Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Kävin vFCI:n järjestöjä läpi muutama päivä sitten virtuaalikoiramaailman sanastoa kootessani. Tajusin, että meillä on ihan järjetön määrä pieniä lajiliittoja erillisillä sivustoilla. 26 erillistä käyttölajiliittoa, joista suurin osa on epäaktiivisia tai harrastajakuntaa ei ole.
  • Järkevääkö? NO EI.
Timberwolf ehdotti taannoin rakennemuutosta käyttölajeihin. Kerättäisiin kaikki liitot samaan paikkaan. Hänen ehdotuksensa tyrmättiin, itsekin olin hieman epäileväinen, mutta pohdinnan jälkeen palaan siihen nyt kuitenkin.
  • Miksi liittojen määrää kannattaisi karsia?
Tällä hetkellä joudut selaamaan melkein 30 eri sivustoa, jos haluat kilpailla monipuolisesti erilaisissa lajeissa. Täysin järjetöntä sanon minä. :D Ei kukaan jaksa jatkuvasti kahlata kymmeniä eri osoitteita läpi, mikä johtaa siihen, että osa lajeista kuihtuu kokoon. Mahdollisimman monen lajin kasaaminen samaan paikkaan voisi elävöittää tällä hetkellä harvinaisempia lajeja. Tämä puolestaan voisi innostaa ihmisiä uusista roduista ja rohkaista myös uusia harrastajia vkoirien pariin. Virtuaalihevospuolella käydyissä keskusteluissa nousi esiin ihmisiä, jotka olisivat kiinnostuneita mm. ajokokeista. He eivät kuitenkaan ole vallanneet alaa koirien puolella, koska näiden lajien liitot vaikuttavat kuolleilta.

Shadyn ja Sigitiuksen päällekkäin osuneet kiireet ja siitä johtunut useiden liittojen samanaikainen noin viikon kestänyt tauko nosti älämölöä taannoin. Suurempi kokonaisuus useampine päivittelijöineen jakaisi vastuuta ja estäisi vastaavanlaiset tilanteet tulevaisuudessa. Ihan jo pelkästään tästä syystä näkisin pakottavaa tarvetta yhdistymiskokeilulle.

Kasaamisvaiheessa olisi myös hyvä tilaisuus käydä liittojen sääntöjä läpi. Huomasin sanastoa kootessani, että joidenkin liittojen säännöt ovat todella sekavia ja esimerkiksi niinkin perustavanlaatuisia asioita kuin lajien kokonaisia nimiä tai koulutustunnuksia ei löydy mistään. Virtuaaliheppailijoiltakin tuli kommenttia siitä, että monien lajien säännöt ovat liian hankalia. Tässä olisi hyvä tilaisuus vääntää kaikille lajeille lyhyet ja ytimekkäät, helppolukuiset, riisutut ja rautalangasta väännetyt säännöt. Taas yksi uudistus, joka voisi helpottaa uusien harrastajien hankkimista ja heidän integroitumistaan joukkoomme.

Sääntöjen siistimisen lisäksi yhdistyminen tarjoaisi mahdollisuuden yhtenäistää mm. osallistumiskoodeja niissä rajoissa kuin se on mahdollista. Tämä helpottaisi kisoihin osallistumista ja koodien kanssa sekoilua. Isoja koiramääriä olisi helpompi hallita. Myös tuomarointiohjeiden yhtenäistäminen mahdollisuuksien mukaan voisi tulla kysymykseen.
  • Miten liittojen yhdistämisen voisi toteuttaa?
Mielessäni pyörii ajatus Wordpress-pohjalla olevasta sivustosta, jossa olisi omat rautalankasäännöt, kilpailukalenterit, tuomarointiohjeet ja valiolistat kullekin lajille. Tämän voisi toteuttaa esimerkiksi alasvetovalikkoina näin ikään: päälinkkeinä lajien nimet, joiden alla säännöt, koekalenteri, tuomarointi ja valiolista TAI päälinkkeinä säännöt, koekalenterit, tuomarointi ja valiolistat, joiden alla eri lajit.

