Ensimmäiset cockerilapset - syntyneet

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Ensimmäiset cockerilapset - syntyneet

Viesti Kirjoittaja Noina »

Besonder'sin on tulossa ensimmäinen pentue, rotuna tietenkin cockerspanieli. Odotettavissa on kirjavia pentuja. Pennut lähtevät aktiivisiin kisakoteihin. Tarkemmat tiedot voi lukea kasvatus -sivulta.
  • » VANHEMMAT
Isä: vjDKW-09 vDKW-09 vjDKW-10 vFIN JVA Hands Down At Ettore "Däni"
Däni on luonteeltaan hyvä käytöksinen nuori herrasmies, se toimii kuin ajatus eikä se aristele ketään. Todella sosiaalinen ja tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa, jotka vain tulevat sen kanssa toimeen. Poika on kilpaillut hienosti maalintukokeissa, se on vain parempaa vesityötulosta vaille valio. Dänillä on myös tuloksia tokosta (1xALO1) ja flyballista. Näyttelyistä EH-ERI, myös yksi SERTikin on tullut. Dänin veljellä Heads Up At Ettorella on yksi pentue (2 pentua). Isän puolelta suku on evm.

Emä: RH-E vFIN TVA vKTV vAVA Southside's Jolanda "Jolly"
Siellä missä ihmiset ovat, siellä on myös Jolly. Neiti rakastaa kaikenmoista huomiota, mitä se vain suinkin saa osakseen. Jolly on nopea oppimaan, jos motivointitapa on oikea. Kun oikein suoritetun liikkeen jälkeen saa lihapullan tai mukavan rapsuttelutuokion, suosio on taattu ainakin seuraaviksi hetkiksi. Menestys on ollut huima agilityssä ja tokossa. Näiden vakavampien valioitumisien jälkeen aloitimme koiratanssin. Jolly on suorittanut taipparit ja mejäilemme voittajaluokassa. Näyttelyistä on tullut EH-ERI, paras tulos on PN4. Jolly on kokonaan evm-sukuinen.
  • » SINULLEKO SULOINEN LUPPAKORVA?
Kuten aiemmin jo mainitsin, pennut lähtevät vain aktiivisiin ja harrastaviin koteihin. Vaatisin ainakin spanielien taipumuskokeen suorittamista ja näyttelyitä. Lajit saa tietenkin jokainen omistaja pättää itse. Lisäksi haluaisin nähdä kisa- ja sivunäyttöä. Kuvat saa mukaan, täältä.
  • » NIMET
Besonder's NIMI of PAIKKA, eli nimen kohdalle M-kirjaimella alkava miehen/naisen nimi (englanniksi) ja paikan kohdalle joku Englannin kylä. Nimiä löytyy esim. täältä ja kyliä täältä. Esimerkiksi Besonder's Mary of Hayfield.
  • » VARAAJAT 3/3
Neranne | Besonder's | n. Besonder's Maud of Old Windsor "Maud"
Mima | Utopihan | n. Besonder's Mandy of Sarehole "Demi"
Susityttö | Lasipisara | u. Besonder's Micah of Hayfield "Mika"
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Zellie
Keilapallo

Re: Ensimmäiset cockerilapset

Viesti Kirjoittaja Zellie »

Puhuit tästä pentueesta mulle joskus aiemmin mesessä ja taisin silloin luvata pennulle kodin Black Fiascosta. Tuon aikaista lupaustani en aio muuttaa mihinkään suuntaan, joten koti olisi cockerilapsoselle avoin noiden sprinkkujen luona. Tällä hetkellä kaartimme on nelipäinen, mutta joukkoon on maaliskuun lopulla (kuten tiedät) mitä ilmeisimmin tulossa walesi tuosta omasta pentueesta, mikäli narttuja syntyy edes yksi. Tällaiselle lapsukaiselle on siis oikeastaan oikein hyvin tilaa, vaikka laumaa ei hurjasti aiotakaan kasvattaa.
Sukupuolesta en osaa vielä sanoa, kuvat varmaankin määräävät. Saatan turvautua ottamiisi kuviin, vaikka kuvaluvat yritänkin jostain haalia - tällöin saisin kuvat muualta ns. omasta takaa. Pennun kanssa käytäisiin siis näyttelyissä, suoritetaan ainakin tuo taipumuskoe ja mejästäkin taitaa yhdelle ylimääräiselle löytyä paikka, kun nuo alkavat siirtyä eteenpäin.

