Nadjalle sammarisulhoa?

Etsitkö nartullesi tai uroksellesi yhden yön seuraa? Haluaisitko tarkistaa tämän hetken kuumimmat urokset omassa rodussasi? Tee se täällä!
Vastaa Viestiin
Avatar
Kelmi
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 am
Paikkakunta: Joensuu

Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Kelmi »

Eli Myhkän Dollarihymy, tutummin Nadja, asuu tällä hetkellä Amour Rosette-nimisessä kennelissä. Nadjalla ei ole vielä yhtään pentuetta ja kun myin Nadjan, sovimme sijoitussopimuksen. Nyt katselisin parhaaksi ajaksi kesän puoliväliä sammaripentueelle. Pentue tulee Myhkän nimen alle. Nyt etsittäisiin suht. hyvin menestynyttä, komeaa, hyvä luonteista ja tervettä samojediherraa rakkaalle nartulleni.

Titteleitä Nadjalta löytyy: BH, JK1, VKANS MVA, VSWE & NL & UKR & GBR & KRE & FIN & RUS & BEL MVA, VRUSW-07, VKREW-07, VEUW-07, VGBRW-07, VBELW-07 ja sillä on kisattu pari kisaa AR-kenneliin muuton jälkeen, neiti taitaa olla eläkkeellä tällä hetkellä. Jos sinulla on siis komea samojedinkoiraherra, joka olisi valmis astumaan Nadjan, laitathan alle viestiä!

Maksan tietenkin astutusmaksun ja jos sulhon omistaja haluaa pennun, hän saa sen ilmaiseksi (muuten kolmasosa pentujen "tuloista").
'saan sut mua haluamaan'

palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
Lottie
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 167
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:16 pm

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Lottie »

WildPaw's Brave Patron olisi tarjolla. :) Uusimpia tuloksia ei vielä ole sivuilla, yritän niitä päivittää pian.
Grizz
Nakkisotilas
Viestit: 258
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:03 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Grizz »

Kelmi onko sulla sattunu joku virhe? Mulla on Myhkän Dollarihymyn pentueesta pentu, Adelein c-pentueen äitinä oli Myhkän Dollarihymy.


//lisäks toi uros on nadjan isä ...............
Everything is not what it seems.
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Anri »

Mutta koirasihan on Nadjan isä o__O ja Nadjalla on jo pennut ja omistat myös Nadjan lapsenlapsen :D
Avatar
Kelmi
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Kelmi »

Lottie, muuten juu mutta Patte on Nadjan isukki ja pyrin välttämään sisäsiittoisuutta. :D

Grizz, sori, mä olin vallan unohtanut, muistelinkin joskus kauan sitten hämärästi että kyllä mä sillä pennut teetin mutten vaivannut päätä asialla enempää. :D Hyvä kun muistutit. Mutta tästä penteuesta luultavammin tuleekin pienehkön puoleinen.
'saan sut mua haluamaan'

palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
noel
Lassien tassuhiki
Viestit: 3477
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:13 pm

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja noel »

Minulla olisi kaksi vaihtoehtoa tarjolla. ;). ei mitään huippumenestyksekkäitä, mutta koiria kuitenkin.

Dream's Avarice, eli meillä tunnettu Rice, on tarjolla Nadjan pentujen isäksi. Ricellä ei ole vielä suoritettua BH-koetta eikä titteleitä, mutta Rice on ahkerasti kisattu. Silläkään ei vielä ole kisakalenterissa kaikkia tuloksia, joten se saattaa hieman hämätä.. Ricellä ei ole aiempia pentuja. Ricen suku on harvinainen, vanhemmilla ei ole aiempaa sukua.

Toinen vaihtoehto on Alpen's After the Storm, meille tutummin Rocky. Rocky on BH-kokeen suorittanut uros. Sillä ei ole vielä muita titteleitä. Pojalla on kisattu hyvin ahkerasti, vaikkei kisakalenterissa kaikkia tuloksia vielä näykään. Rocky on vielä ihan nuori poika, eikä vielä mikään veteraani : D. Isän puolella suku on harvinaista, samoin äidin puolella. Ainakin minun mielestäni suku ei näytä kovin yleiseltä. Rockyllä ei ole vielä ollenkaan pentueita.
Lottie
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 167
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:16 pm

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Lottie »

