LUKKOON
- juulia
- Floodari
LUKKOON
Teen pentueille oman, uuden topicin erilaisista syistä. Tämän voi lukottaa!
Nyt on useampikin koira saanut pienen menestysrykäyksen, joten nyt on muutamastakin rodusta tulossa pentuja. Näistä ainakin kaksi menee todennäköisesti ensi vuoden puolelle, mutta kyselen ostajia siltikin jo nyt, että olis sitten ajankohdan koittaessa kaikki varaajat täynnä. Pentuja on tulossa kolmesta eri rodusta - pieniä pehkoja, lapinkoiria ja aussieita.
Varauksia vain alle tulemaan, kerro jotain kennelistäsi, pennun tulevaisuudestan sun muusta. Kaikkien pentueiden kanssa olen tosi tarkka, ihan minne tahansa ei pentua lähde.
Jos lapparit, pehkot ja aussiet eivät innosta, myös saksanpaimenkoira neidollemme Viljalle on mahdollisesti tulossa pentue Gendarme'sin nimen alle. Viljan meriitit ovat BH SchH3 Hk2 Tk1 VPVA. Asia on vielä hieman työn alla, koska Kuunsirppi kasvattajana päättää ajankohdat sunmuut. Enemmän tietoa tästä pentueesta tulee omaan topiciinsa jonkin ajan kuluttua. =)
Pitkäkarvainen collie- pentue
Pehkopentue syntyy tämän vuoden puolella, kunhan emälle on saatu mahdollisesti yksi valionarvo lisää. Yhdistelmä näyttää siis tältä: i. evm e. BH Jk2 Tk2 VKTV Trin Taz Crusade Classic. Suku on suht harvinainen, sitä voitte tutkia emän, siis Pinjan sivuilta. Odotamme Pinjalle varmimmin VPVA- titteliä, mutta muutkin valion arvot kelpaavat. Kyseessä melko käyttölinjainen pentue, Pinjalla on näyttelyistä EH:ta.
Varaajia otetaan kolme kappaletta, tällä hetkellä heitä on kaksi:
Eros (Filyra) u. Geewasin Myrskyvitsaus
Wolfie (Wolfeye's) n. Geewasin Jääloru - SIJOITUS
kenelle (minne) u./n. Geewasin jotain
Kyseessä on loitsu- pentue, nimivaihtoehdot ovat tässä. Nimet ovat minun ja Pehkon käsialaa.
Geewasin Valotaika
Geewasin Sadetanssi
Geewasin Tuulilaulu
Geewasin Myrskyvitsaus - EROS
Geewasin Lystiloitsu
Geewasin Pakkasjoiku
Geewasin Rikkausruno
Geewasin Tähtitarina
Geewasin Hallahymähdys
Geewasin Rumpurytmi
Geewasin Tiukutahti
Geewasin Jääloru - WOLFIE
Geewasin Salamarokki
Geewasin Joulujodlaus
Geewasin Routarukous
Geewasin Lumilupaus
Australianpaimenkoira- pentue
Ko. pentue ei ole vielä varma, kyuselen vielä kasvattajalta mitä mieltä!
Aussiepentue menee varmasti ensi vuoden puolelle, sillä emälle odotellaan vielä paria valionarvoa. Koska kyseessä on näin yleinen rotu, halusin laittaa ilmoituksen pentueesta jo aikaisin, että kiinnostusta varmasti on. Yhdistelmä näyttää tältä: i. evm e. BH Jk2 Blue's Get It Fall. Suku ei ole mitään evm- laatua, mutta kuitenkin melko harvinainen.
Yhdistelmä on käyttölinjainen. Gildalla on näyttelyistä H-EH-menestystä. Gildasta pitäisi tulla esim. käyttövalio, paimennusvalio tms, tai mielellään kummatkin, ehkä agilityvaliokin. Gildalla on 3 x vKUMA, 1 x MEKUMA, paimennuksesta perusrata ok, 1 x KUPI, pk-lajeista BH, Jk1, Jk2. Parista lajista ainakin aiomme valioutua. Muistutuksena toistan vielä kerran: pentue syntyy vasta kun Gildalla on pari valionarvoa, eli ensivuoden puolella. Emme siis teetä pentuetta vielä muutamaan kuukauteen.
