o'Coyote A & B --- aussie (s. 1.4.) & groenendael (s. 28.3.)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

o'Coyote A & B --- aussie (s. 1.4.) & groenendael (s. 28.3.)

Viesti Kirjoittaja Noina »

o'Coyote aloittaa toimintansa heti alkuun kahdella pentueella! Pennut lähtevät aktiivisiin koteihin, tarkemmin kaikesta voi lukea em. linkistä.
  • A niin kuin aussie
V A N H E M M A T
Pentueen isä on komea red merle RH-E RH-FL B BH Hk3 vPVA vFIN KVA & TVA vAVA vFINW-11 Piquantin Feimi Jätkä, tutummin Hippa. Sukua löytyy yhden sukupolven verran. Hipalla on kaksi sisarusta, kummallakaan ei ole pentueita. Luonteeltaan Hippa on yhteistyökykyinen ja itsevarma. Poitsu on osoittautunut erinomaiseksi hakukoiraksi. Toko ja paimennus ovat olleet myös vahvoilla. Näyttelyistä on tullut H-ERI, kaksi SERTiä ja yksi ROP-sijoituskin löytyy. Hippa on kaikinpuolin terve, lonkat B/A, kyynärät 0:0, polvet 0/0 ja silmät terveet.

Emä on Hollannista tuotu, tällä hetkellä Suomessa asuva tricolor BH Jk2 vFIN TVA vPVA FIN & SWE & DNK MVA Rezos Nobeta, "Beetta" (evm). Näyttelymenestyksen lisäksi tyttö on tokoillut valioksi asti ja aloittaa kilpailun jäljen voittajaluokassa. Beetta on oikein mukava harrastuskoira, vauhtia löytyy tarvittaessa mutta se osaa myös rauhoittua. Beetalta on kuvattu lonkat A Hollannissa, kyynärät 0:0, polvet 0/0 ja silmät on tutkittu Suomessa.

V A R A U K S E T - 2/4
1. Jacya, Piquant - u. Archer o'Coyote sijoituksessa
2. Nea, Cinnamon Circles - u. Akai o'Coyote
3. Kuka, Kennel - u./n. ...
4. Kuka, Kennel - u./n. ...

Nimet tulevat olemaan luonnollisesti A-alkuisia, muotoa Nimi o'Coyote. Pentue syntyy 1.4.

• B niin kuin belggari
V A N H E M M A T
Isä on Kendran omistama BH Hk1 TK2 vPVA Cerridwen End of the World. Jamie on täysin evm-sukuinen poika, jonka kisaura on lähtenyt mallikkaasti käyntiin. Jamie valioitui paimennuksesta kahdessa kuukaudessa, tokosta VOI1 ja kilpailee nyt haun avoimessa luokassa. Jamien kanssa kilpaillaan vielä ennen pentuetta. Näyttelyistä herralla on neljä SERTiä ja ROP- & VSP-sijoituksia. Jamie on kuvattu terveeksi, lonkat A/A, kyynärät 0:0, polvet 0/0 ja silmät terveet.

Emä on oma ja ensimmäinen belgialaiseni BH Jk3 RH-T B vPVA vFIN KVA & TVA vAVA Terranois Jiljar Jive. Sukua löytyy yhden polven verran, ainakin yhtä sisaruksista on aikomus käyttää jalostukseen. Jill on ollut lähes unelmakoira, jonka kanssa on mukava tehdä töitä, kuitenkaan olematta liian helppoa. Jillillä on vahva paimennusvietti. Pääpainotus on ollut pk jälki, paimennus ja toko, mutta tyttö on myös agilityvalio ja muutamaa pistettä vaille flyballvalio. Neiti on todella monipuolinen harrastuskaveri. Näyttelyissä on jonkin verran käyty, tuloksena pääasiassa ERIä. Yksi SERT ja ROP löytyy. Terveys on tälläkin kunnossa, lonkat A/A, kyynärät 0:0, polvet 0/0 ja silmät terveet.