/ Ei kun taidankin ottaa vasta jostain toisesta pentueestasi, kun emän suku olikin ihan evm. ja isältä taas löytyy sukua aika kauaskin. Otatko vaikka yhteyttä kun suunnittelet seuraavaa yhdistelmää?
Open your eyes and tell me what you see
Am I among the forgotten?
Please say you remember me
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Selvä juttu, ilmoittelen sulle sitten seuraavasta pentueesta. (:
/ Eikö ketään kiinnosta tämmöinen?
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Pentujen isistä tuli vFIN JVA! :)
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Hienoa! Sulle voisi lähteä viimeinen pentu, kun ei muita kiinnostuneita ole ilmaantunut.
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Demihän löytyi täältä. :) Alkaako nimet A:lla? Voishan ne olla vaikkapa tässä muodossa: A-'kutsumanimi', kuten esim mulla olis Besonder's A-Demi ;)
Susityttö
Höpsö veitikka

Mä voin ottaa tuon vikan pennun sitten. :) Miman nimiehdotus ei iske, en tykkää jos kutsumanimi tulee suoraa virallisesta nimestä.

Kuvat multa löytyisi varmaan omasta takaa, mutta ihastuin tosi paljon tähän urokseen joten ajattelin kysyä saisiko sen kuvat mukaan? Skp:sta en tiedä kun en oo vielä kauheemmin kattellut, mutta jos tuon uroksen kuva lähtee mukaan niin sit uros. Muussa tapauksessa mietin vielä tuleeko uros vai narttu :)
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Mima, nimet todennäköisesti eivät ala A:lla. Mua ei oikein innosta pentujen nimeäminen aakosten mukaan.
Susityttö, kiva juttu! Saat nuo kuvat mukaasi, jos Mimalle sopii (tarjosin niitä Miman toiselle cockerille).

Mietiskelen nimiteemaa, lisää saa toki ehdotella.
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

^Juuh, mulle käy mitkänimet vain, enkä nyt kehtaa noita liverinkään ( <3_<3 ) kuvia itselleni omia, vaikka ihanat ovatkin. ;)
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Pennut syntyvät todennäköisesti 27.03., mutta luovutus on 2.-3.04. Kävisikö nimiteemaksi tämmöinen:
Besonder's NIMI from PAIKKA, eli nimen kohdalle M-kirjaimella alkava miehen/naisen nimi (englanniksi) ja paikan kohdalle joku Englannin kylä. Nimiä löytyy esim. täältä ja kyliä täältä. Esimerkiksi Besonder's Mary from Hayfield.

Oman pentuni nimeksi tulee Melvyn from Old Windsor. Mutta en tiedä miten monta kertaa se vielä vaihtuu. Vaihdan kohta pennun sukupuolen nartuksi kun löydän niin ihania nimiä kuten Megan, Maud, Molly...

/ Huomaa että olen ihan sekaisin! Siis mun pentunihan on narttu! Siispä Maud from Old Windsor/jtn
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Re: Ensimmäiset cockerilapset - nimet & sp

^Mulle Besonder's Mandy of Sarehole
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Okei. Mulla on taas tullut joku ajatusvirhe, from tilalle tuleekin of. Pentujen ja muun kennelin tohinoita voi seurata täällä. Sivuja mielellään luovutuspäivään mennessä.
Susityttö
Höpsö veitikka

Jos mä nuo kuvat saan mukaan niin mulle sitten uros ja nimeksi Besonder's Micah of Hayfield
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Saat kuvat mukaasi! Laittelen sulle tuon nimen. (:
/ Pennut syntyivät tänään aamupäivällä. Kirjoittelen huomenna tapahtumasta blogiin.
Susityttö
Höpsö veitikka

Miksy, Mika, Mikuli, Miku, mutta yleensä ihan vaan Mika. Mitä muuten copyiksi?
Vastaa Viestiin