Blue's australianpaimenkoiria ja tervuja suunnitteilla(?)
-
Emmi
- Alkupalat
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 10:42 am
- Viesti:
Blue's australianpaimenkoiria ja tervuja suunnitteilla(?)
Blue'siin on suunnitteilla lapsosia. Pentueen vanhemmat tulevat olemaan yksi omista kasvateistani ja evm-uros. Pennuille haemme pysyviä ja huolehtivia koteja, kuulen mielelläni jo varausta tehdessä tulevia suunnitelmia pennulle, lisäksi jonkunlainen sivunäyttö olisi toivottavaa. Suosittelen kaikille halukkaille ostajille Blue'sin kasvatus-sivun lukemista, siten tietää mihin sitoutuu ostaessaan pennun meiltä. (:
I-pentue on evm-uros x Blue's Demnat (linkki vie vanhalle sivulle) (synt. alkuvuodesta 2009, mahdollisesti maaliskuussa*)
Varaukset
Henji
Kati / HW
*Minun tulee ennen lopullista päätöstä ajankohdasta yms. keskustella Nastan omistajan kanssa.
Kummatkin vanhemmat ovat kunnostautuneet niin näyttelyissä kuin käyttöpuolen kilpailuissa. Kerron mielelläni heistä lisää jos tulee kysyttävää!
Pentueen koko, tulee pysymään pienenä.
2. pentue tervuja - suunnitelmissa ennen kesää
Isänä toimisi Lanian upea BH Hk3 Jk1 vFIN KVA Tk4 vFIN TVA vKTV VAVA VPVA vSWE & vLT & vEST & vBEL & vFIN MVA vSWEW-08Firielin Hawkereis Hurrican, tutummin Hawker, ja äitinä oma vPVA & vKTV BH HK3 Flanme All Things I Need eli Aida. Kummatkin vanhemmat ovat kunnostautuneet sekä näyttelyissä että käyttöpuolella ja ovat evm-sukuisia.
Kiinnostuneet
narttu -Bee
narttu - Lania
narttu - Eppy
narttu - pöpö
Tästä lisää asiaa sitten lähempänä, mutta jos olet alustavasti kiinnostunut pentueesta ilmoittele ihmeessä.
JO SYNTYNYT
H-pentue
Blue's Fighting Temptation x evm-narttu
u. Blue’ s Hand In Hand - Minnea Misty Mirage
n. Blue’ s Here And Now - Hobu / Bordesky
n. Blue’ s Here In My Heart - Nettei / Rosewell
// tietoja muutettu.
I-pentue on evm-uros x Blue's Demnat (linkki vie vanhalle sivulle) (synt. alkuvuodesta 2009, mahdollisesti maaliskuussa*)
Varaukset
Henji
Kati / HW
*Minun tulee ennen lopullista päätöstä ajankohdasta yms. keskustella Nastan omistajan kanssa.
Kummatkin vanhemmat ovat kunnostautuneet niin näyttelyissä kuin käyttöpuolen kilpailuissa. Kerron mielelläni heistä lisää jos tulee kysyttävää!
Pentueen koko, tulee pysymään pienenä.
2. pentue tervuja - suunnitelmissa ennen kesää
Isänä toimisi Lanian upea BH Hk3 Jk1 vFIN KVA Tk4 vFIN TVA vKTV VAVA VPVA vSWE & vLT & vEST & vBEL & vFIN MVA vSWEW-08Firielin Hawkereis Hurrican, tutummin Hawker, ja äitinä oma vPVA & vKTV BH HK3 Flanme All Things I Need eli Aida. Kummatkin vanhemmat ovat kunnostautuneet sekä näyttelyissä että käyttöpuolella ja ovat evm-sukuisia.
Kiinnostuneet
narttu -Bee
narttu - Lania
narttu - Eppy
narttu - pöpö
Tästä lisää asiaa sitten lähempänä, mutta jos olet alustavasti kiinnostunut pentueesta ilmoittele ihmeessä.
JO SYNTYNYT
H-pentue
Blue's Fighting Temptation x evm-narttu
u. Blue’ s Hand In Hand - Minnea Misty Mirage
n. Blue’ s Here And Now - Hobu / Bordesky
n. Blue’ s Here In My Heart - Nettei / Rosewell
// tietoja muutettu.
Blue's ja Emmi on toistaiseksi lomailemassa. Pyrin vastaamaan kaikkiin sähköposteihin mitä tulee, mutta vastaukset saattavat hieman kestää!
-
Minnea
- Kanada
- Viestit: 1351
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Voisin olla kiinnostunut Figon pennusta. :) Voisin ottaa uroksen Ingalsiin.