Varaajia otetaan kolme-kaksi kappaletta, tällä hetkellä heitä on nolla:
kenelle (minne) u./n. Geewas jotain
Pentueen nimet eivät ole vielä selvillä, jotakin ajatusta on mutta en kuitenkaan täysin varma ole.
Suomenlapinkoira- pentue
Samoin kuin aussiepentueen kanssa, myös lapparipentue menee ensi vuoden puolelle. Kuitenkin ennen aussieita varmaan syntyvät lapinkoirat. Myös lapparit ovat niin yleisiä, että nekin tahdoin mahdollisimman nopeasti laittaa. Yhdistelmä näyttää tältä: i. ei vielä tiedossa e. BH Jk2 Tk1 Geewas Hermione. Suku on melko harvinainen, omista lapparilinjoistani tulossa.
Näyttöön ja käyttöön sopivia pentuja, Aadalla on muutama erinomainen näyttelyistä. Tytöllä on agilitystä 1 x vKUMA, PK- lajeista BH Jk1 Jk2, mejästä 2 x I-palkinto, tokosta 3 x I-palkinto, koiratanssista 142 p, näyttelyistä 3 x ERI. Odotamme valionarvoa luultavammin paimennuksesta ja metsäjäljestä, mutta toki muutkin valionarvot käyvät. Pari valionarvoa toivomme ennen pentuetta. Tämä pentue menee varmaankin ensi vuoden alkuun tai tämän vuoden loppupäiville.
Varaajia otetaan kolme-neljä kappaletta, tällä hetkellä heitä on nolla:
Pentueen nimet eivät ole vielä selvillä, jotakin ajatusta on mutta en kuitenkaan täysin varma.
Nyt on useampikin koira saanut pienen menestysrykäyksen, joten nyt on muutamastakin rodusta tulossa pentuja. Näistä ainakin kaksi menee todennäköisesti ensi vuoden puolelle, mutta kyselen ostajia siltikin jo nyt, että olis sitten ajankohdan koittaessa kaikki varaajat täynnä. Pentuja on tulossa kolmesta eri rodusta - pieniä pehkoja, lapinkoiria ja aussieita.
Varauksia vain alle tulemaan, kerro jotain kennelistäsi, pennun tulevaisuudestan sun muusta. Kaikkien pentueiden kanssa olen tosi tarkka, ihan minne tahansa ei pentua lähde.
Jos lapparit, pehkot ja aussiet eivät innosta, myös saksanpaimenkoira neidollemme Viljalle on mahdollisesti tulossa pentue Gendarme'sin nimen alle. Viljan meriitit ovat BH SchH3 Hk2 Tk1 VPVA. Asia on vielä hieman työn alla, koska Kuunsirppi kasvattajana päättää ajankohdat sunmuut. Enemmän tietoa tästä pentueesta tulee omaan topiciinsa jonkin ajan kuluttua. =)
Pitkäkarvainen collie- pentue
Pehkopentue syntyy tämän vuoden puolella, kunhan emälle on saatu mahdollisesti yksi valionarvo lisää. Yhdistelmä näyttää siis tältä: i. evm e. BH Jk2 Tk2 VKTV Trin Taz Crusade Classic. Suku on suht harvinainen, sitä voitte tutkia emän, siis Pinjan sivuilta. Odotamme Pinjalle varmimmin VPVA- titteliä, mutta muutkin valion arvot kelpaavat. Kyseessä melko käyttölinjainen pentue, Pinjalla on näyttelyistä EH:ta.
Varaajia otetaan kolme kappaletta, tällä hetkellä heitä on kaksi:
Eros (Filyra) u. Geewasin Myrskyvitsaus
Wolfie (Wolfeye's) n. Geewasin Jääloru - SIJOITUS
kenelle (minne) u./n. Geewasin jotain
Kyseessä on loitsu- pentue, nimivaihtoehdot ovat tässä. Nimet ovat minun ja Pehkon käsialaa.
Geewasin Valotaika
Geewasin Sadetanssi
Geewasin Tuulilaulu
Geewasin Myrskyvitsaus - EROS
Geewasin Lystiloitsu
Geewasin Pakkasjoiku
Geewasin Rikkausruno
Geewasin Tähtitarina
Geewasin Hallahymähdys
Geewasin Rumpurytmi
Geewasin Tiukutahti
Geewasin Jääloru - WOLFIE
Geewasin Salamarokki
Geewasin Joulujodlaus
Geewasin Routarukous
Geewasin Lumilupaus
Australianpaimenkoira- pentue
Ko. pentue ei ole vielä varma, kyuselen vielä kasvattajalta mitä mieltä!