Wordpress-pohjassa on se etu, että siellä pystyy jakamaan kirjoitus- ja ylläpito-oikeuksia useille henkilöille. Näin ollen liittojen nykyiset ylläpitäjät pääsisivät kukin edelleen huolehtimaan nykyisen lajinsa tai kaikkien lajien päivittelystä.

Koe- ja valioanomukset voisi hoitaa vaikkapa kommentointimahdollisuuden tai suoraan sähköposteihin anomuksen lähettävien lomakkeiden kautta. Kommenteissa olisi se etu, että kuka tahansa päivittelijä pystyisi näkemään uudet kommentit kirjautuessaan sivuston hallintaan eikä tarvitsisi pelata esimerkiksi sähköpostin kanssa. Sähköpostilomakkeiden eduksi voisi katsoa sen, että lomake on helppo täyttää sekä se, että anomus tulee HTML-koodin muodossa ja haluamallasi tavalla otsikoituna sähköpostiin. Eri lajien anomukset voisi ohjata eri ihmisten sähköposteihin, mutta meillä on myös FB:tä varten luotu virtuaalikoirat@POISTAoutlook.com -maili, joita voisi alkaa hyödyntää muuallakin.

Mitä sanotte? Itse näen yhdistymisajatuksissa pelkästään positiivisia puolia. Tarkoitukseni on lähettää kaikille vFCI:n listoilla olevien käyttölajiliitoille viestiä ja katsoa kuinka monta vastausta ylipäätään saan. Tältä pohjalta voisi pienempiä ja epäaktiivisempia liittoja kerätä yhden sivuston alle. Isommat ja aktiivisimmat liitot voisivat toistaiseksi jäädä omille alustoilleen, jotta ensin nähdään pienemmällä kokonaisuudella kuinka homma lähtee toimimaan. Toki suositummatkin liitot voidaan ottaa heti alusta lähtien mukaan, jos porukka sitä haluaa. En pakota ketään luopumaan vastuutehtävistään, vaan nykyiset liittojen ylläpitäjät pääsisivät halutessaan oikein mielellään mukaan tuon isomman kokonaisuuden hallintaan.

Edit / No niin, kaikille vFCI:n sivuilta löytyvien käyttölajiliittojen ylläpitäjille lähti mailia tänään 16.11.2015. Koitan pitää alla olevan listan ajantasalla takaisin saamieni kuittausten osalta. Vihreällä merkityiltä liitoilta on tullut kuittaus. Punaisella merkittyjen liittojen sivut ovat kadonneet.

  • vA - Virtuaalinen Ajokoejärjestö - kuittasi 16.11.2015
    VAL - Virtuaalinen Agilityliitto - kuittasi 16.11.2015
    vFBL - Virtuaalinen Flyball-liitto - kuittasi 16.11.2015
    VHKL - Virtuaalinen Haukkukoeliitto
    VHRML - Virtuaalinen Hirvenmetsästys liitto
    vHYKO - Virtuaalinen Hyötykoirajärjestö - oma liittoni
    VKK - Virtuaalinen Kanakoirakerho
    VKTL - Virtuaalinen Koiratanssiliitto - kuittasi 16.11.2015
    vLVKL - Virtuaalinen Laumanvartijakoiraliitto
    vKUJ - Virtuaalinen Koiraurheilujärjestö - kuittasi 16.11.2015
    VLL - Virtuaalinen Luolakoeliitto - kuittasi 16.11.2015
    VMEL - Virtuaalinen Maastoesteliitto - kuittasi 17.11.2015, mutta sivut kadonneet ja liitto on vailla ylläpitäjää
    vMJY - Virtuaalinen Metsästyskoirien Jäjestämiskoe Yhdistys - kuittasi 16.11.2015
    VRTL - Virtuaalinen Rally-Tokoliitto
    VSL - Virtuaalinen Spanieliliitto - kuittasi 16.11.2015
    vSNJ - Suomen Noutajakoirajärjestö - kuittasi 16.11.2015
    vSPKL - Virtuaalinen Suomen Palveluskoiraliitto - kuittasi 17.11.2015
    VPEY - Virtuaalinen Pelastuskoirayhdistys - kuittasi 16.11.2015
    VPKY - Virtuaalinen Paimenkoirayhdistys
    vASCPL - Virtuaalinen ASCA-paimennusliitto
    vPOKL - Virtuaalinen Poliisikoiralaitos - kuittasi 16.11.2015
    VTL - Virtuaalimaailman Tottelevaisuuskoulutusliitto - kuittasi 16.11.2015
    VTKL - Virtuaalinen Työkoiraliitto - kuittasi 17.11.2015
    VVL - Virtuaalinen Valjakkoajoliitto
    VVPY - Virtuaalinen Vesipelastusyhdistys - oma liittoni
    VVUL - Virtuaalinen Vinttikoiraurheiluliitto - kuittasi 16.11.2015
[/size]
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä tein nopean ja karkean niputus-ehdotuksen. Chatissakin kyllä sanoin et mä en riemusta kiljuen oo kaikkea yhdistelemässä, mutta työnsin sen ajatuksen sivuun ja pyrin oikeasti niputtamaan paljon, että liittojen määrän saisi minimiin. Isot liitot kuten agi, toko ja pk tahtoisin pitää erillisinä.

