Kiinnostusta tolleripentueelle? NIMET!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Kiinnostusta tolleripentueelle? NIMET!

Viesti Kirjoittaja Evie »

Ajattelin, että voisin alkaa kartoittamaan halukkuutta Pinjan pennuille nyt hieman etuajassa, pentue tulisi syntymään luultavasti parin kuukauden sisällä.

Kyseessä siis novascotiannoutajanarttu BH EK1 JK1 HK3 vFBV vAVA vFIN TVA vFIN JVA vFIN KVA vFIN&SWE&LUX MVA jLUXW-07 Punasuden Pärla.
Pinja on siis pärjännyt erinomaisesti lajissa, kuin lajissa, eikä ulkonäköäkään puutu. Suku on suhteellisen harvinainen, sisaruksilla ei tietääkseni ole ollut pentueita ja vanhemmillekin tämä on käsittääkseni ainoa.

Isänä toimii näillä näkymin Marin ja Miran aivan ihastuttava uros, vFIN JVA BH Rockhead's Firm Tribute. Näyttelyistä ERIä ja SERT, kilpaillut NOMEn alokasluokassa ja on mejävalio. :)

Varauksia otetaan maksimissaan neljä, mutta myös kahden pennun pentue tulee syntymään. Näillä näkymin pentue syntyy WolfTameen.
Kerro ilmoittaessasi mielenkiintoa; minne pentu menisi, minkälaisia tulevaisuuden suunnitelmia olisi ym. Myyn pennun myös vähemmän aktiiviseen kotiin, mutta toivon, että koti on pysyvä.

Varaukset: [ei enempää!]
Mari ja Mira (Nuuskuttajan) - narttu - WolfTame's Step Change
Dream (Kuperkeikan) - narttu - WolfTame's Select Soul
Susityttö (Ternen) - narttu - Wolftame's Super-Duper
Noora (??) - skp?? - WolfTame's Sower Of Discontent
Mari
Nakkisotilas
Viesti:

Re: Kiinnostusta tolleripentueelle?

Viesti Kirjoittaja Mari »

Ehdottomasti meille yksi narttu :mrgreen: Ollaankin jo Pinjan pentuja odoteltu :lol:

Nuuskuttajaan pentu tulisi. Aktiiviseen kisakäyttöön, lajit luultavasti nome, mejä ja näyttelyt. BH:n suoritamme tietenkin :)
Jalostukseen tulee myöhemmin, kunhan on riittävästi tuloksia. Jalostusvaatimuksemme voit lukea kennelimme kasvatus-sivulta.

Isäehdokkaita meiltä löytyy kaksi: Rockhead´s Firm Tribute ja Håbe Svibel. ;)
Noora
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noora »

Mun olis aika päättää Pricken'ssiin (allekirjotus) uusiks kolmas kasvatti rotu ja olen ajatellut tollereita, joten kiinnostusta löytyisi =)
Voisin ottaa yhden nartun (tai no miksen uroksenkin) aktiiviseksi harrastus koiraksi, sekä ennen kaikkea perheen jäseneksi
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

Jos vain kelpaa, niin tässä olisi yksi ostaja ehdokas Pinjan pennuille. On kyllä niin mahottoman menestynyt ja kaunis narttu että! (:

Koiria on tällä hetkellä omistuksessani 7, joiden kisautus on edennyt melkoisen hyvään vaiheeseen. Olen jo pidemmän aikaa haaveillut tolleri nartusta ja kun tällainen sattuu nokan alle niin päätin jättää hakusen tähän ilmoille.
Tämä tyttöpupsi tulisi asumaan Kuperkeikkaan, josta se saa pysyvän kodin (ellei jotain oikein mullistavaa tapahtu koko virtuaaliharrastukseni esteeksi). Neidin kanssa päälajit tulisivat olemaan Nou&Nome, Mejä, Vepe ja Toko, sekä näyttelyt kuvien myötä (x). Myös BH koe käytäisiin suorittamassa, ja sen jälkeen katsotaan lähdemmekö vaikka Jäljelle jatkamaan pk-puolta. Kaikki muut lajit siinä ympärillä on enemmänkin plussaa, ja koska agility liitto on hieman jäissä, niin emme ainakaan vielä pääse tätä lajia harrastelemaan. En nyt lupaa mitään ankaraa kisautusta, mutta tähän asti olen käynyt ainakin kerran katsomassa kaikkien liittojen sivut läpi ja useimmiten osallistunut järjestettyihin kisoihin. Kisanäyttöä voit katsoa vaikkapa Helmeltä ja Tinkalta, joiden sivuille löytyvät linkit Kuperkeikan linkistä.
Voisin ajatella mahdollista jalostustakin sitten joskus, kun neitosen kisautus ja tittelit on saatu hyvään vaiheeseen. Mahdollista sijoitustakin voisin miettiä, jolloin kisautus menisi parin koiran ohi luulisin. (: Mutta ihan riippuen siitä, oletko minkälaisia vaatimuksia laittamassa sijoituskoiran omistajalle ja tuleeko tästä pentueesta edes sijoitukseen ketään (:
Kuulumisia pyrin kertomaan kerran 1-2 kuukaudessa, ja minuun saa yhteyttä sähköpostilla ja täällä turrilassa!