V A R A U K S E T - 3/4
1. Noina, o'Coyote - n. Bounce o'Coyote
2. Kendra, Webenset - n. Bedazzle o'Coyote
3. Camilla, Kennel - n. Blackguard o'Coyote
4. Kuka, Kennel - u./n. ...

Nimet ovat B-alkuisia, muotoa Nimi o'Coyote. Pentue syntyy 28.03.2012.
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Hide
Epätoivoinen katse

Re: o'Coyote A & B --- australianpaimenkoira ja groenendael

Viesti Kirjoittaja Hide »

Mulla olisi kiinnostusta gronttua kohtaan, mutta kennel täytyy saada valmiiksi ensin.
Kuva
virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
Camilla
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Hide kirjoitti:Mulla olisi kiinnostusta gronttua kohtaan, mutta kennel täytyy saada valmiiksi ensin.
No mites se nyt silleen sattui, että mulla on täsmälleen sama tilanne päällä!
and like a deer in the headlights
i meet my fate
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

PSST. Jos tuosta belgipentuesta ei riitä pentua kaikille halukkaille, niin kesän korvilla on varmaankin tulossa mulle oma belgipentue Jamiesta ja evm. nartusta ;)

Mut joo, mulle tulee narttu ja Webensetiin menee.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Hide & Camilla, tarjousta vaan tulemaan jos siltä tuntuu. Nämähän syntyy vasta reippaan kuukauden päästä. ;)
Kendra ok, päädyin kuitekin pitämään myös itse yhden.
Kendra
Höpsö veitikka

Jamie valioitui paimennuksesta!
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Kiinnostuneita? Entä Camilla ja Hide?
Camilla
Vuohenruokaa

Kyllä mä olen kiinnostunut! Kennelhän on edelleen vaiheessa, odottelen ulkoasun koodausta, mutta toivottavasti tämän kuun puolella saan sivuja jo julkaistavaksi. (: Varmaan tiedätkin jo, että minulla on pystyssä tuo Carabee, jonka koirilla kisaan aktiivisesti. Mikäli luokissa on tilaa, tungen sitten koiria "epävirallisesta" hoitajakennelistäni ja Lasienkelistä (noutajat). Suunnitteilla oleva kennel tulee kasvattamaan belgimuunnoksista näitä pitkäkarvaisia, ja jotta saisin kaikki koirat mukaan kisoihin niin tulen lauman koon pitämään pienenä (ja aion onnistua siinä, toisin kuin Carabeen kanssa!).

Narttugrontusta olisin kiinnostunut. Tulevaisuuden puolesta voin luvata sitä tuttua agia, tokoa, paimennusta, palvelusta ja koiratanssiakin myöhemmässä vaiheessa, kun saan melko hyvin koiria luokkanousemaan tällä hetkellä! Näyttelyissäkin tullaan käymään, mikäli kuvat sen sallivat. Minulla on muutama lähestulkoon valmis bc, ja esimerkkenä kisaamisesta vaikkapa Jemma, jota olen kisannut vuoden päivät ja Takti, jota olen kisannut kolmisen kuukautta. Ja onhan tuolla noita muitakin nassikoita, jos kiinnostaa katsoa. :D

Jalostusasioita en osaa miettiä, mutta mikäli suku ei pääse liikaa yleistymään (minä en osaa näitä tulkita sitten juurikaan!) niin olisi kiva teettää lapselle jossain vaiheessa edes ihan pikkuinen pentue, riippuen tietenkin kisamenestyksestä.
i meet my fate
Kendra
Höpsö veitikka

Camilla, mun puolesta saat käyttää puppea jalostukseen, mutta mulla on itselläni ollut mielessä toinen pentue Jamielle (kork. 3 pentua) ja mietin vähän, että käyttäisin tästä pentueestakin tota omaa narttupuppea jalostukseen :D Mutta voin tehdä niin, että toisesta Jamien pentueesta pidän itelleni yhden nartun ja tästä yhdistelmästä en pennuta omaa pentua ollenkaan vaan tosta toisesta, jossa luult. on evm. emä ja siitä pennusta sitten joskus 2-3 pentueen pentue. Mullehan on ihan ok, että Jamien nimi tulee esiintymään belgisuvuissa, mutta en tahdo kuitenkaan, että kaikki pennut on samanlaisia suvultaan ;)

Noinahan tän saa sit lopulta päättää et how we handle this.

