Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
lumienkuli
Ei riitä.
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 11:49 am

Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja lumienkuli »

En nyt keksinyt parempaa otsikkoa, enkä edes tiedä onko tämä oikea osasto, mutta hevostalli.netin puolella mietittiin uusia tapoja saada uusia harrastajia ja itse ehdotin aika villiä ideaa. :D

Tässä pätkä avaamastani keskustelusta, josta ilmenee että millaista yhteistyötä ajattelin ehdottaa teille virtuaalikoirapuolen väelle:
"Heitin ilmoille myös idean sellaisesta, josko järjestettäisiin vaikka ensi vuonna hyväntekeväisyys match show koirille VRL:n nimissä? Hevosmätsäri olisi muuten hyvä, mutta vaatii mielettömästi enemmän hommaa. Hyväntekeväisyys mätsäri kun ei suurempia lupia vaadi jos kaikki tuotto menee hyväntekeväisyyteen ja itse olen yhden tuollaisen jo yksinään järjestänytkin (okei, 7 vuotta sitten, mutta tuoreessa muistissa tapahtuma on) joten kokemusta löytyy esim. minulta.
Tälläiseen tapahtumaan voisi koittaa myös houkutella bittikoira puolen? Saataisiin paikalle ihmisiä, joille voisi kertoa virtuaaliharrastuksesta ja saada hieman näkyvyyttä asialle.
Tämä vaan vaatisi sen, että jos esim. itse lähtisin asiaa organisoimaan niin järjestämiseen tarvittaisiin ehdottoman luotettavia apulaisia jotka eivät katoaisi samantien."

Miltä tuo kuulostaisi teidän mielestä? Esimerkiksi niin, että VRL ja vFCI järjestäisivät tuon mätsärin yhdessä? Ja niin, että paikalla olisi ständit, joissa olisi molempien puolien väkeä kertomassa harrastuksista? Olisiko innokkaita mukaan lähtijöitä?

Jos joku tahtoo lukaista virtuaalihevostelijoiden keskustelun koko yleisestä aiheesta, niin se löytyy täältä:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f= ... &t=2712286

Kerään tähän ehdotuksia jotta jokainen voi sanoa mielipiteensä niistä
Luokat:
Pennut (alle 9kk, isot & pienet)
Pienet (40cm ja alle)
Isot (41cm ja yli)
Sekarotuiset
Lapsi ja koira (alle 10-vuotiaat)
Junior Handler (10-17v)
Lelukoira/leluhevonen
Veteraanit (yli 8-vuotiaat)

Oheisjutut:
Valokuvauspiste
Käytettyjen hevos- ja koiratarvikkeiden kirppis (ja samalla ehkä keräys jollekin esylle?)
Keppihevosille jotain?

Ehdotuksia kohteeksi:
Nuorten hevos- ja liikuntaharrastukset
Avustajakoirat

Paikalle tarvitaan ainakin seuraavat henkilöt:
Buffetvastaava + ainakin yksi apulainen buffettiin (hygieniapassillinen)
Kehäsihteereitä (riippuen samanaikaisten kehien määrästä)
Tuomarit
Keppihevostapahtumalle vastaava
Valokuvaaja
Ilmottautumisten vastaanottaja tai kaksi
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Idea on mielenkiintoinen ja omasta mielestäni oikeasti erittäin hyvä.

Ehkä suurin oma (ja muidenkin) huolenaihe on nimenomaan se oman naaman tuominen julkisuuteen kyseisen tapahtuman yhteydessä, koska itse ainakin olen useamman vuoden harrastanut ns. "piilossa". Myöskin lähes kaikki kennelini kuvat ovat omasta kuvavarastosta ja vähän kuumottaa, jos joku niistä vetää herneet nenäänsä, vaikka kuvat ovatkin täysin laillisia.