Kerrohan myös mitä olet mieltä tuon koiran kuvista, sillä niitä olen pitkään miettinyt käyttäväni ;)

Milloin pentue olisi ajankohtainen? (:
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Mari ja Miralle lähtee ilman muuta pentu. Tosiaan, Pinjan pentueen teettämisessä oon vähän jarrutellut, kun en oo Hetasta kuullut paljon mitään ja neiti oli hänellä sijoituksessa, mutta eikai tää nyt Hetaa haittaa kun ei oo ainakaan vastaillu mun viesteihin tms.

Dreamille kanssa pentu voipi lähteä, voin toki myös sijoitukseen ottaa, jos haluat. Sijoituskoirien omistajilta toivon vähän aktiivisempaa ja tavoitteellisempaa kisaamista, kuin "tavallisten" pentujen kanssa, eli että sulla olisi tavoitteena saada siitä 2-3 lajin valio jossakin vaiheessa. Tosin en ole mitenkään tarkka tässä, miten vaan jaksat kisailla ja huvittaa, niin on hyvä :)

Noora, oletko nyt ihan varma, että haluat just tollerin ja tästä pentueesta ja että sulla tosiaan riittää kiinnostusta rotuun pidempäänkin kuin vaan pari kk? Entä kisaaminen? Noilla sun nykyisillä koirillasi ei ainakaan näytä olevan hirveän aktiivista kisaamista ollut? (keneltäkään en löytänyt yhtä enempää tuloksia? Vai oletko vasta aloittanut?) Ei sillä, että vaatisin sitä aktiivista kisaamista (ehei, riittää pienikin), vaan siksi, että lupailit sitä mulle viestissäsi.
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

yhyy, mä haluun :D Oon niin oottanut tästä suvusta pentua.

Eli Terneen haluisin muitten tollojen seuraksi. Mejässä ja noutajakokeissa kisattaisiin, mejästä ainakin valioksi. PAKK yritettäisiin suorittaa ja myös PESO. (: Palveluskoirapuolella jatkettaisiin jonkin verran. Tokoa yms. olisi ns. "harrastuslajeja" eli kisattaisiin aina silloin kun sopivasti osuisi silmään sopiva koe. Sitten kun saataisiin kuvat, kisattaisiin myös aktiivisesti näyttelyissä. Sukupuolesta en vielä tiedä.

Jalostuskäytöstä en tiedä. Jos pentu tulisi menestymään hyvin teettäisin sillä mielelläni yhden pentueen jossa olisi max. 3pentua, mieluusti vain kaksi.
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Ohhoh, kylläpäs oon yllättynyt, kun on näin äkkiä menneet pennut varatuiksi! (olin siinä luulossa, että saan odotella pari viikkoa ennen, mutta kaskummaa!:D)
Enempää varauksia siis en ota ja Nooralta odottelen vastausta vielä, joko ottaa tai ei ota, jolloin pentuja syntyisi kolme.
Susitytölle lähtee siis kuitenkin pentu, jalostuskäyttö on mieluusti just tuommosena pienimuotoisena kiva juttu! :)
...kiva kuulla, että oot odotellut meidän Pinjan pienokaisia!(;

Pentueesta tulee näillä näkymin WolfTamen S-pentue. Ajankohdasta en osaa vielä sanoa, täytyy katsoa, mitenkä saan nimienkeksijöitä kiinni keksimään nimiä pennuille. :mrgreen:
Edetään pikkuhiljaa ja syntymäajaksi voisin sanoa loka - marraskuun.