Olinpas fiksu! :lol:
Avatar
Kelmi
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Kelmi »

noel, vaatimuksiini kuuluu - Myhkän kasvatus-sivulta lainaten - että pentueen vanhempien tulisi olla saanut vähintään näyttelyistä laatuarvosana hyvä (H) ja käyttöpuolelta ainakin BH-koe suoritettuna sekä vähintään kaksi tulosta valjakkoajosta tai muutamia tuloksia käyttölajeista. Pentueen vanhempien tulee olla terveitä, rekisterissä olevia koiria.
Toivoisin siis että kisat löytyisivät kisakalentereista ja koirilla olisi myös hieman ikää, esimerkiksi Rocky on syntynyt 3kk sitten ja Grizzkin minulle mesessä huomautti, että en käyttäisi noin nuorta koiraa.
'saan sut mua haluamaan'

palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
noel
Lassien tassuhiki
Viestit: 3477
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:13 pm

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja noel »

Selvä juttu, unohdinkin nuo tulosvaatimukset. Kiitoksia kuitenkin, että muistutit. Ehkä joku toinen kerta sitten, maybe (:

edit/ Joskus olin saanut Ricelle luvat.
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Narya »

^
Noel, onko sulle sitäpaitsi annettu lupa jalostaa Riceä? Tuskin sasu.kaan on antanut. o_O
Ja tosiaan tuosta Dreamin kasvattien kisauttamisesta on pikkusen huomauttamista...
Viimeksi muokannut Lilla, Ke Kesä 25, 2008 3:36 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Muutama piste riittää (:
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Sikko »

^ Miks siihen pitäs antaa erikseen lupa? o.o
you know what i like about people?
their dogs
Avatar
Kelmi
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Kelmi »

Sikko, jos koira on sen verran nuori, niin olisi luultavasti kai hyvä kysyä kasvattajalta lupaa, että antaako käyttää niin nuorena jalostukseen. Itseltäni on tullut muutama kasvattien omistaja kysymään, että saako käyttää jalostukseen näin nuorena, saako teettää silloin ja silloin pennut jne. Mutta pakkohan sitä ei ole kysyä, mutta itse ainakin varmistan ellei koira ala lähennellä vuoden IRL-ikää, että saako käyttä jalostukseen.

Mutta kai nyt joltain löytyy komea sammariuros?
'saan sut mua haluamaan'

palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

No mun mielipide asiaan on se, että jos koira on oma, niin mä saan päättää kaikista siihen liittyvistä asioista. Eri asia olisi, jos koira olisi yhteisomistuksessa tai jos olisi sovittu, että mahdollisesta jalostuskäytöstä sovitaan kasvattajan/entisen omistajan/kummin kaiman koiran kanssa, niin sitten. Joten eiköhän se ole ihan Noelin oma asia, antaako koiraansa jalostukseen vai ei.

Mutmut. Mulla nyt voisin tarjota Bonia jalostukseen. Bon on hurmaava samojediherra. Kilpailtu on näyttelyissä, tokossa ja haussa hyvin tuloksin, plakkarissa onkin oikeus erikoisvoittajaluokkaan tottelevaisuudessa, useamman maan muotovalion arvo (kunhan jaksaisin ne vahvistaa), hausta HK1-koulutustunnus (sekä BH-koe suoritettu hyväksytysti) sekä lisäksi muutama voittajatitteli näyttelyistä.
Kuva
Avatar
Kelmi
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Kelmi »

Bon kiinnostaisi kovasti pentueen isäksi. Että jos sinulle sopii, niin voisin käyttää Bonia. Pentue olisi ajankohtainen ehkä elokuun alkupuolella. Paljonko veloitat astutusmaksuksi ja mitenkä sovitaan noiden pentujen "tulojen" kanssa?
'saan sut mua haluamaan'

palailemassa takaisin virtuaalitouhujen ääreen :---)
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Re: Nadjalle sammarisulhoa?

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Sopii hyvinkin. :) Bonilla on tosin yksi pentue jo takana (viime lokakuussa, Dwelin's I-pentue), mutta se tuskin haitannee. Olen miettinyt sellaista, että astutusmaksu olisi 80ve + sitten jokaisesta pennun hinnasta 10% (eli jos pentu maksaa 800ve = maksu pennusta olisi 80ve, 850 = 85 jne). Mutta en tiedä vielä, otanko itse pentua.. En varmaan, kun mulla on jo Nita, joka on Nadjan tytär. :)
Kuva
Vastaa Viestiin