Lychee A nahkat!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Lychee A nahkat!

Viesti Kirjoittaja cantarel »

Nyt oiski sitten Lycheen A-pentueen aika! Tätä ollaankin jo hetki odotettu ja viimein tuntuu fiksulta laittaa topa pystyyn. Rotunahan meillä on lyhytkarvainen collie. Pennut tulee olemaan väreiltään ainakin trikkejä, katsotaan sitten minkä väriseksi tuo isukki päätetään jos saadaan kiinnostuneita. :)
/edit: Buddy on päätetty väriltään blue merle -väriseksi! Eli pentueesta tulee syntymään vain tricolor ja blue merle -värisiä pentuja.

• V A N H E M M I S T A
Emänä toimii oma vanhan sukulinjan omaava Diivani, viralliselta nimeltään FantasMic Finding Way. Tittelirivistö näyttää seuraavaa: BH RH-F B VPVA VAVA vFIN TVA & KVA KANS SWE FIN FRA PMVA, eli eipä noita liian vähän vois sanoa olevan. Luonteeltaan Diiva on varma, joskin aika neitimäinen nirppanokka, eikä suvaitse turhaa sählinkiä toisten koirien osalta. Vieraille Diiva on kohtelias, tutuimmille paljon avoimempi, mutta silti niin sanottu yhden ihmisen koira. Motivoituu helposti tekemään melkeinpä mitä vain sen Oman Ihmisen kanssa.

Isänä pentueelle toimii blue merle evm-uros Triple Filtered of Bodum, kutsumanimeltään Buddy. Buddy asuu Skotlannissa perheensä kanssa pienellä yksityistilalla, jossa tämä paimentaa lampaita työkseen, muttei ole kokeissa asti käynyt. Perheen tytär on käynyt Buddyn kanssa parisen kertaa agilitykokeissa hyvin tuloksin, ja näyttelyissäkin ovat pari kertaa pyörähtäneet, vaikkakin vain pari kertaa rotukehässä johtuen tyttären innostuksesta junior handleriin. Tuloksia Buddylla on kehistä kertynyt yhden SERTin ja muutaman ERIn ja yhden EH:n verran.

• V A R A U K S E T
Olet valmis tekemään varauksen? Lukaisethan ensin Lycheen kasvatus -sivun läpi ennen kuin teet hätiköityjä päätöksiä? Hienoa! Pentueeseen syntyy kolme tai neljä pentua, eli suhteellisen pienenä pidän tämän pentueen johtuen Diivan suvussa esiintyvästä Oneway's Anyday Anywaystä, jolla sillä on suhteellisen paljon lapsia ja lapsenlapsia maailmalla, kuten siskollaankin. Myös Diivan isällä Baldilla (Yakout It's Not My Bailiwick) on yhteensä yhdeksän pentua kolmesta pentueesta, ja näillä on vielä pentuja joten.. Ei kuormiteta sukua liikaa. :)

Sijoitan pentueesta yhden uros- tai narttupennun.

~ varauksia 4/3-4
Pehko: blm n. Lychee Aureus Astrol, Polar Circle's
Kendra: tri n. Lychee Alvilda Ambrosia, Fummen (sijoitus)
Shanya: blm u. Lychee Adele Abachi, Harmony
Rebecca: blm n. Lychee Aether Araknophobia, Haovc

Pentuesivu.
Kendra
Höpsö veitikka

Re: Lychee A nahkat!

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Hyvä biisi sul allekirjotuksessa!

Huoh, heitit pahan! En osaa päättää haluunko tälläsen vai en.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Heipson.

Yritin ohittaa tän topicin suurehkon koiramääräni vuoksi, mut jostain kummallisesta syystä en siinä onnistunut joten. Toivon ettet skippaa viestiäni heti kun luet suuresta koiramäärästä, joten voisin kertoa siitä vähän lisää. Eli suurin osa mun koirista on evm-sukuisia, joilla ei ole mitenkään kova kisautustahti päällä, silloin ihan kisailen kun ite jaksan, jotten paineistu ja jäädy virtuaalitouhujen suhteen, kuten mulla on tapana jos mulla ei oo mahdollisuutta ottaa rennosti. Ihan muiden v-harrastajien kasvatteja mulla on hyvin vähän, ja niillä pyrin kisaamaan ahkerammin jottei nää kasvattajat joutuisi pettymään. Mä koen että mulla on tällä hetkellä ihan hyvin aikaa vielä yhdelle koiralle, koska tää on sellainen pentue jota ei voi ohittaa. Oon vaan niin in lööv with Lychee.

Mulla on hyvää vauhtia nousemassa collikkakennel Radared, osa sivuista (mm. koirien sivut) ovat viel mun koneella joten enemmänkin ollaan saatu aikaiseksi kuin tuo mitä tähän asti on julkaistu. Suunnitelmissa olisi mulle tyypillisesti kokeilla vähän yhtä ja toista lajia, mutta tavoitteellisesti kisata ainakin paimennuksessa ja pk:ssa. Agility ja toko on myös varmat lajit, joissa kisataan. Muut sitten enemmänkin silloin kun ne lajit sattuu innostamaan. Jalostuskäytön suhteen mulla ei juuri koskaan vielä tässä vaiheessa ole suunnitelmia. Myös sukupuoli on vielä auki, katson millaiset kuvat pennulle löydän.

Onko Buddy minkä värinen?
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Pahan heitit. Pitää kattoa sortuuko näihin.
Kuva
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Pehko tässä terve!

