VVL - sääntöuudistusta?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
mikopon
Nakkisotilas
Viestit: 208
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 10:23 am

VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja mikopon »

Mennäänpä suoraan asiaan; valioituminen valjakkoajon saralla on turhan vaikeaa, ellei koira satu olemaan siperianhusky. Muiden rekikoirien omistajat joutuvat istumaan nurkassa pyörittelemässä peukaloitaan (vaikka olisikin enemmän kuin tarpeeksi rankingpisteitä), kun kisakokeita ei oikein heille järjestetä. Ja jos hyvällä lykyllä näitä ilmaantuisikin kisakalenteriin, tulee yleensä hylättyjä lähtöjä vähäisen osallistujamäärän takia. Ymmärrän toki että tällä on haettu realistisuutta, mutta tällä hetkellä valioituminen vain on melkeinpä mahdotonta hiljaisen kisanjärjestämisen myötä. Tästä minuun on otettu jo pariinkin kertaan yhteyttä, joten oli aika nostaa asia esille tännekin. Mitä mieltä olisivat ihmiset, etenkin valjakkoajoa harrastavat, jos kisakokeisiin hyväksyttäisiin kaikki valjakkorodut eikä eroteltaisi enään omiin luokkiinsa? Tai muut kuin siperianhuskyt samaan luokkaan, edes tällä tavoin nostaisi mahdollisuuksia koirille? Toivottavasti tästä nyt ymmärtäisi jotain, minä vetäydyn ottamaan hitusen lisää kuumelääkitystä...
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Kannatan! Ainakin grönlanninkoirilla, alaskanmalamuuteilla ja samojedinkoirilla tulisi olla sama kisakoe (grönskeillä ja alaskanmalamuuteilla jo onneksi onkin). Näitä kolmea rotua on suhteellisen vähän mutta tarpeeksi, jotta saataisiin kahdenlaisia kisakokeita, näille ja siperianhuskyille. :) Sitten jos kys. rotuisten virtuaalikoirien lukumäärä kasvaisi, niin voitaisiin palata ennalleen kolmeen kisakokeeseen.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Kannatan myös.
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Ja minä kannatan, of course, kun asiasta itse olen piipittänytkin :lol:
Avatar
mikopon
Nakkisotilas
Viestit: 208
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 10:23 am

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja mikopon »

Loistavaa! Hieno nähdä ettei olla Jacyan kanssa ainoita piipittelemässä tätä asiaa.

Tsekkailinkin tässä vARKY:n tietokantaa ja tarpeeksihan näitä palleroita kyllä löytyy kahdenlaisiin kisakokeisiin (täytyykin muistaa ilmoitella piakkoin omat grönskilapset listalle!). Toimisiko muidenkin mielestä tämä mitä Lyydia ehdotti (kisakokeissa enää, tai ainakin väliaikaisesti, 2 luokkaa)?
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Jacya »

^Joo! Eli huskyille oma kisakoe ja lopuille valjakkoroduille omansa, that's fine !
Mä haluan kans grönskin.. !
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Shady »

Saako valioitunut koira tai koira, joka on jo sen 65p. kerännyt jatkaa kisaamista normi lähdöissä?
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

^ Saa. Tai ainakin mun koirat on jatkaneet. :E

Sitä mun piti ihmetellä että nykyään ei vissiin ole enää olennaista merkitä kisakutsuihin juostaanko lähdöt lumella vai hiekalla? Mun aikaisempien huskyjen kisakalentereissa on ollut aina merkittynä alusta, jolla on juostu, mutta nykyään kisakutsuissa harvemmin edes mainitaan pohjaa.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Heh, mä oon olettanut että virtuaalimaailmassa mennään oikeiden vuodenaikojen mukaan, että nyt juostaisiin tietty lumella ja kesällä sitten nurmella/hiekalla.. :D Mut jos se pitää merkitä niin jatkossa voin laittaa kisasivuille. Mutta onko koiran kisakalenterissa mitään merkitystä asialla, pitääkö merkitä?
Avatar
mikopon
Nakkisotilas
Viestit: 208
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 10:23 am

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja mikopon »

Shady: Saapi jatkaa normilähdöissä juoksentelua, miksipäs ei? Yleensä ihmiset vain valioitumisen jälkeen keskittyvät muihin lajeihin.

