Haltiapolun I -siperianhuskyt || SYNTYNEET

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Haltiapolun I -siperianhuskyt || SYNTYNEET

Viesti Kirjoittaja Narya »

• faktat:
    • Haltiapolun I -pentue
    • siperianhuskyja
    • syntymäaika heti kun varaukset täyttyvät ja varaajille sopii
    • pentuekoko max 4(-5) pentua
    • rajaton määrä varalla olevia varaajia
Kuva

isä: BH RH-F B RH-FL A REK1 REKÄ-JOH1 YBSD-08 VVL KVA Tk4 VFBV VKTV VFIN TVA VAVA vMEV-10 FIN & LT & DK & BEL & N & LUX & AM & NL MVA Rekiyön Laikan Muistolle
  • "Hyvä pää sekä ilme. Erinomaiset kulmaukset edessä ja takana. Kokonaisuudessaan erinomainen etuosa. Kaunis selkälinja ja tasapainoinen runko. Vahva kokonaisuus."
Pentueen isä on oman koirakatraamme johtajauros Sput, työkoira vailla vertaa. Väsymättömän ja tehokkaan luonteen ja vetotavat omaava Sput on todellinen monitaituri. Se on menestynyt monissa kilpailulajeissa, mutta etenkin näyttelyt ja valjakkoajo ovat tuottaneet taisasesti toinen toistaan upeampia tuloksia. Rankingpisteitä valjakosta löytyy lähemmäs sata (kaikkia ei ole merkattu kalenteriin), ja onpa Sputilla myös Year Best Sleddog 2008 -tittelikin! SERTejä olemme haalineet yhteensä 12 ja yksi CACIBikin löytyy. Sput on kahdeksan maan muotovalio. Muista lajeista on valiomenestystä flyballista, koiratanssista, tokosta ja agilitystä. Näiden lisäksi uros on kilpaillut menestyksekkäästi pelastuskoirakokeissa, mejässä ja onpa VEPEn soveltuvuusluokkakin kauhottu läpi. Sput on tullut minulle aikuisena koirana Mirabellan (myöh. Rami) lopetettua virtuaalikoirapuuhat. On suuri kunnia jatkaa hänen Rekiyön jalostuslinjojaan eteenpäin.

emä: BH vRH-TA vRH-WA Tk2 REK1 REKÄ-YLE1 VVL KVA VFIN JVA Ratapihan Lies
  • "Ylettömän energian ja tekemisenhalun vuoksi Vixen soveltuu lajiin kuin lajiin. Valjakkoajo on ollut aika lähellä tytön sydäntä. Kimeä ja korkea haukunta alkaa heti, kun vetovaljaat otetaan esiin. Silloin tyttö tietää pääsevänsä hommiin, jota oikeasti rakastaa."
Pentueen emäksi valittiin Hobun valjakossa juokseva, upea Vixen. Vixen on todellinen käyttökoira. Se on väsymätön, ankarasti työskentelevä, mutta helposti ohjattavissa. Sosiaalinen narttu tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa, mikä on tärkeää jo valjakkoharrastuksenkin kannalta. Vixen on vahvasti käyttöpuolen koira. Se on kilpaillut hienoin tuloksin koiratanssissa, mejässä, tokossa ja pelastuskoirakokeissa. Tämän lisäksi valjakossa on juostu jo valioksi saakka! Näyttelymenestyskään ei jää huonoksi - ERI -laatuminintoja on tullut ja luokkasijoituksiakin! Vixenin suku on melko harvinainen ja se linjautuu Ratapihan -koirien kautta Jinxin (myöhemmin Jane) Wiua -huskyihin.
Kiinnostuitko Haltiapolku -huskysta?
Alkajaisiksi pyytäisin sinua lukemaan Haltiapolku -pennun myyntiehdot (tässä vaiheessa täytyy korjata viimeisen myyntiehdon kohdalla oleva virhe - en ole todellakaan mikään natsi näissä pentueenteettoasioissa, vaikka tästä pentueestakin on lähdössä sijoituskoira, se ei tarkoita, etteikö muillakin pentueen koirilla voisi teettää järkevänkokoisen pentueen) ja sijoitusipanaa harkitessasi myös informaation sijoituspentuasioista. Huomioithan, että vaadin kasvatiltani ehdottomasti kisaamista valjakkoajossa! Lisäksi haluan kuulla, mitä muuta olet suunnitellut harrastavasi uuden koiran kanssa, onko sinulla jalostussuunitelmia ja miksi haluat pennun juuri tästä yhdistelmästä. Kisautus- ja sivunäyttö on tärkeää.

HUOM! Jos olet kiinnostunut sijoituspennusta, olet etuasemassa pentua varatessasi!