Mulla on ollut jo pitkään etsinnässä merlenvärinen narttupentu, mutta sopivaa yhdistelmää ei ole osunut vastaan. Mikäli tästä pentueesta saisi merlelapsen, olisin ehdottoman kiinnostunut. Diivalla on hieno ja harvinainen suku ja kenneliini Polar Circle'siin haenkin juuri tällaisten koirien jälkeläisiä, koska tulevaisuuden laaja geenipohja on minulle tärkeä.

Pennun kanssa tultaisiin kilpailemaan agilityssä, tokossa, pk:ssa (todnäk jälki), maastoesteissä, pelastuskoirakokeissa ja mahdollisesti hupilajeissa, kuten koiratanssissa ja flyballissa. Näyttelyissä käytäisiin myös aktiivisesti, koska mulla on hyvät kuvat. :--) Jalostuskäyttöön tulevaisuudessa, kun saavutetaan muutama valionarvo ja pari hyvää näyttelytulosta (mikäli hyviä tuloksia näyttää tulevan enemmän, pennutus tapahtuu vasta koiran muotovalioiduttua). Polarissa painotan kuitenkin enemmän käyttölajeja.

Kysyä saa toki lisää, jos mieleen tulee jotakin. :--)

// Ja jos mulle lähtee pentu, niin narttu ja vähän nimiä vekslaamalla Lychee Aureus Astrol?
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Kendra & Shanya pistää vaa tarjousta kehii :D Ja Kendra hei hienoo ku ihmisil on hyvä maku!

Brynjalle mä aika varmasti voisin pennun myös luvata - mutta heti kun saat kennelin sivuston valmiiksi. Potentiaaliselta kasvatinomistajalta kuulostat toki, mutta mä haluaisin esim sivu- ja kisanäyttöä. Ei sillä että se sivujen ulkoasu päätökseen vaikuttais, mutta musta vaan ois kiva nähdä et millaselle sivulle mun kasvatti pääsee. :) Eli mä voin pitää sulle jonkun aikaa varattuna pentua siihen asti että saat sivut valmiiksi. Mikäli pystyt näyttään jotain kisanäyttöä. Mä en ihan hirmukisausta vaadi, vaan just toi BH VPVA TK1 ja pari näyttelykierrosta on mun mielestä ihan riittävästi. Ja Buddyn väristä, kuten mainitsin aloitusviestissä, voidaan keskustella - toivomuksia?

Pehkolle lähtee pentu tolla nimellä, mut ekana pitää tosiaan keskustella pentueen väreistä hieman, koska mä en hyväksy kaiken värisiä pentuja yhdestä pentueesta vaan periytyenhän mulla nää värit menee.

Sijoituspennulle kotia keneltäkään? :) Sijoitussopimus kattaa yhden pentueen ja kasvattajana autan koiran kanssa niin paljon kuin mahdollista.
Janina
Höpsö veitikka

Hienoo, alan sit teheskeleen Radaredin sivuja loppuun kaksinkertaisella vauhdilla! :)

Musta olis kiva jos Buddy olis merle.
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Voisin harkita sijoituskoiraa. Jos tuun vaikka huomenna mesessä kertomaan tarkemmin, kun tällä ipadillä ei ole kiva kirjoittaa.
Kuva
Kendra
Höpsö veitikka

Okei olen hullu mutta multa nyt on kuitenkin yks koira jäämässä tavallaan kisautuksesta jo muutenkin pois ni annan mennä.

Fummeniin tulisi siis puppe jonka sukupuolta en osaa vielä oikeestaan edes päättää, pitää vähän tsekkailla kuvia. Kisakentillä tullaan sitten näkymään lajeissa agility, toko, paimennus ja joku pk-laji sekä sitten näyttelyt. Kisautustahdista en osaa kommentoida nyt yhtään mitään ja kisautusnäyttökin irtoaa nyt Deeltä ja Jojolta.

Sijotuspupsi on mulle ihan ok mikäli pentue ei tuu mun nimiin :D
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Shanya, asia ok!

Kendralle pentu, laitetaan sulle se sijotus siis? Ja onko blm x tri hyvä? :) Pentue tulis Lycheen nimiin, ja sen pentueen jälkeen saat koiralla tehdä mitä tykkäät. Nimeä?

Tääpä saatiin nopeesti läpi. Vielä mä otan kyllä varasijalaisia vastaan tosin!

/ Kendra, selvä. Ilmottele kun päätät skp & nimeä.
// Selvä. xD Menee editit ristiin!
Kendra
Höpsö veitikka

Joo laita vaan ja on hyvä, trikki multa puuttuukin laumasta! :D

Lychee Alvilda Ambrosia eli narttupuppe mulle :)
Memmu
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Memmu »

Onko vapaita vai kaikki menneet?
Anna mun olla syypää sun hymyyn
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Memmu, vapaita ei oo, mutta laita tarjousta niin pistän sut varasijalle? :)

Eli mä nyt päätin, kun tri x blm -yhdistelmälle on kysyntää että isä-Buddy on blue merle, eli tästä pentueesta syntyy ainoastaan tricolor ja blue merle -värisiä pentuja!

Syntymäpäivätoiveita kellään? Syntymäpäivästä kuukauden ajan olen valmis odottamaan sivuja, mikäli ei ala kuulua niin pentu lähtee eteenpäin.
Memmu
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Memmu »

Joo kiva.. ;) ;)
Anna mun olla syypää sun hymyyn
Janina
Höpsö veitikka

Ajattelin, niin kurjalta kuin se tuntuukin, että mun olis varmaan parempi perua tää varaus. :"( Oon oikeesti pahoillani, mut ajattelin (taas) asioita ja tulin siihen tulokseen että oon kohta niin paineistunut tästä työmäärästä etten saa enää mitään aikaiseksi.
Vastaa Viestiin