Mutta siis täähän olis mahtava tilaisuus saada lisää harrastajia ja oikeesti avata molempia virtuaalimaailmoja! Mä tulen mielelläni talkoilemaan ja auttelemaan, vetovastuuta en tosin uskalla ottaa kun tää ja ens vuos on tällä hetkellä jokaisella mahdollisella tavalla aivan helvetin epävarma ja auki :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Hei ihan huippu idea! Tällä tavoin voitaisiin myydä eteenpäin posiitivista asennetta virtuaaliharrastusta kohtaan, joskin se edellyttää että tapahtuma mietitään tosi viimeisen päälle ja tarkasti.

Mulle kans tuli hauska idea että siinä voisi olla joku "kuvauta koirasi virtuaalikoiria varten" -ständi, minkä kuvat pistettäisiin esim. Käräytyksen kuvapankkiin.

Tosin miten saadaan tarpeeksi porukkaa, jotka on valmiita tulemaan kaapista virtuaaliharrastuksen suhteen? Itse en näe siinä ongelmaa ja lähden mielelläni tähän mukaan. Tämä kannattaisi varmaan järjestää jossain suht eteläisessä Suomessa, pk-seudulla?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Pk-seudulla osallistujamäärä on todennäköisesti kaikkein suurin.

Mut siihenhän vois just suunnitella jotain oheisjuttuja, kuten kuvausta, tyyliin jotain vanhojen koira-/hevoskamppeiden kirpparii ja jotain lapsi-lelukoira-koira-veteraani-nakkikisa-houkutusten highway -asiaa.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Täällä olisi ainakin yksi innokas talkoolainen, jos vaan paikka ja ajankohta sattuvat sopimaan aikatauluihini.

Mä sanoisin, että tällaisessa mätsärissä kannattaisi panostaa erityisesti lapsille ja lapsenmielisille suunnattuun toimintaan. Siitä porukasta löytyy varmaan potentiaalisimpia uusia harrastajia. Toisin sanoen kannattaisi mielestäni houkutella erityisesti junior handlereita sekä järjestää lapsi & koira -kisaa ja lelukoirille (& -hevosille?) suunnattua luokkaa. Ht.netin keskustelusta tuli mieleen, että nuoret koira- ja hevosbloggaajat olisi musta myös kiva huomioida jotenkin. Heitä on todella paljon, joten se olisi mitä loistavin väylä levittää viestiä virtuaaliharrastuksesta.

Meidän koirapuolen olisi tosin syytä saada VFCI valmiiksi ennen mahdollisen mätsärin järjestämistä.

Edit / Ja juu, pääkaupunkiseutua kannatan minäkin osallistujamääriä ajatellen ja mullakin talkoomahdollisuudet rajoittuvat nimenomaan pk-seutuun.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
lumienkuli
Ei riitä.
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 11:49 am

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja lumienkuli »

Itse voisin ottaa ns. vetovastuun, mutta tämä tarkottaisi että tapahtuma olisi ehdottomasti pk-seudulla sillä itse asun Vantaalla ja autottomana en pitkälle pääse liikkumaan. Lisäksi pk-seudulla olisi osallistujamäärä varmasti suurin.
Tuollainen kuvauspiste olisi ihan mahtava idea jos vaan löytyy joku valokuvaaja joka tahtoisi hommaan ruveta! Kuvathan voisi myös lähettää koiran omistajalle, eli tällöin koiran omistajakin saisi kivan muiston päivästä.
Myös muu oheistoiminta kuulostaa hyvältä, mutta tällöin talkootyöläisiäkin tarvittaisiin enemmän..
Ja tapahtuma siis ehdottomasti aikaisintaan ensi kesäksi, sponsoroinnit ja kaikki on varmasti jo päätetty tältä vuodelta.

Myös erilaiset luokat lapsille kuulostavat hyviltä. :)
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mä voin avustaa sen mitä etänä pystyy.
Vaikka kerätä ja koristella ruusukkeet ja lähettää sitte jollekin paikalle tulevalle järkkääjälle. Tehdä mainoksia tmv.

En ainakaan tällä hetkellä lähde lupautumaan tulemaan niin kauas mätsäriä järkkäilemään.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
eilwen
Ei riitä.
Viestit: 307
Liittynyt: To Kesä 18, 2015 7:54 pm
Viesti:

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja eilwen »

Jos mätsäri saadaan järjestettyä mun aikatauluun sopivaksi, niin tässä yksi vapaaehtoinen kuvaaja! Ja oman koirankin varmasti ottaisin mukaan, sitä kun ei kehtaa "oikeisiin" näyttelyihin viedä :D Molempia puolia harrastavana tämä on oikein mielenkiintoinen idea. Itseäni harmittaa todella paljon, että olin niin nuori kun virtuaalikoirien ja -hevosten kulta-ajat olivat käsillä ja ne jäivät siten kokematta. Mutta kuten ht.ntin puolella on monesti eri keskusteluissa tullut ilmi, sa virtuaaliheppailijoista erittäin huonon kuvan, kun anonyymit käyvät huutelemassa omiaan. Koirapuoli on paljon hiljaisempi, mutta vuoden kestäneen bittikoirailun aikana en kertaakaan ole nähnyt miedointakaan räävintää harrastajien kesken.

Äh, paljon mielessä ajatuksia aiheesta, mutten saa niitä vain järkeviksi lauseiksi. Mutta ehdottomasti molempiin pitää saada lisää harrastajia!
kennel Super Fast ~ superfast sighthounds

life is not life without sighthound
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Ensi kesä on mielestäni realistinen tavoite. Noita sponsoriasioita kannattaa varmaan alkaa jo heti loppuvuodesta hoitamaan, jotta mahdollisten sponsoreiden budjetissa olisi mahdollisimman paljon ylimääräistä. Luokat vaikuttavat hyvältä, siellähän vois olla lisäksi vielä joku kepparijuttu, koska noita keppihevosharrastajia varmasti myös löytyy. Ja lisäksi tosiaan nuo bloggaajat olis aika erinomainen kohderyhmä.

Pitäiskö tehä joku sellainen takaraja et vaik heinä-/elokuun loppuun mennessä perustetaan halukkaiden kesken joku työryhmän tyyppinen, jotta saatais tää missio oikeasti starttaamaan?

t. Kuunsirppi
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viestit: 4110
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Jos on sellainen aika että odotettavissa on paljon populaa, niin pentuluokkakin voi olla syytä jakaa kahteen (eli joko koon mukaan tai iän mukaan). Etenkin kesällä ihmisille tulee paljon pentuja, ja niitten kanssa lähdetään mielellään mätsäriin harjoittelemaan.
Ja sit vetskut (esim. yli 8 tai 7v.) Itse ilmoittelen veteraanejani mätsäreissä vain veteraaneihin, en noihin normiluokkiin ollenkaan. Eli jos mätsärissä ei oo vetskuja, ei sinne tule edes lähdettyä. Tosin me veteraaniluokkien käyttäjät taidetaan olla aika marginaalisen pieni ryhmä...
Kuva Kuva
lumienkuli
Ei riitä.
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 11:49 am

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja lumienkuli »

Shady, jo pelkästä ruusukkeiden keräämisestä, sekä koristelusta olisi iso apu! :)

Sponsoriasioita ajattelinkin lähteä selvittämään heti marras- joulukuussa jotta saataisiin mahdollisimman hyvät sponsorit tapahtumalle hankittua ennen kuin kaikki sponsoripaikat on jaettu jo firmoissa. Ja keppihevosten mukaan otto kuulostaa myös hyvältä, onko kellään ideoita otettaisiinko ihan niille leikkimielinen kisa / match show vai vaikka vain leikkimielinen esterata?

Jos laitetaan takarajaksi elokuun loppu, jonka jälkeen aletaan tosissaan laittamaan hommaa etenemään? Ja avaan hevostalli.nettiin ihan kunnon topan pelkästään tätä varten.

Veteraaneja en edes tajunnut, lisään nekin toki tuohon listaan. Olisiko esim. yli 6-vuotiaat hyvä raja? Ja joku säkäkorkeusraja pitäisi varmaan keksiä sekä isoille, että pienille ja pentujen, sekä aikuisten luokkiin? Ehdotuksia? Ja pentuluokissa aikuis- vai pentukoon mukaan?
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

lumienkuli kirjoitti:Veteraaneja en edes tajunnut, lisään nekin toki tuohon listaan. Olisiko esim. yli 6-vuotiaat hyvä raja? Ja joku säkäkorkeusraja pitäisi varmaan keksiä sekä isoille, että pienille ja pentujen, sekä aikuisten luokkiin? Ehdotuksia? Ja pentuluokissa aikuis- vai pentukoon mukaan?
Mie ottaisin veteraaniluokan rajaksi sen 7 v tai 8 v (ehkä mieluummin 8 v), koska musta kuusivuotias on kuitenkin monessa rodussa vielä keski-ikäinen. :D Pennut jakaisin aikuiskoon mukaan pieniin (aikuisena alle 40 cm) ja isoihin (aikuisena yli 40 cm).

Kävinkin jo Ht.netin puolella heittämässä ehdotuksia lahjoituskohteiksi. Itse en henkilökohtaisesti oikein innostu esyistä, sillä olen kuullut useammastakin turhan paljon ei-niin-imartelevia juttuja sekä suoraan vapaaehtoisilta että median/somen kautta. Siksi ottaisin kohteeksi mieluummin jotain seuraavien kaltaista, jos vaan suostuvat lähtemään mukaan:
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
matty
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2241
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:10 pm

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja matty »

Olisiko vähävaraisten lasten harrastusten tukeminen ihan pöhkö aihe? Mun mielestä ainakin ratsastukseen on erikseen joku oma juttunsa, koirahommiin ei varmaan niinkään, mutta imo vähävaraisten lasten liikuntaharrastusten tukeminen olisi ihan huippujuttu ja varmaan innottaisi muitakin kuin pelkästä hevos- ja koiraharrastuksesta pitäviä tukemaan asiaa :)

Mä olen ollut mukana järjestämässä paria koiramätsäriä ja muutamaa heppamätsäriäkin Hämeenlinnassa, mutta siitä on jo muutama vuosi aikaa. Silloin lähinnä tuli soiteltua sponsoreita ja levitettyä mainoksia, tällä kertaa mä ehkä jättäydyn tosta sponssihommasta veke kun en ole paikallisia, mutta mainoksia minä voisin ainakin tänne Hämeenlinnan alueelle levittää! Sponsseja kannattaa kysellä paikallisista liikkeistä ja tarjota vastineeksi sponsoroinnista vaikka mahdollisuutta jonkinlaiseen ständiin/kojuun paikan päällä. Kannattaa ehdottomasti soitella myös alueen K-kauppiaille, luin just Keskon lehdestä artikkelin, jossa muutama K-kauppias oli pitänyt hyväntekeväisyystapahtumaa yhdessä. K-kaupat kun ovat kuitenkin kauppiaiden omia yrityksiä niin he pääsevät lähtemään mukaan tällaisiin juttuihin jos haluavat :)

Meillä sponsoreina oli mm. paikallinen kukkatarha (saatiin koristeet paikan päälle), eläimistä muotokuvia maalaava sivusto, ruusukestudio (tarjosivat ruusukkeet), Kodin Terra, paikallinen autokoulu, Musti&Mirri, paikallinen hevos/koirahieroja jne. Ja kyseessä ei edes ollut hyväntekeväisyysmätsäri! Ehdottomasti kannatan paikallisten pienyrityksien mukaan kosiskelua, koska heitä varmasti kiinnostaa tuoda omaa yritystä esille hyväntekeväisyyden ohella.

Lisäksi mukana oli paikallinen konditoria, joka sitten tarjosi leivonnaisia buffettiin. Buffassa meillä oli perinteisesti virvokkeita, pientä karkkia, makkaraa, pizzapaloja ja niitä makeita leivonnaisia.

Itse luokkien lisäksi kiva ajatus olisi joku talutusratsastus tai vastaava. Me nyt eläinpihan porukalla oltiin järjestämässä meidän tapahtumia, joten saatiin ilmaiseksi multa heppa kärryajeluun ja ponit talutukseen, ja sitten oli miniponeja, pupuja ja minipossuja rapsuteltavana aitauksessa, ne keräsi kyllä ihan tosi paljon yleisöä!

Muistaakseni keskimäärin talutusponin hinta tuntia kohden on ~50e/h plus kilometrikorvaukset ja jotkut laskuttavat vielä päälle kuljetusmaksua. Mutta jos kierrokselle lätkäisee hinnaksi vaikka 3-5e kierroksen pituudesta riippuen ja tarjoaa raviakin ratsastajan niin halutella tylsän löntystelyn sijaan niin sehän on aika hitti ja maksanee itsensä takaisin. Taluttajat saa yleensä tallilta mukaan eli siitäkään ei tarvitse huolehtia. Nyt jos jollain on oma talutuskelpoinen poni tai hevonen Helsingin alueella niin talkootöihin sekin vaan :D Mä en ehkä vieraita kammoavaa omaa ravurinretalettani viitsi tuoda...

Mulla on useita koirallisia kavereita (ei-turreja siis :D) Helsingissä, joten täytyy houkutella ne sitten paikalle! Jos vapaapäivät osuu kohdilleen duunista niin olisin tulossa ihan paikan päälle, mutten mitään sen kummempia vastuutehtäviä mielellään ottaisi kun ei ole pääsy varmaa.
olin kerran herranterttu
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen tukeminen vois kyllä olla oikeesti aika jees.

Kaivelin vähän aiheeseen liittyvää hyväntekeväisyystyötä tekeviä tahoja:

Hope ry - jakaa vähävaraisille ja kriisin kokeneille perheille konkreettisia tavaralahjoituksia sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä
Tukikummit - kerää varoja syrjäytymisvaarassa oleville nuorille, jotka ovat vaarassa pudota pois harrastuksista ja kaveriporukoista perheen taloudellisen tilanteen vuoksi
Pelastakaa Lapset ry: Eväitä elämälle -ohjelma - tukee syrjäytymisvaarassa olevien lasten koulunkäyntiä ja harrastamista
WAU ry - edistää lasten ja nuorten terveyttä ja sosiaalista hyvinvointia liikuntakerhojen avulla

Nämä eivät ole sinänsä mitään suosituksia tai ehdotuksia, vaan ainoastaan lista aiheeseen liittyvistä yhdistyksistä ja säätiöistä. Mihinkä kohteeseen sitten ikinä päädytäänkin, kannattanee ottaa vähän selvää kyseistä tahosta, jos kukaan ei tunne toimintaa henkilökohtaisemmin. :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Kumma
Toistolla tehoa
Viestit: 752
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 6:14 pm
Paikkakunta: Yka

Re: Virtuaalikoirat ja virtuaalihevoset yhteistyöhön?

Viesti Kirjoittaja Kumma »

Entä jos lahjoittaisi tuottoja paikallisten ratsastus- ja koiraharrastusyhdistysten nuorisotoiminnalle? Yhdistykset voisivat niillä varoilla järjestää halpoja leirejä, koulutuksia tai treeniryhmiä nuorille harrastajille.
Jos rusinat liikkuvat mummon pullassa, sitä ei kannata syödä.
Vastaa Viestiin