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Figon pennusta voisin minäkin olla kiinnostunut. Borderskyihin voisi pupsin ottaa. Ihan vain kisakoiraksi vähän joka lajiin eli tuskin koskaan tultaisiin jalostukseen käyttämään. Sukupuolesta en osaa vielä sanoa mitään. :)
-
Emmi
- Alkupalat
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 10:42 am
- Viesti:
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Teille kummallekkin ilomielin pennun annan! Ja koska kummatkin ovat olleet kiinnostuneita Figon lapsosista, tulee Blue'sin H-pentue olemaan siis tuo 2. vaihtoehto (Blue's Fighting Temptation x evm-narttu). Pennut tulisivat ajankohtaiseksi marras- lopussa/ joulukuun alussa.
Laitan teille kummallekkin varaukset!
Laitan teille kummallekkin varaukset!
Blue's ja Emmi on toistaiseksi lomailemassa. Pyrin vastaamaan kaikkiin sähköposteihin mitä tulee, mutta vastaukset saattavat hieman kestää!
-
Emmi
- Alkupalat
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 10:42 am
- Viesti:
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Nostellaanpas tätä vähän ylös jos Figon pentueelle löytyisi vielä kiinnostusta.
Blue's ja Emmi on toistaiseksi lomailemassa. Pyrin vastaamaan kaikkiin sähköposteihin mitä tulee, mutta vastaukset saattavat hieman kestää!
- Snoe
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viestit: 573
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:38 pm
- Paikkakunta: Oulu
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Milloin tämä pentueen olisi tarkoitus syntyä? Jos joskus ensivuoden puolella, voisin olla kiinnostunut. Tarkempaa hakemusta laitan sitten, kunhan saan lisäinformaatiota sinulta ;D
-
Netry
- Vuohenruokaa
- Viestit: 1741
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 12:44 pm
- Paikkakunta: Ähtäri
- Viesti:
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
arg. tää on tosi huono kohta katella mitää koiraa meille mutta.. aussit ne on vaan sydäntä lähellä, ja oma sellanenkin kesällä tulossa, joten pakko nyt tarjousta laittaa..
Mä olisin siis innokas ottaa meille aussivaavin Rosewelliin, jossa meillä nyt tällä hetkellä on shelttejä, sakuja ja pk collieita. tällänen aussie mahtuis ihan hyvin meiän poppooseen.<33 ;)
kisattais paimennuksessa, flyballissa, näyttelyissä, ja agilityssä + mahdollisesti tokossakin. ja muut lajitkin sopii, ehdottele vaan. ;D Kisakaveri siitä kyllä mulle tulis. pentuetta ei sille näillä näkymin tehtäisi, kisakoiraa vaan siitä kaipailisin. aussie kun on sellainen joka lajin koira. ;D
mätsäristä kerran yhen aussin pongasin, joten black tricolorin kuvatkin pennulle jo löytyisi. (jos kuvissa nyt aussie on xD).
mutta joo. olisin ehdottomasti kiinnostunut tälläisestä pupsista ;D
Mä olisin siis innokas ottaa meille aussivaavin Rosewelliin, jossa meillä nyt tällä hetkellä on shelttejä, sakuja ja pk collieita. tällänen aussie mahtuis ihan hyvin meiän poppooseen.<33 ;)
kisattais paimennuksessa, flyballissa, näyttelyissä, ja agilityssä + mahdollisesti tokossakin. ja muut lajitkin sopii, ehdottele vaan. ;D Kisakaveri siitä kyllä mulle tulis. pentuetta ei sille näillä näkymin tehtäisi, kisakoiraa vaan siitä kaipailisin. aussie kun on sellainen joka lajin koira. ;D
mätsäristä kerran yhen aussin pongasin, joten black tricolorin kuvatkin pennulle jo löytyisi. (jos kuvissa nyt aussie on xD).
mutta joo. olisin ehdottomasti kiinnostunut tälläisestä pupsista ;D
- juulia
- Floodari
- Viestit: 3051
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Emmi, onhan sulle ok jos Gildalle (Blue's Get It Fall) tulee pentue jossain vaiheessa? Meriittejä keräämme toki lisää, pari valionarvoa, mutta näin alustavasti kyselen. :)
/puoliot
/puoliot
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
-
Heidi
- Le-ppä-ker-ttu
- Viestit: 148
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 10:11 am
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
^Suosittelisin kyselemään myös Jamien, eli Gildan isän, uusilta omistajilta (http://freewebs.com/remrock), koska heillä on suunnitelmia Jamielle vielä tulevaisuuden varalle. Mun kantani (niinkus Jamien ekana omistajana ja sen "suvun" tuojana) on se, että kyl se varmaan sopii, mutta uroksen pitäs olla evm. tai vähintäänkin evm. sukunen (:
Pitkätauko.
- juulia
- Floodari
- Viestit: 3051
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
^evm- urosta ajattelin. :)
En ookaan huomannu että Jamie on vaihtanut omistajaa, mutta otan vielä Laniaan ja Nonaan yhteyttä.
En ookaan huomannu että Jamie on vaihtanut omistajaa, mutta otan vielä Laniaan ja Nonaan yhteyttä.
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
-
Emmi
- Alkupalat
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 10:42 am
- Viesti:
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Juulia Figon pentue on tulossa näillä näkymin nyt joulukuun alkuun, joten tuota Nastan pentuetta olen suunnitellut seuraavalle vuodelle (tietenkin tarkemmasta ajankohda sovin vielä erikseen lähempänä Nastan toisen omistajan kanssa)
Nettei Voin laittaa sinulle varauksen tuohon Figon pentueeseen? (:
Snoe Minun puolestani ei ole mitään estettä Gildan pentujen saantiin, kunhan tosiaan (lähinnä Wilman suvun takia) pentueen koko pysyisi suht koht pienenä ja isä olisi ~evm-sukuinen. Toivon että minut pidetään ajantasalla urosvalinnoissa ja ajankohdan kanssa! (:
Nettei Voin laittaa sinulle varauksen tuohon Figon pentueeseen? (:
Snoe Minun puolestani ei ole mitään estettä Gildan pentujen saantiin, kunhan tosiaan (lähinnä Wilman suvun takia) pentueen koko pysyisi suht koht pienenä ja isä olisi ~evm-sukuinen. Toivon että minut pidetään ajantasalla urosvalinnoissa ja ajankohdan kanssa! (:
Blue's ja Emmi on toistaiseksi lomailemassa. Pyrin vastaamaan kaikkiin sähköposteihin mitä tulee, mutta vastaukset saattavat hieman kestää!
- Snoe
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viestit: 573
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:38 pm
- Paikkakunta: Oulu
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Hmm, taisit sekoittaa minut jonkun henkilön kohdalla? Minä nimittäin kysyin, milloin pentue olisi syntymässä ^^' Mutta juu, minulta taitaa jäädä väliin, kun joulukuun alussa on tulossa. Ensivuoden puolella olisi ollut minulle sopivampi aika, mutta ei voi mitään.
- juulia
- Floodari
- Viestit: 3051
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Emmi taisi minut ja Snoen sekoittaa. :)
OK, pentueesta tulee korkeintaan kolmepentuinen ja isä on evm. Teen tänne pentueelle aikoinaan topicin ja alustavia varauksia alan ottaa vastaan kun olen Lanialta ja Nonalta kysynyt.
OK, pentueesta tulee korkeintaan kolmepentuinen ja isä on evm. Teen tänne pentueelle aikoinaan topicin ja alustavia varauksia alan ottaa vastaan kun olen Lanialta ja Nonalta kysynyt.
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5040
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Pitäisi tässä vuodenvaihteessa saada "vihdoin" tuota Free Dragonin koiramäärää hieman pienennettyä, niin voisinhan ne paikat idioottimaisuudessani heti yrittää täyttää..
Juuri eilen satuin katseleman yksiä aussikuviani ja haaveilemaan pitkästä aikaa taas saavani yhden moisen. Bluesin kasvatukseen olen tyytyväinen ja kasvateilla on sitä tulosta tullut. Siksi tämä olisi itselle se automaattinen valinta jos pennun otan. Ainakin osittain suvullinen koira hakusessa, joten tämä sopisi itselle passelista. :) Noista kahdesta harkinnassa olevasta pentueesta tuo Blue's Demnatin kiehtoisi mahdollisesti enemmän.
Free Dragon (linkki allekirjoituksessa) ei siis kasvata mitään rotua, vaan pentueita syntyy silloin tällöin kun satun suunnittelemaan itseä tyydyttävää yhdistelmää. Aussi tulisi "sekakäyttöön" kuten kaikki koirani: näyttelyt tuppaavat olemaan se pääasia, mutta tietysti tarjolla olevian kisojen määrästä riippuen 1-3 kisaa kk pyrin toisilla koirilla kisaamaan. Aussi tulisi kuulumaan näihin joiden kanssa itsellä olisi hieman kovemmat toivomukset ToKon ja PKn suhteen. Mikäli tulevaisuudessa sitä menestystä olisi kertynyt, olisi toiveissa pentue. Kooltaan pentueet ovat kennelissä (suvusta ja kiinnostuksesta riippunen) 3-5 naperoa/pentue, mutta suorastaan poikkeuksetta se kyllä taitaa olla tuo 3-4. Kisanäyttönä vaikka xXx ja xXx. Kalentereihin merkataan vain merkityksellisiä tuloksia muiden kuin näyttelyiden osalta. Tällä hetkellä myöskään uusimpia tuloksia (parin kuukauden ajalta) ei kaikkia ole lisätty.