Aussiepentue menee varmasti ensi vuoden puolelle, sillä emälle odotellaan vielä paria valionarvoa. Koska kyseessä on näin yleinen rotu, halusin laittaa ilmoituksen pentueesta jo aikaisin, että kiinnostusta varmasti on. Yhdistelmä näyttää tältä: i. evm e. BH Jk2 Blue's Get It Fall. Suku ei ole mitään evm- laatua, mutta kuitenkin melko harvinainen.
Yhdistelmä on käyttölinjainen. Gildalla on näyttelyistä H-EH-menestystä. Gildasta pitäisi tulla esim. käyttövalio, paimennusvalio tms, tai mielellään kummatkin, ehkä agilityvaliokin. Gildalla on 3 x vKUMA, 1 x MEKUMA, paimennuksesta perusrata ok, 1 x KUPI, pk-lajeista BH, Jk1, Jk2. Parista lajista ainakin aiomme valioutua. Muistutuksena toistan vielä kerran: pentue syntyy vasta kun Gildalla on pari valionarvoa, eli ensivuoden puolella. Emme siis teetä pentuetta vielä muutamaan kuukauteen.
Varaajia otetaan kolme-kaksi kappaletta, tällä hetkellä heitä on nolla:
Pentueen nimet eivät ole vielä selvillä, jotakin ajatusta on mutta en kuitenkaan täysin varma ole.
Suomenlapinkoira- pentue
Samoin kuin aussiepentueen kanssa, myös lapparipentue menee ensi vuoden puolelle. Kuitenkin ennen aussieita varmaan syntyvät lapinkoirat. Myös lapparit ovat niin yleisiä, että nekin tahdoin mahdollisimman nopeasti laittaa. Yhdistelmä näyttää tältä: i. ei vielä tiedossa e. BH Jk2 Tk1 Geewas Hermione. Suku on melko harvinainen, omista lapparilinjoistani tulossa.
Näyttöön ja käyttöön sopivia pentuja, Aadalla on muutama erinomainen näyttelyistä. Tytöllä on agilitystä 1 x vKUMA, PK- lajeista BH Jk1 Jk2, mejästä 2 x I-palkinto, tokosta 3 x I-palkinto, koiratanssista 142 p, näyttelyistä 3 x ERI. Odotamme valionarvoa luultavammin paimennuksesta ja metsäjäljestä, mutta toki muutkin valionarvot käyvät. Pari valionarvoa toivomme ennen pentuetta. Tämä pentue menee varmaankin ensi vuoden alkuun tai tämän vuoden loppupäiville.
Varaajia otetaan kolme-neljä kappaletta, tällä hetkellä heitä on nolla:
Pentueen nimet eivät ole vielä selvillä, jotakin ajatusta on mutta en kuitenkaan täysin varma.
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Re: Geewasiin joululahjaksi pehkolapsia
Minä olisin kiinnostunut uros pennusta. Pentu tulisi Filyraan, johon on tulossa luultavasti vielä tämän vuoden puolella ulkoasun vaihdos. Olen aikoinani kasvattanut Filyrassa nahkoja ja siinä sivussa olen aina tykännyt pehkoista mutta ei ole tullut sopivaa tilaisuutta ottaa. Kisanäyttönä vaikkapa tämä ja tämä. Kisaan koirilla aina kun sopivia kisoja löytyy mutta en kyttää kalentereita joka päivä, eli yleensä ilmoitan kaikki koirat samassa kasassa kisoihin esim. yhden viikonlopun aikana. Tällä pennulla tulisin kisaamaan näyttelyiden lisäksi joissakin käyttölajeissa, kuten TOKO:ssa ja paimennuksessa. :)
-
Narya
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Kolme sanaa: HARKITSEN ja VAKAVASTI.
