Virtuaaliset inspiraatiot

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Päätin luoda tämmöisen varsin mielenkiintoisen topicin (:D), jonka tarkoitus olisi, että kaikki virtuaaliharrastajat saisivat jakaa vielä toteuttamattomia ideoitaan. Myös sellaisia ideoita ja mielitekoja saa jakaa, mitä ei aio toteuttaa mutta haluaa kertoa muille. Ajatus lähti siitä, että itse haluaisin kovasti perustaa vaikka minkälaisia virtuaalikenneleitä, mutta aika ei riitä! Silti niitä on kiva suunnitella ja ideat olisi kivaa jakaa muiden kanssa. Tukahdun kaikkiin ideoihin, jos en pääse niitä jakamaan. :D
Tästä osiosta voi olla myös apua sellaisille, jotka haluaisivat alkaa kasvattamaan jotakin tiettyä rotua, mutta virtuaalimaailmassa ei ole muita sen rodun kasvattajia mutta tässä topiikissa voisi saada muutkin innostumaan. Itselleni yhteistyö on tärkeää muiden samaa rotua kasvattavien virtuaalikasvattajien kanssa, enkä lähtisi täysin yksin tuomaan mitään rotua virtuaalimaailmaan jos kukaan muu ei kiinnostukaan.

Täällä voi siis jakaa mitä vain kennel-, kasvatus-, yhdistys- ja liittoideoita (yms) sekä yrittää saada myös muut niistä innostumaan! Tietysti on se riski, että joku voisi kopioida ideoita, mutta viestissään voi mainita, ettei halua ideataan varastettavan/tai jos asia on ok eikä itse aio toteuttaa ideaansa. :)

Voin itse aloittaa kertomalla yhdestä päähän pälkähdyksestäni, jota en kuitenkaan ole aikeissa toteuttaa.
Lähellä kotiani asuu todella ihana vanha dreeveri, joka pysyy irti pihalla ja tulee aina tervehtimään jos siitä kulkee ohi. Googlettelin rotua ja on pakko sanoa, että on se niin hauskan näköinen! Tietysti aloin heti pohtimaan, voisiko perustaa virtuaalisen dreeverikennelin, jonka nimi olisi oikein supisuomalainen ja koiria voisi kisata metsäjäljessä ja ajokoirakokeissa. Kuvittelin päässäni jo niin hienoa, tumman vihreistä ulkoasua jonka oikeassa reunassa linkkien yllä komeilisi dreeveri haukkumassa. Mua vaan harmittaa, etten osaa tehdä html-ulkoasuja enkä myöskään tiedä mistä saisin sivutilaa. Kaikilla muilla on ihan tosi yber hienoja ja omalaatuisia ulkoasuja.. mäkin haluun. :D Tosin huomasin, että ainakin eräällä virtuaalikennelillä on weeblyssä sivut, mutta ulkoasu ei kyllä ole weeblyn! Katselin omia weebly sivujani ja huomasin, että "design" muokkausnapista pääsee muokkaamaan ulkoasun html-koodeja. Täytyykin selvittää, miten se oman html-ulkoasun asentaminen tuonne oikeastaan tapahtuu. Että vinkvink muille, weeblyynkin näköjään saa oman ulkoasun!

Muutkin vaan ideoita jakamaan. :)
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Hex »

Itse oon aina halunnut perustaa jonkun virtuaalisen liiton, johon siis ilmottetaisi kisoja (kuten VALissa, VTLssä, vPKYssä yms.), mutta tyytyväinen olen nykyiseenkin Lyydian kanssa ylläpitämääni liittoon.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Keksin taas eilen yöllä valvoessani kaikenlaisia uusia ideoita :D
  • - virtuaalinen opaskoirakoulu, on aika hömppä juttu näin virtuaalipuolella, mutta toisaalta miksi ei voisi olla virtuaalisia opaskoiria kuten poliisikoiria?
    - virtuaalinen metsästysliitto, metsästettävänä voisi olla esim jänikset (ajokoirat), peurat/kauriit (mäyräkoirat) sekä hirvet ja karhut (hirvi- ja karhukoirat)? Myös lintukoirille (seisojat, noutajat) kanalinnut ja sorsat?
    - virtuaalinen rallytokoliitto, toimisi samalla tavalla kuin VTL, ehkä vähentäisi tunkua tokoon?
    - virtuaalinen kaverikoirakerho, aika ihana idea eikös? :lol:
Onko kukaan miettinyt vastaavia, voisiko näitä toteuttaa? :)
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Metsästyslajiliittoja meillähän on jo: Ajokoirille ajokoeliitto, hirvi- ja muille haukkuville metsästyskoirille haukkukoeliitto, kaikille riistaviettisille mejäyhdistys, seisojille ja settereille kanakoirakerho, spanieleille spanieliliitto, noutajille noutajajärjestö sekä terriereille luolakoeliitto.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Niin, nuo ovat koeliittoja :)
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mitä siis meinaat? Jotain muuta kuin kisaliittoja?
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mä meinasin, että esim jäniksiä voisi metsästää ihan arpomalla koirat ja sitten jakamalla jänikset ensimmäisille osallistujamäärästä riippuen. Vähän kuten agilityssä vKUMAt jaetaan, "6-10 osallistujaa : 2 vKUMAa" :D
Cessna
Epätoivoinen katse
Viestit: 450
Liittynyt: La Tammi 11, 2014 5:22 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Cessna »