Oon mukana tässä enemmän sitten jos mulle pystytään suunnittelujen kautta todistamaan, että niputuksen jälkeenkin lajit pitävät niiden oman persoonallisuutensa ja että kaikki on hyvin tulkittavissa sekä toimivaa. :D
VAL - Virtuaalinen Agilityliitto

vSPKL - Virtuaalinen Suomen Palveluskoiraliitto

VTL - Virtuaalimaailman Tottelevaisuuskoulutusliitto

VPKY - Virtuaalinen Paimenkoirayhdistys
vASCPL - Virtuaalinen ASCA-paimennusliitto

vSNJ - Suomen Noutajakoirajärjestö
VSL - Virtuaalinen Spanieliliitto
VKK - Virtuaalinen Kanakoirakerho

vA - Virtuaalinen Ajokoejärjestö
VHKL - Virtuaalinen Haukkukoeliitto
VLL - Virtuaalinen Luolakoeliitto
vMJY - Virtuaalinen Metsästyskoirien Jäjestämiskoe Yhdistys
(VHRML - Virtuaalinen Hirvenmetsästys liitto)

vPOKL - Virtuaalinen Poliisikoiralaitos
VPEY - Virtuaalinen Pelastuskoirayhdistys
VVPY - Virtuaalinen Vesipelastusyhdistys
vHYKO - Virtuaalinen Hyötykoirajärjestö

VKTL - Virtuaalinen Koiratanssiliitto
vFBL - Virtuaalinen Flyball-liitto
VRTL - Virtuaalinen Rally-Tokoliitto
VMEL - Virtuaalinen Maastoesteliitto
vKUJ - Virtuaalinen Koiraurheilujärjestö

VVL - Virtuaalinen Valjakkoajoliitto
VVUL - Virtuaalinen Vinttikoiraurheiluliitto
vLVKL - Virtuaalinen Laumanvartijakoiraliitto
VTKL - Virtuaalinen Työkoiraliitto
Sonja.
Ei riitä.
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 8:25 pm
Viesti:

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Sonja. »

Mie kannatan Sigin ajatusta. En oo missään vaiheessa oikein innostunut ajatuksesta että kaikki liitot isketään saman katon alle, mutta tuollainen samantyyppisten pienempien lajien niputtaminen ja isojen yhdistysten omiksi sivuikseen jättäminen voisi toimia.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Osa tuntuu olevan kiinnostuneita yhdistämisajatuksista ja osa on melko varovaisia. Sigin ehdotus on mun mielestä varsin hyvä. Siinä on vähän suositumpia ja harvinaisempia liittoja samoissa sumpuissa. Nämä pikkaisen suositummat lajit toisivat sivuille kävijöitä, joten niiden rinnalla olevat harvinaiset lajit voisivat myös kasvattaa suosiotaan.

Tekaisin pyynnöstä nopeasti esimerkin siitä, miten tuollaisen liittojen ryhmittymän voisi toteuttaa. Lajit voisi siis säilyttää itsenäisinä yksikköinään ja vaikkapa kullekin päivittelijälle jakaa oman vastuualueensa, jos niin halutaan.