Olisin EHKÄ valmiina ottamaan pennun, jos syntyvät joulunaikaan ja mikäli saan kuvaluvat. Älä sit menetä hermojas mikäli en olekaan ottamassa, mutta ilmoittelin että kiinnostunu oon ja kovasti! :D
Olisin EHKÄ valmiina ottamaan pennun, jos syntyvät joulunaikaan ja mikäli saan kuvaluvat. Älä sit menetä hermojas mikäli en olekaan ottamassa, mutta ilmoittelin että kiinnostunu oon ja kovasti! :D
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
- juulia
- Floodari
Eros - juu, kyllähän mä sut tiedän ja olen omistanut yhden Filyran kasvatinkin (Filyra's Ebrithil). Että eiköhän sulle nyt urospentu lähde. =) Kisaamisesi vaikuttaa hienolta. Mites, onko sulla kuvia ja onko sulla minkäänlaisia suunnitelmia jälkeläisten suhteen? Mielelläänhän ei Pinjan pennuille kovasti jälkeläisiä tulisi, korkeintaan kaksi kappaletta, luulisin sen olevan hyvä määrä.
Pehko ilmoittelikin jo asiasta mesessä, tietty saat pennun, tunnen sut hyvin ja tiedän että hyvä koti tulisi olemaan. Laitan sulle nyt alustavan varauksen. Ilmoittele sukupuolta ja sensemmosta sitten lähempänä, jos pennun otat.
Pehko ilmoittelikin jo asiasta mesessä, tietty saat pennun, tunnen sut hyvin ja tiedän että hyvä koti tulisi olemaan. Laitan sulle nyt alustavan varauksen. Ilmoittele sukupuolta ja sensemmosta sitten lähempänä, jos pennun otat.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Juu, kuvat löytyy junnu ikäiselle blue merle pojalle ->xxx. Jos menestyisi hyvin, niin saattaisin tehdä pentueen mutta, kun pehkot ei ole Filyran kasvatusrotu niin pentueesta tulisi tosi pieni. Mutta se jääpi nähtäväksi sitten. ^^
- juulia
- Floodari
Oikein hieno poika tuolla kuvissa! Ikinähän ei tiedä mitä mieltä tuomarit ovat, mutta mielestäni noilla voisi kyllä menestyäkin. Pinjahan on tricolour joten pentueen isästä taitaakin sitten tulla merle, että voi nuokin kuvat käyttöön ottaa. Hieno juttu että senkin sain nyt päätettyä!
/nyt Pehkokin sitten kertoi, että ottaa merlenartun, joten isän värivalinta meni sitten ilmeisesti oikein. =)
Pentueen nimien teeman olen myös päättänyt, Harry Potterin, Eragonin ja Bon Jovin jatkoksi tulee Loitsu- pentue. Nimiä olen jo ehtinyt miettiä, mutta niitä en vielä laita esille. Malttakaa odottaa.
/nyt Pehkokin sitten kertoi, että ottaa merlenartun, joten isän värivalinta meni sitten ilmeisesti oikein. =)
Pentueen nimien teeman olen myös päättänyt, Harry Potterin, Eragonin ja Bon Jovin jatkoksi tulee Loitsu- pentue. Nimiä olen jo ehtinyt miettiä, mutta niitä en vielä laita esille. Malttakaa odottaa.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Re: Geewasiin joululahjaksi pehkolapsia 1 VARAUS VIELÄ!
Oi että ku teksi mieli. Olisi juuri nyt varastossakin kuvia blue merle nartusta. :o mä harkitsen vakavasti
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
Narya
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Elikkäs. (:
Mulle voit laittaa sen nimen mitä niitä nimiä keksiessä sovittiin. Kuvia tulin pääasiassa nyt esittelemään, tällaisen merlenartun kuvat saa tuleva Geewas. <: Kutsumanimeksi olen ajatellut Joikua tai jonkin tunturin nimeä, en tiedä vielä varmasti.
Mulle voit laittaa sen nimen mitä niitä nimiä keksiessä sovittiin. Kuvia tulin pääasiassa nyt esittelemään, tällaisen merlenartun kuvat saa tuleva Geewas. <: Kutsumanimeksi olen ajatellut Joikua tai jonkin tunturin nimeä, en tiedä vielä varmasti.
† † † ask me anything &
† † † ask me anything &
- juulia
- Floodari
Wolfie, harkitse ihmeessä, olisi mukava saada pentueesta kolmelapsinen!
Pehko, oi, tosi nätin värinenkin tuo narttu, ehkä omaan makuuni hieman liian jenkki mutta eiköhän noilla näyttelyissä menesty. =)
Pinja on saanut pari uutta tulosta ja nimiä laittelen esille ajallaan =)
Pehko, oi, tosi nätin värinenkin tuo narttu, ehkä omaan makuuni hieman liian jenkki mutta eiköhän noilla näyttelyissä menesty. =)
Pinja on saanut pari uutta tulosta ja nimiä laittelen esille ajallaan =)
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Okei, harkitsin ja aijon yrittää jos suostut mulle pentuu laittamaan.