^Ei vaikuttanut olevan merkitystä kun yksi koirani valioitui kun en vielä itse VVL:n ohjaksissa ollut, eikä kisakalenterissa ollut merkitty pohjaa (ellen nyt aivan omiani muistele!). Luulen että onko tämä nyt vain jokaisen oman mieltymyksen mukaan nykyään? Itse ainakin pyrin merkitsemään lähtöjen pituuden koirien kisakalenteriin jollen pohjaa/alustaa muista. Ja tuohan toi realistisuutta merkkailla oikeiden vuodenaikojen mukaan.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Tuosta pohjasta tuli mieleen, että myöskään matkoja ei ole enää tänä päivänä aina merkitty kisakutsuun. Itse kun olen niitä pistänyt ylös :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
mikopon
Nakkisotilas
Viestit: 208
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 10:23 am

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja mikopon »

Nyt tän pienen hiljaisuuden aikana ei ole näköjään tullut vastaväitteitäkään sääntöuudistukselle, niin mitäs sanotte ihmiset jos ajetaan tää kunnolla läpi? :) Aivan mielenkiinnosta, ja liiton toiminnan parantamiseksi, onko ihmisillä muita toiveita/ehdotuksia?
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Joo kannatan edelleen.

Mulla olis ainakin henkilökohtainen toive sen osalta, että myös vARKY saisi järjestää noita suurkilpailuja (tarvitsisin kuitenkin lisää tietoa niistä mikoponilta :) ) ja anoa useamman kisan samalla kertaa. Silloin anoinkin sulle kolme kisaa eri päivinä samalla kertaa, mutta sanoit ettei se oo mahdollista, mutta nyt voisi kysyä muiden mielipiteitä. Mitä haittaa siitä olisi, jos olen varma, että saan hoidettua kisat loppuun? Ihmettelin myös sitä, miksei jokaisen kisan vip voisi olla samana päivänä? jos vaikka järjestäisin valjakkoajot päivinä 10.03, 11.03 ja 12.03 ja kaikissa olisi VIP 09.03. Tämä auttaisi siinä, että ilmoittautumiset ja tulokset saataisiin kaikki hoidettua samoihin aikoihin.

Esimerkkinä: myös vKTL:n säännöissä lukee "Ennen uuden kilpailun järjestämistä vanhojen kilpailuidesi tulee olla ehdottomasti loppuun vietyjä, eli tulosten tulee löytyä sivuilta. Ano vain yksi kilpailu kerrallaan.", mutta silti vähän aikaa sitten järjestettiin 7 päiväinen noutajien tanssitempaus samalla kertaa joissa oli sama VIP.

Ja siksi muuten järjestäisin samalla kertaa useamman kilpailun, koska valjakkoajoja järjestetään aika vähän, esim tokoon verrattuna (vtl 25 kisaa tänä vuonna ja vvl 15 kisaa).

Onko kenelläkään mitään sitä vastaan, että vARKY voisi myös järjestää suurkilpailuja ja useamman kilpailun kerrallaan?
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

musta ihan hyvin vois järkätä tollasia suurkisoja ja useamman päivän putkea, kun monissa muissakin lajeissa voi. Eikä siinä musta ole mitään haittaa. Esim toi vKTL:n sääntö on musta ihan liiton ensimmäiseltä sivulta, silloin kun se on perustettu.
Avatar
mikopon
Nakkisotilas
Viestit: 208
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 10:23 am

Re: VVL - sääntöuudistusta?

Viesti Kirjoittaja mikopon »

^^Itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että vARKYkin järjestäisi suurkilpailuita - päinvastoin olisin ensinokassa auttamassa Lyydia sinua järjestämässä näitä. Lisää ehdotuksia ihmiset? :)
Vastaa Viestiin