Teen vielä ytimekkään listan yhdistämistä/ryhmittelyä tukevia pointteja. Olkaa hyvä ja kumotkaa nämä tai esittäkää riittävästi negatiivisia asioita, jotta vakuutatte mut siitä, miksi EI kannattaisi yhdistellä liittoja - edes osaa niistä. :D Mä tulen puhumaan yhdistelystä teille tasan niin kauan kuin joku onnistuu vakuuttamaan mut vastakkaisesta näkökulmasta. ;)
  • + useamman lajin kalenterit, säännöt ja tuomarointiohjeet helposti saatavilla yhdessä paikassa - kokeiden löytäminen ja tuomarointi vaivattomampaa
    + suositummat lajit keräisivät sivustolle kävijöitä, jolloin niiden rinnalla olevien harvinaisempien lajien suosio voisi kasvaa
    + harvinaisempien lajien saadessa kiinnostusta myös harvinaisemmat rodut voisivat kerätä lisää harrastajakuntaa
    + mitä enemmän ja monipuolisemmin meillä on toimintaa (koskee sekä lajeja että rotuja), sitä houkuttelevampi harrastus tämä on
    + mahdollisuus jakaa vastuuta niin, että yhden ihmisen kiireet eivät kaada yhtä lajia saatika puolta käyttölajeista
    + tilaisuus luoda kaikille lajeille ytimekkäät, turhasta riisutut, helppolukuiset ja rautalangasta väännetyt säännöt - nykyisin tässä on paljon puutteita
    + mahdollisuus yhtenäistää mm. osallistumiskoodeja ja tuomarointiohjeita, mikä helpottaa kisoihin osallistumista ja niiden järjestämistä/tuomarointia
    + puolet käyttölajitoiminnasta on jo nyt kolmen ihmisen harteilla ja 80 % kuuden ihmisen vastuulla, mutta silti meillä on 26 eri sivustoa - äly hoi älä jätä!
Yhdistely/ryhmittäminen voisi tarjota niin paljon yhteistä hyvää koko harrastukselle, että mä en vielä oikein ymmärtänyt miksi tämä herättää joissakin negatiivisia ajatuksia. Puoltavaakin kommenttia on toki tullut, mutta se ei oikein auta, jos samaan hengenvetoon todetaan, että mä en kuitenkaan ole valmis luopumaan liitostani. Siis: "Hyvä ajatus, kunhan ei koske minua..." ;) En hyökkää tällä kommentillani ketään yksittäistä henkilöä vastaan, vaan yritän herätellä kaikkia ajattelemaan koko virtuaalikoiraharrastuksen kannalta.

Ja edelleenkin, mun puolestani kaikki nykyisten liittojen ylläpitäjät olisivat tervetulleita jatkamaan vastuutehtävissä myös näissä suuremmissa liittokokonaisuuksissa. Lisäksi itse puollan ehkä sitten enemmän Sigin esitystä liittojen ryhmittelemisestä kuin kaikkien lajien iskemistä samaan paikkaan. Tuollaisessa ryhmittelyssä ne pienetkin lajit pääsee paremmin esille. :)

Edit / Yritin muokata kysyä niin, että olisi ollut kolme vaihtoehtoa: "Kannatan kaikkien liittojen yhdistämistä yhden osoitteen alle", "Kannatan erilaisten liittoyhdistelmien rakentamista (katso Sigitiuksen viesti 1. sivulla)" tai "En kannata liittojen yhdistämistä ollenkaan". Kysely kuitenkin sekosi... Kertokaa sanallisesti mielipiteitä asiasta.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mulle kelpaa muutos mainiosti. Mutta mä nään, että rally-toko sopis paremmin tokoliiton kylkeen ja maastoesteet agin. Täs on vähän oma lehmä ojassa, mutta valjakkoajoliiton yhdistäminen vinttikoirien kanssa on mun mielestä vähän nihkeetä (nään ne niin erilaisina lajeina). Laumikset ja työkoirat menis kyllä mun mielest ihan ookoosti yhteen.

Mut no joo, kaikkeen sopeutuu ja pääasia että kisaaminen helpottuu. :mrgreen:


/ Kysymys. Miksei YVNL ja PIVIKO voisi olla samalla sivulla? Meneekö se liian sekavaksi?
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

On totta, että valjakko ja vinttarijuoksut ovat täysin erilaisia lajeja. Ne ovat myös täysin erilaisia työkoirista ja laumiksista. Mutta, mun niputuksen pointti oli karsia kaikki erilliset pienemmät liitot yhteen ja nämä neljä niputin siksi, että ovat kutakuinkin "samassa teemassa" eli tietyntyyppisten rotujen rodunomaisia kokeita. Siinä missä vaikka metsästyskoirilla on monta eri liittoa joista voi yhden nipun kasata, nämä kulkevat yksittäisinä liittoinaan ja mun mielestä toimisivat ihan hyvin vierekkäin. Ajattelin ryhmittelyn hyvin raa'asti niin että jäljelle jäisi mahdollisimman vähän yksittäisiä linkkejä enää vFCI:n jäsenlistan puolelle.

Sen nipun, johon RT:n ja maastoesteet laitoin ylläolevassa ehdotuksessani, koen enemmänkin ns. hupiliitoiksi ja mielestäni molemmat näistä lajeista vastaavat juurikin rennompaa hauskanpitoa (vaikka esim. rally-o onkin ihan virallinen laji livenä, se ei ole niin "totista") samalla tapaa kuin vaikka koiratanssi. Mielelläni pitäisin isoimmat liitot eli agilityn, tokon ja pk:n ilman sivulajeja, koska niiden suosio on muihin lajeihin nähden kuitenkin huomattavampaa eikä se silloin välttämättä enää palvele vierellä olevaa pikkuliittoa innostajan asemassa - saattaisi joo, mutta niillä voi olla vaarana hukkua isompien jalkoihinkin. Mä koen sen niin et jos ne on samassa paikassa koiratanssin tyyppisten liittojen kanssa, kyseisenlaisista lajeista kiinnostuneet saattaavat huomioida niitä helpommin (eiväthän kaikki koiratanssista ja flyballistakaan innostu, mut jos niiden pariin eksyy niin saattaa joku maastojuoksukin houkuttaa).

Tahdon terästää, että eihän liittoja olla yhdistämässä, vaan ryhmittämässä. Lansun viestissä on esimerkkitoteutus, joka pyrkii nimenomaan säilyttämään lajit itsenäisinä yksikköinä.

Mun mielipide YVNL:n ja PIVIKO:n suhteen olisi pitää ne erillään, selkeyden takia. Niillä on mm. eri tuomarit ja eri tuomarikoulutuksetkin. Molemmilla liitoilla useampi maa käytettävänä. Eivät mene sitten niin helposti sekaisin, ei ole vahingossa valokuvallisia piirrettyjen näyttelyissä jne ja onhan tuohon jo totuttu että piirrettyjen hommat löytää täysin omasta paikastaan. Musta niiden kuuluu olla erillisinä.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Kannatan :) Sigitiuksen jaottelu näyttää toimivalta.

Jossain muussa topicissa oli puhetta kisakoodien yhtenäistämisestä ja sitä kannatan myös.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Annetaas vähän väliaikatiedotetta.

Tätä erillisten liittojen määrän vähentämistä tullaan kokeilemaan yhden liittoryhmän avulla. Kokeilukappaleiksi ovat valikoituneet kanakoira-, noutaja- ja spanielitoiminta, jotka tullaan lykkäämään yhteen (kokeet pysyvät toki erillisinä). Noutajakokeista vastaava Shady ja spanielikokeista vastaava Noina hyppäävät kyseisen paketin ohjaksiin. Juinttu luovuttaa kanakoirakokeet heidän haltuunsa. Kiitos kokeilun mahdollistaville ja siihen suopeasti suhtautuville ylläpitäjille! :) Mä itse haluan uskoa, että tämä uudistus herättää ihmisissä kiinnostusta spanieli- ja kanakoiratoimintaa kohtaan - noutajien parissa onkin jo useampia aktiivisia ihmisiä. Täällä on ainakin yksi, joka ottaa heti enkkusprinkut labbisten rinnalle, jos spanielikokeet saadaan rullaamaan nykyistä tehokkaammin. ;)