Elikkäs Wolfeye's nimiseen kenneliin pentu tulisi ja siis blue merle narttua haen. Kuvat mulla on varastossa ja tulisin pennulle monipuolisesti kisaamaan niin näytössä ja käytössä tässä on pari esimerkkiä koirista jolla olen kisannut kaikki tulokset itse Esimerkki 1 esimerkki2 esimerkki3
Tosiaan siis haluaisin valioitua ainakin vPVAn vKTVn vFBVn vFIN KVA ja mahdollisesti myös vAVA ja tottiksesta. Toki BHkoe ja RH-E ja muut palveluskoira ja pelastuskoira meriitit hankkisin pennulle.
Nii ja tosiaan tässä olisi kuva minkä laittaisin pennulle, kuvassa on narttu ihan ^^ lisää kuvia samasta koirasta mulla on mu nkamerassa mutta kamera hiukan lagittaa joten lisää kuvia en saa samasat koirasta ihan heti^^
Niin no ilmoitteleppas jo pupsi tulee tänne.
Elikkäs Wolfeye's nimiseen kenneliin pentu tulisi ja siis blue merle narttua haen. Kuvat mulla on varastossa ja tulisin pennulle monipuolisesti kisaamaan niin näytössä ja käytössä tässä on pari esimerkkiä koirista jolla olen kisannut kaikki tulokset itse Esimerkki 1 esimerkki2 esimerkki3
Tosiaan siis haluaisin valioitua ainakin vPVAn vKTVn vFBVn vFIN KVA ja mahdollisesti myös vAVA ja tottiksesta. Toki BHkoe ja RH-E ja muut palveluskoira ja pelastuskoira meriitit hankkisin pennulle.
Nii ja tosiaan tässä olisi kuva minkä laittaisin pennulle, kuvassa on narttu ihan ^^ lisää kuvia samasta koirasta mulla on mu nkamerassa mutta kamera hiukan lagittaa joten lisää kuvia en saa samasat koirasta ihan heti^^
Niin no ilmoitteleppas jo pupsi tulee tänne.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
- juulia
- Floodari
Jeps Wolfie, sulle lähtee pentu.
Onko teillä kamalan tiukkaa syntymäajankohtien kanssa, jos pennut syntyisi jo Pinjan valiouduttua paimennuksesta? 2 KUPIa enää tarttee ja luulen että niissä ei kestä kamalan kauaa. Marraskuun puolella kuitenkin, ja aiemmin kun oma koirani on meille tullut. Olisiko se liian aikaista?
Onko teillä kamalan tiukkaa syntymäajankohtien kanssa, jos pennut syntyisi jo Pinjan valiouduttua paimennuksesta? 2 KUPIa enää tarttee ja luulen että niissä ei kestä kamalan kauaa. Marraskuun puolella kuitenkin, ja aiemmin kun oma koirani on meille tullut. Olisiko se liian aikaista?
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Re: Geewasiin marraskuisia pehkolapsia - NIMET
Geewasin Jääloru nimisen koiran haluaisin, ei mulla oikein mitään väliä ole milloin pennut syntyy. Valietttavasti en usko että heti jouluna pääsen koneelle joten jouluna on hiukan vähemmän kisausta tosin ei sillä mitään väliä ole milloin ne syntyy.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2015 tyylilyyli
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Minulle tuo Geewasin Myrskyvitsaus. Jos syntyy marraskuussa niin minulle ihan okei. :)
-
Narya
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Pakko komppia, kyseessä on Steadwyn -sukuinen ruotsalaissyntyinen koira joka linjautuu englantilaiseen Corydon -linjaan, jenkkicolliet on aivan erilaisia. (:Juulia kirjoitti:Pehko, oi, tosi nätin värinenkin tuo narttu, ehkä omaan makuuni hieman liian jenkki mutta eiköhän noilla näyttelyissä menesty. =)
Joo oon aika hitonmoinen pilkunviilaaja näissä collieasioissa.
† † † ask me anything &
† † † ask me anything &
- Wolfie
- Höpsö veitikka
NOh Juulia voin ottaa sijoituksen nartun jos tahdot, ei siinä mitään ;)
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2015 tyylilyyli