Varaukset
Varaukset ovat alustavia, kunnes kaikki varaajapaikat ovat täynnä.
  • 1. Pehko - Haltiapolun - Haltiapolun Ikirouta - uros - vahvistettu
    2. Hobu (& Pehko) - Cirenve - Haltiapolun Ikiliikkuja - (sijoitus)narttu - vahvistettu
    3. Camilla - Carabee - Haltiapolun Ikiuni - narttu - vahvistettu
    4. Nomad - yksityinen - Haltiapolun Ikijää - narttu - vahvistettu
    (5.)
Nimet
  • Haltiapolun Ikirouta -- Pehko
    Haltiapolun Ikiuni -- Camilla
    Haltiapolun Ikiliikkuja -- Hobu
    Haltiapolun Ikihopea
    Haltiapolun Iki-Ihana
    Haltiapolun Ikionnellinen
    Haltiapolun Ikiaikainen
    Haltiapolun Ikijää -- Nomad
    Haltiapolun Ikimuistoinen
    Haltiapolun Ikioma
    Haltiapolun Ikihalla
    Haltiapolun Ikilempi
    Haltiapolun Iki...
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Haltiapolun I -siperianhuskyt

Nosto. :--)

Kisautuksen ei tarvi olla mitään orjallista puurtamista! Voin tarvittaessa auttaa itsekin esimerkiksi valjakkojuttujen kanssa. :--)
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Haltiapolun I -siperianhuskyt

Nostellaas, pentue siirtyy myöhemmälle kesälle, jos nyt ei vielä löydy kysyntää. :--)
† † † ask me anything &
Camilla
Vuohenruokaa

Re: Haltiapolun I -siperianhuskyt || 2 PENTUA VAPAANA

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Et kyllä tiiä kuinka kauan mä oon pyöritelly tätä topaa ja katellu ja tutkaillu ja täytyy sanoa, että mun tekis kyllä ihan älyttömästi mieli tällasta vähän erilaista koiraa, siis jos verrataan siihen mitä mulla on tähän asti virtuaalimaailmassa ollut... Mutta syy, miksen ole tänne tullut huutelemaan, on se, että minulla on vielä hämärissä pari asiaa. Ensimmäinen on valjakkoajo ihan lajina, se on minulle täysin vieras, ja tietenkin tutustuisin siihen paremmin, jos virtuaalihuskyn ottaisin, muttamutta.. Että onko mahdollisuutta saada näin superaloittelijana tällaista mahtivanhemmaista pentua?

Toinen asia on se, mihin koiran ottaisin. Luultavasti Carabeehen(josta olen remppaamassa monisivuista), joka on ja tulee pysymään aktiivisena kennelinä, vaikka olikin tarkoitus, etten sinne haali yhtäkään erirotuista koiraa bortsujen lisäksi.. No mutta ainahan voi luistaa käytännöistä! Tässä tätä kirjoitellessani varmenee se, että kyllä se Caraan beeceiden sekaan joutuisi lähtemään.

Tulevaisuudensuunnitelmista sen verran, että nyt kun löytäisin (toivon niin) tieni vajakkoajon saloihin, niin siinä lajissa toki kisattaisiin loppuun asti, kun kasvattajakin niin vaatii. Lisäksi otettaisiin kaveriksi nämä "joka koiran lajit" agility ja toko, miksei flyball ja koiratanssikin. Riippuen täysin siitä, miten kisoja järjestetään. Arpaonni minulla on huono, ja tuloksia noista lajeista näyttää tulevan kovin vähäisesti (:D), mutta jos saisin haalittua jostain itselleni sertinhaukkaajahuskykuvat, niin sitten kisattaisiin kyllä näyttelypöydät tyhjiksi, hahah. Kisanäytöllä en voi ylpeillä, katsoa voi vaikkapa täältä, täältä ja täältä.

Katsotaan ja kuunnellaan. :)
and like a deer in the headlights
i meet my fate
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Haltiapolun I -siperianhuskyt || 2 PENTUA VAPAANA

Kuulostaa oikein kivalta! Valjakkoajon kanssa autan mielelläni. Peruslähtökohtahan on ikävä kyllä se, että valjakossa on melko hankala kilpailla vain yhden koiran kanssa, sillä startteihin vaaditaan yleensä kaksi tai useampi koira (poikkeuksia silti on). Voidaan tehä joko niin, että otat multa lainakoiria 2-3 kappaletta (jo valjakkoajovalioituneita, eli en pyri hyötymään kustannuksellasi :mrgreen: ), joista saat itsellesi jo kolmen, neljän koiran valjakon kisaamiseen. Kakkosvaihtoehto on, että otan kasvatin juoksemaan omaan valjakkooni ja ilmoitan sinulle sitten saadut tulokset. Valjakkoajon säännöt voin selittää myös mielelläni yksinkertaistettuna. :--)

Laitoin sut varaajalistalle. :--)
† † † ask me anything &
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Haltiapolun I -siperianhuskyt || 1 PENTU VAPAANA

Upsista ylöspäin! Vielä liikenis yks hiskimuksu uuteen kotiin. :--)
† † † ask me anything &
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

NnnnnNNnnnnNNN! Kai. Se. On. Pakko!

