Salamannopeita Salukeja hienoista vanhemmista! / SIVUJA!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Salamannopeita Salukeja hienoista vanhemmista! / SIVUJA!

Viesti Kirjoittaja Eros »

Eli Sawqueniin on tulossa kuudes salukipentue joulukuun loppupuolella tai ensi vuoden alkuun. Tällä pentueella olisi todellakin huippuvanhemmat eli nyt on hieno tilaisuus saada hyvästä suvusta salukipentuja. Molemmat vanhemmat on rekisteröity vFCI:n tietokantaan.

Pentueen isänä toimii minun huippuhienosti menestynyt urokseni Adham el Trin Taz, jolla on hieno tittelirivistö vFBW, BH, RH-E, jCAW-08, jLTW-08, vjNW-08, vNW-08, DK MVA, LT MVA, N MVA. Eli Asad on Tanskan, Liettuan ja Norjan vielä vahvistamaton muotovalio. Myös BH-koe on suoritettu ja Asad on myöskin flyballvalio. TOKO:ssa Asad kisaa VOI-luokassa. Ja vielä kaiken kukkuraksi Asad on suorittanut VEPE:n soveltuvuuskokeen hyväksytysti ja käynyt yhdessä koejuoksussakin.

Pentueen emänä toimii Kuunsirpin omistama piirroskuvallinen saluki narttu Sahrami Zahara's Shakira, joka on koirantanssivalio ja suorittanut BH-kokeen hyväksytysti. Vaikka Shakiralla ei ole niin pitkää tittelirivistöä kuin Asadilla, on tämä koira kisannut todella hienosti ratajuoksuissa, jonka takia halusinkin sen pentujen emäksi, kun tätä ominaisuutta ei Asadilta löydy. Shakiran lonkat ovat A/A, silmät terveet ja kyynärät 0/0, joten kaikin puolin terve narttu.

Pentujen omistajilta toivoisin eniten pysyvää kotia, superaktiivinen kisautus ei ole niin tärkeää. Toivoisin että pennuilla kisattaisiin tulevaisuudessa sekä näyttelyissä että muissakin niille sopivissa lajeissa kuten TOKO:ssa, VEPE:ssä, ratajuoksuissa, agilityssä, koiratanssissa tai flyballissa. Jos ei omista kuvia niin minulta löytyy jotain kuvia ja voin myös kuvailla niitä Messarissa. Haluaisin kuitenkin nähdä kennelin sivut minne pentu on menossa ja kisautusnäyttöä. :)

Varaukset 5/5:
- Eros x narttu
- Ciel x narttu - sijoitusnarttu
- Dream x narttu
- Shagan x uros
- Milla x uros

Nimet:
u. Sawquen Ferrol
u. Sawquen Pontevedra
u. Sawquen Monforte
u. Sawquen Orense
u. Sawquen Oviedo
u. Sawquen Baracaldo - Shagan
u. Sawquen Palencia
u. Sawquen Cáceres
u. Sawquen Zaragoza
u. Sawquen Tortosa
u. Sawquen Sagunto
u. Sawquen Albacete
u. Sawquen Benidorm
u. Sawquen El Ejido
u. Sawquen Costa Tropical
u. Sawquen Palacio Real
u. Sawquen Arenyt De Mar
u. Sawquen Mataró
u. Sawquen Blanes
u. Sawquen San Sebastián - Milla

n. Sawquen La Coruña
n. Sawquen Avilés
n. Sawquen Miranda de Ebro
n. Sawquen Zamora
n. Sawquen Guadalajara
n. Sawquen Mérida
n. Sawquen Almería - Dream
n. Sawquen Ronda
n. Sawquen Marbella
n. Sawquen Lebrija - Ciel
n. Sawquen Manzanares
n. Sawquen Gandía
n. Sawquen Ibiza
n. Sawquen Majorca - Eros
n. Sawquen Andalucia
n. Sawquen Alzira
n. Sawquen Valencia
n. Sawquen Medina del Campo
n. Sawquen Fuenlabrada
Ciel
Vuohenruokaa

Re: Salamannopeita Salukeja hienoista vanhemmista!

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Salukeja voi ei ;) Just päätin, että nyt en sitten ota enää koiria, mutta kyllä yhdelle salukityttöselle olisi vielä tilaa. Eli en ole sitten varma, tulisiko neiti yksityisiini vai Halyyn. Täytyy miettiä, mutta joka tapauksessa pentu saisi kyllä elinikäisen kodin, varmasti. Mä olen aika fiilispohjainen kisaaja, mutta silti koirieni kisalentereista (Halysta voi katsoa näyttöä) näkyy, että kisaan kumminkin edes vähäsen.