Sekavaa joo.
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Camillalle lähtee tottakai napero! Mä veikkaisin että tämän pentueen koko jää kolmeen pentuun. Mulle on ok jalostuskäyttö, oman järjen mukaan. Onhan näitä gronttuja kohtuullisen paljon, joten en usko että tämä suku yleistyisi mitenkään hälyttävästi. Fiksut jalostusvalinnat ja evm-koirat niin ei ongelmaa. Mun pennulle ei varmaankaan tule pentuetta ollenkaan, tai sitten vain yksi pentu mulle. :D

Rupean nimien kehittelyyn, nää on beellä alkavia vaikka taitavat syntyä ennen aussieita. Synttäripäivästä toiveita? Maaliskuun viimeinen viikko?
Camilla
Vuohenruokaa

Jee! Jos omalle naperolleni joskus teetän pentueen, niin kyllä sen aika on vasta pitkän ajan päästä, ja varmaan ehtii omakin mieli muuttua siinä. Tai sitten tämä "yksi pentu minulle" voisi kanssa olla ihan varteenotettava juttu, mikäli niin kovin kiinnyn tähän naperoon (no aivan varmasti kun on ensimmäinen kenneliin muuttava haukku!). Kunhan en sotke pahasti Kendran suunnitelmia. :D Katsotaan katsotaan, mitä tapahtuu.

Odottelen innolla nimiä. >:) Täytyykin kehitellä joku oikein muksu kutsumanimi tälle puppelille!
i meet my fate
Kendra
Höpsö veitikka

Siis on mulle ok käyttää jalostukseen tästä pentueesta, tarkotin vaan, etten tahdo kaikkien seuraavien pentujen suvussa olevan ei. Cerridwen End of the World & ee. Terranois Jiljar Jive vaan esim. i. esimerkkikoira (iii. esimerkkikoira iie. esimerkkikoira) & e. pentu jostakin pentueesta X (eei. Cerridwen End of the World eee. Terranois Jiljar Jive). Okei hankalaks meni :_D

Että käyttäkää vaan useamman pennun pentueeseen jos tahdotte :D Mulla tulee luultavasti olemaan aina evm. koira emänä tai isänä, joten se ei pahasti yleistytä Jamien nimeä ja kummiskin mulla on aina mahdollisuus tuoda toinen Cerridwen -uros jota käyttää ;)
Hide
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Hide »

Mä en valitettavasti voi ottaa tästä pentueesta pentua. Saattais olla liian suuri riski et pennun kisautus alkais myöhään, kun kennelkin on ihan vaiheessa.
Kuva
virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Tässäpä vihdoin näitä nimiä! Eli englanniksi b-kirjaimella alkavia, yksiosaisia. Itse saa keksiä, mutta tässä jotain:

Balderdash
Bandit
Basic
Bismuth
Bitter(sweet)
Bizarre
Blaze
Blossom
Buster
Bomb
Bounce
Bumpkin
Busted
Butler
Blackberry

Käviskö syntymäpäiväksi vaikka 28.3. vai tarviiko saada nopeammin?
Kendra
Höpsö veitikka

Syntymäpäivä käy ja mulle vaikka sitten Bedazzle (häikäisevä, sokaiseva). :D

Bangarang olis ollu kanssa siisti, mutta ehkä urokselle ennemmin.

Tässä teille häikäisevää Tatsii! :D Kuvia joutuu venailee ens kuuhun.
Vastaa Viestiin