Oon siis suunnitellu huskyn hankintaa yksityiseks jo tosi pitkään, oikeestaan jo viime vuoden puolelta mutta sillon se ei ollut vielä ajankohtasta kun mulla oli liikaa hommia ja tukehduin niihin. Nyt kevät on alkanu virkistää mun virtuaalitouhuja, ja koirille tulee hyvää vauhtia uusia päivitettyjä sivuja. Kisannut en juurikaan oo tänä vuonna vielä, kun mä aattelin että alan sitten vasta oleen naama kiinni liittojen kisakalentereissa kun mulla on kaikkien koirien sivut valmiina ja näin. Mut ilman muuta jos mulle tämmönen muksu tulee niin sen kanssa kilpailen!
Eli narttupentu, ja siitä tulis aika puhtaasti käyttökoira. Pääpainona harrastuksissa valjakko. Valjakko tuntuu, sikäli kuin lajia vielä tunnen, tosi mukaansatempaavalta, oonkin päntännyt sääntöjä jo päähäni ja mulla olis hirvee halu alkaa kilpaileenkin siinä. Me ei varmaankaan kisata missään tokossa, koska realistisuudentavoittelijana haluan kisata kullekin rodulle ominaisissa lajeissa. Agilityä ja maastoesteitä vois kuitenkin kokeilla, samoin kuin suorittaa BH-kokeen.
Tosiaankin pentu tulisi yksityiseksi, ainakin näin alkuun, voi olla että sijoitan sen kuitenkin johonkin kenneleistäni jos mulle huskylle sopiva sellainen joskus tulee. Toistaseks ei kuitenkaan vielä oo. Joo ja mullakin tosiaan kun ei huskeja ennestään oo, niin mielelläni lainailisin sulta kolmisen koiraa mun valjakkoon jos vaan heltiäis. :mrgreen: Voihan olla että myöhempi näistä enemmänkin innostun ja kohta onkin jo oma valjakko kasassa!

Mulla ei nyt kovin uutta kisanäyttöä tän mun virtuaalisen horroksen takia valitettavasti ole, mutta klickan klickan klickan.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Hmm. Mä pohdiskelin tätä kyllä aika pitkään, sun virtuaalikoirahistorias on aika vaihtelevaa aktiivisuuden osalta ja mä olenkin vähän epävarma viitsinkö sulle pennun luovuttaa. Kuitenkin haluaisin uskoa, että pääset taas kesän aikana vauhtiin ja koska kisanäytössäkään ei ole valittamista, voin kyllä sulle pennun ihan ilomielin luvata. Mulle sopii jos otat koiran käyttöpainotteiseksi, mutta olisi kiva, jos sitä kilpailutettaisiin edes pari kertaa näyttelykehässä. Valjakkoon lainaan sulle koiria mielelläni. :--)

Kaikki varaukset on nyt siis täynnä, vielä lähtee kuitenkin yksi pentu mahdolliselle halukkaalle. Nimiä laitan kohtapuoliin!

// Ja nimet aloitusviestissä. :--)
† † † ask me anything &
Camilla
Vuohenruokaa

Re: Haltiapolun I -siperianhuskyt || NIMET!

Olen nyt päättänyt, että kyllä se narttu on varmaan oikea sukupuoli, ja nimeksi pitkän harkinnan jälkeen Haltiapolun Ikiuni (vai sopiiko Ikiaikainen Onni/Ilo/Riemu tähän yksisanaiseen teemaan? :D).
Valjakkoajoon liittyen, olisi ihanaa, jos saisin sulta joitain jo valioituneita koiria lainaksi (näin ei sulla sitten täyttyisi niitä "omia paikkoja" valjakosta ja muutenkaan ei tulosten kanssa tulisi rämppäämistä), tuskin siitä mitään haittaakaan liiemmin olisi.
i meet my fate
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Mä laitan sulle nyt tuon Ikiunen, pidän tän pentueen nimet yksiosaisina. :--) Katsellaan niitä täytekoiria valjakkoon sitten synttäripäivän lähestyessä.
† † † ask me anything &
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Kiitti paljon! :) Joo, näyttelyihinkään ei oo iso vaiva ilmottaa. Mulle vois tulla tuo Ikijää!
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Jeps varailen sulle sen! :--) Hobulta vielä nimeä!
† † † ask me anything &
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Mulle vaikkapas tuo Haltiapolun Ikiliikkuja :D
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Ikiliikkuja sinne. :mrgreen:

Toivomuksia synttäripäivän suhteen? Olisko 9.6. sopiva?
† † † ask me anything &
Camilla
Vuohenruokaa

Re: Haltiapolun I -siperianhuskyt || SYNT.PV?

Sopii oikein mainiosti tänne!
i meet my fate
Vastaa Viestiin