// Nyt vasta tajusin, että Mari ja Mira pistit isäehdokkaita, etkä mitään kisanäyttöä tms. :D Tommi voisi olla ihan kiva uros, mutta toisaalta mietin, että miten yleisiä tollereiden suvut on? Onko Tommin sisaruksilla pentueita? Vanhemmilla toisia pentueita tms? Haluaisin tämän suvun kuitenkin pysyvän harvinaisena, mutta en ole ihan perillä tollereiden suvuista.
Mikäli muille varaajille on ok ja haluavat mielellään, niin Tommi voisi olla isänä. (;
Mari
Nakkisotilas
Viesti:

Hienoa, jos Tommi pääsee isäksi :)

Mielestämme Tommin vanhemmilla ei ole muita pentueita kuin tämä F-pentue. Sisaruksista R. Fun In France onkin Veeralla Ternessä :D Muista sisaruksista (olikohan niitä yksi, ei muista :oops: ) emme tiedä mitään, ainakaan eivät missään lajissa kilpaile. Tuskimpa siis ovat jalostuskäytössä.
Veera voisi auttaa, jos hän vaikka muistaisi paremmin ;) :lol:

Meistäkin olisi hienoa, jos nämä suvut eivät yleistyisi liikaa, tuppaa tollereiden suvut nykyisin olemaan aika täynnä samoja nimiä :roll:

Ja Tommillahan emme sitten aio muita pentueita teettää, tämä olkoon ensimmäinen ja viimeinen :D
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

Hmm... Hetken mietittyäni päätin, että voisin tämän tyttösen ottaa sijoitukseen, jos vain sinulle se kelpaa (: Tinka on ollut minulla sen syntymästä asti sijoituksessa, joten voit hieman katsoa noita tulosten tulemista ja meriitti listaakin. Pyrkisin tolleri neidin kanssa valioksi Mejästä ja varmaankin lähdettäisiin myös Pk-puolelle Jäljen kautta KVA titteliä tavoittelemaan (vaikka eikös noutajat voi tulla valioksi myös Nomen kautta?). Näyttelyissä tultaisiin käymään ahkerasti ja mahdollisimman pitkälle pyrittäisiin myös tokossa! Vepeäkin lähdetään harrastelemaan, mutta valion arvon hakeminen tästä lajista ei ole niinkään tavoitteena.
Painotettaisiin siis Mejää, Tokoa ja Pk-puolta. Sekä Nou käytäisiin suorittamassa, ja kenties myös Nomea harrasteltaisiin.

En kylläkään lupaa että kisaan millioona kisaa kuussa, mutta tapanani on ollut osallistua kisoihin mihin vielä mahtuu silloin, kun koneella olen ja kisakalentereita tarkistan (: Mutta tuollaista tavoitetta pilkesilmässä ;)

Kuvat jo näitkin, eli niillä mentäisiin! Syntymä aikakin passaa oikein hyvin, saa uudempia koiria parempaan kisautusvaiheeseen ennen ajankohtaa ^^
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Hmm, nyt mietityttäää sittenkin tuo Tommin tuleminen isäksi, muuten oikein kiva, mutta jos kerta Susitytöllä on Tommin veli, häntä ei välttämättä sitten enää kiinnosta pentue..
No jos tehtäisiin sittenkin niin, että tulisi evm -isä? ...tai sitten jos saat Teposta vaikkapa mejävalion ennen pentuetta, niin se voisi olla isänä, kun sillä taitaa olla kumminkin evm suku ja aikaisempia pentueita ei ole? Mikään kiire mulla ei ole tän pentueen kanssa kumminkaan, joten luulisin, että se voisi olla mahdollista. :) Veerasta tämä kyllä on nyt eniten kiinni :D

Ainiin, unohdin, että pyysit kommenttia noista kuvista. Mä en oikeasti osaa sanoa tollereista oikein mitään, minkänäköisiä niiden pitäisi olla tms. Kuitenkin, mun silmään tuo näyttää melko tasapainoiselta ja kauniilta tytöltä. ;)
Ja kiva juttu, jos sijoitukseenkin otat! Kisailet silleen jotenkin, ihan vaan miten haluat ja ehdit eikä tarvitse ottaa mitään paineita siitä, en mä suutu vaikka olis joskus kisaamaton kuukausikin ja kyllä mäkin voin kisaamisessa sitten autella jos tuntuu siltä... :)
Ja kyll, noutajat voi tulla myös nomen kautta käyttövalioksi, mutta nome kokeita vaan tunnutaan järjestävän valitettavan vähän. :( Pinjankin kanssa niissä on kilpailtu jonkin verran.

Yritän nimiä taikoa jostakin jossakin välissä, voi mennä jonkin aikaa kylläkin : D
Susityttö
Höpsö veitikka

Ei ole Tommilla minusta muuta kun tuo sisko Frankie mikä on minulla (: Ja jos Tommi on tän pentueen isänä, en teettäisi näillä näkymin mun Frankiella pentuetta (jos joskus teetän niin max. 2pentua sitten tulee oleen). Että minun puolesta Tommi vain isäksi.

Hienoo että terneen lähtee pentu (: Yritän tässä tänään katsella kuvani ja sanoa, otanko uroksen vai nartun (piirretty kuva olisi ainakin nartulle mutta kun haluisin valokuvan).
Mari
Nakkisotilas
Viesti:

Teppo on jo käytännössä mejävalio, mutta viimeistä ykköstulosta ei ole vielä lisätty mejäliiton tulospalveluun. Näin ollen emme ole voineet valionarvoa anoa.
Kummallakaan uroksella ei ole aikaisempia pentueita, eikä luultavasti tule yhtä enempää edes olemaan.

Meille käy kaikki isävaihtoehdot: Tommi, Teppo tai evm :lol:

(Ovatkos nimet suomen- vai englanninkielisiä? Voitas vaikka itsekin yrittää jotain keksiä ;) )
Noora
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noora »

Kyllä olisin ihan tosissani ottamassa tollerin pentua.. Todellakin siis pricken's on aivan upouusi, joten ei kauheastikkaan kisausta löydy. Prickenssin tilalle on nousemassa uudet kennelit, Nallepallo ja sitten joku muu.. En ole nimeä vielä päättänyt. Sinne "jonnekkin muuhun" tulisi Aussieita, Belgejä, Tollereita sekä Bordercollieita tai Kultsuja, jommatkummat siirrän Nallepalloon.

Kennelistämme tulisi hyvin laajalta alueelta toimiva kennel, kilpailisimme Pk-lajeissa, Agissa ja tokossa yms. Kuten Prickenssissäkin. Haluaisimme tarjota tälle nartulle ikuisen, rakastavan ja aktiivisen harrastus kodin. Jos pentu on narttu (kuten toivoin, ei kuitenkaan väliä) pääsisi se jalostuskäyttöön jos lonkat ja polvet tulevat olemaan hyvät sekä näyttelyissä menestymään (mikä on aika todennäköistä vanhempien kautta :) )
Kennelimme tulee sijaitsemaan todennäköisemmin pohjois-ruotsissa, maatilalla. Koko pihamme olisi koirien käytössä samoin myös päätalo.

Yhteistyä kennelisi kanssa olisi mahdollista ja kuulumisia voisin kirjoitella niin usein kun vain haluat. Jos sinulle jää "jämäpentu" jolle et löydä kotia on meillä aina tilaa.
=)
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Joo, Tommista tulee sitten isä, kerta asia on Susitytölle ok. :) Tosiaan, sitten en toivoisi Tommille toista pentuetta, jos Frankilla teetetään yksi pieni pentue ja silleen! (; Mutta ei se nyt niin tarkkaa ole.

Nimet ovat englanninkielisiä, alkuna WolfTame's S** S**, eli esim. WolfTame's Secret Service. Saat kyllä itse keksiä nimiä/nimen omalle koirallesi, jos haluat. Yritän kumminkin jossain vaiheessa saada tänne niitä nimivaihtoehtojakin aikaiseksi.

Nooralta jään odottelemaan lisäjuttuja vielä, kun niitä lupaiilit :D Mutta kyllä luulen, että sullekin voin pennun antaa ;)
Susityttö
Höpsö veitikka

Tulee aika narttu voittoinen pentue 8)

Eli Terneen haluisin tyttösen, tytön kuvissa esiintyisi tämä koira. Nyt sitten kaikki kiljuu joilla on tuon koiran kuvat käytössä! Itse en selannut kaikkia tolloja läpi, että onko nuo kuvat käytössä. Meillä on niin uros voittoista, että yksi tyttö ei tee yhtään pahaa (:
Vastaa Viestiin