuden koiran kanssa, onko sinulla jalostussuunitelmia ja miksi haluat pennun juuri tästä yhdistelmästä. Kisautus- ja sivunäyttö on tärkeää.

HUOM! Jos olet kiinnostunut sijoituspennusta, olet etuasemassa pentua varatessasi!

VARAUKSET
Varaukset ovat alustavia, kunnes kaikki varaajapaikat ovat täynnä.
NIMET
Haltia -teemalla mennään! :--D Jos mikään allaolevista nimistä ei iske, saa nimen keksi myös itse - ainoa vaatimus on nimen alkaminen h -kirjaimella ja nimeen sisältyvän sana "haltia". Ainoa varsinaisesti kielletty nimi on Haltiapolun Haltiapolku. :mrgreen:

Haltiapolun Haltiamieli -- PEHKO
Haltiapolun Haltiasielu
Haltiapolun Haltialaulu -- IISKALA
Haltiapolun Haltiakieli
Haltiapolun Haltiatar
Haltiapolun Haltiataika
Haltiapolun Haltiasydän
Haltiapolun Haltiavalo
Haltiapolun Haltiataru
Haltiapolun Harmaahaltia
Haltiapolun Haltiasalit
Haltiapolun Hankien Haltia -- HOBU
Haltiapolun Helmiäishaltia -- POOLI
Haltiapolun Hiipuva Haltiavalta
Haltiapolun Haltiatähti
Haltiapolun Haltiakasvo
Haltiapolun Haltianauru -- WHOKILLEDBAMBI

Nimen valitsemalla vahvistat varauksen pentuun.
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Haltiapolun H -siperianhuskyt -- UPEA SUKU!

Ja nosto. :--) Pentueelle on nyt valittu myös isä.
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Eikä! Ei oo oikeesti tosi! Smokyn kuvilla oleva isä! Awww! Mulle siis juu Cirenveen. Mietin et pitiskö mun laittaa tälle ne kuvat joita näytinki jo sulle vai ettiä jostain vähän käyttiksemmät kuvat ku pentuekkin kerran on nui käyttis?
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Siis mulle on ihan sama, ihan miten vaan ite haluat! Helpompihan sulle on laittaa ne kuvat mitkä ollaan jo katottu, mut jos välttämättä haluat niin voit toki käyttiksenki kuvat laittaa. :--) Ihan kumpi vaan on hienompi. :mrgreen:
† † † ask me anything &
Domi
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Domi »

Ihanaa, joku kasvattaa huskyja! Minulla olisi aika uudehko huskykennel, Huskytiimi. Sinne olen etsinyt väkeä jo jonkun aikaa ja kolmas koira olisi vielä hakusessa. Eli tämä pentu (narttua tahtoisin), saisi pitkä-aikaisen, valjakkopainotteisen kodin meiltä ja tultaisiin kisaamaan pääosin valjakossa, koiratanssissa ja agilityssä. Ja jos hyvät rakennekuvat löytyy niin näyttelyissä myös.

Muutama pentuekin olisi myöhemmin mahdollisesti tulossa, sitten kun koirilla on menestystä ja ikää enemmän.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

pooli, ihan hyvältä kuulostaa, onko sulla kisanäyttöä? :--)
† † † ask me anything &
Domi
Epätoivoinen katse

Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Hmm, tässä tapauksessa mä mietin vielä. En haluais antaa pentua aivan uuteen kenneliin melko kevyellä kisanäytöllä, sillä 90%:ssa tapauksista se lentää kuukauden-parin päästä bumerangina takas innostuksen loppuessa. En siis kuitenkaan sano vielä ei, mutta tarvitsen hieman miettimisaikaa.
† † † ask me anything &
Domi
Epätoivoinen katse

Ok.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Mä oon miettinyt Enemyyn laumanjäseneksi huskyä jo kesästä saakka, mutta en vaan oo löytänyt "sitä oikeaa" kasvattajaa/kenneliä. Polar Circlesin nahkapentueen puolesta oon jo tutustunut hieman suhun ja kasvatusmetodeihisi ja ehkä susta löytyisikin sitä draivia olemaan "se oikea" huskykasvattajakin miulle.

Olen kääntämässä Enemyä enemmän ja enemmän valjakkoajoon (ja hupina koiratanssiin) painottavaksi kenneliksi, joten siksi mulla on nyt irkkusetterin, heelerin ja Shokin lisäksi läjä sammareita. Oon kuitenkin miettinyt ottavani muutaman yksilön toisestakin valjakkorodusta, ja huskyt on mua ihan livenäkin kiinnostanut.

Kuvia mulla ei ole tällä hetkellä yhtään ja jos nyt tästä pennun saan niin se saa kuvansa vasta sitten kun pääsen näyttelyyn kuvaamaan huskykehää. Toisaalta olen myös miettinyt pivikon hankkimista, joten jos löydän lahjakkaan huskypiirtäjän niin voi toki olla että pennusta tulisi piviko.

Kisanäyttönä mä nyt läjäytän tähän Buumin, Narrin, Bamin ja Shokin. Aloittelen vasta valjakossa kisaamista (kokeilen kepillä jäätä), mutta Narri, Buumi & Bam ovat käyneet jo Year Best Sleddogissa sekä taannoin Enemyn&Haovcin valjakkoputken ekassa osassa (kisaaminen jatkuu kunhan saadaan putki jatkumaan).
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Bambi, mielelläni annan sulle pennun Enemyyn! Kisautusnäyttö & suunnitelmat bueno ja kuvaongelmakaan ei oo mikään pennun antamista estävä tekijä. Käsittääkseni useammalla messarissa käyneellä on vapaana huskykuvia, joten kannattaa varmaan tehdä topsaa pyyntöihin ja tarjouksiin. Mut laitan sulle varauksen!

pooli, pistin nyt sullekin ipanan varaukseen. :--)
† † † ask me anything &
Domi
Epätoivoinen katse

Re: Haltiapolun H -siperianhuskyt -- UPEA SUKU! || POOLI!

Kiva. :)
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Haltiapolun H -siperianhuskyt -- UPEA SUKU! || POOLI!

No niin, varaukset ovat täynnä ja nimiä saatte kohtapuoliin! :--)
//Nimet aloitusviestissä!
† † † ask me anything &
Iiskala
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Re: Haltiapolun H -siperianhuskyt || NIMET

Viesti Kirjoittaja Iiskala »

Mulle narttu Haltiapolun Haltialaulu ;) <3 Tykkään tosta nimestä tooosi paljon :)
Vain yksi voi olla täydellinen
Se on Mimosa
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Re: Haltiapolun H -siperianhuskyt || NIMET

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Haltianauru niminen narttu tänne :)
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Vastaa Viestiin