Tytöllä tultaisiin kisaamaan salukeille hyvin sopivissa lajeissa, päälajeina olisivat ratajuoksut (täytyy vähän tutustua lajiin, mutta innokas olen kokeilemaan), näyttelyt, toko ja mahdollisesti agility tai vepe. Mulla ei siis nyt kyllä olisi kuvia, mutta jos sulla on tai pääset messarista kuvaamaan, olisi tosi kiva juttu. Pentunen saisi kyllä mahdollisimman aktiivista kisautusta luonani, eikä varmasti jäisi nurkkaan kuihtumaan. Mitäs vielä. Sivulajeina joskus voidaan kokeilla koiratanssia ja flyballia. Jalostuskäytöstä en ole varma, salukit ei kuulu kasvatusrotuun, mutta tietysti teemapentue olisi mahdollinen.

Eli toivottavasti meille lähtisi salukineito :)
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

Huhhuh, kaikki tulee niin pahaan paikkaan mutta saluki on kiinnostanut jo pidemmän aikaa ja koska tällaiset vanhemmat niin pakko laittaa varausta, vaikka tiukaks vetää ;D

Elikkäs, olisin kiinnostunut yhdestä salukinaperosta Kuperkeikkaan, asumaan melko suurilukuisen lauman joukkoon. Kisautuksen kanssa on joissain lajeissa tällä hetkellä hieman haparointia, sillä varsinkin agilityssä, sekä tokossa alimmat luokat ovat täynnä siihen asti kunnes pari koiraa nousee ylempään luokkaan. Tällä välin uskon kuitenkinn, että aloittaisimme suorittamalla BH:n, sekä flyballia ja/tai koiratanssia, sekä näitä Pelastuskoiralajeja. Kuvien myötä myös näyttelyitä, ja toivoisinkin tässä suhteessa saavani apua sinun suunnaltasi. Itse en nimittäin omista minkäänlaisia kuvia taikka kuvalupia salukeista/salukikenneleistä, joten jos sinulla olisi tai voisit näpsiä pari kuvaa messarista. Tuli muuten mieleen, että voiko tästä yhdistelmästä tulla ruskeita tai sellasia kermanvärisiä pentuja? Itse tykkäilen niistä enemmän, mutta mustavalkoisetkin käyvät. Mutta jos mitenkään sulta liikenisi edes jonkinmoiset kuvat (tietysti aina menestyvämpi parempi), niin päästäis kehissä pyörähtämässä. (:

Kisaus on jonkun silmään aika ripeetä, mutta tuloksistahan ei koskaan tiedä miten käy. Pysyvä koti kuitenkin tiedossa, vaikka kisautustahti on mikä on. Kisa ja sivunäyttöä voi katsella Kuperkeikan koirilta.

Mutta jos tällainen lähtisi sitten Kuperkeikkaan päin, niin olisin very happy! <3_<3
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Hienoa hienoa että kiinnostuneita löytyy. :D Kuvia voi katsella täältä. Noissa kuvissa missä on sininen matto on otettu Messarista ja niistä näette minkä laatuisia kuvia saatan saada muutaman viikon päästä. Eli tuolta voi valita mieleisensä tai odottaa niitä kuvia Messarista. Laitan teille molemmille varaukset.
Dream
Nostaa rautaa

Voiku on paljon vaihtoehtoja! :D No sitten pääsenkin kysymään sun mielipidettä ;)

Tämä narttu olisi omaan silmääni mukavan värinen ja oloinen, mutta rakenteellisesta puolesta en osaa sanoa mitään, joten mitä jos kertoiset hieman olisiko ollenkaan huonovaihtoehto?

Sen lisäksi katsoin seuraavia kuvia,
yks,
kaks,
kolme

Osaisitko sanoa näiden joukosta omaa silmääsi parhaiten miellyttävän, vaikka itse tykkäsin eniten tuosta "tämä"stä :D
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Tuo koira josta eniten pidit on minusta rakenteeltaan ihan mukiinmenevä, tosin sen asento on aika huono tuossa kuvassa mutta siellä oli parempiakin kuvia tuosta nartusta ja minusta se on noista kaikista paras. Sitten tuo kuva minkä nimesit ykköseksi.. Siinä oleva uros oli muistaakseni PU2 ja minä itse pidän sen rakenteesta myös. Noista kahdesta viimeisestä en pidä niin paljoa eli valitsisin saman koiran kuin sinä. ^^
Ciel
Vuohenruokaa

Mitä sanot, olisiko tämän koiran kuvat hyvät? Olisiko mahdollista saada ne pennulle, jos mielestäsi on hyvät? :)
hello, the end is near
Dream
Nostaa rautaa

Ilmeisesti tavoitellaan Cielin kanssa samoja kuvia, mutta jos Eros vain haluat antaa niin kyllä voisin sitten tuon "tämä" nartun kuvat ottaa. (: Ja tämän myötä sitten myös itselleni haluaisin nartun. ^^

Enkä tietenkään valita, jos satut pyörimään messarissa salukikehällä, ja haluat antaa jotkut, mahdollisesti parempirakenteisen koiran kuvat käyttööni >:)

