Monen maan käyttövalio

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
Lume
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 6:07 pm

Monen maan käyttövalio

Viesti Kirjoittaja Lume »

Mie rupesin tuossa miettimään, että miksi vain näyttelyillä ja ajokokeilla sillä maalla on väliä missä kisat järjestetään? Miksei myös muissa kisoissa ole mahdollisuutta valioitua myös esim. Ruotsin, Norjan tai vaikka Saksan käyttövalioksi?
Avatar
Lume
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 6:07 pm

Re: Monen maan käyttövalio

Viesti Kirjoittaja Lume »

Toivoisin tähän vastauksia :)
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Monen maan käyttövalio

Viesti Kirjoittaja Shady »

Eikai siihen mitään varsinaista syytä ole miksi jossain lajissa on aikanaan otetu käyttöön eri maat, mutta toisissa ei ole. Niistä, joissa kisataan useissa maissa on viimevuosina karsittu kisattavia maita. Tähän yhtenä syynä ollut mm. kisojen vähentyminen, jolloin kaikkiin maihin ei ole kisoja riittävästi riittänyt. En itse näe järkeä alkaa lisäämään tällä harrastajamäärällä kisattavien maiden määrää missään lajeissa, koska uskon, että siinä päädytään vain kohta taas samaan ongelmaan, ettei kisoja riitä kaikkiin maihin.

Myös jos miettii vaikka MEJÄ kokeita niin ko. lajissa on vain yksi AVO&VOI luokka per maa. Kun taas miettii vaikka PK lajeja, joita jo lajeina on ihan hurja määrä. Tässäkin varmasti yksi suurin syy sille, ettei aikanaan ole joka lajissa otettu monen maan kisaamista käyttöön.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
Lume
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 6:07 pm

Re: Monen maan käyttövalio

Viesti Kirjoittaja Lume »

Mutta kun katsoo, niin esimerkiksi pk-kisat ovat nykyään aika yleisiä ja aktiivisia. Ja kun katsoo kisakalenteria niin toko- ja agilitykisat ovat myös aika yleisiä. Mun mielestä esimerkiksi näissä kolmessa aikaisemmin mainituissa lajeissa voisi ainakin ottaa useamman maan käyttövalion käyttöön. En tarkoitakkaan kaikkia lajeja, vaan näitä yleisimpiä :mrgreen:
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Monen maan käyttövalio

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Uusien kilpailumaiden mukaan ottaminen on kiinni siitä, mitä kyseisen lajin liiton ylläpitäjä on mieltä. Toki on helppo lisätä sääntöihin, että uudet kilpailumaat ovat x, y ja z, mutta sen jälkeen alkaakin varsinainen työ.

Ensin liiton ylläpitäjä käy läpi liittonsa sivut ja tarkistaa, tarvitseeko tekstejä muokata sopimaan uusiin maihin.

Tämän jälkeen päivitetään valiolistat. Ne liitot, joilla on käytössä mun tekemä automaattinen lomake, eivät yleisesti ottaen voi/osaa tehdä tarvittavia muutoksia, sillä muutokseen ei riitä pelkän koodin muokkaaminen, vaan täytyy tehdä muutoksia taustalla pyörivään tietokantaan.

Sitten liiton ylläpitäjän tulee ilmoittaa VFCI:lle uusista maista, jotta uudet maat päivittyvät myös VFCI:n kisakalentereihin. Tällöin Shady yleensä kontaktoi mua, koska rehellisesti sanottuna en tiedä itsekään, onko kaikille lajeille mahdollista lisätä uusia maita, vai pitääkö taas tehdä isompia muutoksia tietokantaan. Ja koodeihin.

Se on sitten herran hallussa, koska mä ehdin tai jaksan katsoa asiaa. :lol: Saati ehdin tehdä muokkauksia liittojen valiolistoille.

Mutta lyhyesti: liiton ylläpitäjä päättää. On hänestä kiinni, tuleeko kyseiselle liitolle lisää maita vai ei.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Lume
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2018 6:07 pm

Re: Monen maan käyttövalio

Viesti Kirjoittaja Lume »

Toki tuossa on varmasti suuri homma, en sitä epäile. En voi tulla sanomaan että ottakaapas nyt niitä maita lisää, koska enhän mä sitä itse muutosta käytännössä tee vaan ehdottelen vain. Mutta tuli vain mieleen että toisi kisauttamiseen ainakin itsellä uutta motivaatiota ja intoa, kun koira on jo esim. FI KVA ja ei haluaisi tyssätä kilpailu-uraa kyseisessä lajissa siihen. Se vaikuttaisi myös kasvatukseen, toisi enemmän arvoa vanhempiin kun esim. isä on kahden maan käyttis ja emä jopa kolmen. Olis aika cool :cool: Mutta koska aina on mutta, helppoahan sen toteuttaminen ei olisi. Se vaatii enemmän työtä ja aikaa. Jotennnn annan asian olla ja jos tuntuu liian raskaalta nyt, tähän asiaan voi palata paremmalla hetkellä uudestaan :3
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Monen maan käyttövalio

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mun pointti siis oli, että tämmöinen yleinen keskustelu harvoin edistää asiaa, jos kiikarissa on tietty laji tai lajit, vaan kannattaa olla pikemminkin suoraan yhteydessä sinne liittoon ja kysyä pitäjältä asiaa. 🤷🏻‍♀️ Kaikki ei kuitenkaan lue Turrilaa erityisen aktiivisesti ja näin kesäaikaan seuraaminen on varmaan vielä harvemmassa.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin