Virtuaaliset kissat

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kirsi
Höpsö veitikka

Virtuaaliset kissat

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Virtuaalisiin kissoihin liittyviä triidejä löytyy muutama ympäri turrilaa, mutta mikään niistä ei kerro virtuaalisista maukujista yleisesti tai niissä on muuten vain vanhentunutta tietoa. Suurena kissaihmisenä haluankin yrittää saada teitä koirallisia innostumaan myös näistä ihanista kotisohvan kehrääjistä, joita on virtuaalimaailmassa liian vähän huolimatta siitä, että aktiivisia lajeja löytyy kuitenkin useampi.

Liitot ja järjestöt Liittoja ei siis ole miljoonaa kuten koirilla, mikä on omasta mielestäni vain hyvä asia. Uusien kisojen tarkastaminen käy nopeasti ja kisoihin mahtuu aina mukaan, vaikka ilmoittaisi vasta viimeisenä ilmoituspäivänä. Kisoja ei ole paljoa, mutta aina on kuitenkin jonkun lajin kisa pystyssä, joten suhteellisen aktiivisia me ollaan kuitenkin. Lisää kisanpitäjiä toivotaan tietysti aina!

Miten sitten pääsee mukaan?

Helposti! Evm. sukuisia kissoja voi tietysti tuoda samalla lailla kuin koiria, mutta kissaharrastajilta löytyy myytäviäkin maukujia tosi paljon - kunhan vain löytyisi niitä halukkaitakin. Mukaan pääsee parhaiten rekisteröitymällä Maukujiin, joka on samanlainen virtuaalikissaharrastajien kohtauspaikka kuin tämä Karvaturrit. Yhtä aktiivinen forkka tuo ei tietenkään harrastajien vähyyden vuoksi ole, mutta aktiivisuutta lisää uudet kirjoittajat, vai mitä? Maukujista saat helpoiten ensimmäisen suvullisen virtuaalikissan, esimerkiksi itselläni on tällä hetkellä vapaana turkkilaisia angoroja, ragdolleja, balineeseja ja siamilaisia. Monet kasvattajat eivät vaadi kisautusta ollenkaan, joten saat myös pelkän kennel- tai tallikissan helposti.

Kyllähän sellainen voisi olla ihan kiva, jos löytyisi jostain kuvat...

Kuvat eivät ole koskaan ongelma virtuaalikissoille, ja siitä voimme kiittää Heikki Siltalaa, jonka koko valtava kissakuvagalleria (yli 40 000 kuvaa!!) on vapaasti kopioitavaa materiaalia (kunhan merkitsee tekijänoikeustiedot, tietysti). Halusit siis minkä tahansa rotuisen kissan, niin sille löytyy varmasti kuvat. Ja koska virtuaalikissaharrastajia on vähän, niin on aika epätodennäköistä, että valitsemasi kuvat olisivat jo jonkun käytössä.

Piirroskuvalliset kissat ovat myös tervetulleita ja niillekin löytyy näyttelyitä yhtä paljon kuin valokuvallisille!
  • Mutta en löydä tuolta kunnon rakennekuvia!
Rakennekuvien puuttuvuus ei ole ongelma, sillä virtuaalikissoilla on erilaiset arvosteluperusteet kuin koirilla. Esimerkiksi pelkällä istumiskuvalla voi pärjätä mainiosti.

Mites sitten...?

Jos jokin jäi vielä askarruttamaan, niin vastaan mielelläni kysymyksiin ja Maukujiin otetaan aina uudet harrastajat sydämellisesti tervetulleiksi, joten sielläkin voi kysellä niin paljon kuin jaksaa. :)

/ Edit: lisätty Juintun näyttelyliitto linkkeihin.
Marcia
Höpsö veitikka

Re: Virtuaaliset kissat

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mulle olis mahdollisesti tulossa nfo-pentuja tän vuoden lopussa. Ja ehkä tua jos hyvin käy :P
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Marras
Kanada

Viesti Kirjoittaja Marras »

PS. Jos rekisteröidytte Maukujiin ja kirjoitatte viestin, se ei tule heti näkyviin vaan odottaa hyväksymistä. Voi siis olla parin päivän viive niillä. Tämä on ihan vaan spämmien takia tehty.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Kirsi kirjoitti:
Rakennekuvien puuttuvuus ei ole ongelma, sillä virtuaalikissoilla on erilaiset arvosteluperusteet kuin koirilla. Esimerkiksi pelkällä istumiskuvalla voi pärjätä mainiosti.
Mutta eihän virtuaalikissakaan voi sitä parasta laatista saada, jos esim. häntää ei näy. :--D Tai itse ainakin olen siinä luulossa elänyt...

Minulta saa itämaispentuja kunhan löydän Rimille (vKAV RiverCat's Little Pilgrim) jonkun kivan sulhon. (:

Munkin puolesta kaikki tervetulleita, eiköhän vaan kisoja järkkäämään! :mrgreen:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Kiitokset Kirsille tästä. :D Vähän olen näitä kissoja harkinnut, pitäisikö yksi tai useampi kokeilla ottaa, ja tämä sai miettimään asiaa taas uudestaan kun tuo kissamaailmakin nyt hiukan aukeni enemmän.
Kirsi
Höpsö veitikka

Juinttu kirjoitti:
Kirsi kirjoitti:
Mutta eihän virtuaalikissakaan voi sitä parasta laatista saada, jos esim. häntää ei näy. :--D Tai itse ainakin olen siinä luulossa elänyt...
Tästä mä en osaa sanoa, kun en tuomari ole, mutta kyllä mun Ella on ainakin jotain saanut? :DD Tosin en tarkoittanut tuolla "mainiosti" sanalla sitä parasta laatista, vaan ylipäätään sitä ettei ainakaan tule hylättyä.

Ja Henji, senkus kokeilet! Et sä menetä siinä mitään. ;)
seita
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja seita »

mä yritin rekisteröityä mutta en saanut tota koodisysteemiä millään menemään oikein, oon ilmeisesti vähän sokea.. :mrgreen: tuli siis kielto etten voi enää yrittää rekata ja että pitää kokeilla myöhemmin uudelleen.

mutta mun piti kysyä että onko virtuaalisia cornish rexejä yhtään?
please be careful with me
glass bones held together
by paper tissue skin

((RUMOER))

pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
Kirsi
Höpsö veitikka

^ Cornisheja en muista nähneeni, mutta ite kasvatan devoneja Minthessä.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Kirsi, juokse karkuun ja lujaa tai oot seuraavaksi päätön!!!! Tai jotain.
Kärsin ahdingosta eli virtuaalikoirien paljoudesta ja oon päättäny alkaa karsia niitä tiukalla sormella (pitkällä aikavälillä...) samalla nyyhkien. Ja sit tämän kaiken keskelle tulee iloinen informaatio-Kirsi toitottamaan kissamaailman ilosanomaa. Ja mitä teen minä? Retkahdan hankkimaan eka virtiuaalikissan! Että koiria pois ja kissoja pukkaa? Mörr mörr...

Kattelin tuossa VNKL:n näyttelysääntöjä (upposivat mun kaaliin paremmin kuin VKRN:n omat), ja muuten taisin tajuta kaiken, mutta hieman hämäräksi jäi luokkamaininnat "9, 7, 5 ja 3". Eli kun kissa ei ole mikää champiööni, se kisaa luokassa 9, ja kun siitä joskus tulee vaikkapa GIC, niin silloin sen luokka olisi 3? Ja Supreme Champion -luokka on vähän kuin koirien valioluokka - kissa käy siellä pällistelemässä ja ehkä napsimassa jotain suurempia sijoja (mutta sertejä se ei siis voi enää saada(/tarvitse))?
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^Oikein ymmärsit. :mrgreen: Luokat siis käydään käänteisessä järjestyksessä, kuten IRL-kissanäyttelyssäkin (jossa tosin on vielä 10, 8, 6, 4 ja 2 luokat kastraateille). :--D
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

No mä vähä mietinki sit vielä että mitä noi poisjätetyt luokat oli. :lol:

// Miten muuten IRLissä.. Kun noissa Siltalan kuvissa on esim 3kk pentu näyttelyssä ja olen joskus pikkunatiaisista näyttelyissä kuullut, niin mikäs muuten on minimi osallistumisikä? Kun VNKL:ssa nuorin on 8kk.

Jaa'a, joskus aatellut että voisi hankkia rotukissan ja kokeilla opetella kissanäyttelyiden maailma IRLissä, mutta se on vielä niiin avointa ja monen vuoden päässä.

/// Onko kissoilla muuten sama linja näyttelyissä kuin koirilla: kahdella kissalla ei saa olla samoja kuvia?
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^IRL-kissanäyttelyissä on pentuluokka 3-6 kk ja nuorten luokka 6-9 kk. Saattaa kyllä olla, että mie vaihan noita luokkajakoja jossain kohtaa, mut nyt toistaiseks mennään noin.
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Tämän kissan koodi on MCO n 09 22, mutta miten värin voi ilmaista sanallisesti? "n musta/ruskea/riista, 09 valkoista määrittelemätön määrä, 22 klassinen tabby".

Mua hämmentää se, että on kaksi eri säännöillä toimivaa näyttelyliittoa. Esim. VKNL:stä saadut tulokset ei vaikuta VKRN:ään?
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Kirsi
Höpsö veitikka

^ Ruskeatabby valkea.
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Noina kirjoitti: Mua hämmentää se, että on kaksi eri säännöillä toimivaa näyttelyliittoa. Esim. VKNL:stä saadut tulokset ei vaikuta VKRN:ään?
Sama. Tosin se ei mua haittaa kun kisaan vain KRN:n kisoissa. Ja ei, ne ei vaikuta.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Vastaa Viestiin