Miten muuten, tuleeko tästä pentueesta sijoitusta? Entäs mikä on pentueen nimien teema? :lol:

//en mä siis siinä mielessä että itse ottaisin :D jos Cieliä kiinnostaa niin siitä vain mun puolesta ;)
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Dream, varaan nyt nuo kuvat alustavasti sinulle ja yritän saada kuvattua Messarista myös jotain salukeja. Sijoituspennun voin hyvin antaa jos on itse sellaisesta kiinnostunut ja nimien teema on vielä auki eli en ole ehtinyt mitään järkevää miettiä. :)

Ciel, Drean ehti alustavasti varata nuo kuvat mutta mitään ei ole vielä lyöty lukkoon eli katellaan mitä sieltä Messarista saan kuvattua.
Ciel
Vuohenruokaa

Ai kato hups, en kattonutkaan sitten tarpeeksi tarkasti, vaikka katsoin ekana, mitä Dream oli tuohon linkittänyt :'D Mutta siis jos viitsisit messarista kuvata, niin tietty kiva juttu. Narttua siis.
Ja siis mäkin olisin kyllä sijoituspennusta kiinnostunut. Ellei siis Dream halua kun kerran ekana kysyikin :>
hello, the end is near
Shagan
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shagan »

Oi, salukeja. <3
Itse olisin kiinnostunut yhdestä pennusta, muutama kuukausi sitten innostuin täysin tästä rodusta ja olen pitkään etsinyt sopivaa pentuetta. Ja kun on nuin hyvin menestyneet vanhemmatkin, niin pakko pistää tarjousta. Pentu tulisi siis uutukaiseen kenneliin, Lay Upiin. Osoite on tämä. Mutta siis sivuilla ei ainakaan vielä ole mitään, sillä kennelin teko on vasta valmisteilla. Mutta pääsisi ainakin näin alustavasti asuskelemaan minun ja yhden landseerin kanssa, tulevaisuudessa tarkoitus kenties hankkia myös akita yms. kaveriksi. Pienen koiramäärän takia saisi melko aktiivista kisautusta, tulisi olemaan elämäni ensimmäinen virtuaalikoira jolla voisi vinttareille tarkoitettuja kisoja harrastaa.
Tarkoitus olisi siis kisata koitaa melko aktiivisesti, kokeilla mahdollisesti monia eri lajeja, kuten agility, maastoesteitä, koiratanssia, flyballia, näyttelyitä yms. Itselläni on tapana kisata koiraa mahdollisimman monissa lajeissa, eikä tämä koira olisi poikkeus. Eli vaihtelevissa maisemissa/kisakentillä kisattaisiin. Erityisesti olisi tarkoitus painostaa VVUL-alaisiin kisoihin.
Hieman kisanäyttönä voisin vilauttaa vaikka toisen kennelini koiria xxx.
Itse tahtoisin uroksen, sillä minulla on melko hyvin menestyneen uroksen kuvat, jotka löytyvät täältä. Ainakin sivuilla olevien uutisten perusteella kuvissa oleva uros on pärjännyt hyvin näyttelyissä, jonka vuoksi uskoisin että se tulisi myös pärjäämään täällä virtuaalimaailmassakin. :)

Saisinko siis yhden pennun? Koitan itse saada mahdollisimman nopeasti kennelini valmiiksi, valitettavasti ulkoasun saamisessa + tekstien kirjoittamisessa kuluu paljon aikaa, eli jos en kerkeä ennebn pentueen syntymistä saada sivuja aikaa niin se varmaan muuttaisi vähäksi aikaa Memora'siin. :)

Toivottavasti saan yhden pennun, se saisi minulta rakastavan kodin ja varmasti pysyvänkin.
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Juu, kyllähän minä mielelläni annan pennun sinulle, mutta tuo kuva mitä ehdotit on minun muistikuvani mukaan jo käytössä jollain koiralla...
Shagan
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shagan »

^ Harmi jos kuvat ovat jo toisella, koitan etsiä jotkut toisen kuvat. Olisiko sinulla minulle mitään kuvia? Jos en saa etsittyä kuvia, saatan varmaankin piirtää koiralle kuvan. :)
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Täältä löytyy ainakin muutama saluki uros ja yritän Messarista kuvata lisää.
Dream
Nostaa rautaa

Minulla on lupa käyttää tämän salukinartun kuvaa, mutta haluaisin kysyä vielä sinulta että olisiko tässä hyvännäköinen yksilö? ;D Onhan se AM MVA, eli ainakin ameriikoissa on (:

//no hyvä sitten! :D Minun puolestani nuo aijemmin puhutut ja "varaamani" salukikuvat voi antaa Cielille, sillä itse otan tämän salukin kuvat käyttöön. Oli kuulemma tuossa ks. näyttelyssä RYP2, joten toivottavasti tuottaa tuloksia myös näin virtuaalikoiralla. Millos muuten pentuja olis luvassa?
Vastaa Viestiin