Jos kokeilu osoittautuu toimivaksi, toivoisin muidenkin liittojen ylläpitäjien ryhtyvän samanlaiseen järjestelyyn.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Shady »

Virtuaaliset Virkakoirat
Virtuaaliset Lintukokeet

Näitä vois tänne kans listata :P
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
Nikke
Kanada
Viestit: 1557
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:37 pm

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Nikke »

Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mites VVL, vLVKL ja VTKL ylläpitäjät aattelee, jos noi nyt yhdistetään? Jääkö kaikki ylläpitäjät mukaan yhdistymisen jälkeen?
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Minun puolesta laumanvartijakoeliiton voi yhdistää noiden kanssa. Siitä en oikein tiedä pysynkö ylläpidossa, kun en tiedä mitä kautta sivujen päivitys sitten onnistuu, ts. mille sivutilalle sivut tulevat? :roll: Mutta siis minua ei haittaa vaikka jäisin pois ylläpidosta.
Avatar
eilwen
Ei riitä.
Viestit: 307
Liittynyt: To Kesä 18, 2015 7:54 pm
Viesti:

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja eilwen »

Meillä olikin jo Shadyn kanssa yksityisviesteissä puhetta, mutta kerrotakoon tännekin. Kyselin Shadylta, josko hän tarvitsisi apua vinttikoiraurheiluliiton kanssa apua, ja hän vastasi että voisi jopa "siirtyä tieltäni" pois ylläpitämästä jos VVUL, VVL, vLVKL ja VTKL yhdistetään. Oikein mielelläni lähtisin "suurempaan" harrastustoimintaan mukaan, mikäli tämä kaikille käy ja uutta verta hyväksytte liiton ylläpitäjäksi :)

Oma mielipiteeni että VVUL ei oikein natsaa VVL, vLVKL ja VTKL kanssa, mutta toisaalta se on niin pieni liitto, joten omana irrallisena liittona se voisi olla vähän hassu. Mun mielestä VVUL natsaisi hyvin VKTL, vFBL, VRTL, VMEL ja vKUJ ryhmään, koska esim. flyball, rally-toko ovat melkoisen samantyylisiä lajeja (vauhtia ja vaarallisia tilanteita :D) mutta tulisikohan ryhmästä sitten liian iso?

Mutta tosiaan tässä yksi innokas ylläpitäjäehdokas, lajeista mulla ei tosin ole kuin juoksukisoista kokemusta. Olen niin laiska harrastamaan muita lajeja, kun ei ole kuin yksi "vääränrotuinen" matkassa tällähetkellä :D Tuo hirvenmetsästysliittokin jollain oudolla tapaa kiinnostaisi, vaikka ei ole ei niin virtuaalista kuin reaalistakaan kokemusta koiran kanssa metsästyksestä.
kennel Super Fast ~ superfast sighthounds

life is not life without sighthound
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Shady »

^^ Mun puolesta voi laittaa kultsuun, jos halutaan. Kultsussa päivitys hoituu FTP tilin kautta.

Nopeesti sä eilwen omaksut niiden muidenkin liittojen säännöt :) Ihan varmasti!

Tässä ryhmässä kaikki on mun mielestä vähän sellasia ylimääräiseksi jääviä, jotka ei oikeen mihinkään sovi. Sen takia ne onki ihan hyvä laittaa yhteen nippuun.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sonja.
Ei riitä.
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 8:25 pm
Viesti:

Re: Erillisten käyttölajiliittojen karsiminen

Viesti Kirjoittaja Sonja. »

Miun piti alunperin lähteä yhdistämään noita hupiliittoja, mutta koska teen koko kesän yli 40 tuntisia työviikkoja ja syksyllä alkaa yliopisto-opinnot, on aikaa v-koirailulle tosi vähän. Luovutan ton homman siis mielellään siulle eilwen, hyvä että noille liitoille saadaan ylläpitäjä joka jopa ehtii ton yhdistymisen toteuttaa :D
Vastaa Viestiin