Kromfohrländer kenneli &.&
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Marcia »

onko sulla tavoitteena tästä sit valioituminen?
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Se aloittelijoiden opas. Tarvitsis työryhmän taitavia, kieliopillisesti selvästi kirjoittavia henkilöitä jotta teksti on helposti ymmärrettävissä.
Tää on sillä tasolla että pitäis toteuttaakin jos tälleen salakavalasti täällä mainittuna tätä topicia lukevat innostuisivat lähtemään mukaan projektiin. Inspistähän se ihmisiltä vaatii et jaksaa panostaa.

Välillä tulee itselle inspis että haluais tehdä suntuubikennelin ja luoda jonkun piilo-nimimerkin, että pystyis kisaamaan niitäkin kun nykyisiin kisalistoihin ei mahdu ylimääräisiä koiria. Sellasta rennompaa harrastamista ja jalostuskannan laajentamista, mutta en mä tollasta kehtaa toteuttaa kun ei se ole reilua. :D
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Arvaa onko käyny omassa mielessä, mulla jonottaa nimittäin agilityyn 20 koiraa...
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Niin että sitkun näette liian yksityiskohtaisia suntuubikenneleitä täysin varmoin ottein virallisissa kisoissa niin siel on vaan Marcia ja Sikke. :cool:
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Mä oon miettiny tota itekki :D Mut mietin, että pitäiskö sit useemmin järkkäillä sellassia kisoja missä ois kaikki ilmo rajotukset heitetty nurkkaan? Että yks ihminen saa tunkea vaikka kaikki koirasa kilpailemaa, jos siltä tuntuu. Mua houkuttelis kovin tällanen ajatus ja aattelinki, että nyt kun saan jostai aikaa nii järkkäilisin jotain tollasta..

En tiiä miten noita suntuubi-ihmisiä sais inspiroitua enemmän noihin virallisiin kisoihin, että saatais just vähä jalostuskantaa uusittua ja lisättyä :D
.
.
  • Kuva
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Siis ylipäätänsä tohon mun piilonimimerkki-suntuubi -suunnitelmaan kuului se, että oisin ilmoittanut niitä vaan kisoihin joissa ei ole luokkarajoitusta missään 30:ssä koirassa tjsp (vaik se heti tuplais omien koirien sijoitusmahdollisuudet kun niitä on tuplasti, mutta ettei luokka täyttyis pelkästään omista). Mietin asian ehkä liian pitkälle. :D
Mun mielestä osallistumisissa kantsis pitää joku järki ettei sentään ihan kaikkia omistajan koiria (kun jollain on luokassa 2 ja toisella 40), mut joku 10k/om/lk. Eniten mä peräänkuulutan sitä että kisoja pitäis ylipäätänsä saada lisää tän laman jälkeen joka lajiin, sillähän niitä koiria nousis kun kisoja olis - tuplastartteja onkin järjestetty mut niitä vois olla reippahasti lisääkin.

Mä oon itse aina pyrkinyt ottamaan kontaktia oman rodun suntuubiharrastajiin, nytkin tein yhdelle oma-alotteisesti uuden otsikkokuvan ja oon ystävällinen jotta niillä pysyisi se into harrastuksessa. Tosi moni suntuubilainen kun katoaa yhtä nopeasti kun ovat aloittaneetkin, erityisesti sit kun eksyvät viralliselle puolelle ja huomaavat miten paljon koiria pitää kisata että saa pentuja kasvattajilta saatika saa pennutettua omansa ennenkun ne menee viralliselle puolelle kaupaksi.
Ja mä haluan sen aloittelijoiden oppaan. Äkkiseltään kaikki voi tuntua niin sekavalta mut et olis jotain yksinkertaistamassa asioita.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mä oisin ehkä muuten innostunut tosta aloittelijan oppaasta, mut mun tekstit on kaikkea muuta kuin selkokielisiä :mrgreen:
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Vastaa Viestiin