Tiedän että kisautustahti on todella surkea siihen verrattuna mitä monet toivovat, mutta sekä minä että kennelin toinen pitäjä Magnu olemme tyhmiä hankkimaan paljon koiria eikä kummallakaan ole tuhatta tuntia aikaa päivittäin istua kisoja etsimässä, joten asia on mikä on.. Pysyvä koti on kuitenkin ehdoton mitä kennel voisi tarjota! Yhtäkään koiraa ei olla vielä eteenpäin myyty eikä niin tule koskaan tapahtumaankaan.
Juuri eilen satuin katseleman yksiä aussikuviani ja haaveilemaan pitkästä aikaa taas saavani yhden moisen. Bluesin kasvatukseen olen tyytyväinen ja kasvateilla on sitä tulosta tullut. Siksi tämä olisi itselle se automaattinen valinta jos pennun otan. Ainakin osittain suvullinen koira hakusessa, joten tämä sopisi itselle passelista. :) Noista kahdesta harkinnassa olevasta pentueesta tuo Blue's Demnatin kiehtoisi mahdollisesti enemmän.
Free Dragon (linkki allekirjoituksessa) ei siis kasvata mitään rotua, vaan pentueita syntyy silloin tällöin kun satun suunnittelemaan itseä tyydyttävää yhdistelmää. Aussi tulisi "sekakäyttöön" kuten kaikki koirani: näyttelyt tuppaavat olemaan se pääasia, mutta tietysti tarjolla olevian kisojen määrästä riippuen 1-3 kisaa kk pyrin toisilla koirilla kisaamaan. Aussi tulisi kuulumaan näihin joiden kanssa itsellä olisi hieman kovemmat toivomukset ToKon ja PKn suhteen. Mikäli tulevaisuudessa sitä menestystä olisi kertynyt, olisi toiveissa pentue. Kooltaan pentueet ovat kennelissä (suvusta ja kiinnostuksesta riippunen) 3-5 naperoa/pentue, mutta suorastaan poikkeuksetta se kyllä taitaa olla tuo 3-4. Kisanäyttönä vaikka xXx ja xXx. Kalentereihin merkataan vain merkityksellisiä tuloksia muiden kuin näyttelyiden osalta. Tällä hetkellä myöskään uusimpia tuloksia (parin kuukauden ajalta) ei kaikkia ole lisätty.
Tiedän että kisautustahti on todella surkea siihen verrattuna mitä monet toivovat, mutta sekä minä että kennelin toinen pitäjä Magnu olemme tyhmiä hankkimaan paljon koiria eikä kummallakaan ole tuhatta tuntia aikaa päivittäin istua kisoja etsimässä, joten asia on mikä on.. Pysyvä koti on kuitenkin ehdoton mitä kennel voisi tarjota! Yhtäkään koiraa ei olla vielä eteenpäin myyty eikä niin tule koskaan tapahtumaankaan.
"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
-
Emmi
- Alkupalat
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 10:42 am
- Viesti:
Re: Blue'siin tulossa australianpaimenkoiria - alustava kysely
Anteeksi Juulialle ja Snoelle sekoilustani, rupeaa tämä valvominen jo näköjään verottamaan! :D
Henji, tuo viesti oli kyllä sen verran vakuuttava, että kyllä sinulle ehdottomasti lähtee pentu. Ymmärrän kyllä että irl-elämä on se mihin kuuluukin käyttää enemmän aikaa kun netissä pörräämiseen, ennen kaikkea huolehtivia ja pysyviä koteja pupseille etsiskelen! (:
// olisiko kukaan Figon lapsosen varaaja kiinnostunut 1.pentueen sijoitussopimuksesta?
Henji, tuo viesti oli kyllä sen verran vakuuttava, että kyllä sinulle ehdottomasti lähtee pentu. Ymmärrän kyllä että irl-elämä on se mihin kuuluukin käyttää enemmän aikaa kun netissä pörräämiseen, ennen kaikkea huolehtivia ja pysyviä koteja pupseille etsiskelen! (:
// olisiko kukaan Figon lapsosen varaaja kiinnostunut 1.pentueen sijoitussopimuksesta?
Blue's ja Emmi on toistaiseksi lomailemassa. Pyrin vastaamaan kaikkiin sähköposteihin mitä tulee, mutta vastaukset saattavat hieman kestää!






